Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått eggløsning, er så lykkelig! eggløsningstesten viste full scoore i går formiddag, men vi fikk ikke hatt sex før i dag på formiddagen, har jeg eggløsning da tro? er ikke helt inne i det her. men håper jo selvfølgelig!!!

 

melis: hadde tenkt til å slutte å ta testene, og så kjente jeg stikking i siden, og tenkte, hmm, eggløsning? og så testet jeg, og da hadde jeg eggløsning, hurra. takk for linken:)

 

shauri: har også hørt at det er lettere å bli gravid når man slanker seg, spiser sunt og trener en del, har gått ned nesten 19 kilo, og det er litt deilig kan du si, er nok mer klar for et svangerskap da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Ser at det er flere her inne i samme båt :)

Håper på å gå ned før spiren sitter, men ønsker meg så sterkt nr1.

Er 25 år og har prøvd å bli gravid i 6 mnd allerede. Ingen ting har klaffet. Men kan ikke gi opp enda. Er ikke sikker på om vekten påvirker så mye, i og med at jeg ligger ca 16 kg over normalvekt. Så er ikke så altfor mye, men nok alikevel. Har til nå gått ned 12 kg, så er på god vei. Men ønsker å komme meg litt til ned og å kunne kontrollere vekten litt under svangerskapet.

 

Har nå tante rød, så må vente til den er over. Men den er litt anderledes denne gangen enn de andre. Men har fått negativ grav.test 1 dag før dagen for kommende mens. Så jeg tror ikke at jeg er gravid. Men har ikke hatt normal blødning denne gangen.

 

Men dersom dette fortsetter og jeg ikke går inn i en normal prøve periode snart, med stoppende blødninger så får jeg teste på nytt. Hadde mangen symptomer før blødningen startet. Så trodde at det var noe på vei, men den gang ei..

 

Blir spennende å se hva som skjer her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her inne Victoria:) greit med litt selskap:)

 

vi har bare prøvd halvannen måned. har også litt vekt over normalvekt. veier 92,4 (ny veiedag i morgen så får se hva det blir da). har gått ned 18,8 kilo totalt, og håper det gjør det lettere å bli gravid.

 

fikk mensen i dag tidlig, så er nok ingen baby på vei her, men hadde ikke regnet med det, da eggløsningen og samleie ikke klaffet helt for jeg skulle avgårde. men jeg er klar igjen til neste eggløsning!

 

veldig spennende dette her. kan være lurt å ta en test til, hvis du føler at blødningen er rar, er jo noen som har blødninger selvom de er gravide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ned39: Testet i går, fremdeles negativt. Men tok en el-test også, og den hadde utslag.. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro i og med at jeg nett er "over" blødningsdagene. Pleier som regel å blø i en uke, med dag to og tre med sterke blødninger. Denne gangen har det vært kun lettere blødninger og varighet i 4 dager...

 

Uansett så tar vi ingen sjanser på å gå glipp av el. Så vi hoppet i høyet etter utslaget i går. Selv om det ikke var sterkt utslag så var det ikke langt ifra. kommer til å teste for el hver dag fremover :)

 

Får håpe at det klaffer for oss begge i denne pp. Håper at det sitter nå snart. Er dessverre blitt litt lei av at alle venner og venninner som ikke har planlagt å bli gravide plutselig blir det nå mens vi er iherdige prøvere.. Kjenner at jeg ikke helt klarer å være like glad for dem nå, siden vi sliter litt med å få det til...

 

Håper at det snart er vår tur :P

Jeg tror for min del at det hjelper å gå ned litt. Slik at kroppen nærmer seg optimale forhold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener med venninner som ikke trenger prøve en gang, og vips, så er de gravide. har et par sånne venninner. en heftig natt med eksen, og vips, kommer nyheten om at hun er gravid, unner henne det, men vil gjerne ha en selv, men har kunne jo ikke forvente at det klaffet første måneden, krysser fingrene for neste eggløsning! lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, ned to kilo siden 26.juni:) deilig. da er vekten nede i 90,4, ikke lenge igjen før 8-tallet viser seg, håper jeg får se det før jeg blir gravid. litt vanskelig det her. vil gjerne være nede i 85 kilo før jeg blir gravid, men det går jeg ta som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

får fortsatt utslag på el test. Så hoppet i høyet igjen i går.. Lar ingen sjanser gå fra oss denne mnd :)

Har gått ned 1,5 kg og 3 cm i midjen. Så det går veldig bra for å være første uken. Gleder meg til å nå idealvekten min som nå er 14 kg unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får "hoppe i høyet"! spennende saker, har eggløsning igjen om ca 10 dager, så får se hva som skjer da. men tør ikke håpe på for mye!

gartulerer med 1,5 kilo ned! kjempe bra!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Fremdeles utslag på el.testene.. Så regner med at det er noe i gjære, men har ingen anelse på når. Er kjempe trøtt for tiden, så sovner nesten hele tiden. Men det kan være både pga jobb og husbygging. Så tar ting som det kommer. Håper på å være i hus i løpet av max 1 mnd tid.

 

Venter neste mens ca 3. august:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med husbygging da!!! venter eggløsning rundt den 20-25 juli, så vi er nok ganske like i syklusen. håper det klaffer denne måneden, men tør ikke forvente det, vil ikke bli skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

tok enda en el test i går, og den ble svakere enn de andre har vært. Så ser ikke bort fra at el kom veldig tidlig denne gangen. Men kommer til å fortsette å teste, da jeg egentlig skal ha el ca 20 juli. Får krysse fingrene og håpe på vi treffer riktig tidspunkt i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for dere jeg også:) for meg er det ikke krise om jeg ikke blir gravid med en gang, sånn for min egen del. ville gjerne ha tatt av noen kilo til først, men blir overlykkelig hvis jeg blir gravid. så det er litt begge deler, hehe. men krysser fingrene for en graviditet denne måneden, for oss begge:)

 

hvor i landet er du fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Er fra Bergen :) Du?

 

Har fått svakere el.tester i går og. Håper at det klaffer snart for min del. Kunne tenke meg å komme nærmere idealvekten min før det klaffet, men har nå prøvd siden nyttår, men med 1 mnd opphold pga at vi ikke ønsket termin i romjulen.. Så føler at det snart må skje noe for min del.

Endelig har vi fått bestilt oss ferie i september, så da gleder jeg meg både til innflytting og ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marunder

Jeg snublet over denne tråden, og hiver meg på jeg. Driver å funderer på om vi skal ha nr.3, jeg har veldig lyst men mannen min trenger nok litt mer overbevisning før han er klar. Vo var egentlig enige om at vi var ferdige, men jeg er visst ikke det alikevel. Har to gutter på 6 1/2 og 4, og var 92 kg begge gangene som høygravid og jeg er bare 163 cm høy! Ganske rund da ja... Skulle vi bli enige om en til (blir nok det) så skal jeg prøve å passe meg og ikke minst trimme litt under graviditeten - det er utrolig kjekt å kunne være aktiv sammen med de aktive guttene våre.

MEN (ja Liz, nå kommer jeg endelig til poenget:) jeg har klart å legge om livsstilen og spisevanene og er har nå en vekt som jeg stort sett er fornøyd med. Mitt tips til deg er som følger : spis etter klokka, det gjorde jeg og da holder du forbrenningen igang hele dagen. 5 eller 6 ganger til dagen, og helst ikke senere enn 2 t før du legger deg. Og prøv å bevege deg mellom 30 min og 1 t hver dag, det utgjør sånn en utrolig forskjell! Ikke bare på vekta, men på humøret og på hvordan du føler deg. Jeg trødde på meg regntøy, og med musikk i ørene var jeg ute om ikke hver dag så annenhver. Kanskje lurt å starte med realistiske mål hvis du ikke er vant med å trimme så mye? F.eks 2 ganger i uka de 2 første ukene, så øke til 3? Og ha som mål at etter en måned skal du trimme minst annenhver dag, og klarer du noe mer enn det er det jo bare fantastisk! Alt monner, trapper i steden for heis, ergometersykkel inne foran tvén, dansing, gå til du blir svett og sving skikkelig med armene eller bruk staver. Også er det viktig å fokusere på alt du får til, og ikke det du føler du ikke klarer!!! Ting tar tid, så ta litt om gangen. Belønn deg når du føler du fortjener det, jeg hadde en fast veiedag i uka (alltid onsdag morgen etter jeg hadde tisset, hi hi) og hadde jeg gått ned så belønnet jeg meg selv med en liten melkesjokolade den kvelden. Høres gjerne rart ut men det funka for meg, og da hadde jeg den faste sjokoladedagen å se frem til:)

 

Det jeg gjør er: kl.1/2 8 frokost, kl.11 lunch, kl.2 mellommåltid, middag kl.5 og et lite måltid til i 8tiden på kvelden. Slik holder du også blodsukkeret på et jevnt nivå og blir mindre "fysen" på kvelden. Jeg prøver så godt jeg kan å unngå for mye poteter/pasta/ris, spiser litt men f.eks 1 1/2 potet isteden for 3 som jeg gjerne spiste før. Jeg holder meg også unna hvetemel så langt jeg klarer, og er mye mindre oppblåst i magen enn det jeg var før. Fedon Lindbergs musli til frokost metter godt, jeg baker selv Ingers rugbrød som jeg har til lunch (deler brødet opp i skriver før jeg fryser det og tar bare de 2 jeg trenger) Fullkornsknekkebrød med smøreost/skinke etc er annet alternativ. Et annet tips er å lage seg smoothie, m f.eks banan, frosne jordbær, yog naturell og litt tropisk juice - kjempegodt! Jeg hiver i tillegg oppi etpar eggeplommer (høres ekkelt ut men kjenner ikke smaken av de), for da metter smoothien bedre/lengre. Jeg lager klar kvelden før og har med meg på jobb til lunch. Planlegging av måltider er viktig, ihvertfall hvis du jobber skift/natt da alt blir snudd på hodet og dagene er ulike. Blir du kvessen på kvelden kan en smothie med noen hakka biter av mørk sjokolade være digg. (Du finner mange deilige smothieoppskrifter på nettet) Som mellommåltid har jeg gjerne en banan, eller 10-12 mandler og etpar tørka aprikoser. Har ALLTID det i veska sammen med vann, så unngår jeg snickersene i butikken når jeg er sulten:) I tillegg så kjøper jeg nå bare kjøttdeig av svin, synes den smaker mye bedre og prøver å spise rent kjøtt (kyllingfileter, svin, etc) Laksefileter (de frosne i remser fra fysedisken) er også ofte på menyen her i huset. Du sparer mye fett ved å steke de i ovnen og ikke på panna. Også unngår jeg fete pålegg så godt jeg kan. Spiser nesten aldri gulost lenger, noe som jeg egentlig elsker. Men klarer meg fint uten, og vælværet føles mye bedre enn gulostskivene:) Begynner alltid hvert måltid med et glass vann og forsyner meg bare en gang av middagen.

 

Oisann, det ble visst litt mye dette her - håper du/dere fikk litt tips og inspirasjon. Nå skal jeg maile noen babybilder til mannen min i håp om at han smelter litt:)

 

Hilsen ei som har gått fra å hate å trene til å bli sur og gretten hvis det går mer enn 2 dager mellom hver økt - STÅ PÅ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria: er fra vestfold. så deilig med ferie da! min kjære og jeg bestilte ferie for to uker siden, men så klarte jeg å bestille feil dato, så vi dropper hele greia. utrolig kjedelig, men fikk heldigcis pengene tilbake. bruker du sånn elektrisk el-tester? bruker de fre clearblue, og synes de er litt vinglete.

 

Maruner: koselig å se deg her inne på tråden min. håper du får overtalt mannen til å få en unge til, lykke til med sending av babybilder;) jeg har ganske like spisevaner som deg, holder blodsukkeret stabilt, og spiser ofte og lite, har hjulpet veldig, da jeg per idag har gått ned 20,8 kilo. takk for mange gode tips ellers og:) godt å høre fra andre, for man går fort inn i rutiner med seg selv. jeg er også helt opphengt i trening, alt fra kickboksing, stavgang, løping, balltrening (fitnessball) og aerobic og styrketrening! eer vel ingenting somer mer viktig enn å være i god form når man planlegger barn! greit å være sterk i kroppen da vil jeg tro:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ja vi gleder oss begge to. Håper self. på graviditet, men håper på at dersom det klaffer at jeg ikke blir så altfor dårlig.. Har ikke lyst til å be til porselensguden i hele ferien liksom :):D

Har hatt problemer med å få invilget ferie samtidig, så nå klaffet det endelig. :) Synd at det ikke ble noe av ferien deres da, men det dukker sikkert opp noe nytt. Godt at dere fikk pengene igjen i alle fall.

Bruker billigtester.. Har ikke prøvde elektriske tester. Holder meg til den gamle gode typen :) (om de er gode kan vel diskuteres:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:) blir så utrolig dyrt med clearblue!

 

har sjekket om jeg har hatt el de siste to dagene, men det er nok litt tidlig enda. regner med at jeg har det om et par dager, så jeg får sjekke igjen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da har jeg hatt positiv el test igjen i helgen. Så vi har "kjørt" på. :)

 

I tillegg har vi nå fått vite at svoger og de venter en til. Tror ikke de planlagte noe.. Så ble litt skuffet over at det ikke har klaffet for oss før de fikk nr to. Hun vet at vi er prøvere og har visst det en stund...

 

Men skal prøve å glede meg på deres vegne. Håper bare at det blir en tett oppfølging av en fetter eller kusine fra vår side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så lett å glede seg på andres vegne når man prøver selv, kan virke ganske urettferdig at andre får uten å prøve, men det er desverre sånn det er. hadde eggløsning i går, men har vært på jentetur på fjellet så det har liksom ikke klaffet helt. desverre, men da får jeg gått ned et par kilo til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ja, ikke lett å glede seg. Men får bare ta meg sammen og prøve. Det er jo ikke deres feil at det tar så lang tid med oss. Kan jo være at hun også tenkte at det hadde vært morro å få samtidig i og med at vi er prøvere...

 

Det var dumt med eggløsningen din... Får ta det igjen neste mnd dersom det ikke er en mulighet for at det kunne gått alikevel..

 

Jeg er stolt over å si at jeg også denne uken var gått ned 1 kg. Men kan ikke si at jeg føler at jeg har fortjent det. Har drukket øl, og ikke fulgt med på mat og snop inntaket. Men har jobbet en del hele uken da. Kjenner at kroppen er sliten for tiden. Skulle ikke forundre meg om det er derfor det ikke klaffer.. Men men. Skal roe ned når vi har flyttet inn. Da skal jeg endelig slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å bli sliten når man jobber flytter, mya å tenke på da.

 

gratulerer med en kilo ned, skal veie meg etterpå jeg da. har vært på fjellet noen dager, og er utrolig støl i dag. både i legger, rygg og rumpe, ikke der jeg pleier å være støl. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hvordan gikk det etter helgen?? Var det vektnedgang eller oppbygning av muskler?? :)

Jeg sitter og skulle ønske at jeg kunne skru tiden frem til dagen da jeg kan teste. Ingen symptomer å melde om, så er nok ikke gravid. Men kjenner at jeg er utolmodig de lux for tiden. Tenker ikke på annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk bra:) er vektnedgang:) alltid deilig. er ganske så utålmodig nå selv, har ikke rørt alkohol på flere måneder, og begynner å vurdere å unne meg en fest snart, skal ta graviditetstest snart, for er bedt avgårde på personalfest den 30. vet du om det går greit å drikke litt da hvis testen er negativ?

 

synd det ikke går an å skru litt på tiden, hehe, skulle vært sånn noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...