Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Så bra at det er flere prøvere her inne!

Jeg begynte på GR kurs tirsdag. Håper på å gå ned noen kg før jeg blir gravid evt i starten av graviditeten slik at det ikke blir så tungt utover.

 

Har et barn fra før, og synes det ble veldig slitsomt å være så stor og tung da jeg gikk med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Har lest gjennom det meste av innlegg her, veldig spennende!

Jeg er 32 år, har sikkert gått 6/7 GR kurs. Er ikke så veldig overvektig- 176 cm og veier 75 kg. Gikk ned ca 5 kg nå i våres på kurs, og har på det meste veid ca 90 kg, men er veldig jojo-slanker.

Har 1 barn på snart 3 år, og veide 103 som høygravid.

Nå er vi i andre prøveperiode på barn nr 2, venter ( ikke venter) mensen på onsdag, så er litt spent.

Jeg vil gjerne unngå å legge på meg altfor mye når ( hvis) jeg blir gravid igjen, så tenkte at dette var et bra forum å gå inn på. I mitt første svangerskap la jeg på meg ca 25 kg, og slet veldig i ettertid med å bli kvitt kiloene.

Det høres ut som dere er flinke til å tenke på dette allerde før dere er gravide, så da blir det nok ikke vanskelig under svangerskapet.

 

Gleder meg til å følge med på denne tråden!

Lykke til med prøving og vekt til alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa kosleig med nye folk! kommer mer tilbake pa onsdag, er i hellas na med samboeren, skal ha mensen om to dager, har kjent litt murringer i magen, sa den kommer nok.

 

kommer som sagt mer innom til uken og hilser mer pa dere nye;) koselig a vare flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ikke hatt mensen før på onsdag, men jammen kom den ikke i dag morges. Har kjent murringer noen dager, og har absolutt ikke følt meg gravid, så det er jo ikke noen stor overraskelse. Jeg var bortreist med jobben under forrige eggløsning. Hadde eggløsning fredag, og var borte fra torsdag til søndag.

... så det er kanskje ikke så rart at det ikke gikk denne måneden.

Merker likevel at jeg er litt skuffet, ikke den optimale starten på uka dette her.

Men, nå er det ny måned, ny prøveperiode, nye muligheter!

 

( Dette handler jo egentlig om slanking. Jeg har lagt på meg 2 kg siden før sommeren, og nå har jeg planer om å ta tak og skjerpe meg. Nå som jeg ikke er gravid enda, skal jeg prøve å bruke denne måneden på å komme meg ned noen kilo)..

 

Lykke til, jenter! September blir vår måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa morsomt at vi har sa lik syklus, hehe, nesten litt rart;)

 

jeg ser pa det sann, hver manede det ikke klaffer, er en maned jeg kan ga ned et par kilo til. begynner pa nytt grete roede kurs pa onsdag, kommer hjem i morgen natt. spent pa vekten da. satser pa 87,0, men er litt skeptisk. uansett, en maned til jeg kan ga ned for babyen begynner a vokse i magen min:D

 

nikkii: sommerbaby er fristende, tenk bursdagsfeiringene, man slipper a ha 20 unger inne i motsetning til a ha vinterbursdager, hehe. alt er sa deilig med sommeren!

 

dudu: jeg var ogsa bortreist under forrige egglosning, en nydelig tur pa hardangervidda! er nok ganske naturlig a bli litt skuffet for det, er iallefall helt lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bare er så synd er at mannen skal være borte rundt el-dagene... Han kommer kanskje hjem en tur dagen etter el, så det er vel ikke så mye å håpe på denne mnd... Men skjer det ikke denne mnd, så kanskje neste mnd... Og forhåpentligvis øker sjangsene etter hvert som kiloene går av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere brukt det? ( Burde kanskje lest de tidligere innleggene her, men..)

Jeg har nå gått til innkjøp av en svær test-pakke med massevis av tester. Nå skal ingenting overlates til tilfeldighetene!

Jeg var deppa hele dagen i går jeg, og samboern min ble helt oppgitt. Tror nok det var sterk PMS som slo inn også gitt ;-)

 

Merker at jeg ikke er så opptatt av slanking for tiden. Trenger motivasjon! Spiser ganske sunt og trener 2-3 ganger i uka, men har fått en forkjærlighet for Dream Mint-Yoghurt-is, som jeg spiser en halv bøtte av altfor ofte ( i går gikk det vel nesten en hel bøtte).

Jeg sluttet også å røyke for en måned siden, så det kan jo ha bidratt til de 2-3 kiloene jeg har lagt på meg siden i våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikcii: det er ikke alltid like lett å planlegge ting når man har en eggløsning å ta hensyn til. ikke akkurat enkelt, men den kommer når den kommer, og vi får liksom ikke gjort noe særlig med det, desverre, selvom jeg skulle ønske den kom når jeg knipset!

 

dudu: jeg har brukt eggløsningstester, men fikk streng beskjed av samboeren at det måtte jeg slutte med. gikk rundt og deppet hele tiden når eggløsningstesten var negativ, og det ble altfor mye fo¨kus på de testene for meg. men hvis det ikke har klaffet innen seks måneder går jeg tilbake til å bruke testene.

GRATULERER med røykeslutt, står veldig stor respekt av det! har aldri røkt selv, men har skjønt at det er et mareritt å slutte, så gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd EL tester da vi forsøkte på nr 1, men synes bare det ble mer styr. Så vi kuttet det ut. Og denne gangen vil jeg forsøke å være litt mer avslappet rundt prøvingen, for jeg var veldig stresset sist og mye deppa. Synes jo at prøvetiden skal være fylt med spenning og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dere har kanskje rett i at det kan bli litt stressende med disse eggløningstestene. Fikk dem i posten i går, så jeg kommer nok til å teste litt, men jeg har bestemt meg for å ikke si noe til samboern min. Han har nemlig en tendens til å få litt panikk og slite litt med å prestere hvis det blir for mye press.

...men det er vel naturlig.

Til tross for testene har jeg bestemt meg for å slappa mer av i forhold til prøvingen, kose meg med sønnen min på snart 3, og ta det som det kommer. Det er jo sant at prøvingen skal være lystbetont!

 

Var ikke så vanskelig å slutte å røyke. Leste en bok som fikk meg til å innse hvor latterlig det er å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du gjør veldig lurt i å ikke legge press på samboeren. Min samboer vil helst ikke snakke om at vi prøver en gang. Han tenker sånn at vi lar bare være å bruke prevensjon, så skjer det nå av seg selv. Og det er jo sant da. Men vi damer vil jo kanskje gjerne forsøke å kontrollere dette litt mer... Vite at vi har ihvertfall prøvd optimalt i perioden...

 

EL tester kan for noen være en måte å slappe av på også... Man får bekreftet at man har el, og når man har det. Så kan man sørge for å forføre samboeren i rett tid, og bare slappe av de dagene frem mot tr. Synes jo det er verd forsøket ihvertfall.

 

Hva het den boken du leste forresten? Har noen nære jeg gjerne skulle hatt til å lese denne boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudu: spør jeg og, hva heter boken? min kjære røyker som en svamp (ifølge meg selv som aldri har smakt på en røyk) og kunne trenge å kutte ned litt. er også neig i at prøvingsfasen skal være gøy og spennende, og ikke full av anspenthet pga man venter på neste el, eller frustrert fordi man får mensen.

 

nickii: min samboer ville ikke snakke som mye om det den første tiden, men har løsnet litt nå, men det er ikke et samtaleemne har elsker å snakke om. så jeg tror menn er litt mer ømfintlige på det område, iallefall noen menn:) redd de ikke skal strekke til og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og hurra for fredag!

 

Boken som hjalp meg til å slutte heter "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Metoden hans heter "Easyway", og er helt genial. Det eneste man må gjøre er å lese boken med et åpent sinn. (Tørre å lese boken ferdig). Han tar for seg alle myter omkring røyking, og avliver dem, samtidig som han fremhever alle de fantastiske fordelene ved å slippe å røyke. Kjøp boka til de dere ønsker skal slutte, og overtal dem til å lese den.

 

Ellers jobbe jeg hardt med å ikke stresse ( høres jo rimelig selvmotsigende ut), men har tenkt mye på det de siste dagene. Vi får bare la naturen gå sin gang, og så tester jeg litt for at naturen skal gå sin gang på de rette dagene ;-)

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudu:

Jeg skal kjøpe den boken til samboeren min! Skal legge den på do, og fjerne alt annet lesestoff derfra. Da vet jeg at den blir lest, hehe!

 

Ja det er ikke enkelt å ikke stresse. Jeg forsøker å finne på unnskyldninger for meg selv til hvorfor det ikke haster og overbevise meg selv om at dette kan ta tid og man må bare la naturen gå sin gang. Det virker til dels. Kan jo ikke unngå å bli litt skuffet når tr kommer, men føler ikke at jeg blir kjempedeppa.

 

Ha en strålende helg du også!

 

ned39:

Jeg synes det er greit at samboeren ikke vil snakke om det rundt prøvingen, for da tror jeg kanskje at jeg hadde blitt mer stresset også. Men han kan jo si innimellom at "tror du vi laget baby nå?", så vet jo at han tenker på det i blant han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickii: de tenker nok på det de og ja. min kjære hadde ei jente på 9-10 måneder i setet foran seg på flyet på vei hjem på tirsdag som sto med hodet over stetene og lekte mye med han, og da spurte han etterpå om jeg tror han kommer til å klare det. og selvøflgelig kommer han til å klare det, han kommer til å bli en flott far. oså de tenker nok på det ja:) søte mennene.

 

dudu: naturen går sin gang uansett, er ikke mye vi får gjort fra eller til.

 

den boken skal på nattbordet her i huset. gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har eggløsning de nærmeste dagene, men samboeren jobber fra 12.30-01.00. og jeg går på skolen og står opp klokka syv, så vi får liksom ikke sett hveandre noe særlig disse dagene. det blir iallefall ikke noe "soveromsaktiviteter" under denne eggløsningsperioden. begge har stappfulle timeplaner, og med hans arbeidstider krasjer det, fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg har eggløsning snart. Har jo kjøpt EL tester, og tok en for å bare prøve på lørdag, og den var negativ, men en svak strek da. I går kveld prøvde jeg igjen. Skjønte ikke hvorfor den var heeeelt negativ, uten antydning til svak strek engang, selv om det liksom skal være nærmere EL. Helt til jeg så at det var en graviditetstest! Haha.

Vi skal hoppe i høyet når jeg får positiv el-test denne prøveperioden, så da håper jeg det går i boks.

En av mine beste venninner har nettopp blitt gravid. Må innrømme at jeg ble litt misunnelig da gitt, men jeg er jo også oppriktig glad på hennes veiene.

 

Kjedelig når man ikke får til å ha sex pga. timeplan, men sånn er det jo noen ganger. Det virker som du er flink til å ta det med ro og ikke stresse, skulle ønske jeg hadde litt av din ro.

 

Er hjemme med forkjøla 2-åring i dag. Han har holdt det gående i hele natt, stakkar.

Akkurat det gruer jeg meg litt til hvis jeg blir gravid, at jeg ikke har samme mulighet til å slappe av, sove, som i første svangerskap. Så de må du nyte, når den tid kommer.

...bare noen tanker en tirsdag formiddag.

Håper vi blir gravide samtidig og holder liv i denne tråden!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke en ny bruker, men ned39 som har byttet nick:)

 

hadde vært deilig å blitt gravide samtidig ja, så har vi noen her inne å snakke litt med.

 

morsomt med blanding av eggløsningstester og graviditetstester. hehe. to an mine venninner fikk udner 3.og4 september, så jeeg har en produktiv venninnegjeng. kjenner 6-7 stykker som hadde termin i august/september. gansek heftig. menmen.

 

kjedelig med sykt barn. sånn sett er nok den første graviditeten lettere enn den andre, for da har man "bare seg selv" og mannen og tenke på.

 

kjedelig med en timeplan som ødelegger litt ja, men håper jobb og eggløsning samarbeider litt bedre neste måned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis syklusen min er stabil nå, så skal vel EL være på søndag. Mannen reiser bort i morgen, og kommer kanskje tilbake mandag. Ser mørkt ut...

 

Faktisk er en god venninne av meg gravid nå, så hadde vært så moro om det kunne klaffet snart. Men prøver å ikke tenke så mye på det, for da blir jeg bare stresset...

 

Tenker også litt på dette med å ha en fra før... Var litt plaget med vond rygg og bekkenløsning sist, så er jo redd for at dette skal hemme meg som mor når jeg blir gravid... Men er jo allerede 10-12 kg lettere enn sist jeg ble gravid, så det gjør nok en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bekkenløsning er nok kjipt! Jeg slapp unna sist, men man vet jo ikke neste gang- svangerskap er jo forskjellige.

Spurte ut moren min litt i helgen forresten, om hun hadde prøvd lenge før hun ble gravid. Hun hadde visst prøvd i 4-5 mnd med meg, og samme med broren min. Men det har vel ikke noe å si for meg..

Jeg er egentlig glad for at det finnes EL-tester, selv om det kan stresse litt. Mamma fortalte om måling av temperatur osv.

 

Jeg vet ikke enda når jeg har EL, men det skal jeg finne ut!

Men, man bør vel bare slappe av og la naturen gå sin gang.

 

Fint med Stinis. Følte vel at det var rart å snakke til deg som "ned39".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned39 ble veldig upersonlig, så stinis passet bedre:)

 

var en stor følelse av at jeg har gått ned masse denne uken, det viser seg på kursvekten i kveld. spennende!

 

tror de fleste prøver noen måneder før det klaffer. men det er nok også veldig individuelt. så vi får nok bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du er! Det er mye å gå ned på en uke!

Jeg gikk på vekta i dag, og ble så glad for å se at jeg har gått ned en av ferie-kiloene mine.

Jeg har tenkt mer på å lage barn og alt det medfører, enn slanking i det siste må jeg innrømme.

Men jeg trener fast tre ganger i uka, det er nok det som gir resultater, for jeg spiser fortsatt yougurt is nesten hver kveld.

Jeg trener mye spinning, hva med dere?

 

Og har dere kjøpt røyke-boka til samboerne/ mennene deres? Hvordan var reaksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...