Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Takk for ros 0meg0:)

 

Høres utrolig frustrerende ut å prøve et helt år uten noen resultat, kan godt skjønne at det kommer noen tårer da. Hva slags piller er det du tar?

 

Veldig godt å høre at det ikke er noe i veien med dere, da er jo muligheten der iallefall:) Bare til å titte innom så mye du vil, kjempe koselig! Er nettopp ferdig med min mens periode, så da skal vi fortsette å prøve denne måneden og. jeg synes og det er frustrerende med venninner som blir gravide uten å prøve. jeg har ei venninne som ble sammen med en fyr, samboer, gravid og forlovet iløpet av en måned. det er jo alt for fort, men jeg kunne godt tenkt meg ring på fingeren og barn i magen! og vi har jo vært såmmen i ett par år.

 

Håper det ordner seg for deg 0meg0:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Bare hyggelig å gi ros, dere fortjener jo d

 

Jeg går på noen piller som heter pergotime de er for å hjelpe på eggløsningen og at den skal komme at forholdene for ”rompetrollene” skal være perfekte i den. Så på onsdag skal jeg begynne på kur nr to. Hviss ikke den virker skal jeg dobble dosen og gå på dobbeldosen i 3 mnd, skjer det ikke noe da heller så må vi ha prøverørs behandling. Håper vi slipper det. Både jeg og samboeren ønsker at det skal skje mest mulig naturlig og med ekte kjærlighet og spenning, og ikke minst at det skal være deilig men går det ikke så går det ikke.

 

Skjønner at du vil ha både ring og barn. Jeg har fått ring i år då:) Vi forlovet oss 6 mai, da hadde vi vert i lag i 3 år Han planlagte alt selv og fridde på en spesiell benk der vi satt i begynnelsen av forholdet og spiste is. Han hadde til og med kjøpt sann is som vi spiste Ordentlig romantiker Men bryllupet er ikke satt enda, jeg mener vi skal gifte oss juni/juli 2010 og vil komme i gang med planleggingen. Han mener vi må vente litt til og vil ikke ligge noen planer enda. Men må vel klare å vinne han over med min kvinnelige list;)

 

Oi, skjedde fort dette med venninnen din då! Holder de i lag enda? Jeg syns det gikk fort med min venninne. De har vert i lag i snart 2 år, kjøpt hus sammen, har en sønn på halvt år og skal gifte seg neste sommer, men det er jo ingenting i forhold til din venninne!

 

Har dere hus og bil klart da?

Vi har bare leilighet men leter etter hus nå, lagt inn bud på et, det går ut på mandag så får se om det går i boks håper det! Sprell ny stasjonsvogn kjøpte vi i fjor, så den står klar. Så nå venter vi bare på hus og barn. Er nyutdannet lærer og fått 100% fast stilling, så alt ligger liksom til rette for det.

 

Oi..ble litt mye dette, men så deilig å snakke med noen i samme situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk gjort av forloveden din:D

 

Vi har leilighet og bil på plass, så en del er i boks:) og det viktigste er jo at vi har hverandre (selvom det høres ut som en klisje, hehe).

 

Jeg vil også at alt skal skje så naturlig som over hodet mulig, vil jo helst at det skal gå "vanlig til". da blir det liksom litt mer vi som har "gjort jobben", og så slipper vi unna med mye bekymring og stress, så vi håper alt ordner seg:)

 

vennninnen min er sammen med faren enda, hun har ikke født enda, og har termin 19.sept. så det har gått vedlgi fort, høres kanskje litt slemt ut, men tror ikke de er helt klare for dette, synes det har gått veldig fort. men så lenge de har det bra sammen er jeg fornøyd.

 

Så gøy at du er lærer, jeg begynne rpå lærerhøyskolen om et par uker:) jeg regner med å studere mens jeg eventuelt blir gravid, og heller ta et år hjemme med barnet, samboeren min har grei inntekt, så vi klarer oss fint på den i tillegg til pengene jeg får når jeg går hjemme. (igjen, alt dette er hvis vi kan få barn sammen selvfølgelig).

 

nå er det middagstid her, vi "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det trutt. har bestemt oss for å ikke bruke eggløsningstester mer, og heller ta det litt som det kommer. er det meningen så er det meningen. orker ikke negative tester hele tiden, og hvis vi ikke fokuserer så mye på det, blir ikke skuffelsen så stor hele tiden.

 

menmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte litt tid på å kartlegge syklusen min med eggløsningstester en stund før vi begynte prøvinga med nr 2 så da vi endelig begynte å prøve tok det bare et par mnd uten klaff før jeg var lei alt som het eggløsning og hele pakka(litt utolmodig ja!) Måtte ha en pause fra det for det er UTROLIG vanskelig å ikke fokusere så mye på det. Ihvertfall den mnd vi tok pause ble det full klaff;)

 

Lykke til, håper det sitter en spire snart!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fornuftig ut ned39.

Jeg tror lett en kan bli stresset litt av slike tester. Selv kom jeg aldri så langt at jeg fikk prøvd, men var inne på tanken flere ganger. (Tok 9 mnd fra jeg sluttet på pillen til jeg var gravid denne gangen, med nr. 1 tok det 6 måneder) Og ja jeg begynte å bli skikkelig utålmodig denne gangen, så i juni tenkte jeg som så at det får gå som det går, jeg orker i styre mer med det, og jeg klarte faktisk å koble det ut veldig bra, og gjett hva, den måneden ble jeg gravid.

 

Så et godt tips kan kanskje være å slappe litt av, ikke stress med det, la kroppen få gjøre ting i sitt tempo. (Jada det kan jeg som som endelig har blitt gravid, men nå vet jeg vertfall at første måneden jeg ga litt blaffen i det så gikk det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Vet sånn ca når eggløsningen kommer, så vi satser på at den sitter! tviler på at det går denne måneden, for jeg skal bort fra torsdag til lørdag (fjelltur med min unge or spreke tante) og det er nok da eggløsningen inntreffer. men som sagt, jeg vil ikke stresse med dette.

 

pav: jeg sluttet på pillen i slutten av mai, så vi har jo ikke prøvd så lenge, tok over en måned etter at jeg slutte til jeg fikk eggløsning, så "systemet" ble nok litt satt ut, og kan jo regaere på det enda, har jo gått på de noen år. jeg får prøve å gi blaffen, hehe. slappe av og ta det med ro:) hvis det ikke klaffer denne måneden rekker jeg iallefall å fullføre hele neste skoleår, får tenke positivt på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei alle sammen ;) Ser det er noen dager siden jeg var inne her sist.

Vi er nå startet på den fruktbare perioden denne mnd. Så her er det full rulle :)

 

Har ikke orket å holde på med el teste denne gangen. Tar det som det kommer. Men håper på ny jobb og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for ny jobb! Min fruktabe periode begynner om noen dager, men jeg ernok på fjellet da, og samboeren er på jobb, men klaffer det ikke denne gangen, så kommer det jo alltids en periode til:)

 

Kos deg masse, og håper det klaffer for dere snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake i hverdagen. Sklidde ut i helgen. Ble både alkohol og chips..uff, kvir meg til veing i morgen, tror ikkje det har forsvunnet noe etter denne sprekken!

Skal kose oss med vin og god mat i dag også, for kl 12.00 i dag så ble vi stolte huseigere!:) adrenalinet bruser fortsatt!

 

Håper det klaffer med prøvingen deres denne mnd:) Er jo ikkje sikkert du får eggløsning når du er vekke. Håper han kommer før eller etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartulerer med hus! victoria, hun andre som er her inne jevnt og trutt har nettopp kommet seg inn i nybygget hus, så dere er litt i samme situasjon:) morsomt! mens her sitter vi med en vrang nabo i etasjen under oss, hehe. menmen, vi har det da fint her og:)

 

reiser på fjellet fra torsdag til lørdag, gleder meg masse, blir deilig å komme seg litt avgårde, er meldt fryktelig dårlig vær, men vi har da regntøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria: Så gøy da at dere har fått komt i nytt hus:) Er det ikke litt rart? Vi klarer liksom ikke helt å forstå at det er vårt, bare vårt. Men gleder oss sååå mye, kanskje vi nå med en bekymring mindre klarer å få det til å klaffe med prøvingen også:)

 

Takk for gratulasjonen Ned:)

Det er jo kjempe gøy på hytte tur då! En gjeng samlet med godt humør er alltid gøy. Gjør ikke noe at det regner, da er det jo ekstra gøy å sitte inne med en kortstokk:)

 

Nei jeg får ligge meg. Stikker innom og beklager meg over veiing i morgen, kvir meg, tror ikke det blir noen gøy opplevelse, jaja, bare til å prøve videre!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiingen i dag 0meg0. det kommer nok til å gå bra skal du se:) jeg skal prøve å holde meg unna vekten til vi kommer ned fra fjellet, blir mange timer gåing hver dag, så det kan jo hende vekten går ned litt på den turen:)

 

3.september er den store dagen da jeg skal tilbake på kurs. kurset begynner egentlgi 27.august, men da er jeg i Hellas, så det passer liksom ikke helt den dagen kan du si, men da har jeg en uke ekstra å gå ned litt på. håper bare ikke jeg går opp der nede. skal ta med joggesko og treningstøy slik at jeg får løpt litt:)

 

jeg vil se 70-tallet! men jeg har 8,5 kilo igjen. huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

hei 0meg0

 

Det er veldig rart, men har ikke helt komt helt inn i det enda. Mer arbeid å gjøre før vi kan flytte inn på "vårt" soverom. Men stue og kjøkken samt 1 bad er ferdig og resten får komme etterhvert...

 

Litt deilig å ha plass, nå er problemet blitt at vi ikke har så mange ting å plassere alt vi har i.. Så vi må ut på shopping for å komme videre :)

 

Har dere kjøpt nytt? Det tar alltid litt tid å venne seg til et nytt hus. Husker fra sist. Da hadde vi endelig falt til ro, og snakket om huset som vårt hjem etter 2 år.. Men det er utrolig deilig ;)

 

Ellers en oppdatering fra meg: Skal inn til 2 runde på jobben som jeg har lyst på. Så det blir spennede, samt at jeg har begynt på behandling igjen for musklene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria, ønsker deg så utrolig lykke til på andre runden med jobbintervju! tror det kan være godt for deg! har søkt på ny jobb selv, bare ved siden av skolen, så det er liksom ikke så stort som ditt! lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da var min fruktbare periode overstått og det ligger nå nesten to uker forran med venting. Det som er koselig er at vi reiser på feire rundt den tiden. Så uansett om det blir en liten i magen eller ikke, så skal vi kose oss. Gikk dessverre opp igjen forrige uke. Så er tilbake på 73 denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra fjellet, er støl og litt mørbanket, men har hatt det flott.

 

Venteperioder er kjedelige. vet det ikke blir noen bebis i magen denne måneden, for jeg har hatt eggløsning på fjellet, og har vært borte fra samboeren i 5 dager eller noe sånt, så sannsynligheten er veldig veldig liten.

 

Ikke lenge igjen til ferie nå nei:) reiser om 8 dager vi da, og i morgen begynner jeg på skolen igjen. spennende og deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en jente på 26 år og vil gå ned 10 kilo...hvertfall:-) Jeg og samboeren min prøver og bli gravide og har prøvd siden nov 07:-( Kjipt at ingenting skjer ennå. Hadde jo vært greit og få av litt fett før spira sitter:-) Håper dere er flinke til og motivere, for det trenger jeg:-) Begynner på GR kurs neste uke så det blir spennende da.

 

Håper alt går bra med dere og at dere klarer og nå målene deres:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på nytt kurs neste uke jeg og (er i hellas den uken, så får ikke begynt før 3.sept). er virkelig motiverende å gå på kurs:) koselig at du henger deg på, men kjedelig at dere har prøvd så lenge.

 

i dag har jeg kommet meg tilbake på skolebenken igjen, ny klasse og ny skole. alt virker bra så langt, og det er jo fint, for jeg skal jo gå her i fire år. men nå skal jeg smøre matpakke til i morgen, et must for meg:) og så er det kvelden. er forresten ikke noe nytt på bebisfronten, en måned til neste eggløsning, og halvannen måned til eventuelle svar.

 

--- hilsen fra Stine---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det sakte om dagen. skjer svært lite, som vi vet, eggløsningen er jo bare en gang i måneden. har nok ikke klaffet denne måneden siden jeg var borte, men det går greit.

 

alt vel med dere andre her inne? victoira har vel kanskje reist på ferie, husker ikke helt datoen, men det er i disse tider. reiser på tirsdag selv, blir knalldeilig å komme seg litt bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleIda

Jeg og min kjære samboer har nettopp blitt enige om at nå er det på tide å prøve å formere seg litt. P-pillene sluttet jeg med for lenge siden. Hormonene mine var helt i hundre når jeg gikk på de, så vi ble da enige om at skulle kutte dem og heller bruke kondom. Men nå kaster vi jammen de også!! :P

 

Vet at det kan ta lang tid før man blir gravid, men håper det klaffer snaaaaart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
her går det sakte om dagen. skjer svært lite' date=' som vi vet, eggløsningen er jo bare en gang i måneden. har nok ikke klaffet denne måneden siden jeg var borte, men det går greit.

 

alt vel med dere andre her inne? victoira har vel kanskje reist på ferie, husker ikke helt datoen, men det er i disse tider. reiser på tirsdag selv, blir knalldeilig å komme seg litt bort![/quote']

 

Ikke reist enda :P Skal reise på fredag...

Venter på svar på både jobb og graviditet. Kan teste fredagsmorgen. Så venter i spenning. Er for øyeblikket sykemeldt. Så slapper litt av i hjemmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleIda: velkommen hit:) og lykke til med prøving! håper det klaffer snart for dere,.

 

victoria: slapp av nå som du er sykemeldt og skal på ferie! håper du får positive svar fra både jobb og gravi.test!

 

jeg blir borte frem til neste onsdag, reiser til hellas i morgen! gleder meg som en liten unge:) hehe, vi nsakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

TR kom for fullt i går. Så da er det inn i 9pp for meg. Men el er i løpet av ferietiden så jeg håpe på at sol og varme er det som skal til for at spiren sitter denne gang..

 

Lykke til til alle dere andre. Jeg reiser på ferie i 2 uker nå på fredag. Så da blir pc og matvaner lagt litt på hyllen :)

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...