Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

har ikke fått kjøpt boken enda, skal til byen på lørdag, og tenkte jeg skulle ta det da. gleder med til å se reaksjonen hans.

 

ja, må si jeg var fornøyd med 2,4 kilo ned, er det meste jeg har hatt noensinne. håper jeg går ned neste uke og, og at kroppen ikke er i sjokk etter denne uken. hehe.

 

jeg trener stryketrening med ball, stavgang, stramopp/mage/rumpe/lår timer, går turer, har prøvd med på kickboksing, og litt forskjellig. liker å svømme. prøver å variere treningen en del, da er det ikke så lett å bli lei:) skjønner godt at fokuset er mer på babylagingen enn vekten, absolutt forståelig, men flott å høre at noe har gått av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Så flink dere er å trimme. Jeg er veldig glad i å sykle, så har kjøpt sykkelsete så vesla kan være med. Prøver å dra ut å sykle ved hver anledning(som i det siste har vært halvtimesturer på kanskje 3-4 ganger i uken), også triller vi litt turer i helgene.

 

Jeg er ellers ikke særlig flink til å finne på aktiviteter. Har tenkt på å begynne å gå i bassenget, og kanskje begynne på treningsstudio, for det blir nok lite sykling når høstværet setter skikkelig inn...

 

Nå ligger BMI en min såvidt over 30. Så håper på at jeg ihvertfall går ned 0,2 kg ved neste veiing så jeg bikker under :-) Blir jo en milepæl å gå fra "fedme med vesentlig helserisiko" til "Overvekt med noe økt helserisiko".

 

Har forresten ikke fått kjøpt boken ennå, men han skal være en del borte denne mnd, så orker ikke haste med det. Skal se neste helg om jeg ikke kommer meg på en bokhandel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt å sjekke bmi i de siste ukene, men gikk ned masse på kurset i går, og nå har bmien min sunket til 29!!! åhhh, dette har jeg ventet så lenge på. krysser fingrene for deg og neste veiing nickii, har en god følelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Endelig tilbake fra ferien. Ikke sjekket skaden, men kommer ikke til å gå på vekten før mandag. Hadde El i løpet av ferien, så håper på klaff...

Men en stund til jeg kan sjekke det ;)

 

Velkommen til alle nye som har dukket opp på tråden mens jeg har vært på ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du har hatt det flott på ferie! nå stikker det i siden her, sånn som det pleier å gjøre når jeg har eggløsning, men samboeren jobber fra 12.30-01.00 om dagen, og jeg står opp mellom 06.00-07.00, så det blir lite action, for å si det sånn. håper det klaffer mer neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

joda, hadde det kjekt. Men tror vi kunne funnet et mer interessant sted å reise til. Så gidder ikke å reise dit igjen ;)

Ikke så stor skade skjedd i ferien. Gikk på vekten i morges og den viste 74kg. Så 1 kg opp siden sist. I tillegg har jeg vært veldig sliten siden vi kom hjem. Men kom meg alikevel ut på tur i dag. Håper på å komme meg ut hver dag selv om det ikke blir lange turer i begynnelsen.

 

klarte 10 min jogg og 15 min gange. Men det var lungene som pep som gjorde at jeg gav meg. Samt at ryggen ikke tillot at jeg skulle få jogge lengre...

 

Du kan vel "stå opp for en kos" for så å legge deg??? :)

Lykke til uansett. Vi har ikke tenkt på el eller testet. Vi har kost oss når det passet og ikke tenkt på det ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Litt stikninger i magen og mensmurringer. Men veldig lite, så har ikke så store forhåpninger. Fikk ikke jobben som jeg søkte på, men har søkt på en annen nå. Den håper jeg veldig på. Kort vei, masse goder for familier ol. Men det er en stund til de begynner å kalle inn til intervjuer, så jeg vet ikke om jeg skal håpe på graviditet før eller etter en evt. ansettelse... Har uansett lyst på ny jobb...

 

Hvordan var ferien din da stine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Hørtes jo ut som vi har EL på samme tidspunkt ca. de fleste her inne. Jeg trodde jeg skulle ha det rundt nå, men driver jo og tester og får negativ hver gang. Har de stripsene fra Billigtester, og der skal jo test-streken være like tydelig som kontrollstreken. Det er den ikke, men de siste dagene har jeg ihvertfall hatt en

tydelig strek.. kan det være at jeg har EL likevel da?

 

Herregud, merker at jeg blir stressa av å drive og teste hele tiden. Særlig når jeg bare får negativt resultat!

 

Men, uansett, ønsker lykke til og en finfin dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudu: Du kan jo prøve å tempe en måned, for da kan du sammenligne med testen og se når du har EL og hvordan teststreken så ut da... Så vet jeg mange som har klaget på de el-testene fra billigetester fordi de ikke slår skikkelig ut. Da er kanskje graviditetstestene fra dem greiere, for da er de jo positive uansett hvor svak eller sterk streken er.

 

Jeg hadde EL søndag etter beregningen. Og vi fikk oss en runde i høyet på onsdag, søndag og mandag. Så jeg håper det holder :-) Har en skikkelig god følelse nå, så dette blir spennende!

 

Victoria: Kjempeflott at du har klart å holde vekten såpass i ferien. Det er veldig lett at ting sklir ut da, så synes du har vært flink :-)

 

Vanskelig å være i et jobbskifte når man planlegger familieforøkelse. Jeg har akkurat skiftet jobb. Men det er et vikariat som jeg kommer til å være ferdig i uansett når jeg er ferdig med en eventuell graviditet. Så håper bare jeg blir gravid snart sånn at jeg kan gå omtrent rett ut i permisjon etter vikariatet. Blir verre dersom dette drøyer veldig, for da må jeg kanskje ut å finne ny jobb før eller tidlig i graviditeten. Og har før vært gravid rett etter jeg begynte i ny jobb. Ikke helt bra timing, og følte meg litt uglesett (ikke av arb.plassen, de var fantastiske). Men man kan jo ikke drive å utsette fordi det ikke passer, for da passer det liksom aldri helt... Tror man må bare ta det som det kommer. Ting har en tendens til å ordne seg likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria: hadde en knall ferie, tilogmed den halvt irske samboeren min fikk farge. deilig, men nesten for varmt. hehe. håper alt ordner seg for den jobbmessig, som sagt mange ganer før, krysser fingrene. synd du ikke fikk den andre, og lykke til på den du har søkt på nå!!!

 

dudu: er ikke helt kjent med de testene du snakker om, kanskje noen andr vet?

 

Nickii: håper det klaffer for dere denne måneden! hold motet oppe alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dudu: billigtestene som du snakker om har jeg heller aldri hatt sterkere strek enn kontrollstreken. Men streken ble sterk når jeg hadde el. Nesten like sterk som kontrollstreken, så du kan ha el når den er på det sterkeste ;)

 

Stine: koselig at dere fikk farge begge to, og kjekt å høre at dere koste dere. Vi har planlagt ny tur i julen. Så vi håper på å få en opplevelse for livet denne gang. Skal til Mexico:) Blir dyrt, men blir hjulpet litt av familien siden alle skal ned denne gangen.

 

Når det gjelder jobben så hadde denne vært luksus. Da kan vi nesten kvitte oss med bil nr 2 :) Selv om det ikke blir aktuelt, er altfor glad i friheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Nickii: Takker for det. Har ikke begrenset meg i det hele tatt, men har holdt meg unna alkohol og pils. Så det kan ha vært nok:) Lykke til med å få en spire før vikariatet går ut, vet hvordan det er å sitte på jobbsøker siden og planlegge. Ikke så lett for å få det til å klaffe. Jeg er nå på 9pp. Og dersom det har gått så er IKM på søndag denne uken. Kommer ikke til å teste før lørdag morgen. For da skal jeg på en kort hyttetur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Høres deilig ut med ferie! Jeg skal til London på helgetur om et par uker, gleder meg! Da skal jeg enten shoppe gravid-klær, eller drikke meg full ;-)

Har forresten vært i Mexico, veldig ok, men pass dere for lange bussreiser. Vi hadde bestilt 1 klasse, men det er det værste jeg har vært med på!

Hvor i Mexico skal dere, Viktoria?

 

Tror nok jeg har EL nå, i går var strekene neeeesten like sterke. Hadde sex i forrigårs, men ikke i går, da vi hadde andre ting å tenke på. Min forlovde har nemlig taps mange hundre tusen kroner på børs-krakket. Så han var ikke helt i form til å lage barn i går, forstålig nok. Men vi klarer oss, må bare leve litt mer fornuftig framover..

 

Hva jobber dere med?

Og hvor personlig er det egentlig greit å være her. Jeg tenker at det kan da ikke være så mange som går inn her og leser, bortsett fra oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudu: Jeg forsøker i alle fall ikke å si noe som kan avsløre min virkelige identitet ovenfor fremmede. Dersom noen jeg kjenner skulle gå inn her å lese, så hadde de kanskje kunne gjettet hvem jeg var, spesielt om de visste at jeg var her. Men anser den sjansen for å være relativt liten.

 

Jeg er "kontorrotte" og jobber i det offentlige.

 

Synd å høre at dere har tapt så mye penger. Kan ikke være helt lett da. Men det er jo godt at dere klarer dere likevel.

 

Victoria: Da er det jo veldig bra at du har holdt vekten såpass i ferien uten å ha begrenset deg. Det er jo da det er ekstra herlig å ha ferie :-)

 

Blir spennende på lørdag da... Skal krysse fingrene for deg! Jeg har ikm neste søndag og har billige tester liggende klare. Har som mål og ikke teste før ikm, men vet med meg selv at jeg neppe klarer å vente. Er liksom bedre å bare få det ut av verden dersom den er negativ. Så kan man begynne å se videre fremover mot neste pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dudu

Høres kjekt ut med London. Jeg har aldri vært der, men hørt mye bra.

Vi kan si det sånn at vi skal til et typisk turiststed ;) Så får resten være opp til fantasien... Mange som vet at jeg skal og når jeg skal...

 

Uff.. Kjedelig med pengetap. Er ikke inne på børsmarkedet, men kjenner at pengene ikke strekker like godt til lengre... Håper at det snur snart.

 

Jobber som kontorrotte jeg også, men med en del ansvar. Jobber i privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Var overrasket over å ha "holdt" vekten så bra som jeg har. Var sikker på at jeg hadde gått opp til ihvertfall 76-78 kg. Men heldigvis kan man si. Det hadde bare blitt tyngre å komme i gang igjen:)

 

Gleder med litt til lørdag ja, men fant nettopp ut at en av venninnene mine ikke skal være med pga at hun er gravid og ikke har lyst til å være den eneste som ikke drikker. Jeg som hadde tenkt å henge meg på henne og si at jeg ikke orker etter ferien, og at siden hun ikke skulle drikke så trengte ikke jeg heller.. Så nå er back-up planen min ødelagt... ;) buhu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av et drikke-press her i landet... Føler selv at jeg må finne gode unnskyldninger for ikke å drikke. Ingen som godtar et "nei, jeg har ikke lyst på alkohol". Merkelig fenomen. Og hvis man ikke har en god grunn, da blir man jo mistenkt for å være gravid. Og det er jo ikke akkurat morsomt enten man er det eller ikke...

 

Sist gang tok jeg med meg alkoholfritt på en flaske og sa ikke noe om at jeg ikke drakk alkohol. Det ble bare antatt at det var alkoholholdig innhold jeg satt og drakk av. Litt teit å "lure" folk da, men føler ikke at noen tok skade av det...

 

Men du kunne kanskje ringe denne venninnen din og si at du har så lyst at hun skal være med, og at du ikke kommer til å drikke heller, så da kan dere iallefall være to som ikke drikker? Og til de andre kan du si at det var viktigere for deg at hun ble med enn at du skulle drikke, så du vil ha det morsomt uten alkohol denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Nickii; Prøvde å overtale henne i 1 og 1/2 time mens vi gikk tur. Men hun har ikke lyst dessverre... Har vurdert å vaske en spritflaske på innsiden og ta med vann :) Da kan jeg bare blande "svake" drinker og da er det ingen som merker om jeg drikker eller ikke :D Vi skal bare være borte over natten, og jeg blir alltid dårlig dagen derpå. Orker ikke sitte i en bil med 6 andre som har drukket og være dårlig.... Sist jeg drakk var jeg i sengen i over 24 timer etterpå...;)

 

Men jeg skal teste i morgen tidlig. Har for første gang ikke vært besatt av tanken i det hele tatt. Har i dag ingen symptomer verken på kommende mens eller graviditet. Er sliten etter en kjempe dag med trening. 2 timer med intens rydding i huset, 1 og 1/2 time rolig tur i skog og mark og 1 time håndball. Hadde jeg holdt på sånn hver dag så skulle jeg ha vært muskuløs og fast i fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan jo ikke tvinge folk heller. Synd da, men forstår det jo godt da. Ikke alt man orker å delta i når man er gravid.

 

Venn på spritflaske har jeg hørt om før, pleier å være en god ide, så lenge ingen plutselig blir fri og vil ha litt av deg...

 

Føler meg så rar nå. Kjennes veldig ut som det er noe på gang. men har jo før innbilt meg saker å ting, så tør ikke stole helt på følelsene mine. Og er jo ennå over en uke til forventet mens... Så jeg får nå bare smøre meg med tålmodighet...

 

Forresten så kan ingen symptomer være et godt tegn. Jeg hadde absolutt ingen inikasjon på at jeg var gravid sist, bortsett fra uteblivende mens... I morgen får du svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.

 

litt rart å skulle si dette, men jeg tror vi skal vente med å prøve å få barn. men tanke på min skolegang, og det at jeg vil ned i vekt før jeg blir gravid. samtidig som jeg tror rett og slett ikke jeg er så klar for dette som jeg trodde.

 

uansett, lykke til alle sammen, dudu, victorie og nickii, dere kan godt få ta over lederjobben på tråden hvis dere vil:) lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så unormalt at man kan komme frem til en sånn konklusjon etter en tid som prøver. Da begynner man å tenke over en del ting og kjenne på dette om man virkelig er klar.

 

Synes det er fornuftig av dere og utsette det når du føler det slik. Du får ha lykke til videre med vektnedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg har prøvd å bli gravid i evigheter føles det ut som og har bestemt meg heller å fokusere på vekttap.. har en BMI på 30 og ønsker å komme meg ned på 28 til å begynne med... =)

 

Skummet gjennom innleggene deres og håper dere får positive tester snart! Det tar på å være prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Litt dumt å høre stinis, men forstår dere godt... Lykke til med alt uansett. Skal saumfare forumet for å finne ut hvor du havner:)

 

Jeg har spist alt mulig rart i helgen, så det blir nok ikke vektnedgang denne uken på meg, men det gjør egentlig ikke noe. Men skal komme sterkt tilbake ;):) Testet negativt på lørdag, så drakk på hytteturen. MEn har ikke fått TR enda...

 

Velkommen til tråden Elma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Victoria! Når forventer du TR da?

... har IKM 2 oktober jeg... men for en gangs skyld håper jeg hun kommer som hun skal... ;) ass befruktning... håper det går denne gangen :)

 

Har ikke vært spesielt flink uka her... masse mat og lite trim :S

Skummelt å gå på vekta i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... gikk på vekta i dag... joda... opp 0,6 siden sist mandag... og mandagen før det var det opp 0,4.. dette går ikke bra... lagt på meg 1 kg iløpet av de siste 14 dagene... =(

 

Har du testet ennå victoria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...