Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gleder meg til turen over Krokskogen til Sundvollen i morgen.

Har kjøpt gule og røde bringebær, og store blåbær, laget vaniljekesam av mager kesam og funnet frem pulsklokken+skrittelleren. Jeg skal gå med en venninde og vi skal starte forholdsvis tidlig så vi er fremme til middagstid.

Har aldri gått den veien før, så det blir spennende å se hvor langt det er...

Noen som har gått fra Jonsrud til Sundvollen?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Ja det blir litt av en tur NinniR. Du er tøff. Skal bli artig å høre hvordan det gikk.

 

Jeg ser du nevner operasjon. Er det bukplastikk? Mener vi har snakka om det før.

 

:P:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninden min kom halv ti, så vi startet opp rett før ti og kom kjapt opp i et raskt tempo. Været var strålende! Det tok nøyaktig tre timer fra Johnsrud til Kleivstua. Så gikk vi til Kongens utsikt og fikk en fantastisk opplevelse. For en utrolig utsikt! Deretter gikk turen ned kløften til Sundvollen. Totalt tok turen fire og en halv time. Mindre enn jeg trodde på forhånd. Turen ble kortene enn først antatt, men siden det er kupert terreng hele veien, fikk vi likevel en flott treningstur, i tillegg til en herlig naturopplevelse.

Hadde ringt Sundvollen i morges og avtalt at vi fikk bruke badeanlegget. Mannen min kom med skiftetøy, og vi fikk tatt badstu før vi skiftet og spiste en deilig middag. Fikk brent såpass mange kcal at jeg kunne nyte en god dessert.

En fantastisk deilig dag!

Neste gang kunne jeg ha lyst til å gå til Kleivstua, spise en deilig lunsj og så tilbake til Bærums Verk. Det blir en fin tur på 6 timer.

Joda, kess. det blir bukplastikk den 3.9.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med langtur!

 

Jeg elsker rett og slett turer i terrenget, jeg tror nesten jeg er blitt avhengig av det! :-) Det er jo godt for trimmen og vekten sin del- men det har jamen en positiv effekt på psyken også, det er jeg overbevist om! Og jeg har dessuten er skranglete rygg, har vært nede for full telling med den tidligere- men daglige turer i terrenget holder meg helt fin! -dette har jeg forresten sikkert mast om før...jeg gjør det til det kjedsommelige.....men jeg bare syns det er så viktig!:-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, som jeg gleder meg til helgen! Da skal min kjære og jeg på hytta i Valdres. Gleder meg til laaaaange gåturer, i nydelig høstvær. Kalde, klare kvelder med en varm tekopp og en god bok.

Det eneste som gjenstår er å finne en god meny:)...

Hoppende glad

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde ei flott helg på hytta :P

 

Vil ønske deg masse lykke til med operasjonen i morgen. Så håper jeg vi får høre fra deg etterhvert som du har kommet deg hjem :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det.

Det ble en deilig hyttetur. Variabelt vær, men pytt. På vei hjem kjørte vi innom "Villfisken" og kjøpte pepperrøkt sik, anisspeket ørret og kaldrøkt laks med solsikkefrø. Hadde venninder på besøk i går kveld. Serverte fisken, nybakt fougassebrød, fjellsmør, salat, urtekesam, aioli og chilisaus. Ovnsbakt chevre og hvitløksbrød til forrett. Ingefær- og sitronte passet ypperlig til. Til "dessert" ble det moreller, rømmebrød og vallersa. Ikke alt var like magert, men det ble små porsjoner av det mindre magre.

Hyggelig med jentekveld, det blir en stund til neste gang.

 

Skal prøve å være litt her inne under sykmeldingstiden, men det blir nok stille de første dagene.

 

Ønsker alle en deilig høstuke!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er operasjonen overstått. Alt gikk greit. Jeg har stort sett sovet siden i går, og kroppen jobber fint på egen hånd. Det er sårt, men jeg får smertestillende som hjelper. Går like krokete som gamle koner i eventyr, men det er tidlig enda. Matlysten er ikke helt god, og jeg merker at magen blir full etter bare en liten eplebåt. Det endres nok med reduksjon av medisiner og etterhvert som såret gror, tenker jeg.

Skal ta ut drenene i morgen.

Dette går bra!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse som nyoperert ;) Jeg er sikker på at du syns det er deilig at det er overstått, selv om du går som en krokete gammel dame og nok har det vondt.

 

Jeg regner med at matlysten ordner seg etterhvert :D

 

Lykke til med drenene i morgen. og pass på å ta tiden til hjelp

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at operasjonen er overstått- og at alt er vel!

 

-og dette går bra, ja!!

 

Fortsatt riktig god bedring- og jeg er enig med smallgirl; pass på å ta tiden til hjelp....!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det gikk greit Ninni. Masse god bedring!!;)

 

Jeg lurer på noen ting jeg da, men du må ikke svare hvis du ikke orker.

Hadde du full nakose?

Hvor lang tid tok operasjonen?

Hvor lenge var du på sykehuset?

Vet du hvor mye de fjerna?

Hvor stort er arret?

Når kan man begynne å trene igjen?

Gjør det veldig vondt?

 

Som sagt: bare hvis du orker.

Hilsen den nysgjerrige. (he, he) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kommet hjem etter å ha fjernet drenene, og for en lettelse!

Føler meg helt ok, så det er klart jeg kan svare deg.

Operasjonen var under full narkose, og tok et par timer. De behøvde ikke fjerne noe fett, da ville det tatt litt lenger tid. Trenger de fjerne fett, gjør de det først. Hos meg løsnet de mageskinnet fra trusekanten til puppene, løsnet huden rundt navelen, dro det ned, tok bort overflødig skinn(300 gr), sydde det fast, laget nytt hull til navelen og sydde den fast. Det ble sydd fast ett dren på hver hofte, og de fikk jeg fjernet allerede i dag. Det sved litt, men var gjort på et sekund, så det gikk fint.

Jeg syns 300 gr hørtes så lite ut, så jeg spurte om det på sykehuset i dag. Da sa de at det var all huden fra navelen og ned til trusekanten, så det var mer enn det kunne høres ut.

Operasjonen startet ca.kl.10.30. Kl.14.30 våknet jeg, fikk litt å drikke/spise og dro hjem en time senere. Har sovet for det meste etter at jeg kom hjem onsdag. Så lenge jeg går rolig eller ligger/sitter er det ikke vondt i det hele tatt. Anbefaler ikke hosting/nysing:).

Arret er fra venstre til høyre hofte, men det blir bare en tynn stripe som dekkes av trusekanten. Jeg så magen min først i dag, og jeg var kjempefornøyd. Det ser bra ut allerede.

Kirurgen sa jeg kunne begynne å gå turer om et par uker, men anbefalte å vente med jogging en stund.

Må bare si at staben på Aleris har vært helt fantastiske. Alle er hyggelige, blide og serviceinnstilte til tusen. Dette har til nå vært en veldig positiv opplevelse!

Tenker du på bukplastikk, kess?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg på vekten i dag, som vanlig på mandager, med en følelse av ikke å ane hva jeg kunne vente meg. Grunnet operasjonen har jeg sittet/ligget stille som en mus, og er "skyldig" masse trimpoeng. For at kroppen skal ha næring nok til å heles må jeg spise mye proteiner, og jeg har spist både proteiner og masse frukt/grønnsaker. Apetitten har vært laber, så jeg har spist en smoothie med bær og frozen yoghurt i tillegg. Jeg drikker masse vann og grønn te. Kcal-inntaket har vært som i ukene før operasjonen.

Derfor syns jeg det er høyst merkelig at jeg har gått ned drøye kiloen siden onsdag. Noen som har en god forklaring?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Nei, der må jeg bare gi tapt, NinniR- har ingen god forklaring! Annet enn at vekten er uforklarlig varierende innimellom. Kanskje derfor vi bare skal veie oss en gang i uken....?

 

Jeg blir litt opphengt i vekten av og til- men ser jo at den kun kan være en indikator sånn litt over tid. Men jeg må veie meg for å holde fokus, altså! Jeg merker jo at jeg skjerper meg ekstra når vekten går litt oppover!

 

Godt å høre at du kommer deg etter operasjonen! Klart at det må ta litt tid- men det høres ut som du er helt i rute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at GR-kursholdere holder fast ved at man bare skal veie seg en gang i uken, men jeg lurer litt.

Jeg har en kusine som var kraftig overvektig for 15 år siden. Hun klarte å gå ned til trivselsvekt på egenhånd, og har holdt seg der siden. Snakket med henne i sommer, og da fortalte hun meg at suksessen skyldtes at hun veide seg hver eneste dag. På den måten ville det ikke være mulig for kiloene å "snike" seg på igjen.

Vet om mange andre som også har det som del av den daglige morgenrutinen å veie seg. På HV-kurs er det veiing en gang i måneden.

Hva syns dere? Daglig, ukentlig eller månedlig?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt. takk for svarene du gav kess. Vi var nok flere som lurte på det samme ;)

 

Hvorfor du gikk ned ett kilo i løpet av denne tiden, vet jeg faktisk ikke. Men det er mulig du har spist mer proteiner i forhold til karbohydrater, og at det kan gi utslag? Og grønn te er jo bra for forbrenningen.

 

Når det gjelder det med veiingen daglig, ukentlig eller månedlig, så foretrkker jeg å veie meg daglig, og det har jeg gjort hele tiden. På den måten føler jeg at jeg har kontroll, men jeg vet det kan svinge mye fra en dag til en annen, så jeg registrer bare en gang i uken. Jeg har heller ikke tenkt at kiloene skal få snik seg på igjen :D

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg stort sett veier meg to ganger i uken...mandag og torsdag blir det ofte.... Jeg sier til meg selv at mandagen kanskje ikke er helt reeell pga halgens utskeielser....og om jeg så skulle oppleve at jeg veier for mye torsdagen også, da er det på tide å skjerpe seg! Kanskje jeg skal forsøke meg på veiing hver dag en periode- jeg har hatt et veldig anstrengt forhold til vekt oppigjennom, så kanskje det kan være en "trening".

 

I laaaaaange perioder har jeg nemlig ikke veid meg i det hele tatt - jeg kaller det "fornektelsesfasen"! Jeg visste jo innerst inne at jeg sakte, men sikkert, la på meg, men jeg latet som at klærne ble trangere helt uten grunn og at jeg bare byttet garderobe fordi jeg ikke likte de klærne lengre :-) og når jeg ikke gikk på vekten kunne jeg jo ikke VITE at jeg ble tjukkere....

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei NinniR. Først: Gratulerer med bukplastikk. Det skal bli spennende å følge med deg i rekonvalesenstida ;). Skjønner godt at du er utålmodig etter å komme i full sving igjen, men dette er tross alt bare noen uker, og etter det kan du nyte deg deg selv med slank kropp og flott mage i årevis!

 

Og så vil jeg si at jeg er imponert over alle de spennende oppskriftene du kommer med - ja, jeg er inne og sniker hos deg og lar meg inspirere stadig vekk. Ikke minst blir jeg inspirert av at du og de andre flotte Hold-Vekten-Damene holder vekten. Dere blir jo forbilder for oss som fortsatt karrer oss nedover og viser vei for at det går an!

 

Når det gjelder veiing så veier jeg hver dag og tror at det er noe jeg alltid skal fortsette med. Jeg tror det er viktig at en har klart for seg at kroppen noen ganger veier mindre og mer uten at man forstår hvorfor. Og at uttelling for flinke dager og straff for syndige dager ikke viser seg dagen etter. Veiing hver dag (med kurver i excel :D!) har gitt meg en forståelse for variasjon i vekt. For min egen del gir en nedgang en positiv effekt ved at jeg vet det virker. En oppgang tupper meg bak og får meg til å tenke at nå må jeg stå på litt ekstra.

 

Ha en riktig flott dag alle flinke damer som viser at det går an å holde seg slank og sunn. Jeg håper å komme inn til dere på nyåret!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, jeg har levd i 48 år men i dag så jeg navelen min for første gang:) ;)!

Har vært på sykehuset og skiftet "innpakning", og fikk se hele herligheten. Jippiii! Nå har jeg nettopp laget meg en deilig bolle varm havregrøt med kanel, rosiner og vaniljekorn, og skal nyte den mens jeg ser på BBC Food. Tror jeg er avhengig, litt...

Ha en strålende høstdag folkens!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fundert en del fram og tilbake over hvor ofte jeg egentlig skal veie meg for tida. Har klart å holde meg til den faste veiedagen en gang i uka i de periodene jeg går ned, men det "sklir litt ut" i perioder jeg står stille, som nå. Jeg er på vekta hver morgen og blir like stressa og skuffa hver gang. Det kan jo ikke gagne noe å starte dagen sånn. Det er altså ikke fordi jeg skeier ut at jeg står stille, for jeg er kjempenøye både med trening og mat, men det er et sånt hersens vektplatå igjen da. Det forrige varte i 6 uker! HJÆLP!!!! GR-folka ville kanskje sagt at det er p g a stresset jeg ikke går ned, for de er jo så nøye på den veiinga. Vet ikke jeg? Hva tror dere? Må jeg holde meg unna vekta? Men da blir vel det en stressfaktor også?

 

Akk ja.......... det ble visst mye klaging dere,

men jeg er fortsatt motivert altså,

og kommer ikke til å gi opp,

IKKE TALE OM!!!!!!!!!!!!!!:cool: :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakker'n!!

Det må være så utrolig enerverende. Syns det er rart om daglig veiing kunne forårsake så mye stress at kroppen gikk i forsvarsmodus kraftig nok til at resultatet ble stillstand i vekten over lengre tid. Skeptisk. Noen ganger trenger bare kroppen litt lengre tid. Noen av oss damene som holder på med vektreduksjon har det med å være litt utålmodige:), så det kan hende kroppen ikke er like kjapp i reaksjonen som vi kunne ønske. Men, 6 uker var da virkelig en tålmodighetsprøve...

Nei, kjør på kess!! Heia, heia!!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle visst ikke inkludert meg selv i "vi damene som holder på med vektreduksjon" i går. Det går troll i ord, og jeg skal jo holde vekten ikke gå ned mer. I dag veide jeg 62,9.

Jeg sitter og funderer på når jeg veide det sist. Jeg vet faktisk ikke, men det må ha vært omtrent på slutten av ungdomskolen, kanskje i begynnelsen av gymnaset. Over 30 år siden... Når jeg tenker på hva denne stakkars kroppen har vært med på siden den gang. I en alder av 48 er jeg endelig på rett kjøl. Hurra for meg! Aldri for sent å snu om på livet:) !!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...