Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gjest NinniR

Første invitasjonen er allerede sendt på sms. Tenker litt godt på grillen er greit. Har lagt ut en tråd på "Oppskrifter og mat" der jeg fisker etter grilltips. Har dere noe godt og sundt å foreslå?

Legger merke til at det er få gutter/menn her, men grilling er litt "mannfolkarbeid" så kanskje det blir litt liv blant gutta nå:)?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Heisann Ninni

 

Så fint at du tar tak i ditt sosiale liv. :-)

 

Ang grilloppskrifter kan jeg anbefale burmesiske grillspyd. De står i en av Grete Roede-kokebøkene, og jeg mener det er ca samme oppskriften som du finner her:

 

http://www.aperitif.no/index.db2?id=27373

 

Sunne og med himmelsk god smak.

Jeg bruker vanlig pesto fra glass, pluss rømmekolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det er at du får så mange gode tips :)

 

jeg har slitt en del med det samme som deg, at vekten fortsatt går nedover. Og jeg har problemer med å "proppe" i meg nok kcalorier. jeg har spist en del mer frukt nå for å fylle opp, syns det er mye frukt som er god nå i varmen.

 

jeg har nok heller ikke vært flink nok til å være sosial, men det tar jeg igjen når vi er på campingen.

 

Håper du får en flott dag

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griller så og si bare fisk og skalldyr (evt kylling) og denne oppskriften er kjempegod:

 

- legg rå scampi i litt marinade (jeg bruker sitron/lime/hvitvin/krydder/urter, vil

ikke ha de kaloriene fra olje, synes ikke det er nødvendig her)

- høvle (ostehøvel) lange skiver av squash som surres rundt hver scampi

- surre en spekeskinkeskive utenpå der igjen (jeg bruker spekeskinke av kalkun)

- tre disse på grillspyd (jeg bruker de små av tre, husk å legge dem i vann først)

og grill i vei

 

Det høres kanskje litt tungvint ut, men er det ikke. Det er fort gjort. Jeg tar med alt ut og gjør det klart mens vi griller andre ting (kjæresten min griller alltid kjøtt og sånn, som tar litt lenger tid)

 

Det er jo nettopp det som er sjarmen med grilling; alle kan grille hva de vil og alt kan tilberedes ute.

 

Jaaa til en lang og god grillsesong!!!!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Scampi står på menyen i morgen. Takk for et herlig middagsforslag, Kess! I dag blir det Nasi goreng og rabarbragrøt med vaniljesaus. Herlig sommermat!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Nå i kveld skal jeg på siste veiing før ferien. Håper vekten har stabilisert seg, så jeg kan gå inn i sommeren med en god magefølelse(bokstavelig talt). Vekten har gått stadig nedover etter at jeg skulle holdt vekten, og jeg har prøvd å øke inntaket og senke treningsmengden, så nå er jeg skikkelig spent...

Vi får se.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

vel, vel.. på de fire veiingene jeg har hatt på HV-kurset har jeg gått ned 4 kg. Enda jeg går opp i kcal og ned i trening. Kurslederen sa jeg måtte gå enda mer opp i kcal, og kanskje teste stoffskiftet mitt. Kanskje kroppen min ikke skjønner at jeg skal stoppe å gå ned i vekt, men holde den?

Ny plan inkluderer bananer, nøtter, avocado, fet fisk og litt is. Dette skal nok ordne seg.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også grille scampi i dag og ta meg et par glass vin for en gang skyld. Det er meldt dritt-vær igjen til uka så dette er kanskje all den sommeren vi fikk? Vet jo aldri i dette landet.................

I dag skal jeg hvertfall kose meg!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

-du er veldig flink!

Jeg syns det høres ut som du har en god plan sammen med kurslederen din! Det viktigste er nok at du er oppmerksom på problemet og sakte men sikkert endrer de mentale sperrene seg, tror jeg. Det er veldig lett for - som fullfres er inne på - at det å gå ned i vekt blir målet, og faktisk ikke det "å være der nede". I det hele tatt har fullfres gode innspill rundt dette!

 

Jeg merker også at jeg syns det er veldig vanskelig å spise mere enn jeg gjorde da jeg gikk ned i vekt. Jeg blir redd for å legge på meg igjen- og det skal lite til før jeg tenker at "nå er alt ødelagt, jeg har lagt på meg alt igjen" og sånne merkelige ting som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt! Men jeg tror, som sagt, at dette tar tid- det handler nok mest om tanker som må endres- mer enn spisevaner.

 

Ha en fin dag alle! Jeg nyyyyyter sommeren- og det er deilig å ta på klær som ikke strammer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Nei, nei, nei, det vil jeg ikke ha!

 

For første gang siden pre-fødsel-tiden har jeg på meg bikini(!!!) uten å "dø" av skam. Nå skal det jaggu være fint vær så mye som mulig denne sommeren!

 

Jeg skal venne meg til det nye speilbildet mitt, og det tar tid. Blir fremdeles forundret når jeg ser meg selv i speilet, det er jo underlig å endelig se det som i mange år har vært så godt gjemt inni alle kiloene. Dessuten har jeg masse nytt sommertøy som skal nytes, så her skal det ikke være noe drittvær, nei!

 

I tillegg har jeg faktisk rukket å bli brun, hi, hi.:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på ekstraveiing. Opp 200 gr. Kursleder er fornøyd. Er jeg?

Nå ser det i hvertfall ut som at vekten er i ferd med å stabilisere seg, og jeg kan slutte å tenke på det hele tiden. Gleder meg til en rolig sommer. Yippi!!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser liksom for meg at jeg kommer til å måtte tenke på maten resten av livet jeg..........:confused:

Men hvis det blir det som må til for å holde seg slank

så får det heller gå...............:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

....men hvis jeg forstår deg riktig sliter du litt med det samme som mange av oss andre med at vi egentlig ikke er helt fornøyde når vi går opp...opp i vekt er liksom feil det! Så det er her vi får sette inn støtet, jenter- og hjelpe hverandre med stabiliseringen! For det er tankegangen vår vi sikkert trenger å gjøre noe med!

 

Ha en fin dag- og en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Kess - min erfaring er at jeg tenker mindre og mindre på maten etter hvert som måneder med stabil vekt går.

Det er ikke nødvendig med knallfokus på hver matbit hvis man bare behersker seg mht de verste bombene.

Sånn virker det i hvert fall for meg.

 

Det blir også stadig mer naturlig å la magen avgjøre inntaket. Jeg spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er passe mett/ikke sulten lenger.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regner med å ha maten litt i bakhodet etterhvert, men jeg slipper bekymringen om at jeg går mer ned. Det er jeg glad for. Men, som svusj er inne på; jeg vil fremdeles slite mer med 200 gr opp enn 200 gr ned.

 

Hva syns dere egentlig? Jeg er 48 år, 172 cm høy og veier ca.66 kg. Bruker str.38-40. Jeg er fornøyd med en vekt mellom 65-67 kg. Er det for lite? Syns det er "normalt", og har ikke behov for å øke til 70 kg. Er jeg på feil sti her?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg syns det høres ut til at du har en flott vekt til lengden din. Jeg er selv 170 cm høy og veier 65 kg. Jeg er jo ikke akkurat tynn, men helt fin. Innsatsområdet for tiden framover er å få mer allsidig trening/bygge litt muskler, både for fastheten og helsas skyld. Kjenner jo at det oppstår nye vondter med årene... ;-)

 

Hvis du er fornøyd der du er nå, hvorfor ikke slå seg til ro med det? Er det kursleder som har antydet at du bør opp til 70, eller hvor kom den idéen fra?(mulig jeg har fulgt dårlig med her - beklager, i så fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fullfres.

Godt å høre at det er fler enn meg som er fornøyd med en høyde/vekt som er som meg. Jeg satt 75 kg som trivselsvekt/mål når jeg veide 101,7 kg. Det virket nesten uoppnåelig! Når jeg kom under 90 kg korrigerte jeg trivselsvekten til 70 kg.

Da jeg nådde 70 kg begynte jeg å øke kcalinntaket og gå ned på trimpoeng for å holde vekten, men jeg gikk fremdeles ned i vekt. Nå ser det ut til at det har roet seg mellom 65 og 67. Det varierer alt ettersom jeg veier meg om morgenen/ kvelden/før middag/etter middag. Jeg er egentlig fornøyd, og har ikke lyst til å stresse med å øke vekten til 70 kg, når jeg syns 65-67 kg er greit.

Jeg spiser 5 ganger om dagen, er ikke sulten, og trener sånn passe. Prøver å holde meg stressfri, i god form og sunn. Det er det hele.

Kroppens ytre lag er litt slapt, men jeg jobber med saken...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...