Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Ønsker dere alle en god helg, og god ferie til dere som har høstferie!

Har laget en tråd under "Oppskrifter og mat" som jeg har kalt "Dagens middag". Har dere oppskrifter på god hverdagsmat, så sett gjerne inn oppskriften der. Tenkte tråden kunne bli en sånn "bank" som jeg kunne gå innom for å få dagens tips til middag. Gjerne noe lett, som tar kort tid og som er godt&sunt. He,he...

Ha en strålende fredagskveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig helg det har vært!!

Har vært på hyttetur med gode venner. Vi er i samme "vekt-situasjon", så maten var i beste GR-ånd. Vi koste oss med spill og skravling til langt ut i de små timer. Siden hytta deres ligger en halvtimes kjøretur fra svigermor og svigerfar kjørte vi innom dem på en snarvisitt. Har verdens skjønneste svigerforeldre, så det er alltid hyggelig å være der. På hjemveien spiste vi elgstek og rotmos til middag. Nydelig og magert.

Alt i alt en super helg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fargene på fjellet nå er jo helt ubeskrivelige! I tillegg har det vært strålende sol og krystallklar luft. Høsten er utrolig på fjellet. Vi har tilgang til familiehytte på fjellet, og har de siste årene blitt flinkere til å benytte oss av den. Etter en helg på fjellet tåler man virkelig hverdagen bedre.

 

I morgen drar jeg på shoppingtur til Antwerpen. Min yndlingsby i den delen av Europa, bodde der noen år i barndommen. Det blir litt av en kontrast til hytta på fjellet, men jeg har plass til begge deler i hjertet mitt, jeg:).

Kan hende jeg blir borte noen dager fra nettet, men jeg registrerer inntaket i ferieloggboken min som vanlig og overfører til vektklubben når jeg kommer hjem.

 

Nå må jeg få pakket kofferten og printet ut billetten...

Ha noen fine høstdager, uansett om du er i byen eller på fjellet!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på plass igjen etter en deilig shoppingtur i Europas ledende motemetropol. Hadde ikke helt det samme tempo som jeg pleier å ha, men har hygget meg veldig likevel! Vannvittig mye lekre klær og sko!!!!!!!!!

Snublet over en marokkansk butikk som hadde opphørssalg. Der fikk jeg kjøpt to kjempefine taginer, så nå skal det bli skikkelig marokkansk mat kokt på originalmåten!

 

Antwerpen er en by med svært sterke matminner fra oppveksten min, og før jeg dro bestemte jeg meg for at det var enkelte ting det ikke var noen vei utenom; "meterpølse"(grov svinepølse), Luikse wafel, mocca eclaires og praliner. Det er selvsagt uhyrlige mengder herlig belgisk mat, men jeg bestemte meg for disse fire tingene, og jeg virkelig frydet meg med dem. Ellers har jeg vært flink med maten, og beveget meg så mye jeg har orket. Blir spennende å gå på vekten i morgen. Jeg som vanligvis veier meg daglig har da ikke veid meg siden mandag... Regner med økning i vekten, men regner med at det normaliserer seg på en uke.

 

Siden jeg ikke skal bære noe etter operasjonen har jeg måttet spørre folk om å hjelpe meg med koffert og baggasje, og folk er kjempehyggelige - ingen problemer! Syns stadig jeg får positive bekreftelser på at mine medmennesker er trivelige folk. Møter man mennesker med et smil, får man ofte det samme igjen.

 

Masse smil til dere alle!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemalin

Hei

Jeg vil først si til dere damer at dere er kjempe flinke:-)Jeg har fulgt med dere en stund.

Jeg har ett spørsmål til deg NinniR.

Jeg tok bukplastikk operasjon den 22 september.Formen min er fin men det jeg lurte litt på nå som vi må holde oss borte fra trening og aktivitetsnivået er

lavere.Hva gjorde du i forhold til kalori/matinntak?Hvor mange kalorier ligger du på?Og evnt hvor mye er du i bevegelse?

Håper du vil svare meg.Hadde satt meger stor pris på det:-D

Ha en fin lørdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, gratulerer med operasjonen.

Jeg fikk ingen spesiell anbefaling om kaloriinntak, så jeg har bare prøvd meg frem. Et inntak på rundt 1500 kcal har gitt meg en stabil vekt. Regner med å øke inntaket i takt med økt aktivitet.

Har passet på å drikke mye vann og spise fiberrik kost. På sykehuset anbefalte de mye vann, og mye proteiner grunnet den positive innvirkningen proteiner har på helingsprosessen.

Jeg har vært veldig forsiktig med bevegelse, og har de siste to ukene trappet rolig opp. Nå er det fire uker siden operasjonen og jeg er rettere i ryggen, og kan gå rolig et par timer uten å få så vondt i ryggen. Prøver å gå rolig så mye som mulig. Begynte med å gå i trappene her hjemme etter ca.en uke.

Mandag begynner jeg på jobb igjen, så da blir det full rulle.

Håper det ga deg svar på det du lurte på.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og velkommen tilbake! Antwerpen har jeg ikke vært i- men byen høres jo spennende ut!

 

Og din lille utfordring i forhold til vekt kommer jo til å gå veldig bra!! Tatt i betraktnign at du har måttet være forsiktig med trening- og at du har vært på "utflukt" er det jo helt normalt! Så; stå på! Dette fikser du i løpet av kort tid!!

 

Jeg er mye i bevegelse for tiden- og kjenner at det er det eneste riktige for meg! Jeg spiser litt mere enn jeg har gjort, men står likevel på stedet hvil vektmessig(litt variasjoner, men stabilt likevel over tid....) og det er nok på grunn av mye bevegelse!

 

Ha en fin dag videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Høres ut som du har hatt en flott tur, NinniR.

 

Skulle gjerne reist mer, men med utgangspunkt nordpå blir reisene fort dyre, syns jeg, med flybillett t/r Oslo og ofte en hotellovernatting i Norge enten på ut- eller hjemreise. Utrolig godt med avveksling fra det daglige. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antwerpen, ååååå. Ja, det er bare en deilig by på alle måter. Ofte reiser folk bare gjennom Belgia på vei til Frankrike eller andre steder. Da går de glipp av mye godt og utrolig mye vakkert.

 

Blir inspirert til å bevege meg mer av det du skriver. Var på jobb for første gang på 4 uker i dag, og det var greit å være i gang men jeg er ganske sliten. Skal slappe av litt nå etter middag, og så skal jeg prøve å sykle litt på ergometersykkelen.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde tre år i Finnmark, en vidunderlig tid. Eneste aberet var akkurat det du nevner. Det er like langt fra Finnmark til Oslo, som fra Oslo til Roma, er det ikke? Reising er så utrolig deilig. Skulle ønske jeg hadde enda mer tid til det. Har tenkt å bli flinkere til å bruke helgene...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jobbe sent i dag, og sjefen bestilte pizza. Lettvint, joda... Neitakk, tenkte jeg, det duger faktisk ikke som middag for meg. Mannen min kom innom med Toros ferdigrett ørret med urtesaus, og det var faktisk en del misunnelige blikk. Like lettvint, men akk så mye sunnere! Jeg ble mett, glad og fornøyd, for bare 360 kcal. Så unnet jeg meg en yoghurt til dessert:).

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Skulle jobbe sent i dag' date=' og sjefen bestilte pizza. Lettvint, joda... Neitakk, tenkte jeg, det duger faktisk ikke som middag for meg. Mannen min kom innom med Toros ferdigrett ørret med urtesaus, og det var faktisk en del misunnelige blikk. Like lettvint, men akk så mye sunnere! Jeg ble mett, glad og fornøyd, for bare 360 kcal. Så unnet jeg meg en yoghurt til dessert:).

NinniR:)[/quote']

 

Supert! Kroppen din takker deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-kanskje sjefen din lar seg inspirere og satser på noe sunnere neste gang!? Jeg syns du er flink! Du er så målbevisst og strukturert at du bare "må" klare å holde vekten din! Så disse to kiloene som har sneket seg på den siste tiden er sikkert vekk igjen i løpet av kort tid!

 

Er du tilbake i god gammel form? Sliten etter noen dager på jobb? Det er jo itilfelle ikke rart:-)

 

Jeg har vært litt mindre flink med turene mine denne uken- skyldes litt stress på flere områder! Men jeg satser på å ta meg litt inn igjen i helgen...selv om det er meldt regn og regn og bare regn!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte herfra en liten uke. Altfor lange dager på jobben, og altfor mye jeg gjerne vil ha gjort. Kjenner en nedtur ligger og lurer rett under overflaten, og gjør alt jeg kan for å holde fokus på det positive. Pleier å trekke meg litt inn i meg selv når det blir litt mye. Mannen min og jeg hadde en skikkelig jobbehelg, på hytta. Greit nok. Han skulle forberede en del foredrag, og jeg hadde et helt lass papir- og tenkearbeid med meg.

 

Det deilige med å være på hytta, var at vi kunne starte dagen med en dugelig fottur på fjellet. Jeg hadde faktisk min første lille joggetur(!) etter operasjonen for 5-6 uker siden. Det gikk helt greit, og ga mersmak! Når døgnets timer igjen er på min side vil jeg begynne en rolig opptrappingen av joggeturene. Savner treningen, og treningens stabiliserende effekt.

 

Har vært flink til å gjøre hyggelige ting, selv om jeg er ganske sliten. Jobbet sent en kveld, det gjorde også en kollega. Da det led utpå kvelden foreslo jeg å sette en tidsfrist for arbeidet og gå ut og spise før vi dro hjem. Det ble japansk, nyyydelig, og det var skikkelig hyggelig! I dag fikk jeg telefon av en glassblåser jeg har vært på kurs hos. Nå blir det nytt kurs, hurraaaa! Enda noe å glede seg over.

 

Vekten blir litt vinglete uten trening, men jeg håper det blir en ordning på det nå.

Ønsker alle en god uke.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-med vekten! -da når du jo snart målet du da!

 

Så syns jeg at det høres ut som du klarer å holde den lille nedturen din på avstand med å fokusere på positive ting! Det er jo så viktig, men samtidig så vanskelig....Og du klarer dessuten å holde målsettingen din om vektnedgang- det er jo kjempeflott!

 

Jeg klarer å hode vekten- men jeg er ikke så systematisk med spisingen som jeg skulle ønske at jeg var. Så målsettingen min er å bli flinkere til å spise jevnt sunt og riktig...! Jeg får tatt de daglige turene mine, med noen få unntak....og det er jeg veldig fornøyd med!

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...