Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne1969

I dag har jeg ikke fått vert ute å gått. Ihvertfall ikke enda. Skikkeig drittvær.

Har vert hos svigers å spist stekt makrell. Klarte å forsyne meg bare en gang. mitt problem er at jeg spiser alt for mye mat... Så er fornøyd med det. Ble en liten bolle med dessert også.

Småtten skriker og skriker og skriker, så vi er ganske så slitne her. fortvilende når de skriker og man ikke skjønner hva det er!!! :)

I natt har han faktisk sovet fra 00 - 06 så det er jo kjempebra. Men dagen i dag :)har vert veldig slitsom og frustrerende..

Burde gått en skikkelig tur for å komme over 15 trimpoeng (ligger på 14 nå)

 

Veldig spent på veiing og måling i morgen altså... Uke nr 1 har gått allerede. Synes ikke det kjennes ut som jeg har gått ned noe, men får se da vettu...

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

med 14 trimpoeng! Det er imponerende!:)

 

Jeg har heller ikke kommet meg ut idag, frister så lite når det er grått og kaldt!

 

Ikke noe gøy når de gråter de små, her har vi også perioder med gråt, heldigvis går det stort sett over med vugging, byssing og bæring! Lille her vil ikke sove om kvelden hun, holder det gående til et sted mellom 23-02, virker ikke spesielt misfornøyd heller, vil bare bæres og bæres og bæres!

 

Spennende med veiing imorgen, det er sikkert en differanse fra sist uke! Lykke til, gleder meg til å høre om resultatet!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så flink igår.. Ble litt mye kcal... Pleier egentlig å bli god og mett med kcal mine hver dag, men når man er så dum å velge litt "feil" mat, ja da gikk det som det gikk... Ikke ble det noe rockering heller for vi satte på en film i senga og da filmen var ferdig var jeg mer klar for å sove enn å "rocke" i 20 min!

Og godt var det at jeg la meg for bare etter et par timer våkna lille snupp og ville ikke sove igjen med det første...

 

MEN idag har det vært en ny dag og jeg tok de 20 min med rockering som jeg skulle tatt igår på formiddagen idag. Så trilla jeg 1 time og 15 min. Da mannen kom hjem støvsugde jeg og vaska gulvene. Og tilslutt dagens 20 min med rockeringen. Så jeg er FORNØYD!:)

 

Forrige uke satte jeg noen mål, og de har jeg nådd:)

 

Nye mål for denne uka er:

 

1) Minst 4 turer

2) 20 min rockering hver dag

3) Holde meg til kcal mine hver dag

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

MEN idag har det vært en ny dag og jeg tok de 20 min med rockering som jeg skulle tatt igår på formiddagen idag. Så trilla jeg 1 time og 15 min. Da mannen kom hjem støvsugde jeg og vaska gulvene. Og tilslutt dagens 20 min med rockeringen. Så jeg er FORNØYD!:)

 

;)

 

Ja det bør du absolutt være! Kjempejobba..

Har hatt en morgen med mye gråting, så energien er ikke helt på topp for øyeblikket. Skal til byen med storesøs å handle nye klær til skolestart. Så får iallefall gått ca 1 time i dag.:)

Ha en strålende dag.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Hannemor! Du står jo på som bare det selv:)

 

Ja nå er jeg på god vei til å nå ukas mål, ble ikke tur idag, men 20 min på steppen min så jeg synes det går for det samme. I tillegg 20 min med rockeringen! Er veldig spent på veiing imorgen. Veide meg jo litt seint sist torsdag så det er jo mulig at vekta egentlig skulle vist mer.. Har jo også hatt 2 dager den siste uka (fredag og søndag) med for mange kcal og idag ble det noen karameller som jeg faktisk ikke aner kcal innholdet på så det er litt ymse hva jeg har fått i meg, men tror det er blitt ca riktig idag, kanskje bittelitt over?? Skal være glad til om jeg bare ser 64 tallet, om det så er 64,9... Jaja, time will show;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

hvordan vi blir påvirket psykisk av tall!! :P

Jeg tenker på samme måte som deg nå. Målet til mandag er å se 70 tallet.. Om det så bare er 79,9.. hehe Jeg er villig til å la meg lure..

Ellers har det gått greit synes jeg.

I går var jeg på trening, været her er jo noe så inn i veldig ustabilt, så gå tur ga jeg opp. Litt regnvær gjør ikke noe, men det bøtter jo ned når det førs setter igang.

Gikk raskt i oppoverbakke på tredemølla i 30 mn. Cross trainer aparat i 30 min og styrketrening i 40min.

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre m tanke på trening.

 

ha en strålende dag.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rart hvordan vi henger oss opp de tallene, når jeg endelig er på vei ned i vekt blir jeg så inderlig utolmodig og. Skulle helst vært i mål igår!:P

 

Du er jo så sprek da Hannemor, nesten 2 timer på treningssenteret! Kjempeflink er du!!

 

Ja, så var det vektrapport. Må jo innrømme at jeg skulle ønske jeg hadde sett et lavere tall, men som jeg skrev igår må jeg vel være glad til for det var nettopp 64,9 vekta viste meg idag..

 

Vekt idag: 64,9 kg

Ned fra sist uke: 0,2 kg

Totalt: 5,4 kg

Midje: 72 cm

 

1 cm ned i midjen så det er jo bra! Og man kan jo ikke gå ned like mye hver uke heller...

 

Veit heller ikke helt hva slags trim det blir her idag, fullstendig ustabilt vær så det er ikke så fristende å gå ut heller... Jeg ser det litt ann, er jo ikke så langt på dag enda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt på vei i helgen nå. Igår ble det en is og en liten sjokoladebit da... Vi hadde besøk og selvfølgelig hadde besøket med is. Synes jo det er vanskelig å si nei, og da hadde jeg allerede spist min planlagte (lille) sjokolade... Totalen for hele dagen ble på rundt 1800 kcal så det er jo helt fint. Tok 20 min med rockeringen igår kveld, så litt trim ble det jo (i tillegg til shoppingturen):P

 

Idag har jeg vært ute og sykla 1 mil! Og når dagen har starta så bra så kan jeg ikke ødelegge den med for mange kcal. Nå må jeg bare være flink og holde meg til kcal mine hver dag fram til torsdag og se om det hjelper på vekta! Neste helg skal vi til København så da blir det nok litt utskeielser der kan jeg tenke meg... Hadde egentlig håpet å kunne shoppe litt, men gidder ikke kjøpe noe klær så lenge jeg har planer om å gå ned noen kg til. Dumt å kjøpe for små klær også for jeg vet jo ikke hvilken form eller størrelse jeg ender med til slutt. Denne kroppen har jo tross alt båret fram 2 barn siden sist jeg veide 58 kg;)

 

 

Fortsatt god helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det mandag igjen da... Tida flyr!

 

Målene jeg satte forrige uke er nådd, så nå sal jeg sette noen nye mål for denne uka. Synes det er litt kjedelig å sette nesten de samme målene uke etter uke, men sånn må det nesten bli. Blir nok litt variasjon når jeg starter opp på sats igjen (1. september!)

 

Ukas mål:

 

1) Minst 4 turer

2) 20 min rockering hver dag

3) Holde meg til kcal mine hver dag

4) Ingen veiing utenom torsdag

 

Tar med veiing igjen, skal jo som sagt til København til helgen og det siste jeg har lyst til er å gå på vekta på mandag morgen og kanskje få meg en skikkelig nedtur, så skal prøve hardt å holde veiinga til denne torsdagen også neste torsdag igjen.

 

Veit ikke helt hva denne dagen bringer iform av trim, men etellerannet må jeg no finne på!:D

 

Nå er det en som roper på mamma!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bestille meg veiledningstime på sats idag, og han jeg prata med knota så veldig med å finne en time i begynnelsen av september, blei nesten litt oppgitt jeg.. Men da jeg hadde spurt for andre gang om han ikke hadde en time den første fredagen i september innrømma han til slutt at boka hans ikke gikk så langt!! Haha, må jo le... Han kunne jo bare sagt det med en gang! Endte med at jeg sa jeg ville ringe tilbake siden... Men jeg har det ihvertfall i tankene da og gleder meg til å starte igjen:)

 

Har vært flink nå i det siste, både med mat og trim så jeg håper det vil gi litt resultater. Målet 1. september er jo å veie 63,7 kg så fra siste veiing må jeg ned 1,2 kg, jeg tror det skal gå bra. Kommer jo litt ann på om helgeturen vår ødelegger altfor mye, men jeg er optimistisk;) Gleder meg så sinnsykt til å komme i mål med disse kiloene altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det veiedag igjen. Hadde rett og slett ikke lyst å gå på vekta idag... Var så dum igår og sprakk med litt smågodt, eller ikke litt heller faktisk... Så dumt å gjøre det kvelden før veiing. I tillegg hadde jeg besøk igår og det bøtta ned stort sett hele dagen så det ble ikke noe tur ut heller. Tilogmed rockeringen droppa jeg igår!! Så det er ingen overraskelse at vekta ikke viste mer ned idag, det har sneglet seg ned i det siste. Men det er jo min egen feil!:)

 

Vekt idag: 64,6 kg

Ned fra sist uke: 0,3 kg

Totalt: 5,7 kg

Midje: 71 cm

 

Imorgen reiser vi så da blir det jo ikke akkurat verdens sunneste helg heller...

MEN jeg har ikke gitt opp og nå målet til 1. september enda, 0,9 kg på 11 dager, kan kanskje klare det enda?? Og idag blir det både sykkeltur og rockering for å få en siste innspurt før helgen!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tilbake til hverdagen igjen da. Har blitt potteforkjøla etter en hel dag i regnvær og våte sko så idag har jeg bare sovet og puslet rundt med utpakking og klesvask. Orker ikke å gjøre noenting... Helgen har vært kjempefin da, endel shopping, dyrepark og tivoli. Har gått 3 dager i strekk omtrent!!! Fortsatt støl for å si det sånn;) Men har blitt endel sjokolade så er ikke spesielt optimistisk med tanke på vekta. Har ikke spist så forferdelig usunt før jeg kom hjem igår kveld faktisk, da ble det litt pizza og det ble det til middag idag og...:) Men imorgen er det en ny dag, så da er det virkelig tilbake til hverdagen igjen!! Får se hva jeg orker av trim imorgen, kommer litt ann på formen. Kan ikke gå tur med vogna for da vi kom til gardermoen igår var babybagen vår borte, så lillegull har ikke noe å ligge i vogna i... Skal jo kjøpe ny da, men har ikke fått gjort det enda... Så denne uka får jeg bare ta som det kommer. Gidder ikke sette noen mål så lenge formen er som den er, kommer sterkere tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det veiedag igjen og jeg må si jeg er ganske fornøyd!:) Har såvidt hentet meg inn igjen etter helgen med 2 "sunne" dager. Men det har ikke vært noe trim denne uka foruten 20 min med rockeringen igår kveld. Midjemålet mitt som har krympet med omtrent 1 cm i uka en god stund nå har stått stille denne uka og jeg lurer på om det skyldes at rockeringen ikke har blitt brukt. Men forkjølsen er blitt bedre så selv om jeg kanskje ikke orker altfor mye enda skal jeg ihvertfall orke å bruke rockeringen hver dag igjen så får vi se om det minker i magemålet til neste uke!

 

Vekt idag: 64 kg

Ned fra sist uke: 0,6 kg

Totalt: 6,3 kg

Midje: 71 cm

 

På mandag er det 1. september og målet mitt er jo å veie 63,7 kg da og det er jo faktisk en mulighet for at det skal gå. Uansett om jeg ikke klarer det på grammet skal jeg være fornøyd når jeg er såpass nærme!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Så flink du har vært!!! :) Så godt som nådd målet ditt du jo :)

 

Apropos denne rockeringen... Var du en sån som kunne rocke med ring før du begynte med denne?

Jeg har en rockering jeg kjøpte hos greteroede for noen år siden, tenker på å leite den fram. Problemet er bare at jeg får rett og slett ikke til det derre! Den detter jo ned igjen hele tiden :) Men blir jo litt inspirert av dine gode resultater, så lurer på om du har noen tips?

 

Ellers går alt bra her i huset, lillemann har hatt økedager, så litt sliten etter lite søvn, men det går bra ellers. Enn hos dere? Har hun vokst mye? Vi skal på veiing i dag, er litt spent :)

 

Ha en fortsatt fin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at målet er innen rekkevidde nå ja, men 1. sept er jo bare et delmål da, totalt er det fortsatt 6 kg jeg gjerne vil blir kvitt, men er faktisk veldig optimistisk ift å komme dit i overskuelig framtid;)

 

Her går det veldig bra, den lille snuppa her er jo liksom ikke nyfødt lenger, hun er jo faktisk blitt 2,5 mnd nå, tida bare flyr! Vi sliter fortsatt litt med å få henne til å sove om kvelden, klokka kan fort bli både 24 og 01 før hun tar kvelden og da er både mamman og pappan som oftest klare for å sove for lenge siden... Bortsett fra det skal jeg absolutt ikke klage, hun er stort sett en liten solstråle:)

 

Ja økedager kan være ganske slitsomt, føler jo stort sett at man har babyen PÅ seg hele tiden, bokstavelig talt! Heldigvis varer det jo ikke så lenge da, håper du får sove ut litt i natt!

 

Jeg kunne ikke rocke med rockering i det hele tatt da jeg fikk den. Ble faktisk litt motløs. Men etter å ha prøvd noen ganger gikk det bedre og bedre og det er sant som de sier, øvelse gjør mester! Nå kan jeg holde på i 20 min uten å miste den;) Er den tung den rockeringen du har? Den jeg har er det, så jeg måtte ta det veldig gradvis, først et par min pr dag også økte jeg gradvis med 2-3 min av gangen, holdt på 2 dager før jeg økte igjen. Jeg har så langt vært veldig fornøyd med resultatet, og i tillegg er det gøy å holde på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en real muffinssprekk igår, og da mener jeg virkelig sprekk!! Kjenner at jeg blir så sur på meg selv. Hva er vitsen med å jobbe hardt i mange uker for å gå ned et par kg for så å spise på seg en halvkilo igjen over en helg liksom???:)

Da jeg sto opp idag følte jeg meg alt annet enn motivert, men det hjelper jo ikke akkurat å gi opp. Da tror jeg den følelsen fort blir verre... Idag er det 1. september og det betyr at det er oppstart på sats abo. mitt igjen. Ikke det at det frister så veldig med trening i det hele tatt akkurat nå, men jeg må nok bare kaste meg i det. Tror jeg trenger noen mål for denne uka jeg:

 

1) Bestille og gjennomføre veiledingstime på sats + trene 1 dag i tillegg

 

2) 4 turer, enten til fots eller med sykkel

 

3) 20 min rockering hver dag

 

4) Gjennomføre godtefri uke

 

At det idag er 1. september betyr også at jeg skal vurdere delmålene mine. Men det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg ikke gadd å veie meg idag... Men med utgangspunkt i torsdagens vekt, altså 64 kg så er det såpass nært at jeg lar de neste delmålene være de samme, så får jeg vurdere det på nytt 1. oktober. Så da er det fortsatt disse målene jeg har:

 

Delmål:

 

1. oktober 61,5 kg

1. november 59,5

 

Mål:

20. november 58 kg

 

6 kg igjen til målet!!:)

 

Nå skal jeg prøve å komme meg ut en liten tur så kanskje motivasjonen kommer strømmende??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på veiledningstime og fått satt opp et treningsprogram og i tillegg fikk jeg trent gjennom programmet! Sykla fram og tilbake og tok 20 min med rockeringen da jeg kom hjem! Er fornøyd med dagens treningsinnsats:D

 

Gruer meg litt for veiing imorgen, føler ikke at jeg har gått ned noenting fra sist uke, har følt meg så tung i kroppen og litt oppblåst på en måte... Men vi får se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og den viser en liten nedgang fra sist uke. Hadde ikke forventet meg så mye etter både bursdagsfest og muffinssprekk i helgen. Var jo også i minimal aktivitet i forrige uke... Men litt er bedre enn ingenting... Magemålet er det samme. Får se om det vil ned litt til nå som jeg har startet opp med styrketrening igjen. Men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke er så misfornøyd med midjen, det er andre steder på kroppen jeg håper vil krympe litt i cm framover;)

 

Vekt idag: 63,8 kg

Ned fra sist uke: 0,2 kg

Totalt: 6,5 kg

Midje: 71 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i løpet av dagen idag fått fornyet motivasjon og blitt styrket i troen om at jeg kommer til å nå målet mitt, selv om jeg synes det går sakte framover. Skikkelig drittvær idag så dagens trim har foregått inne. 25 min på ministep og 20 min rockering!;)

Tenkte å komme meg på sats en tur imorgen og få trent gjennom programmet mitt. Det skjer så mye i helgen så da blir det liksom ikke så mye tid til trening. Men det passer egentlig bra og gjøre det imorgen for da får musklene hvile litt i helgen også kan jeg legge opp til å trene styrke mandager og torsdager til å begynne med. Vil ikke sette meg for høye mål, men synes jeg skal være fornøyd med styrketrening 2 dager i uka. Om jeg i tillegg går/sykler tur evt. også får trent litt kond. trening på sats utenom de to dagene så tror jeg det blir et bra opplegg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt positiv og sterk i troen til tross for softis på fredag og sjokoladeboller i går... Har fortsatt ikke gått over antall kcal og har i tillegg brukt kroppen masse! Trente styrke på fredag og gått mye tilsammen fredag og lørdag + rockeringen da så klart! Så langt har det vært en super helg asså;)

 

Har nådd mesteparten av målene jeg satte i starten av uka, som nevnt over så bomma jeg altså litt ift målet om å ha en godtefri uke, men er ikke altfor skuffa så lenge det ikke dreier seg om de helt store utskeielsene ift antall kcal! Er veldig positiv til veiing på torsdag etter snikveiing på fredag som viste 0,5 kg ned fra den ene dagen til den andre, så om jeg klarer å i det minste holde meg der skal jeg være fornøyd. Om jeg i tllegg klarer enda et par hundre gram skal jeg være kjempe fornøyd, hehe;)

 

Nå skal jeg ut på sykkeltur før vi skal bort i middagsbesøk!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være fornøyd i dag, men etter snikveiing sist fredag hadde jeg håpet på et litt lavere tall. Men det skal sies at de to siste dagene har vært lite aktive pga lillesnupp som ikke er i form, har ikke hatt tid eller ork til å komme meg ut på kvelden heller pga besøk og diverse... Har tatt roskeringen da i det minste... Dessuten hadde jeg en liten kcal sprekk for et par dager siden som er den eneste gangen den siste uka jeg har inntatt mer enn kcal mine... Hadde en skikkelig ulvehunger, vanskelig å la vær å spise seg ordentlig mett, men valgte nok litt dumt da ja... Magen har gått litt inn igjen så det er jo bra:)

 

Vekt idag: 63,2 kg

Ned fra sist uke: 0,6 kg

Totalt: 7,1 kg

Midje: 70 cm

 

Idag skal jeg få trent, men snuppa er fortsatt ikke bra så det må bli ikveld etter at den store snuppa har lagt seg. Håper å komme under 63 til neste uke ihvertfall! Skal sette meg et eneste mål fram til neste torsdag og det er INGEN SNIKVEIING!! Håper jeg klarer det så slipper jeg å bli skuffa på enten den ene eller den andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke under 63 denne uka nei, tror ikke jeg klarer å holde vekta fra sist uke engang. Har jo hatt en spise_hva_jeg_vil helg og tror nok jeg har gått bittelitt opp... Vi får se hva vekta sier på torsdag. Trente jo igår, men har nå ikke bare en, men to syke unger. Det gir seg jo aldri det her... Jeg får bare se ann dagene etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...