Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Litt stille fra meg denne helgen... Har slitt litt med motivasjonen og som alltid er det så lett å putte i seg litt ekstra kcal når man sliter litt og det er jo det siste som hjelper... Føler seg jo bare enda verre:( Har vært borte i middag 2 dager på rad og istedetfor å forsyne meg en gang av kakefatet som jeg ellers ofte klarer, var det to...

 

Det som er positivt er at jeg til tross for manglende treningslyst kom meg avgårde og trente på sats på lørdag. Halte i land 15,2 tp forrige uke!:)

 

Rart at motivasjonen skal dale sånn når jeg er så nærme målet, men det handler nok ikke om antall kg, men om hvordan jeg ser på min egen kropp. Som nevnt før har jeg aldri vært helt fornøyd med meg selv (selv om jeg burde vært det) og jeg sliter litt med å akseptere kroppen min som den er nå. Den har tross alt bært fram to (fantastiske) barn og jeg vet at jeg ikke kan forvente meg at den skal se ut som den gjorde før, men det er ikke bare bare... Jeg tror nøkkelen til å trives er trening, men da må man være tålmodig før resultatene synes. Jeg lå og tenkte og grublet i hele går kveld og kjenner at motivasjonen er på vei tilbake. Har nok fått et lite tilbake slag på vekta etter denne helgen, men det takler jeg!

 

Så nå tar jeg fatt på en ny uke som skal fylles med sunn mat, trening og gode tanker om meg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Det er flott å høre at du finner motivasjonen, men det som er enda viktigere er å like seg selv. Du er flink til å trene, og virker målrettet med både vilje og evne til å gjennomføre. Mamma er du også :)

 

Jeg synes det virker som du har mye å være stolt over - ikke minst at du snart har nådd målet ditt her. Nå har jeg jo ikke sett deg, men jeg vil tro at mange her ville like å ha din kropp. Jeg vil heller anbefale deg å tenke på hva som egentlig gjør deg glad. Det er ikke bare den ytre kroppen i alle fall, selv om når man føler seg vel med kroppen sin, så er det enklere å føle seg vel i det store og det hele. Men man kan også snu på det og si at når man føler seg vel innvendig, så betyr ikke kroppens utseende så mye heller.

 

Jeg har fremdeles deg som forbilde med hensyn til det å komme meg ned i vekt igjen - jeg håper det også kan bety noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å høre at du finner motivasjonen' date=' men det som er enda viktigere er å like seg selv. Du er flink til å trene, og virker målrettet med både vilje og evne til å gjennomføre. Mamma er du også :)

 

Jeg synes det virker som du har mye å være stolt over - ikke minst at du snart har nådd målet ditt her. Nå har jeg jo ikke sett deg, men jeg vil tro at mange her ville like å ha din kropp. Jeg vil heller anbefale deg å tenke på hva som egentlig gjør deg glad. Det er ikke bare den ytre kroppen i alle fall, selv om når man føler seg vel med kroppen sin, så er det enklere å føle seg vel i det store og det hele. Men man kan også snu på det og si at når man føler seg vel innvendig, så betyr ikke kroppens utseende så mye heller.

 

Jeg har fremdeles deg som forbilde med hensyn til det å komme meg ned i vekt igjen - jeg håper det også kan bety noe for deg.[/quote']

 

 

Tusen takk for noen kloke og oppmuntrende ord Jaka!:) Synes det er en ekstra motivasjon å tenke på at jeg kan være et forbilde for noen som ønsker å gå ned i vekt:) Tror jeg skal ta ditt råd og prøve å endre fokuset litt, gjøre og spise det som gjør meg glad og fornøyd og rett og slett slutte å tenke så innmari mye;) (selv om det er lettere sagt enn gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Du ser målrettet ut, og det er bra at du har peilet deg inn på rett spor igjen, vi sporer vel alle av en gong i mellom, men så lenge vi ikkje fortsetter på blindveien, men karrer oss tilbake til sporet med mål og mening så gjør det ikkje noke.

 

Kjenner meg så godt igjen i det du skriv om sjølbilde og kropp, eg har heller aldri vore fornøyd med kroppen min, og eg trur alle finn noke å kikke på om en ser nøye etter i speilet....men som jaka seier så er det så mykje meir en et speilbilde som betyr noke, det er mange andre ting som er mykje viktigare og som gjer oss til en heil person...hadde vi bare slutta å samenlikne oss med andre, så hadde det sikkert vore mykje lettare...men vi må nok lære å gota oss sjølv som vi er, og sette pris på alt det positive vi har i oss.

 

Hmmm....det var da voldsomt med tanka, men håper dei e til nytte:)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glajenta det er deilig å høre andres tanker rundt dette. Akkurat det med å sammenligne seg med andre er nok jeg dessverre ganske flink til. Ikke lurt når de fleste av venninnene mine er barnløse uten en strekkmerke i sikte;) Heldigvis ar jeg et par venninner som har barn også som det er litt lettere å snakke med sånne ting om:) Også har jeg jo dere her inne da!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sikkert sagt det noen ganger....men jeg synes du er så utrolig flink! Jeg er så svak på så mange områder ( Som å spise for mye, eller ikke gidde å trene osv ).

Du er jammen et stort forbilde for meg også, Melis!!

Jeg er glad for at du skal fortsette her inne selv når du har nådd målet! Det hender seg at jeg tenker ( rett som det er ) at nå gidder jeg ikke skrive her inne lenger... Men det er jo bare fordi jeg har lyst å skeie ut eller være lat, og det er vanskelig når det er så mange som følger med. :D Så jeg satser på å henge her inne en god stund jeg også!

Takk for at du er her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja var ikke meninga at det skulle ta sånn tid, men nå kommer ukas veierapport.

 

Vekt idag: 59,1 kg

Ned fra sist uke: 0,4 kg

Totalt: 11,2 kg

Midje: 66 cm

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er GLAD:) Hadde jo ikke stor tro på noe nedgang denne uka, men jammen har det krøpet litt nedover denne uka og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' ja var ikke meninga at det skulle ta sånn tid, men nå kommer ukas veierapport.

 

Vekt idag: 59,1 kg

Ned fra sist uke: 0,4 kg

Totalt: 11,2 kg

Midje: 66 cm

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er GLAD:) Hadde jo ikke stor tro på noe nedgang denne uka, men jammen har det krøpet litt nedover denne uka og:)[/quote']

 

Det er jo helt fantastisk Melis. GRATULERER SÅ MYE. Det har du fortjent. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med noen mål for uka som allerede har startet...

 

1) 15 tp (har 5 så langt)

 

2) 20 min rockering hver dag

 

3) 1700 kcal pr dag

 

Dette skal nok være overkommelig:)

 

Føler at jeg kom i mål forrige uke. Fikk litt over 18 tp, kcal gjennomsnittet var 1640 eller noe. Og rockeringen har svingt hver dag utenom igår, noe jeg skal ta igjen for idag og ta dobbel runde;)

 

Tar med meg de samme målene inn i en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare takke meg selv for lite nedgang fra sist uke, spiste jo kjeks og godteri på tirsdag, og ikke rent lite heller:( Ifølge snikveiing tidligere i uka burde det gått litt bedre idag, men når man er så dum å ødelegge for seg selv...

 

Vekt idag: 58,9 kg

Ned fra sist uke: 0,2 kg

Totalt: 11,4 kg

Midje: 66 cm

 

Idag er det jo 27. november og min endelige mål dato. Er jo ikke helt i mål enda, men jeg er egentlig veldig fornøyd med hvor nære jeg er. Jeg kunne jo bomma fullstendig, men dette er absolutt godtatt;) Jeg kommer jo til å fortsette til jeg veier 58 (blank) og kommer vel til å holde på litt til og. Har enda en bukse liggende som jeg bare elsker og som enda ikke sitter helt fint. Tror ikke det er så mye som skal til, sannsynligvis passer den om noen uker så jeg lurer litt på om jeg skal gå for å få den til å passe før jeg begynner på et holde_vekten_prosjekt... Tror ikke nødvendigvis jeg trenger å gå ned så mye mer, men å trene iherdig så sitter den nok som den skal;) Jeg har jo ikke kjøpt meg en eneste ny bukse siden jeg var gravid (kjøpte mammabukse da) og har jo lovet meg selv et par nye jeans når jeg kom i mål. Disse skal kjøpes inn neste fredag (tjohoo) Men til tross for at jeg hadde håpet å være helt i mål når jeg skulle kjøpe den så tror jeg at jeg skal gi meg selv 2 uker til å gå ned de siste 900 g, å klare det på en uke er nok litt urealistisk...

 

Skulle vært på trening imorges, men har tydeligvis gått i vinterdvale. Men det blir trening i ettermiddag istedet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Leverpostei:)

 

Kommer ikke helt i mål denne uka, dropper trening idag for jeg er i elendig form så da ble det 11,5 tp. Rockeringen ble liggende igår og jeg har en følelse at den blir liggende idag og... Litt variert kcal inntak denne uka, har hatt 2 dager med utskeielser så neste uke må det bli litt skjerpings!!

 

Prøver meg på disse målene til uka også (om formen kommer seg da):

 

1) 15 tp

 

2) 20 min rockering hver dag

 

3) 1700 kcal pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er positivt innstilt for å klare de siste grammene nå! Men må ta meg selv litt i nakken når det gjelder disse sprekkene mine. Kan jo ikke leve resten av livet med å gå opp i vekt hver helg for så å bruke uka på å gå ned igjen... Som jeg har sagt mange ganger før er det hverken usunn mat eller mengden mat som er mitt problem. Problemet er jo alt som er søtt... Men nå må jeg altså jobbe litt med å ta tilbake kontrollen over hva som går inn...

 

Utfordringer denne uka:

 

Venninne lunsj på cafe imorgen og date med mannen min på lørdag.

Planen er å spise noe sunt og drikke kaffe imorgen (ikke kake, boller eller lignende) og på lørdag skal jeg prøve å spise litt magert og heller unne meg litt dessert.

 

Ellers skal jeg prøve å ikke overskride 1700 kcal uansett hva denne uka!!:)

 

Hvis jeg klarer det og i tillegg trener 3 ganger på sats så skal jeg være veldig fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert pågangsmot fremdeles. Du er kjempeflink så fortsett med det! Det hørtes kjekt ut med en date med mannen din. Jeg kunne også tenke meg en date med mannen min ;) Det er lenge siden nå.

 

Tusen takk Jaka:)

 

Ja, date med mannen er ikke hverdagskost her heller så det gleder jeg meg virkelig til. Første gang vi skal få litt tid for oss selv siden før minsta ble født:) Og selv om vi bare blir borte et par timer så betyr det så mye å få være litt kjærster også selv om man har små barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...