Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har greid å rette opp helt etter helgen. Men om jeg veier noe rundt det jeg gjorde sist torsdag så skal jeg være fornøyd, bare det ikke er 1 kg opp eller noe... Men som jeg nevnte i den andre tråden tidligere så må jeg ha fokus framover om jeg skal nå det målet jeg har satt meg. 9 uker igjen. Tror ikke jeg greier delmålet om å veie 61,5 kg til 1. oktober, det er nok litt snaut. Men selv om jeg ikke klarer det så tror jeg ikke løpet er helt kjørt for å klare det langsiktige målet mitt til 20. november!;)

 

Håper det blir litt lettere å komme seg ut framover. Nå har det jo vært forkjølelse etter forkjølelse her i huset, alle er syke i tur og orden og når vi tror det gir seg så starter runden på nytt igjen... Da blir det jo ikke så mye turgåing. Kjenner også at motivasjonen synker litt nå når høsten og kulda kommer. Går og fryser hele tida og venter på at fyringa skal bli satt på hjemme. Og om man fryser inne frister det jo ihvertfall ikke å gå ut hvor det er enda kaldere. Men om alle er friske er det jo ingen god unnskyldning for å holde seg inne;)

 

Kommer tilbake med veierapport imorgen! Nå er det natta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

på torsdag. Ble jo ikke noe veiing for vi holdt på å forsove oss til helsestasjonen, så det ble litt stress her. Lurte litt på om jeg skulle tatt det igår, men bestemte meg for å vente til neste torsdag. Tenker at jo lenger tid jeg har på å hente meg inn igjen jo bedre er det! Veit liksom ikke helt hva jeg kan forvente meg på vekta, men om jeg havner rundt 63 burde det være greit. Som nevnt i den andre tråden gikk jeg jo på en smell igår og. Lurer på hvor fornuften min blir av noen ganger... Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden har jeg jo ikke lyst til å veie mat i all framtid og være på en "evig slankekur". Kjenner alt for mange som aldri blir fornøyd og som alltid strever etter å kvitte seg med 3-4-5 overflødige kg. Og et sånt liv har jeg ikke lyst til å ha.

 

Jaja, ble litt alvorsord her, men deilig å få ut noen tanker! Nå skal jeg ha en super lørdag med familien min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg ta litt tak i meg selv og sette meg noen mål for uka som kommer. Når det står her svart på hvitt er det litt lettere å gjennomføre!

 

1) Trene på sats minst 2 ganger

2) Gå/sykle minst 3 turer

3) Bruke rockeringen hver dag

4) Prøve å spise i snitt ca 1700 kcal hver dag

 

Skal i selskap på lørdag så da blir det nok litt kake og sånn, men det får jeg leve med. Skal prøve å ikke skeie ut noen andre dager så burde det være greit. Håper jeg ikke blir altfor skuffa av vekta på torsdag, det har vært så opp og ned i det siste med kcal inntak at det forundrer meg ikke om vekta er det samme som for 2 uker siden, jeg bare håper den ikke er mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som bra mål.. OG noe jeg vet du får til Melis. Stå på..

;)

 

Nå må jeg ta litt tak i meg selv og sette meg noen mål for uka som kommer. Når det står her svart på hvitt er det litt lettere å gjennomføre!

 

1) Trene på sats minst 2 ganger

2) Gå/sykle minst 3 turer

3) Bruke rockeringen hver dag

4) Prøve å spise i snitt ca 1700 kcal hver dag

 

Skal i selskap på lørdag så da blir det nok litt kake og sånn' date=' men det får jeg leve med. Skal prøve å ikke skeie ut noen andre dager så burde det være greit. Håper jeg ikke blir altfor skuffa av vekta på torsdag, det har vært så opp og ned i det siste med kcal inntak at det forundrer meg ikke om vekta er det samme som for 2 uker siden, jeg bare håper den ikke er mer....[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det veiing igjen. Og idag er jeg fornøyd asså;) Glad til at jeg har gått ned fra forrige veiing!

 

Vekt idag: 62,8 kg

Ned fra sist uke: 0,4 kg

Totalt: 7,5 kg

Midje: 69 cm

 

Ift målene mine for denne uka så ligger jeg bra ann. Har trent 2 ganger på sats (inkl idag) Har gått to turer og får nok gått ihvertfall en tur i løpet av helgen også. Kcal inntaket er fint og rockeringen tar jeg hver dag! Må si at jeg er veldig fornøyd med uka så langt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fornøyd med ukas innsats. Har 12 tp allerede. Vurderer å dra en kjapp tur på sats etterpå, men ser det litt ann for jeg har sår hals + vært ganske kvalm på morgenen nå. Tror jeg rett og slett er veldig sliten, så jeg hadde nok hatt godt av en liten blund også... Har ellers vært veldig flink med maten denne uka også og ikke noe helgegodt så langt!;)

Men som nevnt før skal vi i selskap ikveld så da blir det jo noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på sats, men ble ikke helt sånn som det pleier, men jeg er fornøyd. Da jeg kom hjem krabbet jeg oppi senga, hvor 2 åringen hadde forhandlet seg til å få sove daghvilen sin, og så har vi sovet sammen i 45 min. Føles mye bedre nå! Også så deilig å kose litt med ungen sin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene fra forrige uke er så godt som nådd, det ble 3 turer på sats og 2 trilleturer med vogna + en shoppingtur;) Rockeringen er blit brukt hver dag med unntak av lørdag, da stupte jeg i seng da vi kom hjem for jeg var supertrøtt. Og med maten har det gått kjempebra, ingen utskeielser og snittet for uka er midt mellom 1600 og 1700 så jeg er fornøyd med forrige ukes innsats!;)

 

Jeg tar med meg den gode følelsen inn i en ny uke, tror jeg vil ha de samme målene denne uka:

 

1) Trene på sats minst 2 ganger

2) Gå/sykle minst 3 turer

3) Bruke rockeringen hver dag

4) Prøve å spise i snitt ca 1700 kcal hver dag

 

Vi skal bort til et vennepar til helgen så det blir nok ukas "utfordring" Regner jo med at det skal gå greit, men blir kanskje noe godt til kaffen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det 1. oktober og dato for nestsiste delmål før jeg forhåpentligvis er ved trivselsvekt! Delmålet idag var jo å veie 61,5, men det gjør jeg altså ikke... Veiing idag viser 62,2 og jeg må si at selv om det ikke er helt i mål er jeg allikevel forøyd med å være såpass nærme. Justerer neste delmål med 0,5 kg og dato for det endelige målet skyver jeg fram en uke, så da bli det sånn:

 

Delmål:

 

1. november 60 kg

 

Mål:

27. november 58 kg

 

4,2 kg igjen til målet!!;)

 

Alt i alt er det ikke så veldig farlig om jeg bruker 8 eller 10 uker på å komme i mål, det viktigste er jo at jeg kommer dit og blir der. Og til syvende og sist er det jo aller viktigst at jeg begynner å trives bedre i kroppen min, og jeg kjenner at jeg er på god vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste det samme som igår så det er jo greit, men jeg sov lenge så mulig den faktisk hadde vært litt høyere idag om jeg hadde stått opp tidligere... Men det justerer seg til uka uansett!;)

 

Vekt idag: 62,2 kg

Ned fra sist uke: 0,6 kg

Totalt: 8,1 kg

Midje: 68 cm

 

Målte cm diverse steder idag og fikk meg en god overraskelse,

Kne - 4 cm, lår - 5 cm, midje - 10 cm, navle - 10 cm, arm - 0 cm.

Det vil si at fra juni til oktober har jeg gått inn 29 cm totalt. Måler ikke overalt hver uke, men tar det innimellom og idag ble jeg skikkeli glad:)

 

Skal trene på sats seinere idag så jeg ligger bra ann ift ukesmålene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er tilbakelagt og jeg er fornøyd denne uka og:) 3 turer på sats og 2 skikkelige gode turer + litt lek og moro = 17,7 tp!;)

 

Nye mål for uka som kommer:

 

1) Trene på sats minst 2 ganger

2) Gå/sykle minst 1 tur

3) Bruke rockeringen hver dag

 

Det er mye som skjer den kommende uka som gjør at tida blir litt begrensa for meg ift både trening og turgåing, så jeg justerer ned litt på antallet turer, men om det blir tid til mer er det bare et pluss! Dropper målet om kcal for jeg føler det går av seg selv om dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt fornøyd idag...

 

Vekt idag: 62,1 kg

Ned fra sist uke: 0,1 kg

Totalt: 8,2 kg

Midje: 68 cm

 

En minimal endring fra sist uke... Men det er tydelig at det har skjedd noe fra helgen til nå for snikveiing lørdag og søndag viste 61,9 og 61,7 så det er jo litt opp fra det rett og slett. Men om jeg skal sette fingeren på noe kan det være det har blitt litt lite grønnsaker, vi har jo ikke hatt mulighet til å å lage mat hjemme noen dager og fjordlandsmiddag er jo ikke spesielt rik på grønnsaker. Jeg har jo holdt meg til kcal mine hver dag og ingen utskeielser annet enn litt is da vi var borte på lørdag i veldig kontrollerte former... Utfordringen nå blir å holde motivasjonen oppe og fortsette å være like flink som jeg har vært, så får vi håpe det løsner til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen nå blir å holde motivasjonen oppe og fortsette å være like flink som jeg har vært' date=' så får vi håpe det løsner til neste uke![/quote']

 

Kremt... Gjorde jo nettopp det motsatte jeg da... Men tror ikke det vil ha katastrofale følger på torsdag. Skal ihvertfall gjøre en innsats for å ikke skli ut sånn igjen. Gikk jo så bra her noen uker... Og jeg er jo så nærme målet!

Må sette meg noen mål for uka:

 

1) Trene på sats minst 2 ganger til (har jo vært idag)

2) Gå minst 2 turer

3) Bruke rockeringen hver dag

4) Spise ca 1700 kcal per dag

 

Det kommer til å gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg fornøyd!

 

Vekt idag: 61,2 kg

Ned fra sist uke: 0,9 kg

Totalt: 9,1 kg

Midje: 68 cm

 

Magemålet står stille, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å gå inn, føler ikke det er så mye å gå på over navlen... Men litt lenger ned, rett rundt navlen og der omkring mener jeg det er stort potensiale for å minske enda noen cm;)

 

I forhold til ukas mål er jeg godt på vei. 2 treningsøkter på sats, 1 tur og rockering hver dag. Blir enda en tur idag + trening i helgen så da er jeg i mål! Om det blir en tur til er det jo bare bra, men ikke et must...

Skal i selskap på lørdag så det blir jo noe ekstra den dagen, men satser på at det skal gå greit!

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Har lest noe og skumlest endel her på tråden din.

Veldig bra jobba, du er et skikkelig rivjern, misunner deg den midjen din...hehe

Eg e av den sorten som har store puppa, rund mage, lita rumpe og stilke bein, sikkert en tanke overdreve, men det er rundt magen fettet legg seg på meg.

Skal få meg et 1/2 års kort på trenings senteret nå og komme skikkelig igang med treninga, føler det er der utfordringa ligg, har kontroll på mat men treng å stramme opp litt her og der!

 

Den rokkeringen er sikkert supert for midjen, men det har eg aldri fått til, har aldri sjønt det der...

 

Ikkje lenge til du er i mål nå, gratulerer med nesten 10 kilo ned, utrolig bra:)

 

Mvh Glajenta

 

Hvor høy er du, tenkte kanskje vi har noe felles der, er selv 1,69 og målvekt er 59.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk glajenta!:(

 

Ja, jeg innbiller meg at rockeringen har noe å si for trening av magen;) Jeg har alltid vært heldig med midjen, men har fettet rundt rompa og lårene istedet jeg:o

Styrketrening er forresten helt supert for å stramme opp både her og der, det kan jeg anbefale på det varmeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådde alle målene mine sist uke:)

 

MEN denne uka tør jeg ikke sette opp noen mål foreløpig, har en heftig brystbetennelse og det gjør VONDT å bevege seg... Regner jo med at det går over utover uka så håper jo å få trent eller gått tur i det minste. Får bare ta det som det kommer. Tror ikke på noe nedgang denne uka, har ikke vært super flink med maten nå mens jeg er syk heller. Har vel holdt meg innenfor grensa, men har blitt litt usundt innimellom:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Nådde alle målene mine sist uke:)

 

MEN denne uka tør jeg ikke sette opp noen mål foreløpig' date=' har en heftig brystbetennelse og det gjør VONDT å bevege seg... Regner jo med at det går over utover uka så håper jo å få trent eller gått tur i det minste. Får bare ta det som det kommer. Tror ikke på noe nedgang denne uka, har ikke vært super flink med maten nå mens jeg er syk heller. Har vel holdt meg innenfor grensa, men har blitt litt usundt innimellom:o[/quote']

 

Gratulerer så mye med mål nådd Melis. Og ta godt vare på deg selv. God bedring :o

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag ble det sinna fjes på rapporten gitt... Ikke bare har jeg vært fullstendig innaktiv, men jeg har de siste dagene gått godt over kcal grensa med kjeks og godis... Så resultatet idag er sånn:

 

Vekt idag: 61,7 kg

Ned fra sist uke: 0 kg

Totalt: 8,6 kg

Midje: 68 cm

 

Jeg har kun meg selv å takke... Men nå har jeg sverget til alle mammaene i den andre tråden at det ikke blir noen store utskeielser fra denne kanten før målet er nådd (3,7 kg) så det må jeg jo bare holde;) Og det nytter ikke å skeie ut annenhver uke og hente seg inn igjen og så pån igjen. Det er det nå slutt på. Følte jeg var veldig i siget for noen uker tilbake og da klarte jeg å kose meg uten å gå over kcal grensa. Tror jeg må tenke litt på hva jeg gjorde/tenkte da som jeg tydeligvis ikke gjør nå. Skal prøve meg på sats idag, tror formen er såpass så da blir det nok et litt gladere innlegg fra meg neste gang jeg skriver:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom her og skrive et gladinnlegg, har vært og trent og det var deilig!!:o Merket at formen ikke var på topp, men det kan bare bli bedre! Så idag er samvittigheten god og sånn har jeg tenkt å fortsette... For alltid;)

 

Setter meg noen mål for helgen:

 

1) Trene 1 gang på sats

2) Holde meg til ca 1700 kcal pr dag

3) Starte opp med rockeringen igjen

 

Ha en super kveld:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Blir så inspirert av deg eg at det er på nippet til at eg stikker og kjøper rokkering, leste at du har den tunge typen, og av en eller annen grunn så har eg en formening om at den er lettere å rocke med!? Har jo prøvd rockering mange ganger , men bare en gang har eg klart å holde den oppe noen runder og det var med en tung variant. Er det på sports butikken en finner den typen?

 

Skal være fadder eg, og såg med skrekk og gru på bunaden i skapet, tok den fram og prøvde, men haha den var alt for trang, målte livet på den og eg har en gang vært under 70 cm i midjen, så då e det jo en mulighet for å bli det igjen.........hehe........men då må det gjærast grep og kanskje å lære seg å rocke er tingen!!!

 

Stå på no, så er du i mål om ikkje lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så inspirert av deg eg at det er på nippet til at eg stikker og kjøper rokkering' date=' leste at du har den tunge typen, og av en eller annen grunn så har eg en formening om at den er lettere å rocke med!? Har jo prøvd rockering mange ganger , men bare en gang har eg klart å holde den oppe noen runder og det var med en tung variant. Er det på sports butikken en finner den typen?

 

Skal være fadder eg, og såg med skrekk og gru på bunaden i skapet, tok den fram og prøvde, men haha den var alt for trang, målte livet på den og eg har en gang vært under 70 cm i midjen, så då e det jo en mulighet for å bli det igjen.........hehe........men då må det gjærast grep og kanskje å lære seg å rocke er tingen!!!

 

Stå på no, så er du i mål om ikkje lenge:)[/quote']

 

Takk for det:)

 

Jeg anbefaler rockeringen på det varmeste! Morsomt å holde på med, og jeg er overbevist om at den har hjulpet å ta endel cm rundt magen samtidig som den styrker kjerne muskulaturen. Nå er det mange år siden jeg prøvde en av de lette rockeringene, men mener å ha lest at det er lettere med de tunge ja. Og det er faktisk ganske lett, bare man øver litt;) Men holdt på å miste motet fullstendig da jeg skulle prøve den for første gang, det gikk heldigvis over. Det viktigste er å ta det gradvis, 2-3 min de første dagene også øke litt og litt ellers blir man gul og blå og da klarer man ikke på mange dager!! Kjøpte forresten min på Trumf sine sider: http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/ProductDetail.aspx?Catalog=Trumf&ProductId=InnersvingenRockering

 

Har forresten også en bunad hengende i skapet, men selv etter å ha gått inn såpass i midjen passer den ikke... Må ha vært som en fyrstikk i livet før jeg ble gravid... Men glajenta, du finner nok noe annet stilig å ha på deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...