Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

No e den bestilt og betalt med trumf poenga, føler at det var et skikkelig røverkjøp. Takk for svar og råd Melis. Einaste eg kvir meg på no e støle magemuskla og mulige blåmerker, det høyres ikkje behagelig ut...

 

Lykke til i ny veke...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Takk og i lige så Glajenta:)

 

Sist torsdag satte jeg meg mål for helgen og jeg har vært og trent, starta opp med rockeringen igjen (lørd og sønd) og holdt meg under 1700 kcal. Kommer faktisk ganske naturlig opp i rundt 1600 per dag så da tenker jeg det er greit å holde seg der, da kan jeg heller spise litt mer de dagene det blir mange trimpoeng!:)

 

Nye mål for denne uka er:

 

1) Trene på sats minst 2 ganger

2) Gå minst 2 turer

3) Bruke rockeringen hver dag

 

I tillegg har jeg tenkt litt på hva som skjer når jeg når målet mitt på 58 kg. Jeg merker jo at jeg blir mer og mer fornøyd, men nå som jeg er så nærme kan jeg liksom ikke helt se for meg at jeg kommer til å våkne en morgen og være STRÅLENDE fornøyd med meg selv bare fordi jeg veier 58 kg (for det har jeg på en måte aldri vært, tynn eller tykk..) Altså har jeg kommet til den konklusjonen at i tiden framover er det vel så viktig å drive mental trening for at jeg ikke bare skal godta at kroppen min er som den er, men jeg skal LIKE den! Skal fundere litt mer på hva eksakt jeg skal gjøre for å få det til, og skrive det ned så snart jeg har en plan;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg må bare si at jeg blir veldig motivert av deg og det du skriver. Jeg har gått flere GR-kurs, og har startet opp igjen nå for å få av det som er ekstra etter svangerskapet. Som deg så har jeg startet opp med meny 3 (1900kcal). Jeg ser at du har redusert til 1700kcal underveis. Er det fordi du har sluttet å amme eller av andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Jeg må bare si at jeg blir veldig motivert av deg og det du skriver. Jeg har gått flere GR-kurs, og har startet opp igjen nå for å få av det som er ekstra etter svangerskapet. Som deg så har jeg startet opp med meny 3 (1900kcal). Jeg ser at du har redusert til 1700kcal underveis. Er det fordi du har sluttet å amme eller av andre grunner?[/quote']

 

Tusen takk Jaka!:)

 

Jeg fullammer fortsatt, så grunnen til at jeg har gått litt ned i kcal er rett og slett at jeg hadde liten nedgang med så mye kcal, derfor har jeg kuttet litt ned og hatt veldig god effekt av det synes jeg! Men jeg må nevne at jeg hele tiden har det i bakhodet at jeg ikke skal spise for lite så om jeg er mer sulten så spiser jeg heller litt mer, og om jeg plutselig skulle gå for fort ned i vekt kommer jeg til å justere opp igjen!:)

Er det lenge siden du fødte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jaka!:)

 

Jeg fullammer fortsatt' date=' så grunnen til at jeg har gått litt ned i kcal er rett og slett at jeg hadde liten nedgang med så mye kcal, derfor har jeg kuttet litt ned og hatt veldig god effekt av det synes jeg! Men jeg må nevne at jeg hele tiden har det i bakhodet at jeg ikke skal spise for lite så om jeg er mer sulten så spiser jeg heller litt mer, og om jeg plutselig skulle gå for fort ned i vekt kommer jeg til å justere opp igjen!:)

Er det lenge siden du fødte?[/quote']

 

Det er 3 måneder siden jeg fødte. Jeg tok ganske mye av rett etter fødselen, dvs. 12-13 kg forsvant (inkludert baby) i løpet av de første 2 ukene. Deretter har det gått veldig tregt, så nå har jeg innfunnet meg med at jeg må i gang med GR. Det hjelper veldig å være målbevisst. Jeg laget en tråd her - inspirert av deg. Tror det var veldig lurt med både mål og delmål. Jeg må finne en belønning til meg selv også for hvert oppnådde delmål.

 

Lurer jo på hvor lenge jeg kan gå på 1900 kcal og allikevel ha en ok vektnedgang, men det får jeg ta etterhvert som jeg erfarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg kjempe fornøyd med veieresultatet!

 

Vekt idag: 60,4 kg

Ned fra sist uke: 1,3 kg

Totalt: 9,9 kg

Midje: 68 cm

 

Hadde jo gått litt opp sist uke (etter at jeg hadde vært litt mindre flink) så det er nok derfor det plutselig har ramlet av litt ekstra denne uka! Kjempedeilig og ikke minst veldig motiverende:) Midjemålet er det samme, så det er tydelig at kroppen har begynt å minske andre steder også, noe som passer meg bra!

 

På lørdag er det 1. november, altså dato for mitt siste (!) delmål før målet. Hadde jo håpet å klare 60 kg, men har mine tvil om at jeg skal klare 400 g på 2 dager... Skal uansett veie meg og se hvor nær jeg er og jeg kan jo si med en gang at så lenge jeg veier det samme som idag eller under så synes jeg det er nære nok!;)

 

Ellers har det gått helt supert den siste uka med både mat og trim, er godt på vei til å nå målene for denne uka:)

 

Og til slutt må jeg vel nevne det jeg skrev om sist "hva som skjer når jeg når målet mitt på 58 kg" og jeg kan vel ikke påstå at jeg har klart å finne en konkret plan. Men jeg har tenkt mye på det og har vel kommet fram til at jeg må tenke annerledes rett og slett, snakke pent om meg selv inni hodet mitt, se meg i speilet og si at jeg liker det jeg ser og ikke omvendt, det høres jo rart ut, men jeg får jo gi det et forsøk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet faktisk veiing idag for jeg har fått mensen:eek: Føler meg tung som bly... Så vekta fra torsdag får gjelde, så nå er det bare å se fram til målet!!;)

 

Mål:

27. november 58 kg

 

2,4 kg igjen!!

 

Har skikkelig vondt i magen idag så tror det blir en rolig dag, har planer om å trene imorgen så kanskje det blir en tur idag eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Ingen go start på helgen for deg det, nei, sytalaust så lenge en ikkje har tante rød, håper eg slipp unna til over jul eg då....håpe,håpe...;)

 

Skjønner godt at du dropper veiinga, krøll deg sammen på sofaen du med fleespleddet på, det fortjener du virkelig, ikkje tenk på trening og alt det der.

 

Ønsker deg god bedring, om en kan sei det, e jo ingen sjukdom, men sjuk blir en likevel;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye mål!;)

 

1) Trene på sats 3 ganger (satser på tirs, tors og sønd)

2) Spise ca 1700 kcal per dag

 

Har ikke tatt med trilleturer, det ser ut til at det blir ganske travelt de dagene jeg ikke har planlagt trening denne uka så jeg tar alt jeg rekker utover det som en bonus! Ellers må jeg fokusere litt på kcal inntaket denne uka, for det har blitt litt ujevnt i det siste, enten altfor lite eller altfor mye...

 

Ønsker alle en super uke!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit resultat idag mtp godtespising sist helg, hadde jo ingen forventninger, så er egentlig fornøyd:)

 

Vekt idag: 60,2 kg

Ned fra sist uke: 0,2 kg

Totalt: 10,1 kg

Midje: 67 cm

 

Neste uke håper jeg hardt på å se 5 tallet først!!:)

 

Har vært flink ift målene for uka, ligger på 1600-1700 kcal hver dag og har trent på sats 2 ganger + 1 trilletur. Så om jeg klarer meg gjennom helgen uten å gå på en godtesmell igjen er det store muligheter for å i det minste se 59,9!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Du burde absolutt sjå 5 tallet først på vekta neste veke, om du held deg til det kcal inntaket og trimmer så mye som du gjer, hvis ikkje så skjønner eg ingen ting...da må det i såfall være at du trimmer for mykje i forhold til inntket og går i spare modus, den fella prøver eg å ungå, er absolutt ikkje like flink å trimme alltid, men justerer inntaket etter aktivitetsnivået.

 

Ønsker deg lykke til i helgen og veka som kjem, spennende å sjå kor raskt/seint siste kiloane forsvinn på deg, er litt spent på korleis det blir for meg og:)

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Helt greit resultat idag mtp godtespising sist helg' date=' hadde jo ingen forventninger, så er egentlig fornøyd:)

 

Vekt idag: 60,2 kg

Ned fra sist uke: 0,2 kg

Totalt: 10,1 kg

Midje: 67 cm

 

Neste uke håper jeg hardt på å se 5 tallet først!!:)

 

Har vært flink ift målene for uka, ligger på 1600-1700 kcal hver dag og har trent på sats 2 ganger + 1 trilletur. Så om jeg klarer meg gjennom helgen uten å gå på en godtesmell igjen er det store muligheter for å i det minste se 59,9!!:)[/quote']

 

Så spennende Melis. Skjønner godt du gleder deg til det. Og det klarer du helt sikkert. Du er jo så standhavftig som noen.

Blir helt utrolig form meg å se 60 tallet igjen. Håper på det sånn rundt nyttår. Så her er det bare å stå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende at du har greid så mange kilo! Skal jo og ned til det samme. Du viser vei ned til 50-tallet! hehe. Jeg håper å se femtitallet til jul. . Greier du å holde deg til 16- 1700 kcal hver dag og trimmer såpass mye, er det jammen imponerende. Jeg ligger nærmere 2000, men greier 1850 på en bra dag. Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 15,4 tp denne uka, det er jeg fornøyd med! Målene for sist uke føler jeg er så og si oppnådd, snittet er nok over 1700 kcal, men det er greit!

 

Mål for uka som kommer:

 

1) 15 tp

 

2) Spise ca 1700 kcal per dag

 

Tenkte det var greit å sette mål ift tp og heller ta det litt som det kommer hvordan jeg skal oppnå de i løpet av uka. Regner med at det ihvertfall blir 2-3 turer på Sats så få vi se med resten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk glajenta!;) Heldigvis så jeg 5 tallet først idag, håper jeg slipper å se mer til 6 tallet nå!:)

 

Vekt idag: 59,5 kg

Ned fra sist uke: 0,7 kg

Totalt: 10,8 kg

Midje: 67 cm

 

Må innrømme at jeg sov litt lenger enn vanlig idag så vekta er kanskje litt lavere enn den burde, men det kommer jo til å gå seg til iløpet av uka. Jeg er fornøyd uansett!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk glajenta!:) Heldigvis så jeg 5 tallet først idag' date=' håper jeg slipper å se mer til 6 tallet nå!:)

 

Vekt idag: 59,5 kg

Ned fra sist uke: 0,7 kg

Totalt: 10,8 kg

Midje: 67 cm

 

Må innrømme at jeg sov litt lenger enn vanlig idag så vekta er kanskje litt lavere enn den burde, men det kommer jo til å gå seg til iløpet av uka. Jeg er fornøyd uansett!;)[/quote']

Så fantastisk Melis. GRATULERER... Dette har du virkelig fortjent, så standhavftig som du har vert. Du er et forbilde og en inspirasjon. Selv er jeg veldig spent på hvordan det går til uka.

Selv om jeg fikk en skikkelig nedtur så er det ikke noe alternativ for meg å hive meg på sjokoladen ol. Det er bare å crumme nakken å gå på videre. Blir bare så frustrert når det stopper opp. ;)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Melis. GRATULERER... Dette har du virkelig fortjent' date=' så standhavftig som du har vert. Du er et forbilde og en inspirasjon. Selv er jeg veldig spent på hvordan det går til uka.

Selv om jeg fikk en skikkelig nedtur så er det ikke noe alternativ for meg å hive meg på sjokoladen ol. Det er bare å crumme nakken å gå på videre. Blir bare så frustrert når det stopper opp. :)

Hannemor[/quote']

 

Tusen takk Hannemor!;) Jeg kan si det samme om deg:)

Flott at du holder motivasjonen oppe selv om du hadde en kjip veiedag denne uka! Det er jo når man møter motgang at man virkelig får bevist hvor sterk man er;) Heier på deg og håper du får en ordentlig god belønning for strevet til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt så mye trim på treningssenteret på meg denne uka. Men har gått endel, så trimpoeng har det blitt (bortsett fra i går)

Planen i dag er å vaske huset sammen med datteren min. (jeg hater jo husarbeide, så mye lettere når vi er to) Og blir jo litt trim det.

Jeg skal i 40 års lag i kveld. Gleder meg (datteren min skal være barnevakt) Og det er rett borti gata her, så kan komme meg fort hjem om det skulle være noe.

Skal pynte meg litt ordentlig for første gang siden jeg fikk Knerten. Så jeg har SELFØLGELIG fått DET munnsåret. ;)

(herpes) Skikkelig typisk. Så nå går jeg her med ei mega leppe..

Men men, får ikke gjort så mye med det.

Tenkte å prøve å knipe litt inn på maten i dag (spise litt mindre ved hvert måltid) for å ha noen ckal å gå på i kveld. :)

Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...