Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Ja, idag er jeg storfornøyd:)

 

Vekt idag: 58,1 kg

Ned fra sist uke: 0,8 kg

Totalt: 12,2 kg

Midje: 65 cm

 

Dette er om jeg kan stole på vekta mi da... Den trenger nok et batteriskifte. Men denne vekta kom opp 4 av 6 ganger, 1 gang viste den litt høyere og en gang litt lavere. Men til neste uka får jeg bytta så om det har vært feil vil det vise seg da. Men fram til det skal jeg leve i gleden over å ha kommet sååå nærme målet mitt, allerede en uke før den nye fristen. Og det betyr jo at til uka er jeg garantert å komme i mål eller litt under om jeg ikke roter meg helt bort den neste uka da...;)

Som nevnt før vil jeg gjerne at den siste buksa skal passe fint og så snart den gjør det (håper det er innen julaften) skal jeg begynne et holde_vekten_prosjekt, og hva kan vel være mer passelig enn å starte jula med det;)

 

Igår ble det ikke noe av venninnelunsj så ingen fristelser på meg... Så nå gjenstår helgen og date... Uroer meg egentlig ikke så mye for å spise ute, er mer redd for helgen generelt faktisk. I det siste har jeg jo hatt litt problemer med selvbeherskelsen så jeg er mest redd for å gå på en godtesmell. MEN skal gjøre mitt beste for å ikke gjøre det denne helgen!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar
Gjest glajenta79

Du er jo bare så mega flink, jøss, tenkte dei siste gramma satt litt ekstra fast, men det ser virkelig ikkje slik ut. Du har vært standhaftig til tross for nokre utskeielser, og du er i mål, kan vel sei det. 100 g er vekk på et blunk. Du fortjener virkelig et herlig måltid på daten og eg kan tenke meg at din bedre halvdel er veldig stolt av deg. Eg kjem og joina deg på hold vekten tråden ut på ny året:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det må jeg si. . 100 gram unna målet! delig med ned såpass på ei uke. jeg gikk og ned 1 kg denne uka, og nærmr meg 50-tallet. da blir det snart holde vekten for meg og! Godt jobba Melis, sees på 50-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgangen, melis! ;)

 

Du har jobbet iherdig for dette og det er deg vel unnet. Nå reiser vi på ferie i morgen, og jeg skal ikke slanke meg i ferien. Jeg håper allikevel at jeg ikke legger på meg heller.

 

Jeg skal være i full gang igjen etter jul. Har meldt meg på kurs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var enda en uke over og jeg tenkte og oppsummere hvordan det har gått med målene mine denne uka!

 

Jeg har brukt rockeringen 5 av 7 dager, må innrømme at i helgen nå har det blitt litt sene kvelder og plutselig har jeg rett og slett blitt for trøtt:cool:

 

MEN jeg har rodd i land 19 tp så jeg føler at det kompenserer litt for manglende rocking;)

 

Kcal snittet har blitt ca 1600 og det er jeg fornøyd med:)

 

Med fare for å virke utrolig kjedelig tar jeg med meg de samme målene inn i en ny uke:

 

1) 15 tp

 

2) 20 min rockering hver dag

 

3) 1700 kcal pr dag

 

Date med mannen igår var forresten kjempekoselig og jeg koste meg med god mat og dessert, deilig å ha litt tid for oss selv:p

 

Neste uke står utfordringene bokstavelig talt i kø med 2 bursdagsselskap, 1 venninnelunsj og 1 julebord... Bare å prøve å begrense seg der hvor det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Samme mål denne veka og du gir deg ikkje altså, beundringsverdig:)

 

Men eg lure på ka du har tenkt deg framover med tanke på mat og trim. Har du en plan for korleis du skal holde vekten, har du tenkt å trimme like mykje, 15 tp er jo ganske masse, og er det slik at en skal øke matinntaket gradvis..er helt blank på det området eg:p

 

Så bra at date vart bra og at du koste deg masse:) og lykke til med alt du skal i veka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Glajenta:)

 

Ja, jeg har vel en plan... Det jeg har tenkt er å fortsette litt til, fram til jul med samme kcal inntak. (I den grad det går i disse juletider;)) Vil gjerne at den siste buksa som ligger i skapet skal sitte fint... Gjør den ikke det til jul så har jeg uansett tenkt å legge på litt flere kcal. Tenkte å øke med 100 kcal av gangen og holde det en uke og så fortsette med 100 til. Planen er å komme meg opp til 2000 kcal pr dag. (Før trim forbrenner jeg 1700 kcal med nåværende vekt når man ikke tenker på amming) Når jeg kommer dit så har jeg tenkt å prøve å slutte å veie maten min:eek: Og det håper jeg skal skje ca 1. februar. Kommer nok til å fortsette med trening 3 dager i uka så lenge jeg har permisjon, men kan gjerne spise litt mer de dagene jeg trener. Og selvfølgelig oppi det hele er jo målet å holde vekta stabil!

 

Men dette er en selvuttenkt plan så hvis du eller noen andre har noen innspill tar jeg gjerne imot!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli mange rapporter nå... Godt jeg snart er ferdig med NED i vekt dagboka mi... Og litt vemodig og, hvor rart det enn høres ut... Regner med at det blir 2 rapporter til, så må jeg vel finne på noe annet;)

 

Vekt idag: 57,4 kg

Ned fra sist uke: 0,7 kg

Totalt: 12,9 kg

Midje: 65 cm

 

Ble rett og slett litt overraska idag, hadde virkelig trodd kroppen skulle bremse litt av seg selv, men jammen har det ikke gått av 0,7 kg siden sist uke. Det kan jo også ha en sammenheng med at det er et par uker siden sist jeg gikk på en skikkelig godtesmell, hehe... Men jeg må si det at jeg føler meg veldig bra om dagen, endelig nærmer jeg meg et punkt hvor jeg kan si jeg er fornøyd med hvordan kroppen min ser ut (ihvertfall med klær på:D) :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Gratulerer med kjempe nedgang helt på tampen, utrolig kjekt å høyre at du er fornøyd med deg selv, det er jo heile vitsen med dette opplegget, g få en god følelse med seg sjølv og kroppen er det viktigste av alt.

Det er nok en jobb å stabilisere vekten og så det blir spennende å følge deg videre fremover, håper det ikkje blir vanskelig.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig nok litt nedgang idag og, helt ufortjent...

 

Vekt idag: 57,0 kg

Ned fra sist uke: 0,4 kg

Totalt: 13,3 kg

Midje: 65 cm

 

Hadde trodd jeg skulle gå opp idag. Har ikke trent siden lørdag og har skeiet ut skikkelig med godteri og boller i uka som har vært:o Har fortsatt spist sunne måltider, men kveldene har vært alt annet enn sunne for å si det sånn... Til og med rockeringen min har stått stille. Lille snuppa er syk og har fått tann noe som har resultert i en utslitt og sliten mamma. Har følt meg som en zombie hele uka. MEN det er ingen unnskyldning altså. Idag har jeg endelig fått sovet ut litt, gikk og la meg igjen etter veiing imorges og lille skatten min har sovet oppå brystet mitt i flere timer;) Får litt småpanikk når jula er så nærme, om jeg ikke henter meg inn igjen nå er det fare for at godte spising bare fortsetter og fortsetter gjennom hele jula. Og det er jo det siste jeg ønsker. Så idag tar jeg ordentlig grep og tar fatt på den siste NED i vekt uka mi:) Fra imorgen har mannen min juleferie så om ikke før så får jeg ihvertfall trent igjen i helgen så da er det bare å komme inn i rutiner igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er min siste veierapport i min NED-i-vekt-dagbok. Nå er det på tide å starte en holde-vekten-dagbok i stedet;)

 

Vekt idag: 55,3 kg

Ned fra sist uke: 1,7 kg

Totalt: 15 kg

Midje: 65 cm

 

Fikk mildt sagt sjokk da jeg veide meg idag, nok en gang måtte jeg tråkke opp på vekta flere ganger... Hadde 4,6 tp igår i tillegg til et litt lavt mat inntak så det spørs om vekta ikke er litt påvirket av det. Alt i alt er jeg meget fornøyd med resultatene jeg har oppnådd disse 6 mnd, og alt som gjenstår nå er litt oppstramming her og der som jeg vet kommer etterhvert om jeg fortsetter å trene. Målt over 5 steder har jeg nå mistet 45 cm fett!!

Målet for jula nå er å holde vekta så godt som mulig, om jeg klarer å veie rundt 56 ved inngangen av det nye året så skal jeg være veldig fornøyd:p Nå har jeg tenkt å ta en meg litt juleferie og idag skal jeg ikke telle en eneste kcal!! Resten av jula skal jeg prøve å kose meg med måte!:D

 

Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig GOD JUL!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jula er over og idag har vi begynt å rydde den ut av huset. Håper det skal hjelpe litt på å bli kvitt feriemoduset. På mandag starter mannen på jobb igjen så da er det tilbake til hverdagen igjen for fullt. Jula har ikke gått helt som jeg håpet, de første dagene gikk det veldig bra, men så begynte det å skli litt ut på godtefronten. Trening og turer gikk det også bra med hele forrige uke, men nå har det blitt mange dager uten mosjon:(

 

Men nå har jeg tatt litt grep og de siste dagene har det gått litt bedre med kostholdet, men har fortsatt tilgode å gjennomføre en helt sukkerfri dag... Det føles ikke spesielt godt når man ikke har helt kontroll over søtsuget...

 

Veiing igår viste 56,1 kg opp 0,8 i jula. Må nok ned igjen før jeg begynner å stabilisere. Aner ikke hvor mange kcal jeg har spist per dag i jula, men legger meg på 1700 nå og ser hvordan veiing blir neste uke. Idag sanket jeg 1,1 tp da vi var ute på tur og målet ut denne uka er å trene på sats en gang i løpet av helgen og å ta fram rockeringen og sette igang igjen, sistnevnte allerede ikveld!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte på 3,8 tp igår etter en økt med rockeringen:) Maten gikk det veldig bra med så jeg tror jeg har overvunnet sukkertrangen nå... Idag får vi besøk og skal ha hjemmelaget pizza, skal prøve å spise litt magert utenom så går det nok bra! Veit ikke helt om det blir noe særlig trim idag, men skal støvsuge og vaske huset så jeg skal nok få svingt meg litt allikevel;)

 

Kommer innom senere med mål for neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt 1 tp, 20 min rask tur og 20 min rockering. Helt ok:)

Totalt denne uka 7,7 tp og det er ikke så verst med tanke på at det var noen slappe dager der i midten av uka...

 

Mål for uka som kommer:

 

1) Trene på sats 3 ganger

 

2) 20 min rockering hver dag

 

3) Ikke noe godis før det er helg!

 

Tror dette skal gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt trent på sats 1 gang (igår) og tatt 20 min med rockeringen både på mandag og igår. Har tilsammen fått 5,5 tp og kcalsnittet ligger på 1600. Veldig fornøyd så langt! Denne uka er det ingen utfordringer som jeg vet om så jeg tror jeg skal klare å holde meg unna godteri før helgen. Er ikke fysen på noe heller og det er deilig:) Planlegger å kjøpe inn litt på lørdag så det blir ukas godtedag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Du har gjort en kjempe jobb, eg bukker og neier for deg! Det må være en fantastisk herlig følelse å være i mål. Lykke til med nytt mål, hold vekten og så titter eg inn på den nye tråden og kommer etter om ikkje så alt for lenge håpe eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...