Gå til innhold

Ned ca 8 kg!!


Gjest sino

Anbefalte innlegg

Kan jeg få være med sammen med dere. Var veldig flink før ferien, men etter to uker med ferie i varmere strøk har det blitt +4 kg. Vekta da jeg kom hjem var 66,5 kg. Dette er sikkert noe vann, men føler meg som en ballong. Min drøm er å gå ned til under 60 kg. Starter med veiing i morgen ettermiddag da det har vært mitt faste veietidspunkt denne våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest fruvirum

Hei.

 

Jeg synes dere mer flinke alle sammen, jeg klarer ikke å få i meg nok kalorier. Sliter veldig med det, ligger på ca 800- 900. Skal ligge på 1300 :)(.

 

Trimmer og trimmer, men det skjer jo ingen ting. Går 1-2 timer hver dag, har ca 10000 skritt på hver tur. Blir ca 2 timer hver dag. Hva skal jeg gjøre?

 

Tenkte at jeg skulle prøve å begynne svømme litt, 2 dager i uka. Etter jeg har vært på aerobic time.

 

Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita
Hei.

 

Jeg synes dere mer flinke alle sammen' date=' jeg klarer ikke å få i meg nok kalorier. Sliter veldig med det, ligger på ca 800- 900. Skal ligge på 1300 :)(.

 

Trimmer og trimmer, men det skjer jo ingen ting. Går 1-2 timer hver dag, har ca 10000 skritt på hver tur. Blir ca 2 timer hver dag. Hva skal jeg gjøre?

 

Tenkte at jeg skulle prøve å begynne svømme litt, 2 dager i uka. Etter jeg har vært på aerobic time.

 

Laila[/quote'] du må spise mer mat fruvirum! Nå spiser du så lite og trimmer så mye at kroppen din tror det er sultkatastrofe og skrur ned forbrenningen radikalt. Jeg tror nesten at du skal opp på 1600 kcal jeg... ta en utregning på det, og ikke glem å ta med trimpoengene dine i regnskapet.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei:)

 

Funnet noe fint på shopping littigjen? Eg skal kanskje på litt shopping imorra, skal til Bergen imorra å kjøpe kjøkken, og da blir det litt tid til å kikke i butikker og:) Selv om det ikke er så kjekt å prøve klær sånn som eg er no da....Bukser kan eg iallefall glemme å kjøpe, blir tunica'er og topper isåfall...

 

Føler eg har spist alt for masse idag, selv om kaloriene ikke sier det...merkelig synst eg....ikke har det eg har spist vært noe særlig sunt heller...

 

Idag skal eg iallefall trimme litt...blir en sykkeltur på ca 40 minutter etterpå, og noen situps etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

LittIgjen- håper det ble masse kjekk shopping i dag.

Klumpen 63: koselig å se deg her!

Sino- god shopping i morgen

 

Her går dagen sin vante gang. Har vært ute og trimmet til meg 1.3 poeng i formiddag, og skal snart ut med en venninne og gå tur nå snart. Dette er forøvrig siste feriedag for meg, på mange måter skal det bli godt å komme inn i vante rutiner igjen. Planen er å trene i forbindelse med jobb fremover, blir spennende å se om jeg klarer å få det til.

 

Ellers har jeg vært hos akupunktør for første gang i mitt liv i dag. en merkelig opplevelse, som fikke meg til å tenke litt- fikk beskjed om å legge om kostholdet mitt, bør ikke spise eller drikke noe kaldt ;/ holde meg helt unna melkeprodukter samt en del andre ting- vet ikke helt hva jeg mener, men det kan neppe skade å prøve..... Skal se jeg blir både sunn og slank:D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk shoppet masse. Mest til barna da (som vanlig!), men kjøpte meg en bukse og en topp jeg å:) Det som ble litt dumt var at vennina mi (snill da) kjøpte wienerbrød til seg og meg (spurte ikke om jeg ville ha en gang)...selvfølgelig snilt gjort, men passer jo ikke for meg akkurat nå. Men måtte jo bare spise det da. Veldig godt da! Fikk delt litt med veslejenta (17mnd) så det ble ikke hele på meg, men. Gjort er gjort.

Har da fått en trimtur i dag. Løpt intervaller..var ute i en og en halv time faktisk:)

 

Nå har jeg spist kabaret og 2 brødskiver..godt!

 

Velkommen skal du være klumpen 63...ligger omtrent på det samme vi da skjønner jeg. Var 4 kg lettere jeg å for 2 mnd siden....hmmmm...

 

Fruvirum...du MÅ spise mye mer. Eller spis nøtter..det gir mange kalorier og man behøver ikke spise mye. Kroppen din trenger nok nærmere 1600 kalorier når du trener så mye. Det er ikke rart du ikke går ned. SPIS!!!

 

Sino- hva slags kjøkken skal du kjøpe da? ser etter det selv skjønner du. Blir det dyrt eller? Morro med shopping selv om man alltid skulle hatt mange flere penger;)

 

Nerdolita- enda mer utfordring i matveien skjønner jeg. Hvorfor var du der da?

 

Så flinke dere er til å trene da...2 turer på samme dag å..

 

Nå blir det tv kveld resten av kvelden for meg. Så godt når unga har lagt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte heldigvis å dra meg opp av sofaen og ut på sykkelen...har så lite energi om dagen, trøtt hele tiden, så alt er et ork. Men skal nok klare å snu det, blir lettere nå som sommeren er over og alt kommer inn i rutiner igjen:)

 

Littigjen: Skal nok kjøpe Ikea kjøkken, med alle hvitevarer innebygd. Skal ha det helt hvitt, me høyglans i ;) har brukt Ikea sin kjøkken planlegger sånn at eg fikk prøvd mange løsninger og fikk det sånn som eg ville:)

 

Så kjekt at vi er blitt så mange på tråden da, enda flere vi kan få gode tips og støtte fra:)

 

Gruer meg litt til Ikea turen imorra og, er så lett å komme ut for fristelser når en ikke er hjemme og skal spise og sånt...er redd jeg kommer til å ende opp på Ikea me pølse og softis :) Men skal gjøre alt eg kan for å styre meg!!

 

Ha en god kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......hva det kjøkkene ville koste, det kommer på ca 42000 inkl alle hvitevarer...det er iallefall 10000 kr billigere enn det noelunde et samme kjøkken hadde kostet andre plasser uten hvitevarer..... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Logget meg inn på Vektlubben etter 2års fravær.... Kan eg bli med på Kampen mot 8 kg? hehe. Kul tråd!

 

Eg er 30år, gått opp 1.5kg i sommer har ellers holdt vekta på 72 siden fødsel for 2.5år siden.. Veier nå altså 73,5kg.. og vil helst ned til 65-67, om kroppen er enig...(er jo mange år sida eg vog det).

 

Har ikj fått begynte å trene enda.. Ja takk til motivasjonsråd! Hatt 9 uker sommerferie.. begynte på skolen igjen i dag, og begynner i praksis til uka, så hvor skal tida strekke til....men var godt i gang med treninga før sommeren..

 

Begynte med veiing av maten etc i går, holder meg til 1150-1250 synes d er så lite, konstant sulten og susete i hue..(GR grunnmeny)Savner så sårt extramålitdet..

 

 

Lykke til denna uka jenter! Dere er så flinke som trener og vasker huset og står på.. :)

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være vimsemusa! Trodde 1300 kalorier var det minste GR anbefalte nå jeg. Sier det min svigermor som går på kurs ihvertfall. Tror det er lite og at du setter ned forbrenningen da.

 

Sino- så bra at du kom deg ut på sykkelen. Ja det er ofte det er et skikkelig ork å komme seg ut, men sååå godt etterpå:) Jeg ønsker kjølehjørne på kjøkkenet mitt og det har ikke ikea så derfor må vi velge noe annet, men det er jo så stor prisforskjell. Noen antyder 200 000 for det kjøkkenet vi vil ha. Huff..

 

Godt jo flere vi blir inne her. Morro å gå inn her å sjekke om noen har skrevet om dagen, gir såå motivasjon!!

 

Får vel begynne å vaske huset jeg...det ser ikke pent ut for tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eg klar for en liten Bergenstur:) Er ikke sikkert eg rekker innom her seinere idag, men kommer med full raport på torsdag i så fall!

 

Håper alle får en riktig god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruvirum
du må spise mer mat fruvirum! Nå spiser du så lite og trimmer så mye at kroppen din tror det er sultkatastrofe og skrur ned forbrenningen radikalt. Jeg tror nesten at du skal opp på 1600 kcal jeg... ta en utregning på det' date=' og ikke glem å ta med trimpoengene dine i regnskapet.:)[/quote']

Jeg er helt enig med deg, men hva skal jeg spise da. Spiser 5 ganger om dagen, 2 rugsprø med hvit ost, 3 ganger + middag og frukt innimellom.

 

Gi meg noen gode tips, tar veldig gjerne i mot.

 

Fruvirum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute på orienteringsløp. Ble 2 trimpoeng det å:P

 

Fruvirum...kalorike ting bør du spise...nøtter/mandler er sunt og godt.

 

Bør kanskje bytte ut rugsprø, med brødskiver til frokost eller lunsj. Avocado er sunt og kaloririkt.

 

En ekstra skive gulost innimellom kanskje;)

 

Prates i morgen da sino..håper du har det fint i bergen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Bare innom for i å rapportere litt om tilstanden. Ligger nå på mellom 1350 til 1600 kcal. Noe som føles behagelig og greit. Jeg har etter akupunkturtimen bestemt meg for å slutte å spise etter kl 19, og unngår på den måten litt av småspisingen på kvelden. Måtte ta en snikveiing i dag, og den viste så stor nedgang at jeg seriøst tror det er noe galt med vekta.. vi får se hva den sier på mandag.

 

Littigjen ; du lurte på hvorfor jeg var hos akupunktør... Jeg er der i utgangspunktet fordi jeg håper at hun kan klare å gjøre noe med betennelsen i kneet mitt, men også fordi jeg sliter med utbrenthet og ekstrem energimangel, derfor kostholdsomleggingen.... Egentlig var det ganske overraskende da jeg vil påstå at jeg har et veldig sunt og velbalansert kosthold.....

 

Velkommen skal du være vimsemusa!!!!

 

Fruvirum: Her er hva jeg spiser i løpet av en dag: frokost havregrøt (quick and easy) ev. 3 halve polarbrød (extrem) som pålegg bruker jeg mager leverpostei, laks og gulost (ca 250 kcal)

Mellommåltidet blir ofte knekkebrød (wasa sine ferdigsmurte er geniale!!) (180 kcal om jeg husker rett)

til lunsj går det ofte i polarbrød, ev lager jeg halvannen middagsporsjon og bruker den halve ekstra porsjonen til lunsj (ca 250)

Middagen varierer jeg- men forsøker å ligge på ca 400kcal der

kveldsmaten er det vanskeligste synes jeg- ofte ekstra sugen på noe godt da, men to brødskiver med sennep/ost/skinke-i toastjernet er deilig (250)

 

I tillegg til dette så går det litt melk (eller gjorde) og frukt- ikke så flink på det, men forsøker å få til 2 rasjoner om dagen.

 

raskt regnet gir dette ca 1450kcal -og da har jeg litt å gå på til "fristelser" som kan dukke opp i løpet av dagen- ser jeg at det blir for lite- fyller jeg litt ekstra på til kveldsmaten.

 

kanskje flere har lyst til å skrive opp hvordan de spiser i løpet av en dag? kanskje vi kan gi hverandre råd og tips? Sikkert noe jeg kan gjøre annerledes, og sikkert noe jeg gjør som dere kan dra nytte av å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik veide meg idag, og var gått opp en halv kilo, eg skjønner ikke ka som skjer!!!syns eg har vært skikkelig flink i nesten to uker no, og så er dette som er utfallet!!! Har vært i skikkelig dårlig humør idag på grunn av dette, fikk lyst å bare sette meg ned å hyle, og bare gi opp!

 

Var på Ikea i Åsane idag. Det var jo en jobb for seg sjøl....selv om vi viste akkurat ka vi skulle ha så tok det 4 timer fra vi gikk inn til vi fikk dratt der ifra, skikkelig slit å kjøpe kjøkken gitt!! Og over 8000 kr dyrere ble det og, for alle prisene var jo selvfølgelig ikke riktige i planleggings programmet....Jaja...no er kjøkkenet komt heim i alle fall....

 

Fikk kikket litt i butikker og, kjøpte meg ei høstjakke, en cardigan og en slags vest:) kjekt me litt nytt...

 

Ka en spiser om dagen ja....sikkert ikke riktig det eg spiser siden det går som det går men sånn ca er det:

 

frokost:2 grove skiver med mager ost, skinke, eller mager leverpostei og agurk

Mellom måltider:yoghurt:activa, en frukt eller noen gulrøtter

Lunsj: 2 knekkebrød me magert pålegg

Middag:varierer veldig,men prøver å ligge på rundt 400-500kalorier

Kvelds:2 skiver eller lignende

 

Har pleid å komme opp i ca 1400 kalorier, noen dager kanskje opp i 1600...

 

Har ikke vært så alt for flink å trene, men betydelig mer enn før....

 

Noen som ser ka eg kan gjøre feil og komme med tips...er bare så fortvila!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Før jeg kryper i seng så synes jeg at du fortjener en god klem jeg sino!

husker du forrige uke hvor jeg var fortvilet over at jeg gikk opp700g på en snikveiing? Når veiedagen kom, var det likevel 300 g ned. Med det mener jeg bare å si at kropsvekten varierer veldig i løpet av en uke, så ikke mist motet, det kan godt hende at vekten viser noe helt annet om noen dager. Min beste unnskyldning når jeg går opp er forøvrig at mensen er i anmarsj.. kan du bruke den? Uansett, håper du våkner opp til en god dag i morgen!! klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klem nerdolita:) hjalp det! Veit at vekta svinger litt opp og ned ned noen 100gram iløpet av dagene, så eg har ikke gitt opp, håper bare at det vises til slutt at eg driver på me dette her!!

 

Idag skal jeg på hyttetur...vi skal vist helsteke en gris og noe greier, og badestamp blir det:) Blir sikkert kjekt det....men må bare klare å styre unna alle fristelsene....Blir nok en flaske vin og litt sånt, og da er det ofte så fort å bli salt sugen og spise chips o.l...

 

Imorgen blir det romantisk middag me biff og stearinlys på meg og kjæresten, 1 år siden vi møttes, og det må jo feires:D

 

Håper dere alle får en riktig god fredagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruvirum

Takk for mange gode tips. Har i dag vært å kjøpt nøtter ;o).

 

I helgen skal jeg å min mann være alene, uten barn. Skal kose oss masse, med "trening".

 

Ha en kjempe helg alle sammen.

 

Klem fra

fruvirum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slitsom dag...var ute med jobben i går og jeg tok av....kremt....en og en halv rødvinsflaske...så du kan tenke deg jeg våkna med hodepine i dag da min sønn skulle opp kl.7...hmmmm...glad dagen er over! Håper jeg ikke har ødelagt hele uka med min utskeielse, men tror jeg skal vente til mandag før jeg veier meg ja.

 

 

En stor klem til deg Sino. Vet hvordan det er med den vekta, men vent til veiedag så ser du hvordan det går:) Vi skal klare det til slutt. Håper du koser deg i helga da uten at det blir alt for mange kalorier..he he. Må jo feire da når man har vært sammen et helt år! Ser ut som du spiser fornuftig gjennom dagen for meg ihvertfall. Tar tid å handle kjøkken ja...men er verdt det når man tenker pris.

 

Nerdolita...så flink du er. Tatt av masse du nå eller?! Får håpe det gir mer energi når du legger om kostholdet da.

 

Det jeg spiser i løpet av en dag er:

Frokost: 2 speltbrødskiver med skinke eller reker og litt vita lett majones

Lunsj: salat med mandler eller kruttonger, noen ganger med brød til.

Middag: ca 500 kalorier, 2 fiskemiddager i uka ellers så bruker vi kylling og karbonadedeig mye.

Kveldsmat: 2 speltbrødskiver med lett gulost og skinke eller noe annet. Spiser knekkebrød også innimellom. Og en yoghurt som mellommåltid.

 

Så hender det jeg koser meg med en alpen bar eller new energy på kvelden innimellom.Hvis jeg har igjen kalorier da!

 

Ha en flott helg jenter!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruvirum

Takk for mange gode tips. I går var jeg oppi 1400 kal, første gangen på veeeeldig lenge.

 

Har trimmet masse i dag, deilig. Jeg og min mann har trent sammen, på trenings studio. Jeg syklet interval trening 70 min, synes jeg var kjempe flink.

 

I kveld skal vi på fotball kamp, cupen (Odd mot Fredrikstad). Heia Odd ;o)

 

Ha en fortsatt flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er fruvirum. Jeg har vært å løpt orienteringsløp i dag jeg da! Morro det! Å så forbrenner man jo litt kalorier. Har lagt inn en sjokolade i budsjettet i dag..gleder meg;) Er jo lørdag. Skal på orientering i morra også så det blir ihvertfall litt trim i helga.

 

Håper dere trimmer dere andre å da...dytte dere i rompa dere som føler dere truffet..he he.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruvirum

Littigjen: flink du er, orientering der får du jo trent det mest. Du har fortjent en sjokolade ;o). Det er jo lørdag.

Sino: Håper dere har hatt en kjempe helg. GRATULERER med 1 årsdagen.

Nerdolita: Klart det er lov å skylde på mensen, den "skaper" mye vann og mange rare lyster.

 

Ha en kjempe dag videre, nå skal jeg ut å gå tur.

 

fruvirum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen:)

 

Da var eg tilbake på nett!

Har hatt en kjempefin hyttetur:) Men er redd for at eg kom ut av tellinga på kaloriene, ikke så lett når man ikke er hjemme...Men tror at eg etter forholdene klarte meg rimelig bra, kunne nok gått verre. Hadde ikke lyst på vin, så eg drakk øl...ikke akkurat det lureste, men eg bøttet ikke nedpå, dratt 5 stk 0,33dl og 2 store baileys og kaffi...

 

Vi fikk servert hel grillet gris me poteter og rosepeppersaus:) Noe som passet meg bra siden det er magert!

 

Så på lørdag var det biff og fløtegratinerte poteter på meg og kjæresten, ikke akkurat sunt, men spiste ikke mer enn en skje me fløtepoteter, så tror det gikk bra og!

 

Har ikke fått trimmet siden torsdag *skammeseg* Men skal se om eg får komt meg på en gå tur eller noe ikveld. Imorra skal eg iallefall på treningsenteret!!

 

Har sagt til meg sjøl at denne uka som kommer skal eg stå ekstra på, og være flink å trene hver dag!!

Er kjempespent på vekta imorra!!!

 

Håper alle har hatt en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå får du komme deg ut å trene sino! vært ganske flink i helgen alikevell da..selv om øl kanskje ikke er det lureste. Men kan jo drikke "lite" der å..litt mindre kalorier i dem da;)

 

Er selv spent på vekta i morra...føler jeg har hatt en bra uke tross en skikkelig fest på torsdag, spist litt kake og sjokolade, men det har blitt innen grensa mi på kalorier uansett.

 

Vært å løpt løp i dag å...gikk desverre dårlig på første post ellers så kunne jeg ha vunnet, men neida. Vanskelig å få til det perfekte løp.

 

Flink fruvirum...ut å lee seg det er tingen:)

 

Krysser fingrene for oss til veiedag i morra jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Dere er gode synes jeg jenter!!! klarer å trimme, er bevisste på hva dere spiser på tross av at dere er i festlige lag. Uavhengig av hva som skjer i morgen, skal dere være stolte av at dere har snudd tankegangen og er bevisste på hva dere gjor med kroppen deres :D

 

Her har jeg ikke trimmet de siste dagene. Faktisk fikk jeg nedlagt treningsforbud av akupunktøren jeg går hos :P Det var kanskje litt overdrevet, men jeg fikk beskjed om at kroppen min var så nedkjørt at jeg ikke hadde godt av hard trening, det ville bare gjøre vondt værre.... hun anbefalte heller "rolige" treningsformer som yoga, chi gong, rolige spaserturer osv. HJELP sier jeg bare... ingen av disse forbrenner kalorier.... Uansett, hun forteller meg så mange ting som jeg på tross av min skepsis rett og slett bare må tro på, da det stemmer på en prikk med det jeg opplever, så jeg skal gire ned på treningen, fortsette å gå til og fra jobb, og ta meg turer, men sette ned tempoet betraktelig og heller krysse fingrene for at rolige turer også teller i regnskapet.

 

Når det kommer til vekten så er jeg en av dem som ikke klarer holde meg unna vekta hver eneste morgen, så jeg har en god formening om hvordan det står til. Grunnen til at jeg lurte på om det var noe galt med vekta mi tidligere i uken var at jeg gikk ned 600 gram på 1 døgn!!!! dette stemte forøvrig ikke, så jeg har gått ned litt denne uken, men det nøyaktige resultatet får vi i morgen.

 

Nyt resten av søndagskvelden og helgen.

Nerdolita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...