Gå til innhold

Lotta skal bli normalvektig :)


Gjest Lotta87

Anbefalte innlegg

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Da var helga over. Fredagen gikk dårlig både i matveien og trim, men lørdag og søndag har jeg vært kjempeflink :D

 

Håper vekta viser 87 i morra.

 

Håper det går bra med dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har dagen gått greit :D Har spist regelmessig, drukket vann, men har ikke fått tid til trim. Men har holdt på i hele dag, så litt aktivitet har det vært.

 

I morra er det jobb igjen, og etter jobben er det rundt å levere gaver og bli tilbudt kaffe og julekaker. Men jeg får holde meg til kaffen :)

 

Og så er det hjem, sikkert sent, og da skal jeg gå en liten halvtime i frisk luft og si meg fornøyd med det.

 

Men på julaften blir det 1,5 time tur før den deilige kaloririke middagen :)

 

Sånn skal det være...haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært syk i 3 dager... 39-40 i feber hadde jeg i går, så her har det ikke gått i så veldig fet mat. Er heldigvis mye mye bedre nå, men orker ikke julemat. Kan jo være positivt det, men er veldig kjedelig i jula... Jaja, nå er jeg jo på bedringens vei, men måtte bare sutre litt..hehe...

 

Håper alle koser seg og nyter jula :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er formen bedre og det er deilig. Er bare forkjøla og hoster, så litt slitsomt er det :) Men men,Håper jeg er helt frisk til nyttårsaften :D

 

I morra er det på vekta igjen, så får vi se om jeg har greid å holde vekta. Har ikke fått trimma noe, men jeg har heller ikke orka å spise så mye. Har gått mest i godteri, eneste jeg har hatt lyst på. Så tror ikke det har gått så bra.hehe

 

Gir en oppdatering i morra.

 

Kos dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk virkelig bedre enn jeg trudde :D Skjønner egentlig ingenting, men vekta viste en nedgang på 0,9 kg. Er så glad jeg nå...

 

Nå er det bare å stå på, så greier jeg "se 7-tallet målet mitt" inna 23. mars.

 

Får ta meg sjøl i øra og kutte ut godteriet nå :)

 

Håper alle har hatt en trivelig jul. Er du innom og leser, så legg gjerne igjen noen ord, enten du slanker deg el ikke. Koselig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Lotta! Dette er jo kjempebra midt i jula. Håper du blir helt frisk igjen til nyttår også.

Her har det vært to travle uker, med så godt som ingen trim, og med julemat og en del frokoster godt over 220 kalorier lurer jeg litt på hvordan det slår ut på vekta. Men nå kjenner jeg at det klør i meg etter å få rørt litt på meg, etter jobb i dag skal jeg borde mammas ellipsemaskin og sette i gang. I går laget de fiskegrateng til middag, kjedelig som det er var det faktisk deilig etter all festmaten flere dager på rad :D

Uansett, 2009 skal bli et sunt år der jeg skal stabilisere vekten!

Fortsatt god romjul, og en flott nyttårsaften Lotta :)

Milia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da var det et nytt år da. Og hva er det dem sier: Nytt år - nye muligheter. Jeg skal i alle fall bruke alle mine krefter og muligheter, for å bli normalvektig i löpet av året 2009.

 

Med dette sier jeg, at inna 1. januar 2010, skal min bmi väre innenfor normalgrensen og min trivselsvekt nådd. Fra januar neste år skal jeg på hold-vekten-kurs, så får jeg stabilisert vekten en liten stund för bryllupet.

 

Siden jeg er 1,60 höy bör jeg veie mellom 55 og 63. Har satt meg som mål å veie 57 kg. Men kan jo hende jeg er förnöyd på 62 også, og da gjör ikke det noe, for poenget mitt er å oppnå en vekt som er innenfor normalgrensen samtidig som det skal väre trivselsvekten min. Det viktigiste for meg, er at jeg skal trives med min egen kropp og vekt.

 

Veier pr. i dag 85,5 kg og har da igjen: 28,5 kg.

 

Dvs. at jeg må gå ned ca 0,6 kg i uka. Da har jeg ca 2 kilo til gode.

 

For at jeg skal greie dette må jeg jobbe jevnt og trutt, spise regelmessig, drikke masse vann, trene variert og endre vaner. Kan hende folk tenker at 28,5 kg på et år er litt vel mye, men jeg vet at jeg kan greie det.

Bare jeg står på. Og det skal jeg. Det jeg tror er viktig for å nå målet er å sette seg delmål. Da virker det ikke som om målet er uoppnålig.

 

Mitt förste delmål er å se 7 - tallet:

5. jan: 85,5 kg

Mål: 23.mars: 78,9 kg

 

 

Håper det går bra med dere andre, og jeg vil gjerne ha respons, uansett om den er positiv eller negativ. Jeg vil gjerne vite om jeg har satt meg et realistisk hovedmål eller om det kan bli litt mye på et år. Så kom gjerne med tilbakemeldinger.

 

Nyttårsklemmer fra Lotta87 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg også.

 

Dette synes jeg var realistiske mål,helt etter boka.Klart du klarer det,du vet jo hva du må gjøre så det er bare å fortsette den gode jobben du allerede har gjort.

 

Ønsker deg all mulig lykke til på veien til et mye lettere liv.

 

Nyttårsklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for en stund siden å lese Allen Carrs røykesluttbok for kvinner. Den ble jeg ferdig med på fredag, og har ikke røyket siden det :P Er veldig glad, og jeg har heller ikke lyst på røyk. Deilig :P Men jeg merker det på kroppen, og suget kommer selv om man ikke har lyst på. Det som er litt dumt er at jeg tyr til litt fymat og godteri, så den helga her har vært helt uten kontroll. I morra må jeg prøve å la være, men det viktigste akkurat nå, er å bli kvitt røyken :)

 

Skal kjøpe masse grønnsaker og frukt, så får jeg spise det i stedet.

 

Noen ord fra meg på en søndagskveld.

 

Lykke til alle sammen, i morra begynner vi igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lotta.

Jeg har ikke vært aktiv på diskusjonsklubbene eller bloggene før, men er en gammel GR-traver. Etter å ha gått mange GR-kurs og gått ned 15 kg er dessverre det mest på igjen. Jeg må bare si at du Lotta gir stor motivasjon for at jeg skal skjerpe meg igjen! Du imponerer med din besluttsomhet og pågangsmot og evne til å hente deg inn når du møter litt motgang (det er nemlig der jeg går i fella hver gang).

 

Jeg skal heie på deg i å nå målet ditt!!! Takk for at du deler dine erfaringer og stå-på-vilje med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ikvis :) Koselig å høre.

 

Var på vekta i går da dere, og det var som jeg trodde. Opp 2,1 kg på 3 dager. Veide meg fredag morgen for å se hvordan det hadde gått i jula, og da stod jeg stille.så 2,1 kg på tre dager, er helt utrolig :(

 

I går og i dag har jeg skjerpa meg, og har ikke brukt godteri og fymat som erstatning for røyken. Så de 2,1 skal være vekk til mandagen.

 

Jeg står på videre og det viktigste akkurat nå er å bli kvitt røyken, og samtidig ikke legge på meg, men kanskje gå ned litt. Ikke så store mål med vektnedgang de første tre ukene, siden jeg har ganske sterke reaksjoner på røykeslutten.

 

Lykke til alle sammen :) Legg gjerne igjen noen ord om planene dine utover nyåret :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har ikke gått bra. Har ikke spist regelmessig, ikke drukket nok vann og har festa. Men nå har jeg ikke festa siden oktober, så da unnet jeg meg det.

 

Jeg hadde jo håpet å gå ned de 2,1 kg jeg la på meg når jeg slutta å røyke, men tror ikke det har skjedd. vi får se etterpå.. nå må jeg sove..

 

Håper dere andre har gått ned masse masse :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimplan:

 

Mandag: 60 min rask gange - ca 2 trimpoeng - deilig og fin tur i regnvær

Tirsdag: 60 min spinning - ca 4 trimpoeng- hard økt, men veldig gøy

Onsdag: FRI

Torsdag: 60 min spinning + kondisjonstrening og styrke - ca 6 trimpoeng. Økta var gøy og slitsom.

Fredag: 60 min styrke og kondisjonstrening - 3 trimpoeng

Lørdag: 1,5 time rask gange - 3 trimpoeng

Søndag: 60 min kondisjonstrening - 3 trimpoeng

 

Trimpoeng totalt: ca 21

Meny: 3 - 1900 kcal

 

Håper denne planen kan motivere meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 60 min spinning

Tirsdag: 60 min spinning - 4 trimpoeng

Onsdag: 60 min rask gange - 2 trimpoeng

Torsdag: 60 min spinning - 4 trimpoeng

Fredag: 30 min jogging + 30 min styrke - 3 trimpoeng

Lørdag: 30 min jogging + 30 min styrke - 3 trimpoeng

Søndag: 60 min rask gange - 2 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei NyMini :D Er ganske vant med å trene såpass mye, men jeg tar hviledager når jeg føler at jeg trenger det.

 

Hvordan går det med deg?

 

God helg, og ja vi klarer det vi vil :P

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med trimmen Lotta,misunner deg det.

 

Jeg er ikke noe glad i spinning,synes det er drepende kjedelig å sitte på en sykkel som står stille.

 

Men det er så bra vi er forskjellig,det gjelder på så mange områder det.

 

Begynner å savne litt mer uteliv no,her har det vert så dårlig vær i det sisste.

 

Gleder meg til det blir litt lengre dager,og mildere i været.

 

Stå på Lotta,dette blir kjempe bra.

 

Ha en smashings uke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...