Gå til innhold

Lotta skal bli normalvektig :)


Gjest Lotta87

Anbefalte innlegg

Gjest Lotta87

Verken opp eller ned på meg denne uka... Litt kjedelig, men er bare å fortsette, så løsner det nok etterhvert :D

 

Ønsker alle en finfin 17. mai-feiring :) Kos dere, det skal i alle fall jeg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lotta87

Ja, da var det snart veiing igjen. Håper jeg snart kommer under 82. Der har jeg stått stille lenge nå. Jeg husker forrige gang jeg stod stille der, og det var for to år siden. Da stod jeg på 82 i 16 uker, før jeg ga opp. Det skal jeg IKKE gjøre denne gangen. Det kan være veldig umotiverende å ikke gå ned når man er flink og følger opplegget, men det var absolutt ikke noe bedre å gi seg.

Det var bedre en liten stund, for da kunne jeg liksom kose meg, men ett år etter hadde jeg gått opp 24 kilo.

 

Jeg merker at i dag, to år senere så er jeg mye sterkere mentalt enn jeg var den gangen. Det jeg var mest opptatt av da var kiloene, og ikke den helsegevinsten det er ved å leve sunt og mosjonere. Det har jeg fokusert mye, mye mer på denne gangen. Og nå er jeg der jeg var, og har ikke planer om å gjøre det samme en gang til. Men selvfølgelig er tanken der innimellom, at nå gir jeg f..., men da tar jeg å ser på mine gamle bilder, der jeg veide 107 kilo. Haha, og da fortsetter jeg opplegget. Det er motiverende det. Å se på gamle bilder, hvor alt er et stort fettberg rett og slett.

 

Så om jeg ikke har gått ned noe til fredagen, så tar jeg det med et smil og ser på gamle bilder, i stedet for å deppe. Det syns jeg alle burde gjøre innimellom. Da får man seg virkelig ett løft.

 

Noen tanker fra meg en onsdags formiddag.

 

Sola skinner, og livet er herlig.

 

Ønsker alle en kjempefin dag og positive tanker :)

 

Jeg oppdaterer på fredag igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei Lotta :)

 

Du har kommet skikkelig langt når du klarer å tenke så positivt. Du har en plan for hva du skal gjøre hvis vekta ikke rikker seg en periode og da har du langt på vei vunnet kampen mener jeg.

 

Takk for at du deler tankene rundt dette, det motiverer meg mye! Selv er jeg på en vekt nå hvor kroppen har vært i mange år og da er det visst mulig at den kjemper ekstra for å holde på kiloene.

 

Du er kjempeflink, stå på videre og lykke til på fredag!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og jeg må bøye meg i støvet for deg som klarte å holde motivasjonen i 16 uker. Det er en bragd, rett og slett, uansett hvordan det gikk etterpå.

 

Det jeg lurer på (sikkert dumt å spørre, men) er om du forsøkte å endre noe da du sto fast? Jeg har aldri stått fast mer enn 2-3 uker, men da hjalp det å gjøre noe annet treningsmessig eller spise noe annet eller til andre tider - rett og slett og riste litt rundt på gamle rutiner. For meg var det nok antakelig like mye hodet som ble ristet rundt, men det virket iallfall.

 

Uansett ønsker jeg deg framgang i morgen.

 

PS - et alternativ til å gi opp er kanskje å stabillisere på platået? Dvs å rett og slett øke matmengden til maks det man kan uten å gå opp? Det blir jo både stabilliseringstrening og en knallstart (med høyere forbrenning) når du tar fatt på de motvillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Beklager sent svar her. Vekta viste nok en gang 82 på fredag. Da titta jeg litt på bilder igjen... haha ;)

 

Smg, da jeg stod stille de 16 ukene gikk jeg på kurs, og kurslederen og jeg prøvde mye forskjellig som ikke hjalp. Jeg har lavt stoffskifte og det var noe av grunnen sist pluss stress.

 

Så det jeg gjør nå er å sjekke stoffskiftet mitt, prøve å variere kosten, men litt vanskelig med mosjon nå med tanke på kneet mitt. men jeg får bare stå på videre. merker jeg er litt lei i dag og det verker i hele kroppen. får bare håpe jeg ikke blir sjukere enn det jeg er nå...

 

veier meg til lørdag og ser om jeg ser noe tall under 82.

 

lykke til alle sammen. vi klarer det til slutt :) jeg gir meg f... ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Vekta viste ikke det samme denne uka, men 83. En kilo opp, og jeg har fulgt opplegget helt nøyaktig. Nå er jeg skikkelig frustrert. Skikkelig. Nå hjelper ikke gamle bilder engang. Nå har jeg bare lyst til å skrike høøøøøøyt. Nå er jeg forbanna.

 

Nå kommer jeg til å bare drikke shake de siste fire dagene før veiing for å se om det kan løsne på det, og gjør det det går jeg forsiktig over til litt mer mat. Og så på grete roede igjen. Jeg orker ikke å vente lenger nå, og spesielt ikke når det går oppover. Dette har vært en deprimerende helg. Så nå får jeg bare holde ut fire dager med shake, for å komme forbi 82.

 

Håper det går bedre med dere andre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Å kjære deg, jeg skjønner frustrasjonen din så godt, det er ikke moro å gå opp når du har gjort det du skal og holdt deg innenfor opplegget.

 

Hva sier kurslederen din da?

 

Syns du er vannvittig sterk som holder ut, sender en klem og håper det løsner etter shake-uka! Det må det jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Jeg går ikke på kurs jeg. Har gått før når jeg har slanka meg. Har liksom ikke trengt det fordi jeg har vært såpass motivert hele veien, og har gått tre kurs før, så da er det ikke noe problem med utregning av meny og sånn.

 

Men jeg har meldt meg på kurs nå til høsten igjen, og det skal bli godt, for nå er det tungt altså.

 

Får jaggu håpe at shaken får løsna på ting :o

 

Klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Ja, nå har jeg bare drukket shake og spist salat i to dager. Det har faktisk gått veldig bra :) Nå har bare to dager igjen, før jeg skal opp på vekta. Da håper jeg at jeg er kvitt 82-tallet for godt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Dagen i dag har gått kjempefint. Har drukket bare shake og spist masse salat :o Pluss at jeg har trena to timer med styrke og kondisjon :)

 

Nå håper jeg det viser seg på vekta i morra tidlig :) Oppdaterer da!

 

Ha en finfin torsdagskveld alle sammen. Her skal det gå i vann og te :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87
Hei Lotta!

Grattis med kjempebra resultat' date=' 1,2 er mye!!

Stå på videre :)

 

Klem fra meg[/quote']

 

 

Hei, takk skal du ha. Jeg ble veldig glad når jeg så 81- tallet. Nå er jeg tilbake til Grete Roede-maten, og det er luksus :P hehe.

 

Den uka her har jeg fulgt meny 2 og det har gått kjempebra. Jeg trener kondisjon og styrke 5 ganger i uka.

 

Jeg har også bestemt meg for å flytte veiingene til søndager, for da MÅ jeg være kjempeflink fredag og lørdag :)

 

Oppdaterer mer på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Da har jeg veid meg og det ble bare 100 gram ned. Har vært veldig flink den uka her, både med kostholdet og trening, så jeg tror det er at jeg har fått mensen som har gjort at jeg ikke har gått ned mer. Jeg pleier alltid å gå opp når jeg får mensen.

 

Jeg har trena i dag og spist kjempesunt, så jeg står på videre til neste veiing :P

 

Håper alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Hei alle sammen :(

 

Det har gått dritt den uka her. Er varmt og har ingen motivasjon i det hele tatt. Har vært mat og trebåt festival i Halden i helga, og det har blitt utskeielser med is, fet mat, snacks og alkohol. Så jeg har ikke turt å gå på vekta i dag.

 

Begynner å få skikkelig panikk når det gjelder bryllupet. Det er ett år til fredagen, og jeg vil helst ha gått ned 20-25 kilo til det. Men nå begynner jeg å få veeeeldig dårlig tid. Hjelpes, hva skal jeg gjøre med motivasjonen?

 

Håper på gode råd her :)

 

Klemmer fra en sliten og kvalm Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uff, har ikke gått bra i sommer. Har lagt på meg 6 kilo, men er heldigvis på vei nedover igjen. Skal operere på torsdag, så får se hva som skjer fremover. Begynner på kurs i oktober, så jeg gir meg ikke :D

 

Håper alle har hatt en finfin sommer :) Det har jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lotta!

Du er ikke alene om å ha hatt en GOD sommer :)

Smart av deg å begynne på kurs, litt press hjelper ofte på....kom igjen, dette ordner seg. Glem sommerens resultat og se framover. Fokuser på det du skal gjøre gjennom høsten og vinteren. Ha en plan!

Gulroten din må være at du ønsker å se smashing ut i bryllupet, og husk at hvis du virkelig vil så får du det til!

 

Stor Vildeklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 3 kilo på en uke :) bare 3 igjen, så er sommerferiekiloene vekk :) Operasjon i morra. Begynner å grue meg, men det går nok bra.

 

Kommer til å være vekk en stund nå, fordi jeg skal bo hos mamma og pappa, og har da ikke tilgang på nett. Kjedelig å bo i 3. etasje når man skal operere et kne gitt. hehe :D

 

Lykke til alle sammen. Jeg skal være flink, tross for at jeg bare kommer til å ligge på sofaen framover. Destod flinkere må jeg være, med tanke på det jeg putter i munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Lotta87. Gratulerer med nedgangen.

 

Håper operasjonen i dag gikk greit.

Siden du har vært så flink hittil tror jeg nok at det går helt bra selv om du må ligge på sofan en stund fremover.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...