Gå til innhold

Overvunnet kampen mot kiloene :D


Gjest Mimani

Anbefalte innlegg

Takk for tips, men en tyr ofte til det enkle. Men har heldigvis ikke noe hjemme så blir nok til at jeg ikke gidder gå på butikken. men jeg krysser det jeg har og håååper på det beste :) Er ganske opitimist, hehe.

 

Har sagt mange ganger de siste ukene nå at nå skal alt snop kuttes i ukene, dette er siste gang jeg sier det, nå SKAL det kuttes. Skal begynne å føre opp gotterirapport her inne, blir litt verre å spise gotteri da når en må vise hvor mye en spiser. Nå skal det kun holdes til helgene. Og uansett hvordan det går i dag skal jeg heller ta meg et eple eller to eller tre isteden for gotteriet!!

Har ikke hatt noe særlig gottesug når jeg har slanket med, er de siste ukene det har kommet :-/

 

Men godt jeg har dere som kan guide meg inn på rett vei igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

For min del passer det gamle trønderske ordtaket "Mytji vil ha meir" (Oversatt: mye vil ha mer ;) ) når det gjelder godteri. Selv om jeg begynte med beskjedne porsjoner etter min vektreduksjonsperiode, vokste de fort når jeg ble mer vant med godteri igjen... (og dermed vokste jeg også)

 

Følelser henger veldig sammen med mat for min del også- jeg merker at nå om dagen som jeg har masse å gjøre og er både stressa og litt frustrert, har jeg mye lettere for å putte noe i munnen. Det hjelper jo overhodet ikke på hverken stress eller frustrasjon - bortsett fra kanskje et sekund eller to der og da.

 

Mimani, håper det går bra med bedriften! Det er tøffere tider, men vi får håpe at krisene kan løses - jeg krysser fingre for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk beholde jobben:D Men det ble en laaaaang dag å vente!! Vi feiret det med å dele en troika, så det ble litt under halvparten av en troika i går og det var det! Men jeg vurderte det mange ganger og jeg puttet den ikke bare rett i munnen, så jeg merker jeg er mye mer innstilt på å ikke spise gotteri nå;)

 

Vektmessig har jeg gått ned 300 gram siden sist mandag, men har smugveid meg litt og har sett at jeg ligger og bikker rundt 62, så denne første uken har ihvertfall gått bra:)

 

I dag er jeg hjemme med datteren som har spysyken, håper jeg ikke blir smittet. Hun er 2 år og 3 mnd og ligger strekk ut på sofaen og ser en film, ellers så er hun i full fres, så det blir nok en stille dag her i huset. Får se om jeg får forbrent noen kallorier på en skikkelig husvask mens jeg har sjansen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte gotterirapporten ;) Håper og satser på at denne blir stående mest mulig tom, hehe :)

 

Tirsdag: ca 1/3 av en troika sjokolade.

Onsdag: ca 1 dl sjokolade milkshake og 1 rute kindermaxi

Torsdag: 2 1/2 ruter kindermaxi, 5 smågodt ting.

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk beholde jobben:D Men det ble en laaaaang dag å vente!! Vi feiret det med å dele en troika' date=' så det ble litt under halvparten av en troika i går og det var det! Men jeg vurderte det mange ganger og jeg puttet den ikke bare rett i munnen, så jeg merker jeg er mye mer innstilt på å ikke spise gotteri nå;)

[/quote']

 

Hurra - nå ble jeg glad på deres vegne! Vel verdt en tredels Troika! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, hva er vel en tredjedels Troika!? Nei, det er ikke farlig, Mimani- så lenge det ikke fører til at du tar en hel en dagen etter...og to dagen derpå...! Og der er du jo ikke...!!

 

Flott at jobben er i behold! Gratulerer til dere begge:-)

 

-ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så mye sjokolade om gangen det er snakk om:) Er for det meste bare litt, bare for å kjenne smaken, hehe.

 

Det ble ei lita rute kindermaxi i går og et par munner med sjokolade milkshake. men det hjelper at jeg må føre alt gotetri inn her, det fikk meg til å ikke spise hele kindermaxien og ikke drikke hele milshaken, men bare en liten smak:)

Så prøver på ny i dag....

 

Ellers så har det gått veldi greit matmessig de siste dagene, og vekta ser ut til å holde seg under eller rundt 62:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i home party etter trening i går og der ble vi servert bla. gullrotkake og skoleboller, tok et lite stykke kake og en bolle, i tillegg ble det bittelitt gotteri på denne jenta i går også :S

 

Har nå økt matinntaket litt, har ei ekstra skive på jobb og det utgjør rundt 100 kallorier, så skal holde meg på det i et par uker nå før jeg øker 100 til, og då komme jeg til å øke middagsprosjonen litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mannen din fikk beholde jobben! Nå ble jeg glad på deres vegne ;)

Spennende å stabilisere inntaket.

For meg går det sånn passe, det har blitt litt mindre trening enn vanlig denne uka, og litt for mange kosemerker...

Men dette skal nok gå bra. Satser på en lang fjelltur i helgen.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt alt for mange kosemerker her også denne uken, har tilogmed klart å lure til meg litt sjokolade også i dag. Får kanskje gå til innkjøp av noen friske grønnsaker til i kveld isteden for gotteri.... Jeg og samboer skal ha en kosekveld sammen i dag for i morgen kveld skal jeg være vakt i bursdagsparty til bror min så det blir ikke noe særlig lørdagskos da nei. Får se hva det blir til, kjenner jeg meg selv rett så blir det nok en pose med gotteri, er så ALT for glad i det, hehe. Men hadde det ikke vært for dette forumet så hadde jeg ok dytti i meg ENDA mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har for så vidt gått ganske greit med både mat og gotteri. Det eneste er at jeg er forferdelig dårlig til å drikke vann i helgene, det meste av vanninntaket tar jeg på jobb. Har ei 0,7 imstal flaske som jeg fyller opp to tre ganger i løpet av en dag.

 

Fredags kveld hadde jeg en baguett med eggerøre, noen pops og chips, men etter jeg hadde spist det ble jeg skikkelig vond i magen, oppe rett under ribbeina var det akkurat som det presset på, SKIKKELI SKIKKELI vondt!! Måtte bare legge meg ned på sofaen og der sovna jeg, og var helt fin dagen etterpå. Lørdagskveld hadde jeg en liten porsjon gryterett og ble helt lik etterpå, var vakt på en fest da så hadde ikke mulighet til å legge meg ned, prøvde å drikke noe, men brusa stoppet også helt opp, virka nesten som det var helt fult i magen og ingenting skulle få komme ned. Men i går var det heldigvis ikke slik, og bra var det for det var ikke noe behagelig!!

Så det har ikke vært den helt usunne helga, litt har det vært men det skal det også være:)

 

Nå er det ny uke og jeg er kjempespent på hva vekta viser på onsdag, håper den ikke har gått opp noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Mimani!

Jeg nærmer meg 66-tallet ;)

Hadde en litt utflytende uke, så kursleder ba meg tenke gjennom hva jeg vil og hvorfor, og hva som blir konsekvensene hvis jeg slutter med alle vanene jeg har begynt på. "Ikke gi deg på oppløpssiden", sier hun, og hun har helt rett i at det høres ut som bare tull :)

Det er ikke så langt igjen nå, faktisk! Litt over 4 kilo til målet (når jeg skrev det slik, virker det ikke SÅ langt igjen?)

Klem, Milia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er så nærme målet nå Milia, syns du er knall flink:D

 

Jeg er ikke helt i form for tiden så tror jeg skal stå over trening resten av uka, var i går og ble ikke akkurat bedre etterpå;) Har gått å hanglet litt i et par tre uker nå så nå vil jeg bli frisk!!Og neste uke har treninga høstferie, litt kjipt, men men, får heller ta å sykle litt da.

 

Ellers så ble det en mega utskeielsesdag i går :-/ Men har kommet over den nå og nå er det innstramming for alle penga. Er skikkelig oppblåst i dag så nå er det på tide å komme inn på riktig spor igjen til det sunne og gode.

 

Sier det her, i dag skal jeg spise NULL usunt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Mimani, jeg er også tilbake på sporet etter en litt utflytende uke - dette skal vi klare ;)

Nå har jeg skrevet opp alt i går og hittil i dag - og skal ligge unna evt godis på jobb!

Synd at formen ikke er på topp, kanskje du kan prøve noen rolige turer i stedet for hard kondistrening?

Ønsker deg en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir nok mer rolige turer og mindre hard trening en stund fremover nå, så like greit de tar høstferie neste uke, så trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for det:) hehe

 

Ja dette skal vi klare Milia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare nedover, føler at jo mer jeg spiser jo mer går jeg ned i vekt!?! Har tatt av 1,1 kilo siden jeg begynte å stablisere, er det normalt å gå ned en del i begynnelsen for så å holde det stabilt?

 

Må vell krype til korse og si at jeg var IKKE noe flink i går heller:( Har mensen og denne gangen har den gjort meg EKSTREMT snop sjuk!! Men klarte meg heelt til kvelden, så jeg poppet meg en pose popcorn, å spiste ca halvparten og så hadde jeg meg en troika også, i tillegg til to skiver med sjokoladepålegg. Offameg!! Jeg har hatt mange av disse sprekkene i det siste og allikevell går jeg ned, hmm.....

 

Det er nesten litt flaut å være så "svak" og ikke klare å si nei til seg selv når gotterisuget kommer. Men nå er all popcorn, chips og sjokolade kastet i søpla! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du føler det Mimani! Mensen/før mensen kan være et helvete - der var jeg i forrige uke også... Ble tilbudt kake i øst og vest og takket ja, spiste sjokolade og you name it.

Men hva med å sette av en fast dag/ to dager i uka til kosemerkene? Trenger ikke være den samme dagen hver uke - jeg foretrekker som regel fredag, men av og til kan man jo føle for lørdag på en onsdag ;)

 

Tøft gjort av deg å ha kastet resten! Men bortsett fra mensen, kan du jo nøste litt i hva det er som gjør at du får lyst på godteri, og om det er noe annet du kan gjøre/spise i stedet. For meg er det iallfall lett å slå fast at jeg har mye mer lyst på godteri når jeg er stressa eller frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig frustrert for tiden pga en situasjon mellom meg å mamma, så det er mulig det kan ligge noe der at jeg får mer lyst på gotteri, men jeg vet ikke. Skal ikke la det være en unskylding!!

 

Har generelt hatt lite frukt i kjøleskapet i det siste, har helst bare gått i epler, som jeg ikke er så glad i, så i går var jeg å kjøpte druer, plommer, elper og bananer, så nå er det ut med gotteri og inn med frukt for fult:)

Men tror kanskje jeg skal holde meg unna plommene, våknet i natt med neller over hele kroppen og alle er enda ikke borte så sitter her på jobb og smører på med aloe vera, klør som bare søren!! Og plommer er det eneste jeg kan komme på av ting jeg spiste i går som jeg vanligvis ikke spiser.

 

Ellers så går det bra med maten, har fra i dag av økt frokostmåltidet med en skive til, og i sist uke økte jeg middagsporsjonen litt mer. Jeg går enda bare nedover så her må det bare økes og se om jeg kan klare å stablisere det, for nå vil jeg ikke bli tynnere, har snart ikke noen former igjen, og jeg liker når jeg har litt kvinnelige former og ikke bare er skinn og bein. Samboeren kommenterte i natt k tynn jeg hadde blitt, og kravebenene begynner også å vises nå og jeg syns ikke det er særlig pent:( Har lest at nøtter skal være en fin ting å spe på med, så jeg får kjøpe meg en pose med nøtte i dag. Og jeg har nå begynt å føre opp hva jeg spiser igjen for å få kontroll på at jeg spiser så mye som jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimani!

 

Gratulerer så mye med å ha nådd målvekta! Jeg tittet gjennom tråden av nysgjerrighet, og nå klarer jeg ikke å holde meg fra å komme med et lite tips.

 

Jeg ser du fyser på godteri, tenker mye på det og klarer å spise bare litt, så noen ganger litt mer. Dessuten at du fortsatt går litt nedover. Har du tenkt på at du antakelig spiser for lite, og at det kanskje hadde vært smartere å øke på litt mer med mat? Hvis jeg var deg, ville jeg prøve å legge merke til når på dagen du får mest lyst på godteri, og så prøve å spise litt mer sunn mat en time eller to i forveien. For min del merket jeg stor forskjell da jeg la inn et lite mellommåltid mellom lunsj og middag, og begynte å spise kveldsmat. Når jeg vet jeg får et måltid forholdsvis sent er det mye lettere å motstå fristelsen til å snope på kvelden. Jeg ser at mine utskeier kommer når jeg glemmer dette.

 

Gikk forøvrig selv ned 8-9 kilo i fjor høst, og har holdt vekta siden det, men jeg har ikke vært her inne, fordi jeg stadig lurte på om jeg skulle ta to-tre kilo til men ikke har klart å bestemme meg. Mannen min sier forøvrig nei til det prosjektet, og det spørs om jeg ikke egentlig er enig ;)

 

Lykke til, men som sagt tror jeg du vil gjøre det mye enklere for deg selv ved å øke kvoten av sunn mat. Nøtter kan jo være ok, men kanskje et ekstra kornmåltid eller noe større måltider generelt hadde vært bedre?

 

Klem fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla.

 

Tusen takk for tips:) Jeg økte matkvoten i går og har begynt å registrere maten, og i går kjente jeg INGENTING til noe søtsug:)

 

Jeg har frokost klokken 7.00, mat igjen klokken halv ti og lunsj klokken tolv, så er det middag halv fire og kvelds i sju åtte tiden. Har pleid å spe på med frukt mellom lunsj og middag og middag og kvelds men har av en eller annen grunn kuttet mer og mer ut frukta i det siste så den holder jeg på å jobbe med å få inn igjen. Ligger nå på rundt 1800-1900 kallorier og skal se hvordan det går, veiing igjen på onsdag og er det fortsatt stabilt så holder jeg det slik en uke eller to til før jeg øker litt igjen. Når den mengden kallorier med kun sunn mat, trenger ikke spe på med nøtter eller annen kalloririk mat.

 

Ifølge formelen skal jeg ligge på 2100 kallorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tilbakemelding, og så hyggelig at du merker forskjell på søtsuget allerede! Jeg tror det er veldig viktig for oss som har kuttet ned å lære å spise nok igjen, og at kaloriene heller skal nåes ved hjelp av proteiner og sunt fett enn å ta økingen ut i snop. Etter å ha vært ganske flink ganske lenge driver jeg forresten og strever litt med å følge mitt eget råd om dagen, men har bestemt meg for at jeg ikke kan være dårligere enn jeg prediker ;)

 

Noe av grunnen til at jeg ble engasjert når jeg leste innleggene dine var sikkert at de traff et ømt punkt hos meg selv - jeg VET bedre, men har hatt det litt tøft på andre fronter i det siste, og du verden så fristende det da kan være å snope litt ekstra i stedet for kveldsmaten, eller for den saks skyld i stedet for et annet måltid... Særlig de dagene mellommåltidet glipper. Som i dag, så i kveld gjelder det å passe litt på... ;)

 

Lykke til videre til oss begge to, og klem igjen fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var klokt sagt, Tulla! Glemte å si at jeg har merket mye mindre søtsug etter at jeg begynte å spise oftere og mer regelmessig - men akkurat mens-perioden kan jo være litt spesiell likevel.

 

Bra at det virket, Mimani!

Jeg har klart å holde ganske godt fokus denne uken. Nå blir det en helg med jobbing og så ser jeg fram til litt fri neste uke.

Ønsker dere en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått sånn tålig bra, ikke spist for mye usunt og har klart å holde meg til de fast måltidene:) Blir spennende å se hva vekta viser på onsdag!!

 

Nå er det ny uke og jeg håper det ikke blir de stor utskeielsene:) Det blir ikke trening denne uken pga høstferie, men jeg får ta meg en sykkeltur eller to isteden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie, Mimani! Nyt den!

Siden dette er en hold vekten-tråd, vet jeg ikke om det er rett av meg å si fra om vektnedgang her? Det får du si fra om. Men jeg er iallfall nærmere å flytte inn på Hold vekten jeg også, nå veier jeg 66,5 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...