Gå til innhold

Overvunnet kampen mot kiloene :D


Gjest Mimani

Anbefalte innlegg

Ja de ekstra grammene sniker seg fort på etter en helg med mye mat og vin :-/ Men 200 gram er heldigvis ikke så mye og er nok borte igjen i dag:)

 

Hehe, mandagen min ja, den gikk litt begge veier. Først i lunsj pausen kjøpte samboeren en sjokolade (troika) til meg for å glede meg, så den hadde jeg med meg på jobb og koste meg med den, skulle bare latt den ligge og tatt den en annen gang siden jeg allerede hadde spist så mye sjokolade i helgen, men det klarte jeg ikke. Og på kvelden var vi på butikken og der kjøpte han med seg en chips, og jeg tok noen flak og ble totalt hektet, vi endte opp med å spise opp hele posen (sørlandschips med creme fresh, urter og sjalottløk). Etter det var det trening og jeg kjente chipsen satt laaaaaangt oppi halsen, så det er siste gangen jeg skal kjøre i meg en halv pose chips før trening. Utenom de to tingene der gikk mandagen greit.

 

Men nå er det tirsdag og nye muligheter, og vi har planlagt en fiskemiddag denne uken.

 

Har ikke veid meg siden lørdag, så det skal bli spennende å se hva vekta viser i morgen tidlig.

 

Jeg aner ikke hvor Car har blitt av, har ikke hørt noe fra henne på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Kanskje du skal vurdere å si til samboeren din at du heller vil ha sunne ting å kose deg med? Han mener det jo godt og vil glede deg, så det gjelder jo å finne den rette måten å si det på. Lykke til på vekta i morgen!

 

Jeg er i ferd med å bli forelsket selv - sannelig kom det ikke "når jeg minst ventet det", som alle gjentar til single personer i det kjedsommelige :o

 

Vi har vært mye sammen i det siste, og har det utrolig fint. Han kommer faktisk på middag i dag - så må hive meg rundt! Blir en GR-oppskrift - kylling med pasta. Ironien er jo at han er virkelig tynn og kan spise mye uten at det vises - så jeg må passe meg så jeg ikke slanker ham med denne magre maten, he he. Det viktigste for meg blir å huske - og fortelle ham - at jeg må passe litt mer på enn han er nødt til. Men han er snill og forståelsesfull, så det vil sikkert gå greit (sukker henført :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer vet at jeg helst vil ha sunne ting, men han vet også hvor glad jeg blir når jeg får en sjokolade, hehe. Men det skader ikke med en av og til, det er det jeg prøver å innføre nå at jeg kan kose meg med en sjokolade midt i uken vis jeg har lyst på det, men det som er viktig at det må ikke bli mange og heller ikke hver kveld.

I går gikk det veldig greit, kuttet opp gulerøtter og agurk og hadde dipp til (kesam mager). Det ble ihvertfall ikke noe sjokolade og jeg hadde heller ikke lyst på det:)

 

I kveld er det trening igjen så da blir det heller ikke noe gotteri, har rett og slett ikke tid til det:)

 

Samboer har allti spilt mye data, men på mandag kom han å sa at nå var det slutt, han ville begynne å trene og være sammen me familien:) Han har vært en helt annen mann siden mandag, og det er herlig!!

 

Ååå, så gøy å være forelsket, det er en herlig tid, nyyyyt den :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt ganske bra tror jeg:) Har ikke veid meg siden onsdag, så jeg er kanon spent på hva vekte viser på onsdag:)

 

Helgen har gått som alle andre helger, altså ikke sææærlig bra. Men jeg klarer meg egentlig ganske bra i ukedagene så da gjør det ikke noe at jeg skeier ut i helgene så lenge ikke vekta går oppover, og så lenge jeg klarer å begrense meg i ukene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Mimani! Høres ut som om det går bra både med prosjektet og samboeren :)

Har hatt en fin helg med mye tid sammen med mannen... gått tur, vært ute og kost oss.

Dessuten en stor opptur lørdag: jeg kjøpte jeans - i str. 38! Trodde aldri jeg skulle komme inn i noe mindre enn 40... ufattelig! :)

Men søndag falt jeg for mitt eget grep og spiste altfor mye pizza... :) - så jeg må jobbe litt med meg selv her. Ble altfor mett, og det er jo helt unødvendig.. grr.

I dag viser vekta 66,1 - 100 gram mindre enn forrige uke. Skal ikke forundre meg om det har noe med pizzaen å gjøre - men det er bare å fortsette i det bra sporet..

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kunne kjøpe jeans i størrelse 38 :) Vet hvordan den følelsen er, helt fantastisk.

 

Mulig pizzaen hadde litt innvirkning på vekta ja, men det var ihvertfall litt ned og ikke noe opp:) Og nå er det jammen ikke lenge til du er i mål.

 

Her i gården har rokkeringen gjort skikkelig susen, nå er det snart ikke mer igjen av håndtakene mine :) Så her rokkes det som bare det i håp om å bli smalere rundt hoftene (som sitter veldig høyt).Vet ikke om det har noe med at jeg ikke har veid meg de siste dagene men jeg føler meg flottere en jeg noen gang har gjort, hehe. Men tror det har noe med veiingen å gjør, for når jeg ser hva vekta viser, og den viser noen gram opp føler jeg meg mye tykkere med en gang. Så jeg skal prøve å holde det til veiing kun en gang i uka. Blir ikke fult så fokusert på mat heller og jeg jobber med å spise naturlig og sunt.

 

Og ellers så venter jeg i spenning på å bli tante, det skjer nok de nærmeste dagene, skikkelig spennende. Det blir første tanteungen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å høre at du har effekt av rockeringen!

 

Jeg har erfart det samme som deg - at tallet på vekta i uforholdsmessig grad påvirker hvor fornøyd/lite fornøyd jeg er med kroppen. Tenker mye på om jeg burde droppe hele veiinga, og heller bruke målebåndet...

 

Vekta gjør jo sine krumspring, av og til uten at man forstår hvorfor. Tror centimetre av eller på er mye mer pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror du har ganske rett i det du sier om måling av cm isteden for å veie seg. Jeg har aldri kommet igang med den målingen, men det merkes jo på buksene om de strammer eller blir løsere.

 

Blir spennende å se i morgen hva vekta viser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å bli tante!

Vurderer å prøve rockering jeg også. Midjen er kommet tilbake, men kunne godt tenkt meg å stramme opp litt rundt hoftene og magen.

Prøvde leke-rockeringen til niesen min, men den falt bare ned med en gang.. :) Da vi var små kunne vi jo rocke så lenge vi ville...

Tar det lang tid før du får dreisen på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dreisen på det nesten med en gang. Den falt litt ned i begynnelsen men ikke mye, men etter to tre ganger så gikk det mye bedre:) Nå kan jeg stå i 20 min uten at den faller ned, men da er jeg tålig støl etterpå så sjeldent jeg står så lenge. I begynnelsen var jeg helt full av blåmerker rundt hoftene, hehe.

 

Vekta i dag viste 62,2, er 0,5 kilo opp siden sist uke. Men jeg misstenker at den egentlig er mindre, tipper den ligger rett under 62 kilo. Var i bursdag i går kveld og det ble litt for mye pizza og ALT for mye kake etterpå. Så det har nok slått ut litt på vekta i dag morres. Men får se neste onsdag hva den viser da, vis den viser enda mer opp da er det et tegn på at her må det skjerpes.

 

Og her snør det jammen i dag :S Godt der ikke er så kaldt i bakken enda så det legger seg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skrapet is i morges! Nå er det bare å hente fram lue og votter - og trene for å holde seg varm, he he.

I går endte jeg ikke med overspising, men med 100 kalorier mindre enn planen.

Var på besøk hos mannen, og på pussig vis endte det med at jeg glemte hele yoghurten... :) Deilig å være forelsket :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snart på tide og begynne å bruke stilongs, merker jeg har blitt enda mer frysen av meg etter at jeg slanket meg. Og kan kanksje bruke stilongs nå uten at lårene ser så alt for store ut:)

 

Har bestilt meg noen nye klær fra HM nå, håper de passer:) Bestile bla en jeans i str 28, håper jeg ikke var for optimist, var i tillegg salgsvare så den får jeg vell ikke bytte vis den ikke passer? Ellers bestilte jeg en topp, genser, to hettejakker og en joggbukse til trening. På tide med lang bukse nå, blir litt kaldt å trene i knebukse, særlig på vei til og fra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snart på tide og begynne å bruke stilongs' date=' merker jeg har blitt enda mer frysen av meg etter at jeg slanket meg. Og kan kanksje bruke stilongs nå uten at lårene ser så alt for store ut:)

 

Har bestilt meg noen nye klær fra HM nå, håper de passer:) Bestile bla en jeans i str 28, håper jeg ikke var for optimist, var i tillegg salgsvare så den får jeg vell ikke bytte vis den ikke passer? Ellers bestilte jeg en topp, genser, to hettejakker og en joggbukse til trening. På tide med lang bukse nå, blir litt kaldt å trene i knebukse, særlig på vei til og fra trening.[/quote']

 

Spennende å vente på en pakke med klær. :-) Og på postordre har du vanlig bytterett selv om det er salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med nye klær! :D

Jeg er også litt shoppelysten nå, men denne måneden må jeg nok bruke pengene på andre ting enn klær - med diverse regninger som skal betales blir det ikke flust igjen. Men, det er mye fint i skapet som nå ser atskillig bedre ut på! ;)

Nå skal jeg ut og gå en tur - har fri i dag og må utnytte dagslyset!

God helg fra Milia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen heldig som har fri i dette fine været:) Jeg sitter bare her her og beundrer det, hehe. Men ser de har meldt fint i helga så det skal nytes:)

 

Å gu så god mandarinene er nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har IKKE gått noe bra matmessig, blit alt for mye feil og alt for mye gotteri, som vanlig :S Fikk mensen på lørdag og det gjorde at jeg ble SKIKKELIG fysen på noe godt, så i går kveld puttet jeg det ene etter det andre inn i munnen, som straff våknet jeg med en skikkelig mageknip :-/

 

Denne uken er det full skjerpings, ingen gotteri dermed BASTA!!!

 

Ellers så har jeg fått gått litt tur i helgen. Lørdag ble det en spasertur med vogna i en liten time, og i går var vi en tur på hytta, en tur som tar ca to timer og er på rundt ei mil, så fitt nok svettet av oss noen hektogram der vi trappet avgårde i snøen.

 

Men en ny uke og nye muligheter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du snakker om, Mimani, jeg synes også helgene er vanskelige. Men, det er rett spirit å fortsette i det gode sporet slik som du gjør nå :D

Jeg tok også noen dårlige valg på fredag, først spiste jeg godteri da jeg tok med nevøen min på kino (for å være supertante, kjøpte jeg alt han ville ha, og det var mye! ;) - og endte med å spise en del Jelly Beans selv.) Så dro jeg ut med venner om kvelden, og da drakk jeg for mye vin til at det passer inn på kosemerkeskalaen :S

Resten av uka har vært ok, fikk trent litt styrke med strikk i går, og vil fortsette med det. Ellers har det blitt mye tid sammen med mannen, og vi gikk en lang tur med hunden hans på lørdag.

Uansett har jeg gått ned 1,1 kilo denne uka, veier nå 65, og det er tre kilo igjen til trivselsvekten :)

Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk egentlig veldig bra ;) Spiste det jeg skulle men hadde en kromkake og fire fem twist hos Svigers. Vi var invitert ut der på middag så serverte hu litt kaffemat. Men er stolt av meg selv at jeg klarte å bare holde meg til en kromkake (det var jo såååå godt). Så var det trening og jeg ga 110% hele veien, var helt gåen når jeg kom hjem. Deilig følelese.

 

Ellers fikk jeg unnagjort 6 julegaver i går, det var også kjempedeilig:)

 

Gratulerer med 1,1 kilo ned Milia, det er kanon bra:) Du er flink til å holde forkus i din nyforelskede verden;) Tror jeg hadde mistet litt fokus hadde jeg vært forelsket, er så mye annet som skjer rundt en da, men du er flink. Fortsett sånn så er du snart i mål!!

 

Ha en fortreffelig dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du klarte deg supert gjennom middagen, Mimani. En krumkake i stedet for flere, selv om de var kjempegode, skal du være stolt av! Så lenge vi lærer oss at litt er nok, kommer jo dette til å gå bra.

Deilig å gi alt på trening også!

Jeg var på styrketrening/sirkeltrening i går med en venninne, veldig artig time. Etterpå la vi oss i boblebadet på treningssenteret og slappet av. Herlig!

 

Nå ja, fokus varierer vel litt, men ofte blir det til at jeg har fått i meg akkurat litt for lite - fordi jeg blir opptatt på kveldene. Så det blir utfordringen denne uken. Jeg er ganske bevisst på det selv i min nyforelskede verden, nettopp fordi jeg la på meg i mitt forrige forhold pga for mye kos og at jeg tok for store porsjoner, bare fordi det var koselig å sitte til bords. Men nå vet jeg at det aldri vil gå bra med vekta hvis jeg begynner å spise like mye middag som en lang og tynn mann som aldri legger på seg... (verden er urettferdig :D ) Men heldigvis er han ingen godtegris - og det er jo mye koselig som ikke involverer spising ;)

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke og fokuserte jenter. Dette går jo brillefint!

 

Med unntak av en kalori-raptus i helga (sjokolade og potetgull) så går det fint med meg også. Vil så gjerne ha på plass mer systematisk og litt hardere trening

- det blir jo mest rask gange med meg - men litt er alltid bedre enn ingenting.

 

Ønsker dere en flott dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med boblebad etter en treningsøkt!

 

Ikke bare bare med de lange slanke mennene som kan spise det de vil, har ikke en av den typen nå, men eksen min var slik og missunte han en del for det ja!! hehe

 

Koselig at du stikker innom Fullfres:) Og sant som du sier, litt trim er bedre enn ingenting;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 61,9, så er jeg under 62 kilo igjen:D Er en nedgang på 0,5 gram siden sist uke, men det hadde noe med at jeg puttet litt for mye i munnen sist tirsdags kveld, men i går klarte jeg atter en kveld å holde meg på matta:) Det ble tre biter av en japp sjokolade etter kveldsmaten, ellers til kvelds ble det en skive med banan og en mandarin etterpå, føles herlig å ha to dager på rad uten de store utskeielsene, nå vil jeg inn på det sporet igjen der jeg kun spiser gotteri og sjokolade i helgene.

 

I kveld skal jeg ha home party, skaø servere noe kjeks og ost tenkte jeg, men noe god opphakket frukt ved siden av. Jeg får sørge for å forsyne meg mest av frukten :)

 

Jobber også iherdig fortiden med å bli kvitt sideflesket, derfor jeg har skrenket inn litt og blir mer oppmerksom på hva jeg putter i munnen. Nå vil jeg ha det bort en gang for alle, hehe. Rokker 10-15 min hver kveld i tillegg til en time step og en time aerobic i uken. Jeg vil prøve å få inn litt sykling, har hørt at det skal hjelpe på sideflesk i tillegg så skal jeg prøve å hoppe 100-200 hopp hoppetau hver kveld. Kjenner jeg er i siget nå så må bare utnytte det og håpe jeg kan få de smale hoftene jeg allti har drømt om;)

Er ei mare hver gang jeg skal ha på meg dongribukser, de strammer så rundt hoftene så henger de i rompa :-/

 

Det var min ukesplan, ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...