Gå til innhold

Overvunnet kampen mot kiloene :D


Gjest Mimani

Anbefalte innlegg

Godt å høre fra deg igjen, Mimani!

Du holder deg jo stabil og fin!

Snart flytter jeg også inn her -bare 900 gram igjen til målet :) :)

I dag har jeg fri, nå skal jeg komme meg på trening og svi av noen kalorier, så skal jeg svi av noen kroner på nye gardiner og nye klær - har omtrent ikke handlet i år, så gleder meg! :) Og noen julegaver blir det nok også... Fare for at kontoen min blir slankere enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Oi, bare 900 gram igjen til mål, det er knall bra Milia:D Er nok ikke lenge til du kan flytte inn her da nei.

 

Hehe, jeg har også en konto som er ganske så mye slankere enn meg, hadde det vært like lett å slanke kroppen så kontoen så hadde alt vært veldi mye lettere :) hehe, og det er ganske enkelt å holde kontoen slank også.

 

Merker at ting går egentlig lettere og faller mer naturlig når jeg ikke er så mye her inne, men merker også at skrittene tilbake til gamle vaner blir kortere, så jeg må nok fortsette å stikke innom ja:) Men det er så koselig å surfe rundt å se hvordan andre har det og ta imot råd og erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn litt på den følelsen, mimani, slik at du kan hente den fram neste gang du har valget: skeie ut eller la være.

 

Grav deg dog ikke ned i bekymringer - om du kommer deg tilbake til måtehold og sunne valg fra i dag, er det ingen skade skjedd. Spist er spist osv - som vi så mange ganger har konstatert her inne.

 

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om at fravær fra forumet får hverdagen til å føles mer avslappet og naturlig - samtidig som det øker risken for at uvanene sniker seg innpå. Det var det som skjedde med meg. Så det er lurt å legge merke til hvor fellene ligger, og liste seg forbi :-)

 

Ønsker deg god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hentet meg godt inn i dag og jeg motstod en sjokolade i lunsjen. Samboer hadde kjøpt to stk, men jeg ba han ta begge for jeg skulle IKKE ha, og jeg klarte å lavære også selv om det så veldig veldig godt ut. Skal kjøpe meg en boks med druer og noen gullerøtter i dag, så lage til en god dipp og rett og slett kose meg med det, skal smyge meg forsiktig forbi snophyllene på butikken så de ikke oppdager meg og fristelsene begynner å kaste seg over meg :)

 

Planen er ihvertfall klar, så skal jeg gjøre mitt beste på å holde den, for så crapy som eg he følt meg i dag he eg ikkjelyst å føle meg igjen, hvertfall ikke på en stund.

 

God helg til deg også fullfres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk som planlagt (for ei gangs skyld) :)

 

Fredag ble det en normal middag og druer til kveldskos pluss vann. Tror jeg skippet kveldsmaten, husker ikke helt.

Lørdag gikk det også greit matmessig, hadde noe gotteri på kvelden, men ikke i så alt for stor mengde.

Søndag gikk også greit matmessig, og ingenting gotteri bare noen druer på kvelden.

 

Fikk også gått en liten tur i går, var nok ikke den mest effektive turen, men bevegelse var det.

 

Oppsummering = Bra :)

 

I kveld er det på ann igjen med trening, må se også om jeg kan klare å smyge inn rokkeringen noe mer igjen, har blitt litt slakt i det siste. Men trener en del magestyrke på treningene også så får ikke verdens dårligste samvittighet for at jeg skipper rokkeringen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har gått lekende lett de siste dagene:) Gårsdagen gikk også veldig fint, men det ble ikke noe trening:( Men får ta det igjen på onsdag og torsdag.

 

Smugveide meg i dag, og det ser ut som det blir en vektnedgang denne uken. Men jeg har også tenkt om jeg skal prøve å ta av et par kilo til før jul så jeg har "noe å gå på" i juleferien. Men får se hva jeg klarer og får også se hva vekta viser i morgen. Kommer ikke til å gå så veldig inn for det, men blir det litt nedgang er jeg bare glad til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 61,2 i dag morres og det går strålende om dagen:) Det store sjokoladesuget jeg har hatt er borte:)

 

I kveld blir det trening, og kanskje i morgen også. Det er snart juleferie også, og da er trimmen stengt ;) men får ta sykkelen fatt i jula og trø litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det snart helg igjen, og jeg skal satse på en sunn helg denne helgen også, men frukt og grønt isteden for snop. Er ganske blakk også for øyeblikket så den store frotsingen blir det uansett ikke.

Vi skal ut å spise julemiddag på søndag, men er det egentlig mye verre å spise pinnekjøtt enn en vanlig kjøttkakemiddag med saus til?

 

Hadde tenkt å trene i dag, men det ser ut som bilen streiker så komme meg nok ikke til trening. Men jeg fikk meg en ufrivillig spasertur i dag morres når bilen kokte, så jeg måtte gå ut i barnehagen med datteren så tilbake på jobb, må også ut å hente henne etter jobb så hjem, i tillegg har jeg gått litt i lunsjen også når jeg var på butikken, så jeg har fått beveget meg litt i dag allikevell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg er så beskymret nå at jeg klarer ikke å spise, er helt dårlig! Vi fikk mld om at 75 stk skal permiteres 100 eller 50% her på jobb, alle får beskjed i dag. Jeg føler meg ikke trygg!! Fikk nettopp mld om at samboer ikke blir permitert, og det var jo en trøst, men er fortsatt veldig redd jeg skal bli det. Bare den sjefen snart kan dra raua si på jobb og gi beskjed om jeg blir eller ikke. Klarer ikke å konsentrere meg heller. Vis jeg blir permitert 100% vet jeg ikke helt hvordan vi skal få endene til å møtes økonomisk, men blir jeg 50% er det bare fint, mister ikke så mye da og jeg kan få tilbringe mer tid sammen med datteren min.

 

Var godt å få luftet tankene litt.

 

Veide meg i dag morres og den viste 60,8, så her går det i raserfart nedover. Men kan nok ha litt med at jeg ikke klarte å spise så mye i går pga beskymringer :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre, Mimani!

Nå kan du feire med pinnekjøtt ;)

Pinnekjøtt inneholder 450 kcal per 100 gram kjøtt - men pinnekjøtt er noe av det beste i hele verden, og det spiser jeg sjelden, så det unner jeg meg. Jeg skal ut med foreldrene og kjæresten og spise pinnekjøtt i kveld for å feire bursdagen min - gleder meg! Og så skal jeg lage en litt magrere ostekake med lett-creme fraiche til det kommer besøk i morgen. Ønsker deg en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fullfres! Selv om jeg er blitt et år eldre, føler jeg meg sprekere enn ved bursdagen i fjor! Har laget kaker til familien og det var koselig. Nå blir det litt kjøttboller, salat osv til det kommer noen venner i kveld. God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen på etterskudd Milia og kos deg med vennebesøk i kveld:)

 

Her blir det en stille og rolig kveld helt for meg selv, litt deilig det også av og til. Men jeg er litt mørkredd (ikke redd for å gå ute i mørket, men hater å være alene i huset når det er mørkt ute), så skal krype godt under teppet i sofaen og kose meg med en film som begynner på tv norge nå hvert øyeblikk:)

 

Har vært sånn tålig flink med maten i dag, har kanskje blitt litt for mye sjokolade, men har gått en lang tur også i dag:) I tillegg skippet vi lørdagskos maten i kveld, og der ble det spart noen kallorier. Gleder meg til ås e hva vekta viser på onsdag.

 

Har også vært å kjøpt meg ny kjole i dag, jul og nyttårskjole på byggmix av alle plasser. Helt svart enkel som går til knærne med noe glittergreier på, veldig fin på. 2 kjolen jeg eier nå, hehe.

 

Ha en fortsatt fin helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt mye spising i går, og i dag morres viste vekte 62 blank, 700 gram mer enn i går morres. Men håper og satser bare på at det er all maten som ligger igjen og at de er borte igjen til onsdag ;)

 

Ellers så har det gått tålig bra i helgen, ikke alt for mye gotteri og har klart meg sånn passe giodt i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste veiing på kurs 4 i dag - og vekta er 62,4, kun 400 gram unna målet ;)

Etter jul blir det innflytting her på Hold Vekten! ;)

Føles veldig rart, og godt, å ha nådd målet!

De 700 grammene kan du neppe ha lagt på deg i løpet av en dag Mimani, så det er nok vekk igjen til onsdag :)

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Milia, tenk bare 400 gram igjen ;) Du er kjempeflink!!

 

I dag viste vekta 61,8, men er enda igjen 500 gram fra det jeg veide på lørdag morgen. Men var ikke særlig flink med maten i går så er nok derfor. Og i dag skal vi bake så regner med det blir noe prøvesmaking, men skal begrense meg for i morgen er det veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg i dag morres så rakk ikke trø på vekta, så jeg får veie i morgen og se hvordan denne uken har gått. Frykter en liten oppgang fra sist uke, men så lenge den ikke beveger seg over 62 kilo så skal jeg nok klare å leve med det, og bedre lykke neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen 400 gram ned denne uken, det hadde jeg aldri trodd :D Ny vekt er 60,8.

 

Har ikke helt bestemt meg for hva målet er, men prøver å bli kvitt siste rest rundt hoftene, og det sitter som bare det. Har nå i tre mnd ca brukt rokkering flittig og tatt masse mageøvelser på trening men det siste vil ikke bort, så jeg prøver ned noen kilo til og ser om det kan være med å hjelpe. Men det blir nok ikke mange kiloene til nå, for da blir jeg for tynn rundt lårene og rumpa forsvinner helt. Noen som har noen tips mot hoftefett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått bra i forhold til hold vekten, men ikke fult så bra når jeg skal ned litt i vekt, men har et par dager til å hente meg inn igjen og håper på et positivt resultat på vekta på onsdag:) Veide meg på fredag og skal ikke veie meg før onsdag, så blir en forhåpentligvis en positiv overraskelsene. Men tviler litt på at det blir den store vektreduksjonen, men er fornøyd med hvert gram. Det begynner å synes enda bedre rundt hoftene nå at det minker, og det er jo det som var målet, å få bort noen cm meter til av "håndtakene" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du jobber jevnt og trutt. Det er bra - keep up the good work - for å si det på nynorsk...)

 

Det er godt gjort å holde vekta i denne søte førjulstid, og enda mer imponerende om vi går ned - synes nå jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange fristelser nå for tiden. På jobb fylles det opp med konfektesker på kaffibordet, og det er ikke alltid like lett å bare gå rett forbi de :-/ Men sjokoladene er heldigvis små, og det er begrenser hvor mange ganger jeg tørr stoppe å plukke med meg en, så det blir 1-2 til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...