Gå til innhold

Overvunnet kampen mot kiloene :D


Gjest Mimani

Anbefalte innlegg

Gikk sånn tålig greit i går, og i dag er jeg så trøtt at jeg kommer til å stupe i seng så fort lille jenta er i seng. Så det bli nok ikke noe gotteri på meg i kveld. Og i morgen har jeg og samboer tenkt å bare kose oss med kjeks og ost på kvelden, og da blir det nok ikke så mye gotteri da heller:) Er liksom nok kos med kjeksen:) Så jeg satser på en forholdsvis sunn helg uten de store utskeielsene matmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Godt å ta tidlig skikkelig kveld av og til, og "sove seg opp". Det pleide jeg også å gjøre da jentene var små og la seg tidlig, særlig hvis mannen min var bortreist. Da kunne jeg legge meg før halv ny, breie meg i senga med ukeblader og bøker, ei dyne rundt skuldrene og ei over kroppen. Så leste jeg til søvnen tok meg, og våknet ti timer senere med FULLE batterier. Skjønt!

 

Ost og kjeks høres koselig ut. Vi skal i kulturhuset på Ylvis-forestilling i morgen. Drar sammen med et annet par. Forestillingen er såpass tidlig at vi har bestemt oss for å dra hjem til det andre paret etterpå, for å steke pizza sammen med våre tilsammen fem (store) unger.

Vi lager klar pizza på forhånd, klar til å settes i ovnen når vi kommer hjem.

Jeg skal bake en med reker som marineres i hvitløk og karri (inspirert av Peppes "Moby Dick"). Bruker lett mozarella oppå, og legger litt ruccola på etter steking. Veldig godt!

 

Ukas kosemerker går til rødvin attåt.

 

Pizza er jo litt problematisk i ned i vekt-fasen (har startet på kurs for å kvitte meg med noen kg) - lite mat for kaloriene, men jeg tenker å ta en fjelltur på formiddagen for å ha litt å gå på :-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørres koselig ut med en kveld som det, og du må kose deg masse:D

 

Hver fredag er jeg som regel så utslitt etter en uke med full jobb, fult husarbeid, trening og aktivisering av datteren at jeg slokner på sofaen mens jeg prøver å ser enten hotell cæsar eller skal vi danse som går nå på fredagene. Er oppe før klokken seks hver morgen og i seng alltid etter klokken ti og jeg egentlig et sovedyr, så bruker fredagskvelden til å hente meg inn, men klarer som regel ikke sove lengre enn åtte lørdags morgen da. Men foretrekker å stå opp tidligere enn å være oppe lengre, føler en får så mye mer ut av dagen når en står opp tidlig:) Har ei datter som også har et vanvittig godt sovehjerte, er mange helger siden hun våknet en dag før meg, jeg står ofte opp og dysjer og rydder før jeg går opp å vekker henne, og da kan klokken være både ni og ti, og hun er som regel alltid i seng klokken sju. Men hun trenger nok de dagene hun ogs til å hente seg inn etter en stri uke i barnehagen. Hun er forresten snart 2 1/2 år:)

 

OG det beste av alt, i helgen blir jeg nok tante for første gang:D Riktig nok til barnet av søsteren til samboeren, men jeg gleder meg MASSE. De satte igang fødselen hennes i dag tidlig så nå ligger hun på sykehuset med rier, får snart en oppdattering på hvordan det går, er så spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med under 62, Mimani! Har du blitt tante nå?

Helga har gått tålelig greit kalorimessig, kanskje litt over på fest lørdag. Har ikke fått trent så mye denne uken da, og føler ikke at jeg har gått ned noe særlig. Får se på vekta i morgen!

Ellers er det ikke det jeg tenker mest på om dagen, i helgen har nemlig mannen og jeg offisielt stått fram som kjærester. Og alt er bare veldig koselig og fint :) (sveve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt tante ja, hun fikk han på fredags kveld, nydelig gutt :)

 

Helgen gikk IKKE som forventet, hehe. Fredagen ble jeg sittende oppe mye lengre enn planlagt pga svigerinnen lå på fødestuen. Så da ble det en god kveldmat og noe gotteri, lørdagen ble det også litt for mye gotteri å det samme i går :-/ Men jeg pleier være ganske flink i ukedagene, så får være litt ekstra flink denne uken:) Men ellers matmessig har det gått greit i helgen, har ikke hatt noen overspisinger.

 

Smugveide meg i dag tidlig for å se og den viste 61,8, så ser ikke ut som helgen har gjort noen utslag, utenom at jeg ser at magen er litt oppest, men det er den som regel alltid etter et stort inntak av usunne ting, blåser seg fort opp:(

 

I kveld er det trening igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kakao til mellom mat i dag, var så frysen så måtte ha meg noe varmt å drikke, så trumfa kakaoen gjennom. Men det gir en viss mettehetsfølelse så det ble den og noe frukt til mellommat i dag.

Samboeren jobber overtid i dag så det blir nok ikke den store middagen, har noen pizzarester i fryseren jeg tenkte på om vi skulle varme opp, men får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. gikk også forsåvidt greit. Hadde en kakao til mellommat samme med noe frukt, og på kvelde var vi på besøk hos svigerinnen som hadde kommet hjem med sønnen sin og da hadde jeg et lite stykke med sjokoladekake og tre sjokoladebiter og et lite glass cola. Men har ikke overspist gotteri eller koseting så er fornøyd med at jeg klarte å begrense meg til bare litt:)

 

Vekta i dag viste 61,9, så er under 62 kilo denne uken også:) Det holder seg ihvertfall stabilt, og det er det som er det viktigste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tenker det var koselig å hilse på den bittelille nevøen :-)

Høres ut til at du er blitt veldig flink til å tenke at litt er nok, og at du klarer å kose deg med det du forsyner deg med. Supert!

Og veldig stabil vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Gratulerer med vekttapet, det ser ut som du greier deg strålende på hold vekten:)

 

Sitter her og leser litt på tråden din og drømmer om den dagen eg flytter inn her på hold vekten.

Har 4,4 kg igjen, så det blir ei stund til. Er 1,69 høy og målvekt er 59 kg. Har litt samme problem som deg, høye hoftetak og lita rumpe, slapp mage(etter 3 graviditeter vel og merke) ,ikkje så vakkert i lave jeans...Ser du trener med rockering og hoppetau, eg har og invistert i dette og er godt i gang med rockeringen, dvs blåmerkene er begynt å blekne...hehe.

Er det innersvingen rockering du har? Lurte egentlig på korleis det går med oppstrammingen, syns du rockingen gir effekt og er du flink med hoppetauet?

 

hilsen ei nyskjerrig glajente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere stikke innom her, og ja Fullfres det var veldig gøy å se han igjen, kjenner jeg ble litt babysyk ja. Men i dag måtte jeg gå fra jobb pga kvalme og oppkast, får flashback fra jeg var gravid og har ikke så lyst å bli gravid igjen, hehe.

 

Jeg bruker innersvingen sin rokkering ja, men hoppetauset har jeg ikke kommet igang med enda, tenkte om jeg skulle begynne fra mandag av. Har heller ikke rokket siden før helgen, men når jeg holder på så merker jeg at det strammer seg opp både her og der, så for meg er den veldig effektiv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimani, hvordan går det med deg?

Ser du ikke har vært inne på en stund, det har ikke jeg heller...

Vekta viste 400 gram opp etter at jeg har spist litt for mye denne uken - vært sulten og hatt lyst på mer middag, til en forandring.

Må nok hanke inn noen flere trimpoeng denne uken...

Men vi står på!

 

Milia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har vært sykt og har hatt det forferdelig travelt på jobb de siste dagene. Men her går det sånn tålig bra, slurver litt med mat og gotteri men tror vekta holder seg stabil. Har veiedag i morgen så blir spennende å se.

 

I går ble det litt for mye middag, eller egentlig alt for mye, men ellers resten av dagen gikk det greit. I dag har jeg trykt i meg en dobbel snickers :-/ Men fra nå av er det skjerpings, og jeg får heller redusere middagen og kveldsen noe i dag så ikke kalloriinntaket går helt til himmels.

 

De 400 grammene går nok fort av igjen skal du se, men det er jammen ikke mye som skal til før vekta begynner å peke oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er frisk igjen nå! Ja, det skal lite til av og til, før vi merker det. Men denne uka skal jeg ha minst ti trimpoeng, hvis ikke må jeg kanskje ned på 1300 kcal per dag, og det har jeg ikke lyst til akkurat :)

Snickersen er nå et tilbakelagt kapittel, stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg er heldigvis frisk igjen:) Men datteren har fått brannkopper, så vi får ikke lov å sende henne i barnehagen før i morgen, så ligger her å slapper av:) Men naboen skal ha henne fra ni til to så jeg får kommet meg på jobb og får unnegjort noe, har så mye som henger, og det samme har samboeren. Så vi hadde ganske flaks med at naboen tilbudte seg å ha henne noen timer:)

 

Ellers blir det trening i kveld, og veiing etterpå, gruer/gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj aj, god bedring til lillejenta også!

Jeg har trent litt lite de siste par ukene, og nå skal jeg komme meg på vanngym etter jobb. Innrømmer at dette har litt sammenheng med nyforelska-status... Men denne uka jobber kjæresten kveld, så da er det ingen unnskyldning.

Her skal det oppnås 10 trimpoeng i løpet av uka!

Lykke til med trening og veiing i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skippa treninga i går, fy meg!! Hadde tenkt å ta en tur på trimsykkelen istedet, men så sovnet jeg på sofaen og våknet et par timer senere, så det ble ikke noe av det heller.

Men i dag er jeg hjemme med en super forkjølet unge, så jeg får se om jeg får trødd noe i løpet av dagen.

 

Veiingen i går gikk bra, den stoppet på 62 blank, bare opp 100 gram fra sist uke, så jeg er stabil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det blir lite aktivitet her inne for tiden, men det går helt fint her:) Har det bare litt travelt.

 

Vekta er fortsatt stabil, viste 61,7 i dag morres:) Men den bikker mellom 61,5 - 63,0, rett etter helgen er den som regel oppi nesten 63 kilo, så tar jeg meg i nakken i ukedagene så fredags morgen er den det samme som den er på onsdager. Men så lenge jeg ligger der å bikker så er jeg fornøyd med det:) Trene fortsatt to ganger i uken og prøver å rokke litt hver kveld for å gjøre det lille ekstra for midjen:)

 

Dagens oppdatering, tilbake til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...