Gå til innhold

Overvunnet kampen mot kiloene :D


Gjest Mimani

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da åpner jeg forsiktig denne tråden, ved smugveiing de to siste dagene har jeg ligget 100 gram under trivselsvekta mi som er 62 kilo men er ikke offisielt i mål før mandag da det er veiedag. Men ved å åpne denne tråden nå tror jeg det vil hjelpe meg å holde meg sunn i helgen:) Så fra mandag av er jeg forhåpentligvis en aktiv bruker av denne tråden!!

 

Litt om meg (i tilfelle det er noen nye som stikker innom og ønsker å være med på å holde vekta):

Er 173 høy og veier 62 kilo, begynte å slanke meg i april i år og har siden da tatt av nesten 15 kilo, og de har jeg IKKE tenkt å legge på meg igjen. Jeg har den siste tiden ikke telt kallorier, men spiser så og si det samme hver dag (samme mengde), så jeg vil gradvis øke megden mat fremover nå. Jeg trener to til fire ganger i uken med step, aerobic og sykling (ergometersykkel).

Har en datter på 2 år, så jeg jobber nå veldig med å stramme opp rundt mage og hofter, men det ser nesten ut til å være en evig kamp det, men jeg gir meg ikke, mesteparten skal bort. Prøver og tenke at det meste må bort før jeg blir gravid igjen så blir det forhåpentligvis ikke så mye å ta igjen etter graviditeten nr to:)

 

Målet mitt med slankingen var jo selvfølgelig og ta av noen kilo OG få et sunt kosthold som jeg skulle fortsette å ha den dagen jeg var ferdig å slanke meg. Så mye av fokuset mitt her på denne tråden vil bli å klare å holde den kostvanen jeg har nå og ikke skeie ut med sjokolade og chips i ukedagene og heller ikke brus, kun holde det til helga, helst bare lørdagen.

 

Starter forresten denne tråden sammen med Car (og håper du også Milia kommer inn her), vi har kjempet mot kiloene sammen i tråden "kampen mot kiloene", Car har igjen noen kilo/gram men jeg satser på hun henger seg fort på her inne:) Og er det flere som vil være med er det bare å henge på, her vil vi motivere hverandre til å ikke skeie ut, holde et sunt kosthold og skravle ivei.

 

Klem fra Mimani :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

DA kan jeg endelig offisielt åpne denne tråden. Før helga veide jeg 61,4, men viste 62,0 i dag morres, og det har nok litt å si at det har blitt litt mye mat og gotteri i helgen. Men nå er jeg klar for å begynne å holde vekta her.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne med denne hold vekta greien, men denne uken legger jeg meg ikke på noen spesiell økning men spiser slik jeg har gjort de siste ukene, så fra og med neste uke (vis vekta enda ligger på 62) så øker jeg med ca 100 kallorier dagen, og det blir ei ekstra skive til lunsj eller frokost, så holder jeg meg på det et par uker før jeg øker 100 kallorier til. Vet enda ikke helt hvor jeg skal putte de på, men det bli nok en liten økniing i mellommåltidet. Middagsporsjonene tror jeg er store nok som de er og kveldsen det samme. Er det ikke rundt 2000 kallorier en skal ligge på normalt?? Jeg har en ganske lav forbrenning så tørr ikke legge meg på for mye, men vil heller ikke ned noe, så jeg får vell rett og slett bare prøve meg frem.

jeg har slurvet veldig med frukt i det siste, det har blitt VELDIG lite, så det har jeg tenkt å øke på med igjen og kutte ut all sjokolde i ukedagene og kun holde det til lørdager, men jeg kan unne meg litt ekstra nå i helgene, gleder meg allerede:p hehe.

 

Trener step en gang i uken, og step/styrke eller aerobic en gang i uken, noen ganger alle tre, så sykler jeg på ergometersykkel i tillegg en gang i uka. Så jeg trener tre ganger i uken og håper det skal holde:)

 

Til slutt, det som kommer til å bli det verste er at jeg kun skal veie meg en dag i uka, og det blir onsdager. Så jeg kommer til å veie meg nå på onsdag, og etter det må jeg vente heeeelt til neste onsdag med å veie meg igjen :S jaiks, hehe, men det skal nok gå bra.

 

men nå er jeg super klar for å begynne å holde vekten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Høres ut som du har planene klare. Ønsker deg all mulig lykke. Men, hvorfor må du bare veie deg en gang i uken, hvis du syns det er vanskelig? Her er det flere som veier seg daglig, og holder vekten fint med det:).

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg bare vil veie meg en gang i uken er pga jeg vil ha vekk det store fokuset jeg har på vekta nå, jeg vil få et mer avslappet forhold til det og prøve og holde meg til veiing en gang i uka. Har veid meg hver dag og opp til flere ganger om dagen når jeg har slanket meg og er ganske lei av å være SÅ opphengt i vekta, så nå slanker jeg meg ikke lenger men skal bare prøve å holde vekta og da syns jeg ikke det er vits å veie seg HVER dag. Derfor vil jeg prøve å veie meg en gang i uka:) En gang må en slutte å veie seg hver dag og det kan likesågodt bli nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i går gikk det så som så. Vi fikk en veldig dårlig nyhet i hus, og etter jeg hadde kommet over det verste "sjokket" satte jeg meg ned å koste meg med en liten skål sjokoladepudding, burde ikke gjort det siden jeg skulle kutte ut all slik mat i ukedagene, men men. Ellers på dagen klarte jeg meg fint matmessig, ingen andre utskeielser:)

 

På treningen hadde jeg så mye energi at det var rett før jeg bygget opp steppen, men hadde glemt skliknottene til oppbyggingsklossen hjemme:( Men tro aldri jeg har hoppet så mye noen gang før på steppen, hehe. Var like før jeg avlyste treningen, jeg følte jeg var helt tappet for all energi etter den dårlige nyheten, men jammen hadde jeg mye å gi, var nok all sinne som kom ut for følte meg MYE bedre etterpå;)

 

Men i dag er det på ann igjen, og jeg skal gjøre et nytt forsøk på å ikke spise noe usunt.

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Vivaebella, du er hjertelig velkommen i denne tråden når den tid kommer, regner med å være ganske aktiv her en gooood stund til fremover:D

 

 

 

Har til nå gått bra, har holdt meg til planlagt matinntak med unntak om en håndfull chips ;) Men det får bli med det også i dag, har masse frukt å ta av hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimani, gratulerer med innflytting på ny tråd ;)

Håper det går bra i forhold til den dårlige nyheten. Det er jo i slike stunder det kan glippe litt, men det er menneskelig.

Kommer til å se innom dere her selv om jeg fortsatt skal noe ned, så vet jeg hva jeg har å se fram til :)

Klem fra Milia (overrekker virtuell innflyttingsgave: en fruktkurv!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fruktkurv Milia:)

 

Har kommet over det verste sjokket nå og det er enda håp, så nå er jeg inne på rett spor igjen. Klarte jo (som vanlig) å lure til meg noe usunt i går også, men det blir bare mindre og mindre for hver dag:) Hadde tre-fire smågodt ting, og en håndfull chips tidligere på dagen, men klarte meg utenom det ganske bra ellers med maten. Spiste litt for tidlig kvelds så kjente det at jeg ble ganske hole når kvelden kom og jeg satt å så greys, men hadde noen plommer i kjøleskapet så tok meg et par av de isteden.

 

Jeg hadde tenkt å veie meg i dag, men i dag morres kom jeg ikke på at det var onsdag så glemte det, men får ta det neste onsdag, veide meg på mandag og jeg håper det ikke har beveget seg noe oppover og heller ikke for mye nedover, blir spennende å se neste onsdag, skal klare å holde meg unna veiingen.

 

I kveld er det trening igjen, gleder meg, det er så gøy med step:D

 

I morgen skal jeg ha forening og da står det kyllingfileer med forskjellige marinader og hvitløksbaguetter på menyen, men en god salat til. på bordet etterpå vil det stå en skål med druer og oppskårne epler pluss en skål med popcorn. Så det blir et forhåldsvis sunt måltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det går videre nedover, har sagt jeg ikke skal veie meg før nest onsdag, men måtte opp en tur på vekta i går kveld, *fy meg*. Den viste 62,0 og jeg pleier som regel være 0,5 - 1 kilo letter om morgen. Skulle egentlig veie meg i dag for å sjekke, men forsov meg til jobb så rakk det ikke. Men får se om jeg husker det i morgen eller jeg bare venter til neste onsdag. Så lenge det er nedover gjør det ikke noe, verre hadde jeg veid mer :S

 

Søtsuget har begynt å avta noe, men klarer fortsatt lure noe søtt inn i munnen, men nå har jeg fjernet alt usunt fra kjøleskapet så nå er det virkelig stopp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det beste å fjerne fristende ting fra skapene, terskelen er mye høyere for å gå ut og kjøpe det!

Da mamma gikk GR hadde hun stadig litt kjeks, sjokolade osv stående framme, som min slanke far kunne ha til kaffen...

Selv rørte hun det ikke. Det hadde ikke funket hos meg!

Det er vel ganske fort gjort å gå videre ned i stabiliseringsfasen, Mimani, du får se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke jeg heller klart, hadde nok forsynt meg mye oftere av det en mannen min hadde gjort ;) hehe.

 

Dagen i går ble helt tullette i forhold til mat, i tillegg spiste jeg ganske mye i foreningen. Begynte med at jeg forsov meg så jeg rakk ikkke spise frokost før jeg gikk. Så fikk spist i ti pausen på jobb, og når lunsj kom måtte jeg hjem for å prøve å trøste sykt barn og da rakk jeg heller ikke spise, men samboer tok med noe mat til meg før han begynte på jobb klokken tre, så hadde en tbriks da med ALT for mye smør og majones på :S Så hadde jeg tenkt å vente til foreningen med å spise igjen (viste det kom til å bli litt mye så ville spare litt på kalloriene), men etter jobb var jeg en tur hos svigers og der fikk vi servert fiskeboller i fem tiden og jeg klarte ikke takke nei, men hadde en ganske liten porsjon, så foreningsmat i halv ni tiden. Hadde bare druer og popcorn til snacks etterpå så det ble ihvertfall ikke noe sjokolade på meg (utenom tre biter ute hos svigers). Det føles helt rart når en detter ut av den normale matplanen, hehe, bra det ikke er hver dag;)

 

Til middag i dag tror jeg det blir rester fra i går, i morgen skal vi ha krabbe og søndag blir det fårikål. Har vell egentlig brukt opp alle kosemerkene mine for denne uken så vet ikke om det blir så alt for mye gotteri på meg denne helgen, men skal aldri si aldri, hehe, det er lettere sagt en gjort:(

 

Nei, masse å gjøre på jobb, vi snakkes jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann mimani. Hyggelig med en ny tråd her inne på Hold Vekten. Velkommen, og lykke til med fortsatt stabilisering. :-)

 

Hilsen dama bak "prosjekt hold vekten" - fullfres

(og nå stemmer endelig nicket med virkeligheten igjen - har lagt bak meg en kjip periode...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg velkommen jeg også;)

 

Ønsker deg masse lykke til med stabiliseringen, det kan være vanskelig å finne det nøyaktige sporet.

 

Jeg ser du lurer på hvor mange kcalorier du skal ligge på normalt når du har stabilisert deg opp. Og det kommer an på ( som ved vektnedgang) vekt, høyde, alder, hverdagsaktivitet og trimpoeng. Det er bare å bruke formelen for å regne ut.

 

Ha ei flott og sunn helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble rett og slett ikke helt den sunne helgen jeg hadde planlagt, og ellers lite trim. Gikk to små turer og thats it.

Hadde planer om å sykle på fredag men sovna klokken halv åtte. Lørdagen og søndagen var over før jeg viste ordet av det. Og matinntaket har vært helt på bærtur, men men, jeg vet jeg er flink til å følge i ukene så tar det ikke så tungt om jeg skeier så voldsomt ut i helgene, skal jo ikke ta av noe mer nå så tror ikke det skader det store, eller??

 

Blir skikkelig spennende å se hva vekta viser på onsdag, skal se om jeg klarer å holde meg helt til da med veiing. Har smugveid meg litt i helgen og det har ligget å bikket rett rundt 62 kilo:)

 

Fokus for ei ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og velkommen! Kjekt med flere som skal stabilisere, da vi trenger hverandre nesten aller mest, tror jeg!

 

Jeg tror faktisk ikke det gjør så mye om du skeier litt ut i helgen, så lenge du klarer å hente deg inn igjen på hverdagene. Jeg har lagt meg til den vanen at jeg spiser igrunnen mindre enn det jeg skal på hverdager, kanskje 100-200 kalorier, så spiser jeg gjerne litt mer enn det jeg skal i helgene- og kanskje en og annen ukedag også. Det fungerer for meg:-)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Svusj:)

 

Ja en må vell nesten finne en måte som passer for den enkelte, en skal jo leve slik og da er det viktig at en trives med det og har et avslappet forhold til mat og vekt.

Jeg spiser også litt mindre i ukene, og tror jeg kommer til å holde det på ca det nivået, men så tar jeg det mer eller mindre igjen i helgene. Men mulig etterhvert at jeg klarer å dele det litt mer gjevnt utover, må se etterhvert hvordan det går vektmessig. Det viktigste er å holde meg her jeg er nå og ikke gå opp:)

 

Det ble noe sjokolade og kjeks i går også gitt, men hadde ikke så mange kallorier så jeg tror jeg fikk spedd på med det så jeg kom meg opp på riktig nivå *unskyldninger*.....

Var også på trening i går, og de skippet oppvarmingen, så beinene ble SKIKKELIG tunge!! Er også skikkelig støl i lår og rygg i dag, aldri mer skippe oppvarming!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å skippe oppvarming høres ikke bra ut. Merkelig at de gjorde det - det er jo mye lettere å skade seg- Kanskje du får si fra neste gang?

Når det gjelder å holde vekten, må vi jo finne ut hva som fungerer for nettopp oss - men jeg ber deg bare tenke deg litt godt om hvis du begynner å gå ned i kalorier og erstatte det med godterier/nei-mat, eller spiser for lite for å kunne "ta det igjen" senere.

Det var nettopp det jeg gjorde, og min erfaring er at det er en farlig vei. Man mister oversikten over hvor mye man spiser, det har en tendens til å bli mer godter etterhvert som man får smaken på det, og man får i seg for lite sunn mat. For meg førte dette til økte kilo og en gradvis utvanning av sunne matvaner til de usunne fikk ta mest plass... For min del har jeg nå lært at kaker, godis osv alltid må være noe som kommer i tillegg til vanlig mat. Ikke like lett alltid - men jeg skal prøve hver dag!

 

Håper du får en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en liten tankevekker, Milia...jeg tror nok definitivt at det er noe i det du sier! :-)

 

Det er viktig å holde kontrollen og ikke la noe "snike" seg innpå- og med godterier er det nok lett for, ja! Jeg skal ihvertfall være bevisst- det er viktig! Og jeg fortsetter jo å registrere- det må jeg enda en stund...selv om jeg innimellom er lei det:-)

 

Det er så bra å lufte tanker og meninger her inne :-) takk til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er en stor fare det der :S Og det er viktig å få tatt seg selv i nakken før det sklir skikkelig ut. Jeg har fortsatt de sunne vanene med mye frukt og grønt, gotteriet kommer i tillegg, men jeg gjør så godt jeg kan for å kutte det ut igjen. Spiser ikke like store mengder som jeg gjorde før, heller ikke i helgene.

 

Men takk for at du minnet meg på det Milia, litt enkelere å gjøre noe med det når en i tillegg hører det fra andre;) Så i dag blir det null snop, med mindre vi får en veeeeldig dårlig nyhet i løpet av dagen, da kan jeg ikke garantere noe. Samboeren står i fare for å miste jobben, går dårlig med bedriften så de har begynt å si opp folk, får vite i dag om han ryker eller ikke, er snart helt vrak!! Vi jobber på samme plass, men jeg sitte heldigvis trygt i denne omgang ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det ER så viktig det dere snakker om her, svusj, milia og mimani! Kjempeskummelt å "fylle opp" dagskvoten med snop, og tro det kan gå upåaktet hen. I hvert fall hvis man vet med seg selv at overvekten i sin tid oppstod fordi man overspiste snop og snacks.

 

For det første er dette ting som raskt forpurrer appetitten på sunnere mat. For det andre er det uhorvelig mye kalorier i sjokolade, kjeks, potetgull etc så det er fort å undervurdere hvor mye man har fått i seg.

 

Å ha forskjell på hverdan og helg er et traust, gammeldags og veldig godt råd :-)

 

Mimani - håper dere slipper dårlig nytt mht mannens jobb!

Men selv om en kjip beskjed skulle komme, behøver du jo ikke spise snop. Hva med å prøve en ny og spennende middagsoppskrift i stedet, og kanskje lage en deilig dessert eller kake til kaffen som ikke er så kaloririk? Anbefaler oppskriftsbasen her inne - masse godt.

 

Uansett, fatt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...