Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Tusen takk ninass- for pene ord! Jeg blir veldig glad hvis jeg kan være til inspirasjon for andre. Jeg er som alle andre her inne med mine opp-og nedturer som jeg forsøker å ha et skjevt syn på ;) Man skal jo more seg litt mens man legger om livsstilen sin også ;)

 

Jeg skal på kveldsvakt etterpå, og akkurat nå ligger to stk kyllingfileter og freser i panna. Den ene skal jeg ha før jeg går på jobb, med litt pasta, ruccola og smakstomater til. Den andre havner i salaten jeg tar med på dagvakt i morgen.

 

Ha en kos onsdag alle sammen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Ja, det har seg nemlig sånn at det ligger to 100 grams melkesjokolade-nisser i kjøleskapet. De hører egentlig til i "luke" 24 på småtrollas julekalender, men det var ikke plass til de...Har sånn koselig stoffkalender med lommer. Så nå ligger de pent på plassen sin og venter på julaften. Og der skal de forbli liggende. Men hver gang a mor åpner kjøleskapet ( og det er ofte ;) ), så rammes jeg av et begjærlig sug...Men de skal altså ligge der urørt. Så det så!!!

 

Dagen har gått fint, ingen sjokkis, det begynner å bli lenge siden sist jeg spiste det (13 nov), hvis vi ser bort fra den 24-grams nissen jeg røyk på for et par uker siden. Og det gjør vi jo selvsagt- ser bort fra den, altså ;)

 

Ruske-snella: jeg ser du også jobber netter. Kan jeg spørre hva du jobber med? Og hvordan løser du spisinga på natta? Synes det er vanskelig jeg... Jeg jobber som jordmor :)

 

Ha en alldeles strålende aften dere !!!( og neida- jeg er ikke manisk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

hehe...tenk på de to nissene som to klumper fett som gjerne vil suge seg fast på magen din...slemme sjoko-nisser.

du er flink, stå imot !!

 

etter å ha sett greys anatomy så er jeg litt misunnelig på de som jobber på sykehus, spesielt med små barn, hehe.. men de glamoriserer jo veldig da, er nok ikke så gøy alltid. men virker som et givende yrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Har vært en del inne å lest på tråden din uten å skrive, men ser du synes det er vanskelig å spise på nattevakt. Jobbet selv nattevakter tidligere, og når jeg gikk på kurs ( ikke GR men Libra) så sa kurslederen att jeg bare skulle fortsette å spise hver 3. time natta gjennom, for det jevner seg jo ut når du sover på dagen. Jeg spiste litt før jeg gikk på jobb kl 21, så prøvde jeg å spise litt kl 24, 03 og 06:p Det fungerte bra for meg, så jeg håper det kan hjelpe deg også;)

 

Det er morsomt å følge veien din mot olabuksa! Stå på videre, du er kjempeflink!;)

 

Førjuls hilsen fra

Sassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter inne med ullpleddet og masse levende lys. Har nettop spist ( og har lyst på mer....) og ser på snøføyka utenfor stuevinduene. Snart er det Nytt på Nytt og mammografien jeg grudde for, og var på her om dagen, gikk supert. Livet er egentlig ganske fint, dere ;);)

 

Daimbolle: jepp jeg ser for meg at de nissene blir fett på magen, og da er igrunn valget enkelt. Er forøvrig veldig snopesyk om dagen, vet ikke helt hvorfor. Håper det glir over snart, blir så stressa av det suget.

 

Sassa: tusen takk for gode nattevakt-tips. Koselig at du følger meg inn i olabuksene. Neste års feriepenger skal brukes på (mange) nye olabukser. Så det så!

 

Har planer om er sunn helg med masse aktivitet. Har booket spinning både lør+søn og i tillegg blir det skiturer med småtrolla. Gleder meg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått sånn passe.

Det positive er at jeg har trent en intensiv time på spinningsykkelen i dag.

Det negative er at jeg ikke har telt kalorier, veid eller skrevet noe. Det har blitt en pepperkake her, en bit av et skolebrød der, noen ostepop her og der....Og på den måten går jeg ikke ned. Huff....

Så hva skal man gjøre med det? Jo! Imorgen blir det telling igjen. Og ingen småspising av tulleting som pepperkaker og annet. Og spinningen går som planlagt. Må forresten bare fortelle om noe gøy i stad. Jeg skulle på trening og fant i siste liten ut at alt treningstøyet lå vått i vaskemaskinen. Eneste jeg hadde var en svart SATS-treningsbukse av type tynt, glatt stoff. Som er str L. Og som jeg ikke har fått på meg siden...tja..i våres? Da jeg prøvde den i sommer- etter den fatale Rhodos-turen, gikk den ikke over rompa. Full av bange anelser trakk jeg den på meg, og jammen satt den ikke gitt!! Jeg kan ikke skryte av at den var romslig, men den satt helt ok ;) Og da ble jeg i godt humør og motivasjonen steg litt igjen i disse førjulstider....

 

Har nettopp kost meg med kylling-fajitas og det var sterkt!! Og godt!! Og sikkert masse kalorier ;)

I morgen blir det å telle igjen.

 

Ha en kos lørdag dere! En uke til jeg skal på jente-julebord!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så koser jeg meg med å pakke inn de første innkjøpte julegavene...det er såå koselig, og gjør at jeg får tankene over på noe annet.

 

Om en times tid skal jeg ta meg en god dusj, og hoppe inn i rent sengetøy. Deilig!

 

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på spinning i dag, og på lang skitur med småtrolla...Kaldt, men deilig også. "Ulempen" med å være så aktiv er at jeg får en enorm matlyst ;) Tror jeg kunne spist sammenhengende i dag, jeg...I tillegg har jeg såååå lyst på marsipan og sjokolade, og pepperkaker, og småkaker, og punsjboller og, og, og...Huff, førjulstiden er tøff synes jeg.

 

I morgen skal jeg veie meg, kun seks dager siden sist, og jeg har ikke store forhåpninger om nedgang. Har nok slurvet litt for mye de siste dagene.

Får ta meg selv i nakkeskinnet fra i morgen igjen. Enda er det to og en halv uke til julaften, skulle vært fint å vært en kilo eller to lettere da. ;)

 

Hvordan går det med dere andre i denne tiden? Daimbolle, pav, jullianna, atta, sassa, og flere?

 

Ha en fin søndagskveld, her fyres det i peisen og jeg gnager trøstesløst på klementin-båtene mine

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke så lett nå i desember. Har bakt pepperkaker med barna mine idag, og det synes jeg er koselig. Men det er fort gjort å småspise på kaker og deig innimellom, og etterpå. Har ikke funnet noen god løsning på det egentlig. Er vel litt for viljesvak her. Men klementiner er jo et godt alternativ synes jeg.

(Idag lå jeg på sofaen mens gubben var ute på ski med ungene - null poeng til meg og to poeng til deg ...)

 

Jeg hadde handlet inn Nidars Julemarsipan som "lørdagsgodt" denne helgen . Hadde tenkt å helle hele posen i en skål til kaffen liksom, men kom på at jeg bare ville sjekke kaloriinnholdet først. Sjokk, det var jo nesten hele 1000 kcal i den posen (200 gram).

Tok ut noen biter til hver - og la bort resten. Som vi kunne ta til dessert en annen dag. Ja,ja.

 

Og så tenker jeg at vi egentlig koste oss like mye med de tre stykkene hver som hvis vi hadde tømt hele posen. Og så har vi jo nok til flere ganger -ikke dumt i disse nedgangstider ...

 

Synes du klarer deg bra. Imponerende at du klarer å holde på motivasjonen tross alt, at du skriver her er veldig fint. Vi følger med på deg, skjønner du, så det er bare å stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har faktisk vært veldig bra ;)

Har hatt noen utskeielser, men det gir jeg meg selv lov til for tiden, og alle utskeielsene har vært i begrensede mengder. Er faktisk litt imponert selv. Matmessig har det også vært bra. Teller ikke kalorier, men porsjonene jeg har spist har vært akkurat passe tror jeg, har langt fra gått sulten fra bordet, men heller ikke stappmett. Vekta viste ned 600 gram ;)

Så da stemte mine mistanker om at den store oppgangen sist uke skyldes blant annet forrige ukes utskeilse som varte fra mandag til søndag uten pause...hehe...

 

Denne uke blir nok ikke like bra, men det bør ikke være så aller verst heller. Torsdag blir det lussiafest med barnehagen, men siden jeg ikke er spesielt glad i grøt blir det ikke all verden på meg der, fredag skal jeg på kurs, men tror vi pleier få juletallerken og riskrem, og riskremen liker jeg heller ikke, så da blir det kun juletallerkenen. Lørdag er det julebord, så der kommer ukas store utskeielse. Men nok en gang uten alle kaloriene fra alkoholen. En positiv ting med å være gravid...hehe...Da var min uke kartlagt, og holder jeg meg til det planlagte er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekta viste faktisk litt ned, på tross av slurving med mat og litt snoperier de siste dagene. Bare ned 300 gram, men det er helt ok i disse førjulstider. Dagens vekt: 90,5. Baaaare 600 gram ned til Del 2. Måtte jeg bare snart, snaaart se 8-tallet først igjen.... Målet er fortsatt å klare det innen julaften. 600 gram på 2 uker og 2 dager skulle gå. Være positiv nå ;)

 

Denne uka blir en utfordring:

- to nattevakter

-jentejulebord på lørdag

-det månedlige nærmer seg

 

Da er det lett for meg å tenke: "æsj denne uka klarer jeg ikke å gå ned noe alikevel", og så blir innsatsen halvhjerta. Men ikke denne uka, har jeg bestemt meg for! Nei, her er det full pinne hele uka! Skal registrere alt som kommer inn i min munn, og jeg skal trene tors, fre og lør. Så det så.

 

pan og nina76: dere er flinke i denne utfordrende tiden vi er inne i. Kjempekoselig at dere kommer innom og skriver litt, så føler jeg meg ikke så ensom ;)

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

du er nå virkelig nær del 2 nå ja. så bra at du har bestemt deg for å holde deg litt i ørene på tross av noen hindringer rundt hjørnet. vær flink å stå på. tenk på alt du har oppnådd hittil, og hvor godt det kommer til å være å se 8 tallet først!! gleder meg på dine vegne. ;)

 

på meg ble det 1,6 kg ned denne uken, men litt bismak i og med at de har jeg gått ned flere ganger før. er så nær å se nytt tall, men likevel så gjørmete. og nå står julen for tur...isj. må prøve å få inn i hodet at jeg kan kose meg kjempemye uten at kalorier er involvert. men det re enklere sagt enn gjort. har bare ikke lyst å se 97 tallet noen gang igjen (er under nå) selv ikke etter jul. så må nok komme inn hit ofte og hente inspirasjon. :)

 

får tenke på jeans og 8 tall jeg også!! ;)

 

masse lykke til i uken som kommer! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha så fryktelig fristende nick? hehe..

 

Kjempegrattis med ned 1,6, det er supert, selv om det er de samme kiloene du ser gang på gang. Har du noe mål som du har lyst til å nå innen feks julaften? Eller innen du drar hjem på juleferie? Når drar du hjem til jul?

 

Jeg har som sagt mål om å se 89,9.....

 

Huff ja, jula blir tøff. Og litt vanskelig å prente inn i hodet at man kan kose seg med andre ting enn det som inneholder kalorier. En god bok, en lang tur, et skumbad, et par nye plagg, noen klementiner og et glass med lett-brus...??? Vel og bra, men litt stusselig synes nå jeg. Det må innrømmes.

Får du noe mosjon i jula??Det er viktig for meg i alle fall. Jeg bor rett ved SATS og skal innom der noen ganger i romjula. Og så skal jeg jobbe en del, det hjelper nok på. Tenkte å skrive en mer planlagt plan den 16.12, da er kurset over.

 

Stå på denne uka da Daimbolla! Snart jul, siste innsats nå!! og tenk på 8-tallet og freshe jeans over en sexy rompe ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

hehe...fristende nick ja...må bare minne meg om en av grunnene til at jeg er her inne og må kjempe mot kiloene.det ble så mange som hette neste det samme: mayca, maysa,mayo...etc... så ville ha noe nytt og fresht, haha. ;) kan skifte til havrebolle når jeg skal på hold vekten, hehe.

 

ja jeg tror jeg skla få trent i julen. tror treningssenteret er medlem av samme forbund som det jeg trener på her så tror det er lov å "gjestetrene" pluss at jeg har en ellipsemaskin som står og støver ned. samt at jeg kan gå turer og ta med venner og kjente som også har godt av røde bollekinn i juleluften, hehe.

 

reiser hjem på fredag rett etter siste eksamen. og da står forhåpentligvis sambo hjemme med åpne armer, hehe. han skal komme hjem dagen før meg, men ting kan jo skjære seg for de nordsjøgutta, er jo avhengig av vær og sånn. har et mål om å komme under 96 (500 gram) til julen begynner... første selskap blir 20 des. og det store målet er å fortsatt veie 95-95 etter julen. greit å stå stille, men vil ikke se det 97 tallet igjen. for da starter jeg det nye året med deppetanker...fy og fy. må tenke 95-95-95-95 hver gang jeg får lyst å ta noe fyfy mat. og tenke etter om det virkelig er verdt det!! ;)

 

krysser fingrene for at du får se det deilige 8 tallet før julen setter inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du spør hvordan det går med oss andre; takk som spør; jeg holder koken og gir ikke opp, og sneier innom her titt og ofte og høster litt inspirasjon fra tråden din.

 

Ser du jobber på jevnt og trutt og at resultatene kommer; 300 gram på en uke er bra det, og særlig når du følte at du ikke hadde vært så flink.

Det er lett å skli bare litt ut, og litt til, og slappe av med telling, og planlegging av måltidene. Jeg synes det er skikkelig krevende å være nøye og flink hele tiden, skulle tro vi kunne klare oss uten notering og kaloritelling etter en stund; men snarere tvert imot blir det vel viktigere etterhvert å holde koken.

 

Ser du nærmer deg del 2 med stormskritt; og jeg er helt sikker på at du klarer det til jul slik du har planlagt. Det må føles godt å få det til så bra!

 

Jeg har stått stille en stund; forkjølelsen ødela treningen i flere uker, og først siste uke kom jeg skikkelig igang. Og nå er det 4x i uka som gjelder; det er to uker til jul og det er fullt fokus. Opprinnelig var målet under 80, men nå blir jeg superglad hvis jeg ser 83-tallet.

 

Har akkurat vært å jogget en runde på 45 minutter med samboeren, og spiser havregrøt til kvelds. Føler meg supersunn og er supermotivert for siste innspurt frem mot jul.

 

Jeg har tenkt å være flink i jula, og ikke skeie helt ut. Men tenker jeg må legge inn noen utskeielser sånn at det blir jul på meg også. Men er i tankeboksen på hvordan jeg skal legge det opp. En ting er sikkert; skal benytte fridagene til å få trent skikkelig mye.

 

stå på Soleia; det blir en super jul 2008!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for hilsen! Er det ikke deilig å føle seg i siget, og litt sunn sånn før jul? Flink du er som jogger, og spiser havregrøt etterpå :D Masse lykke til med målet ditt, som er 83 innen jul. Det fikser du, vet du!

 

Joda, jeg er i siget om dagen. Spiser ikke sjokolade, og kostholdet er bra. Har ikke trent de siste to dagene, da jeg er midt oppe i nattevakter nå. Det måndelige kom også dumpende i dag, med sin trøtthet og magevondt. Men tors, fre og lør blir jeg å finne på SATS.

 

Jeg kom forresten på noe her om dagen. Hodepinen som jeg så ofte var plaget med før er borte!!! Og jeg vet hvorfor! Sukkeret som jeg før tyllet i meg, særlig i form av sjokolade, er nå nede på et minimum. Så herlig!! Ikke bare går jeg- sakte-ned i vekt, men hodepinen er borte også!!!! :)

 

Ha en fin kveld, og sov godt- jeg skal jobbe!

 

:):)

 

ps- det stod gedigen marsipankake på vaktrommet i natt, og denne frøkna tok ca 30 gram- ei lita flis. Og holdt meg til det. Før hadde jeg spist til jeg ble kvalm. En seier! ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her:

http://www.emoda.no/vis_vare.asp?id=24736&type=

 

Surfet innom en for meg ny nettside og får denne jeans-rumpa midt i fleisen. Mote Jeans til 1299 kroner. Og modellen som veier 55 kilo bruker jeans størrelse 28. Hoftevidde 89 cm og livvidde 62 cm (!).

 

Ja,ja - kom selvfølgelig til å tenke på dere, jenter ... Personlig har jeg vel minst en halvmeter igjen (omkrets hoftevidde, livvidde) for å komme inn i disse buksene. Ha ha :D

 

Ha en fin kveld! - og gratulerer med nedgang Soleia! Snart er du over i del to ! - kanskje neste uke, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hahaha. Der har jeg vel noen centimetre (eller metre???) igjen, før jeg kommer inn i den buksa, gitt....

 

Har sagt det før ( og en fin ting kan ikke sies for ofte..?) og det er at jeg med mine 174 cm, er passe slank- med kvinnelige fomer- med en vekt på 75 kg. Da er BMI normal, og jeg er superhappy. Har født to barn også. Såååå, noen str 28 blir jeg aldri, men det d... jeg i :D

 

Tusen takk for en god latter, nina 76!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

så flott at du får se fordelene av å ha sviktet sukkertrollet! deilig å legge merke til sånt, for da kan du huske på det når du føler deg fristet. og en flis med kake er det rom for av og til hvis regimet ellers er bra. stolt av deg jente!

 

str 28 ja...blir nok aldri det jeg heller, vil ha litt former men føle meg sunn og frisk og i passe mosjonsform. noen atlet har jeg ingen planer om å bli. men å finne god følelsen og en vekt jeg kan trives med på sikt er mitt mål. selv om jeg ikke har født barn enda så blir det nok aldri str 28 / 28 eller small på meg. målet er å komme inn i medium og str 42 tror jeg. får se det an. men når det gjelder jeansstørrelse hvor er grensen på sånne vanlige jeans...? jeg er ganske lang så må jo ha d lange pluss å få hele rompa inni, :D syns å huske å ha sett str 34 på vero moda...? har virkelig ikke peiling jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en seier Soleia :D

Og en flis av en kake er selvfølgelig lov, vi skal jo ikke være "avholds" fra kaker resten av livet heller, vi skal bare forsyne oss med måte. Og det klarte du Soleia. Kjempebra!

 

Bukse i 28' nei, kommer aldri til å skje med min kropp. Sier som Soleia jeg, passe slank, med kvinnelig former og en vekt på ca 75, så skal jeg være fornøyd, jeg er 176 cm høy, så vi har ganske så like mål her.

Drømmen er å bruke klær i størrelse 40, med mine c/d-pupper kommer jeg nok ikke under 42 i topper, men siden klær varierer fra merke til merke, må jo dette målet tas med en klype salt...men jeg var forresten og kjøpte nye mammabukser for et par uker siden. I størrelse 42 :) Og de sier jo en skal kjøpe samme størrelse som normalt, og de er til og med litt store når jeg har gått med dem et par ganger etter at de er nyvasket :) Gjett om jeg er fornøyd med det ja! At de buksene kanskje er litt store i størrelsen gir jeg f... i!

 

Vero Moda har størrelse 34 ja, og da snakker vi ikke tommer, men en bitte liten størrelse 34 som kanskje passer de som er 12 år eller noe sånt...kan jo bli passe irritert av å gå i slike butikker, det er tross alt ikke noen barnebutikk heller...da liker jeg meg bedre der hvor de selger f.eks kaffe, fransa, b-young...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smugspiser

veldig irriterende med de bitteså strl' merkelig at det er alltid de strl so ligger igjen(!?!) vet mange synes det er galt å si dette men Norske jente har breiere kroppsbygning en mange andre folkeslag!! Egentlig burde folk bli mer observange på % fett i kroppen' det er det som utgjør risiko osv

 

morro tråd kjenner meg igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her:

http://www.emoda.no/vis_vare.asp?id=24736&type=

 

Surfet innom en for meg ny nettside og får denne jeans-rumpa midt i fleisen. Mote Jeans til 1299 kroner. Og modellen som veier 55 kilo bruker jeans størrelse 28. Hoftevidde 89 cm og livvidde 62 cm (!).

 

Ja' date='ja - kom selvfølgelig til å tenke på dere, jenter ... Personlig har jeg vel minst en halvmeter igjen (omkrets hoftevidde, livvidde) for å komme inn i disse buksene. Ha ha :)

 

Ha en fin kveld! - og gratulerer med nedgang Soleia! Snart er du over i del to ! - kanskje neste uke, hvem vet?[/quote']

 

"Modellen har: Høyde: 170 cm, Vekt: 55 kg, Byste: 84, Hofte: 89cm, Liv: 62, Innside ben: 80cm. Hun bruker 28 i jeans og small i topper. "

 

Hva er dette for slags BRIFEinformasjon?!!?

Hei, vi er et buksemerke og vi støtter anorexia, kunne det like gjerne stått.

Herregud..! :mad:

 

Det er ikke ille nok at da jeg var hjemme sist så fant jeg en helt full svær svart søppelsekk med masse, masse kule olabukser i str 34. (Ja, den bitte, bitte lille)

Og det er liksom bare 3-4 år siden jeg BRUKTE de! :eek:

 

Hva har skjedd..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med to nattevakter, og kroppen kan begynne å omstille seg igjen.

 

Jeg blir så glad når det har kommet nye innlegg i tråden min

Dere er jammen gull verdt å ha, alle sammen!!

 

Jeg må si at jeg synes det er tragisk at man bruker kvinner med BMI på 19 i reklamer...men, men sånn har det alltid vært. Kvinneidealet er sykt i motebransjen. Men på det private plan opplever jeg ofte- og heldigvis-at menn liker kvinner med former :D Selv synes jeg også at kvinner som er slanke uten å være for tynne, er det peneste..... Jeg liker å se på vakre kvinner, jeg, som trives med kroppen sin! (og nei, jeg er ikke bifil, :) )

Det var dagens digresjon.

 

Jeg setter stor pris på dere alle her inne, og jeg ser fram til at vi sammen skal finne fram til VÅR drømmekropp!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...