Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Hei på deg Julianna. Det er alltid så koselig når du kommer innom med en hilsen. Aller først: gratulerer med vel kjempet gjennom en motgangs ( og oppgangs-) periode!! Og masse gratulerer med et supert resultat: ned 0,5 kg ifht vekta før du begynte å gå opp litt. NICE :)

 

Du har så rett, så rett...Hvis man bare holder ut i de peiodene man ikke går ned, og kanskje litt opp, så vil resultatene komme. Vekta varierer, men i sum går det nedover. Jeg veide da tross alt 95 tidligere i høst, og nå skal jeg snaaaaart hilse på 8-tallet først! Her gjelder det bare å være tro mot opplegget, og være tålmodig. Som Kari Jaquesson sier: " hvis du gjør jobben, kommer resultatene. Garantert. " Og det er noe å skrive seg bak øret. Nytt for meg i denne perioden er at jeg nekter- blånekter faktisk- å gi meg selv om det butter imot på vekta av og til.

 

Nope- ingen flere sjokoladenisser før julaften :D I dag har det gått bra. Vært på en deilig spinningtime og spist mine tildelte kalorier, med mye sunt og godt. Jordbær med yoplait youghurt og litt nøtter oppå, knekkebrød med egg, fullkornsris med rent kjøtt og tomatsalat til....mmmm, det er ikke så aller verst dette heller, eller hva?? Det finnes ikke synd på meg, og kroppen trives. Var på en tilstelning med ungene i stad og der vanka det boller og himmelske sjokoladekaker, men jeg stod imot. Mine kosemerker ble nemlig brukt opp på jentekvelden på fredag. Ellers hadde jeg tatt meg et stykke ; det er nemlig viktig å kose seg litt også. Så det så!

 

Ha en fin kveld alle sammen, og til Julianna spesielt.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Æsj og atter æsj....

Dagen i dag hadde gått brillefint, helt til småtrolla var i seng i stad og jeg knela ned i sofaen med en bolle med fersk spaghetti, tomtsaus og kyllingkjøttboller. Og det var aaaaltfor mye spaghetti. :D Var så sulten og sliten så jeg orka ikke å veie og ordne. Nå ligger spaghettimiddagen som en klump i magen. Huff....Hva skjedde der, egentlig??!!! Får håpe det ikke ødelegger for meg på vekta i morgen. Gleder meg ihvertfall til kurs i morgen- kursleder er alltid så motiverende å være hos!

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiingen i morgen. Det går sikkert bra, om du har spist som du skal resten av uka går det vel bra med den ekstra sphagettien.... Jeg har veiedag på mandager og har vært avgårde og veid i kveld. 0,4 kg ned. Det går jo sakte, men sikkert ned, totalt 4,1 kg ned og 2 veiinger før kurset er slutt. Mitt mål for kurset er ned 5 kg, håper det går bra.

 

Har begynt å tenke litt på tiden etter kurs. Jeg har allerede meldt med på kurs 2 som begynner 5.januar, men det jo noen uker mellom 8.desember og da. Regner med at det vil gå sånn noenlunde greit fram til juleferien, men om jula blir som den har brukt å være med veeeldig lite trim og myyyyye mat og snop går det IKKE bra....Men det er kanskje lurt å ha veiing 5.januar rotende baki hodet slik at man tenker seg om en gang eller to før man skeier ut i flere dager.....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det ned 900 gram på meg, og det var spinkle 100 gram unna å se 90, noe...Vekta i dag viste 91,0, og jeg har gått ned 4 kg siden jeg tok meg kraftig sammen her tidligere i høst :) Det går sakte men sikkert nedover, altså.

 

Kommende uke ser bra ut; ingen store planer. Har en del fri og skal få trent en del, og så har jeg jobbehelg, og det pleier å gå bra matmessig. Vet av erfaring at jeg ikke går så voldsomt mye ned etter en uke med fin nedgang, men satser friskt og går for ned 500 gram ( altså til 90,5). På dette kurset har jeg gått ned 2,3 kg hittil. Hadde som mål å gå ned 4 på hvert kurs. Altså må jeg ned 1,7 til på tre uker. Jaja, lets try...

 

Atta- grattis med flott nedgang, du er flink!! Jeg har også begynt å tenke litt på denne jula, det blir jo noen uker der uten kurs. Skal planlegge den nøye, og veie meg hver tirsdag som vanlig. Tenker å skrive litt mer om planene mine når kurset er over, dvs 16.12.

 

Ha en fin tirsdag. Jeg må i gang å rydde her, vaskehjelpa kommer snart.

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har gått fint.

Spist 1640 kcal, litt i overkant men ok. Jeg forbrenner visstnok 2500 kcal per dag, så da må summen egentlig være grei. Bare føler meg litt bedre når jeg ligger på 1450-1550. Men når jeg tenker meg om lå jeg på 16-1750 kcal i fjor på denne tiden, da jeg gikk så fint nedover.

Ingen trening, måtte ordne noen julegaver...så da så. I morgen derimot skal jeg på spinning 55 min.

 

Ciao bellas!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin nedgang du har hatt, gratulerer. Da gikk det jo bra med den ekstra spaghettien :)

 

Når det gjelder jula kan det jo være greit å støtte hverandre her, veie oss og rapportere til hverandre. Da blir det jo litt mer press på å være flink med maten og treningen....:) Tror jeg liker litt press, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på at vi støtter hverandre her inne i jula, og "melder oss" ifht mat, trening og vekta. Det er superlurt å pushe hverandre litt, gjennom julas alle fristelser :)

 

Og jepp- det gikk bra med den ekstra spaghettien, gitt. Så får vi se hva vekta sier til tirsdag. Alltid like spent, jeg!

 

Klem til deg Atta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg også bli med på julepushing? hehe. det er nok lurt det. :)

 

nå har jeg meldt meg på kurs til 5 januar og frem til da skal jeg prøve å ikke veie meg noe særlig. har gjemt vekten inni skapet, slik at jeg ikke blir kjempelei meg om den ikke viser det jeg ønsker og ikke blir kjempeglad og spiser godteri når jeg har hatt nedgang. skal gjøre mitt beste fremover og så skal jeg veie meg 12 des før jeg reiser hjemover. :)

 

nå er jeg i gang med eksamen...og oppgavene såg greier ut. hehe. så da er det bare å fyre løs.

håper alle har en bra dag.

nå har du ikke lenge igjen på del 2 soleia...du tok en fin jafs nedover denne uken. fortsett sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg hatt i dag. Siden 13.11 har jeg bare spist 24 gram sjokolade ( og det er lite til å være meg, mine damer!!!) og i dag har jeg fysa og fysa og fysa. Har klart meg, men spist 1613 kcal. Klarer liksom ikke å spise så mye mindre enn det på en dag, jeg....:) Kanskje det går bra likevel, om jeg fortsetter min gode treningsstim. Har trent spinning en time i dag. Håper søthungeren snart slipper taket igjen. Noen gode tips der ute?

 

Jada, Mayca, selvfølgelig skal du være med på min og Attas julepushing!! Kjempelurt. Kanskje en god ide ja, å gjemme vekta unna og veie deg 12.12, før du drar hjem. Da vil ikke resultatene påvirke innsatsen din.... Stå på videre fram til det, så skal du nok bli glad når du entrer vekta og tar juleferie :)

Jepp- jeg nærmer meg del 2, men med min svingende vekt, vet man aldri hvor lang tid den neste 1,1 kg tar...Målet er å være over i del 2 innen julaften. Det er 4 uker til ,så det skulle være håp i hengende snøre...

 

Hoppla!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i dag. Den verste søthungerenhar gitt seg. Har nettopp spist en digg middag bestående av fullkornsris, kyllingkjøttboller, litt saus og masse grønnsaker oppi. (løk, fersk champignon, gulrøtter, paprika og squash....) Til kvelds i dag blir det salat med ost, skinke og en dæsj tzasiki. Matvrak, jeg???!!! Hehe, godt det finnes mye god mat som også er sunn. Hvis jeg klarer å holde meg til menyen min i dag lander jeg på 1425 kcal. Tror det er greit med et par dager i uka med litt mindre inntak. Satser på samme meny i morgen også.

 

I morgen skal jeg dessuten på en av mine yndlings sal-timer: step styrke! En time med annenhver sang kondisjon på stepen og styrke med vektstang. Utrlooolig tungt, men akk så morsom time :) For en flott ting å innlede helga på, eller hva dere??!!

 

Ha en fin torsdag alle sammen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink!!! Jeg ble så glad da jeg så det skrev langt frem i tråden at du skulle bli slank men med kvinnelige former, det er akkurat sånn jeg tenker også:) Sikkert motiverende å gå på kurs, får se hva jeg gjør i januar, mulig det blir kurs på meg også da. og operasjon ola-bukse for meg er blitt en kampsak, he he...

Jeg har lagt meg på 1300kcal. / dag, sånn at jeg kan ha på litt dressing, smake (LITE) på kake / is etc. hvis jeg blir servert det på jobb eller besøk osv., det har funka for meg før, så satser på at det blir bra:)

Du får ha lykke til videre, så "snakkes" vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trimma soleia!! :)

 

jepp, håper på nedgang til jeg skal veie meg igjen. og så er målet å stå stille i jula.

vi holder på med gruppeeksamen nå, så startet dagen med en tur på treningssenteret. og så ble det tidlig lunsj med lasagne og grove baguetter, hehe. trengte et energikick så bestemte meg for å ta middagen på forskudd for å droppe å spise godteri, for det skal jeg jo ikke ha noe av, hehe.

 

nå er det havregrynsgrøt til middag og så er det litt lesing til!

 

håper alle har hatt en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to!

 

Jepp- jeg er helt for at man skal beholde sine kvinnelige former. Med en vekt på 75 kg vil jeg ha en normal BMI, dog i det høyeste sjiktet, men det er helt greit kjenner jeg. Da jeg giftet meg i 2001 veide jeg 72, og når jeg ser på bildene hadde jeg en nydelig kropp. Tre kilo mer enn det vil helt sikkert være mer enn greit, syv år og to svangerskap senere :)

Jeg har en timeglass figur som lengter etter å sprenge seg ut av fettet som ligger utenpå. Og da skal figuren vises frem- i freshe olabukser!!

 

Flott at det er blitt en kampsak for deg Ruske-snella, da er vi to. Og hvis jeg ikke husker rett så gleder også Mayca seg til nye olabukser :)

 

 

Nå er jeg mett og fornøyd, nå blir det straks senga og en god bok, skal på dagvakt i morgen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg kan ikke være superkvinne heller...

Jeg orket ikke å trene i dag, etter reine texas-vakta på føden. Var knallsliten og hodepinen dundret, så trening utgikk. Så gikk jeg på butikken og endte opp med 30 gram mørk sjokolade...Hmpf....Bedre enn i "gamle dager" i allefall. Da hadde jeg kjøpt 100 gram sjokolade (eller 200....gosh...), spist til jeg ble kvalm, og fylt på med enda mer mat, ettersom "dagen var ødelagt alikevel".

Jeg endte opp på 1550 kcal i dag, ikke ille det. I morgen blir det spinning før kveldsvakt.

 

Ha en god fredda!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å kose seg med måte, og det er jo faktisk noe av det viktigste en kan gjøre med tanke på at en ikke bare skal gå ned i vekt, men at en også skal holde vekten!!! Det er jo supert det da:) Jeg er litt spent på hva jeg veier på mandag jeg da, det er jo da den store "start" dagen er (for ente gang, he he) Men det skal gå fint.. Regner med at det kan skli ut litt i jula, men ikke så mye som det ville gjort om jeg ikke hadde bestemt meg for å slanke meg:)

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er vel ikke helt innlært enda, det tar visst mange måneder, ja kanskje år å vende vonde vaner. Meeeeen- jeg jobber med det. Hver dag :)

 

Nettopp vært på trening og skal ha meg lunsj her nå. Godt grovbrød med lettere salami og masse agurk. Har planlagt resten av dagens måltider, ettersom jeg skal på kveldsvakt etterpå.

 

Ha en fin lørdag- i deilig snøvær!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..finner liksom ikke tid til det, så har jeg hanglet egentlig hele høsten med halsvondt, forkjølelse, flere runder med omgangssyke...også er det så mye annet jeg skal gjøre også:) men må ta meg kraftig sammen der da... Tenkte å trene aerobic to ganger i uka, så får jeg jogg litt innimellom...var så flink til alt det før sommerferien, men nå hele høsten har jeg bare sluntret unna...skjerpings her!!! Og i morgen er den STORE DAAGEN:)

...1.DESEMBER 2008 SKAL BLI MIN MERKEDAG!!!

 

:) SNAKKES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent alfor lite denne uka. Tiden strekker desverre ikke alltid til ,og jeg har kun trent en gang+ en times tur i raskt tempo i dag.

Maten har gått fint denne uka, har ligget mellom 1425 og 1620 kcal. Men når jeg ikke får trent som jeg ønsker, går heller ikke vekta ned som jeg ønsker. Synd, men sant...Jeg er visst dømt til å måtte trene 3-4 ganger per uke når jeg skal ned. Og da snakker vi hard trening også. :)

Jeg føler på kroppen at jeg ikke har gått ned denne uka, og magefølelsen pleier å stemme. Dessuten gikk jeg med 900 gram forrige uke....

Hmpf...

 

Kommende uke må det trenes mer, det er helt sikkert.

 

Masse lykke til fra i morgen, Ruske-snella!! Dette fikser du :)

 

Nå skal jeg legge siste hånd på verket på småtrollas julekalender

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg for morgendagens vekt pga lite trening og mye nedgang forrige uke.

Men kanskje blir det en selvoppfyllende profeti; at hvis jeg tenker at det går dårlig på vekta, så gjør det det??!! Kanskje jeg alltid skal tenke positivt før jeg entrer vekta? Hm...noe å gruble litt over :)

 

Ha en fin mandagskveld- den første i desember !!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...del 2, dere :)

 

Gikk bare ned 200 gram denne uka (400 gram ned på kursleders vekt, men jeg følger min), men ned er jo tross alt ned, eller hva? Med dagens vekt på 90,8 har jeg skarve 900 gram igjen av del 1. Aner ikke når jeg klarer å karre meg over i del 2, men målet er fortsatt innen julaften. Det er 900 gram på tre uker.

 

Er supermotivert for videre fortsettelse. Skal veie meg igjen allerede til mandag (går av nattevakt tirsdag morgen- kan ikke veie meg dah.....). På de seks dagene håper jeg å klatre videre nedover på 90-tallet :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

200 g ned er jo ned!!!! selv om det ikke går i den turbofarten vi ønsker. har kommet meg opp av sørpa jeg også. så nå ligger vekten gjemt inni skapet til neste mandag og jeg har fylt kjøleskapet med sunne ting. kjøpte farris i stedet for sukkerfri brus i dag. trur det er mye smartere.

 

under 1 kilo til del 2, stå på! gleder meg til å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Soleia. Ned er ned uansett antall gram og det er tross alt det viktigste ;)

Og spesielt siden du var sikker på å ikke gå ned noe, så er det jo kjempebra!!!

 

Stå på videre Soleia så er det ikke lenge til du har kommet deg over i del 2!

Hvert eneste gram ned et er skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: kjære pav- tusen takk for fine ord. Koselig at du følger meg på veien nedover. Jeg gleder meg til mars/april hvor du igjen hiver deg med på lasset ;) Og den vektøkninga synes jeg ikke du skal deppe over. Du er jo over halvveis, og nå kan det hende det roer seg noen uker igjen. Det går vel i rykk og napp som oftest.

 

I dag fant jeg plutselig ut at jeg skulle trene spinning, en halvtime før det begynte. Hadde egentlig tenkt til å trene i morgen, men da slipper jeg det stresset før kveldsvakt. Så jeg heiv i meg en brødskive, kasta meg i treningstøyet og dro avgårde i snøføyka. Og gjett om det var en herlig time! Hele timen gikk til klassisk musikk, og det var jammen mye mer motiverende enn jeg trodde på forhånd. Jeg var gjennomsvett etterpå. Digg. Følte meg passelig fresh da jeg vel hjemme entret dusjen. Da kom min lille nysgjerrige og herlige fireåring inn på badet og konstaterte tørt: "mamma du har stor mage", før han gikk ut igjen. Å der var a mor nede på bakken igjen ;) Så mye for den freshe følelsen...Hehe, jeg må bare le. Nå sitter jeg her og er nydusja og gjennomtrent. Har spist nudler med masse grønnsaker, og skal kose meg med klementiner til "jakten på kjærligheten". Kanskje- bare kanskje- skal jeg også unne meg en lett-is (60 kcal)

 

Vel, det var det jeg hadde på hjertet for denne gang

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...