Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

,rundt formene våre, nei :D

Jeg synes allerede nå at det ligger litt mindre fett rundt hoftene. Kan liksom kjenne hoftekammen bedre, hvis dere skjønner hva jeg mener...Mulig det er bare innbillning, men...hehe.

 

I dag hadde jeg store planer om en times step. Så ringte ei venninne og spurte om jeg ville være med på Toys`r us for å kjøpe julegaver, og det ble for fristende, gitt....Anyway- fikk kjøpt noen fine julegaver til småtrolla, så det var greit. I morgen- tiiiidlig- er det Lucia-feiring i barnehagen, med pepperkaker og Lussekatter. Hvordan skal jeg takle det, tro? Hm....tror jeg bare hopper en høy gang over de kakene, jeg...Enklest det :) Og så blir det spinnning før mer julegaveinnkjøp!

 

Ha en fin (kald) førjulskveld! Her er det julestemning de luxe, med snø, stjernehimmel og julepynta hus rundt omkring.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du allerede kan kjenne kroppen forandre seg...hehe

innbilning eller ikke så er det jo det som er planen da, å få mer definerte former; mindre eple, og mer flaskeform...eller hva var det nå kan kalles når vi går betydelig mer inn på midten av kroppen enn tilfellet er med et par kilo ekstra rundt både midjen og hoftene.

jeg er enig; synes nå en slank kvinnekropp er flottere enn en undervektig pikekropp; ingenting å streve etter det.

 

Jeg sitter bare og tuller ikveld; skulle egentlig bakt til jenteselskap imorgen, men er for sliten og godtesyk og prøver å bekjempe det ved å lese litt på nettet og skrive litt. Og så må jeg finne enklere dessertløsninger enn hjemmebakt ostekake. Var på lang joggerunde igår og jeg kjenner det godt idag; sigen og litt sur...hehe

 

Det er skikkelige utfordringer nå når julen nærmer seg med stormskritt: jeg regner med at du klarer å ignorere kakene i barnehagen imorgen; er det ikke for tidlig med kaker før kl 11 på formiddagen? de kan umulig smake noe særlig så tidlig- ja jeg er B-menneske. Og dersom du mot formodning skulle tenke at de kanskje smaker må du tenke at du har bare x-antall gram igjen til del 2, og de kakene kan ikke måle seg med del 2.

 

jeg skal på julebord hver dag hele helgen, og driver og fundere på hvordan det er mulig i det hele tatt å tenke på å slanke seg nå.....får vel legge inn løpeturer mellom slagene.

 

snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for en fin dag jeg har hatt, dere! Maten har gått fint, ingen sjokkis- det begynner å bli lenge siden nå. Og jeg har trent; en kjempemorsom time som heter step styrke. En times hardkjør hvor annenhver sang er step og styrke med vektstang. Digg! ( etterpå ihvertfall....)

 

Som dere kanskje husker, så er det jentejulebord i morgen. Å som jeg gleder meg til det, jeg "elsker" jentene mine! Sukk....Gikk avgårde med krum nakke og høye skuldre, for å se om jeg fant noen klær. ( liker det nemlig ikke, med den vekta jeg har nå...) Men vet dere hva? Fant en utrooolig kul kjole på Floyd, en butikk jeg nesten aldri er i, da jeg tenker at ikkeno passer til meg der. Men jeg sneik meg inn- som et snikende ullteppe- og fant drømmekjolen :) Knelang, uten ermer, med løs knyting i livet. Mønstrete i grønn, blå- og bruntoner. Litt sånn tungt silke-aktig stoff i den, så den falt veldig pent. Skled rett inn i L, og den var litt romslig, faktisk :) Prisen var stiv, men det tok jeg løpefart å d..... i, for å si det sånn. Gjett om jeg skal føle meg fresh på jentejulebord i morgen? Yeah, mama!!

Jeg sniktitta også på olabukser, og det er sååå mange utrolig kule! Og de skal jeg inn i. Til sommeren :D

 

Ønsker dere alle sammen en riktig kos førjulshelg. Mitt program er proppfullt: trening, ishockeyavslutning med småtrolla, handling, jentejulebord, pepperkakebaking med småtrolla og til slutt ishockey-cup med størstetrollet søndag kveld. Kanskje jeg ikke rekker å spise?? :)

 

PS- Jeg hoppa galant over pepperkaker og nybakte lussekatter i barnehagen i dag. Weeee! ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å' date=' for en fin dag jeg har hatt, dere! Maten har gått fint, ingen sjokkis- det begynner å bli lenge siden nå. Og jeg har trent; en kjempemorsom time som heter step styrke. En times hardkjør hvor annenhver sang er step og styrke med vektstang. Digg! ( etterpå ihvertfall....)

 

Som dere kanskje husker, så er det jentejulebord i morgen. Å som jeg gleder meg til det, jeg "elsker" jentene mine! Sukk....Gikk avgårde med krum nakke og høye skuldre, for å se om jeg fant noen klær. ( liker det nemlig ikke, med den vekta jeg har nå...) Men vet dere hva? Fant en utrooolig kul kjole på Floyd, en butikk jeg nesten aldri er i, da jeg tenker at ikkeno passer til meg der. Men jeg sneik meg inn- som et snikende ullteppe- og fant drømmekjolen :) Knelang, uten ermer, med løs knyting i livet. Mønstrete i grønn, blå- og bruntoner. Litt sånn tungt silke-aktig stoff i den, så den falt veldig pent. Skled rett inn i L, og den var litt romslig, faktisk :D Prisen var stiv, men det tok jeg løpefart å d..... i, for å si det sånn. Gjett om jeg skal føle meg fresh på jentejulebord i morgen? Yeah, mama!!

Jeg sniktitta også på olabukser, og det er sååå mange utrolig kule! Og de skal jeg inn i. Til sommeren

 

Ønsker dere alle sammen en riktig kos førjulshelg. Mitt program er proppfullt: trening, ishockeyavslutning med småtrolla, handling, jentejulebord, pepperkakebaking med småtrolla og til slutt ishockey-cup med størstetrollet søndag kveld. Kanskje jeg ikke rekker å spise??

 

PS- Jeg hoppa galant over pepperkaker og nybakte lussekatter i barnehagen i dag. Weeee! ds.[/quote']

 

Så fint at du fant fin kjole:)

Jeg skal på StepStyrke time for første gang på mandag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du kommer tråden min :)

Jeg har lest tråden din ,og den er underholdende må jeg si. Flink er du også!

 

Masse lykke til på stepstyrke- kjempegøy!!

 

Nå har jeg vært å shoppa litt, og skal straks hoppe i dusjen. Har planlagt å få i meg ca 800 kcal før jeg drar på jentejulebord. Da har jeg ca 6-800 å bruke i kveld på litt mat og mye drikke :D Og så skal det danses!

 

Johooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok titta inn på tråden din både titt og ofte også:)

Venter spent på del 2! :)

 

Kos deg masse på juebord i kveld!

Jeg var på julebord i går. Tror jeg kom ut av tellinga på kalorier.. :)

For å si det mildt..

MEN! Dansa som en GAL! Så må jo ha forbrent en del også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg kommet meg hjem og har sovet skikkelig godt i natt...ingen flere eksamensbekymringer og med en hånd godt rundt kjæresten så sov jeg som et barn, haha.

 

i dag er det dags for kjøkkenskapvasking, julebakst og julepynting. gleder meg til å se resultatet og komme litt i julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått opp og ned må jeg si. :D

I går- på jentejulebord- gikk det kjempefint. Spiste bare det jeg skulle og drakk bare det jeg hadde planlagt. Holdt meg laaangt unna godis og chips. Var fornøyd når jeg la meg i går kveld...

 

I dag, derimot...hmpf...Har bakt pepperkaker med småtrolla, og det har blitt en del pynt (nonstop) og 5-6 pepperkaker, og bare uregelmessige måltider ellers. Ikke bra. Gruer meg til veiing på tirsdag, gitt. Får bare stå på fra i morgen igjen, og håpe det beste.....

 

Ha en kos søndag, her dufter det pepperkaker, og småtrollas pynta hjerter henger i vinduet, over adventsstaken...

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på dere, men lover ingen daglige rapporter pga dårlig pc tilgang (muligens da.. for man har jo barn som okkuperer slike innretninger).

 

Lykke til videre denne uka. Selv må jeg bake, men lover å holde meg laaaangt unna glasuren.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ikke av opplegget, men av å være i del 1....

Jeg lengter sååå etter å komme over i del 2, få se 8-tallet først! Da vet jeg at jeg blir supermotivert for å jobbe meg nedover 80-tallet. Jeg var 600 gram unna forrige uke, så gjenstår det å se hvordan det går på vekta i morgen.

Har ikke store forhåpninger. Første del av uka gikk bra, bla med knallhard trening og bra kosthold. De siste 2-3 dagene har blitt litt tullete, og jeg har ikke fått trent siden fredag. Tiden strekker rett og slett ikke til i julestria merker jeg....

 

Vel, jeg popper innom i morgen etter siste kursdag før jul. Har allerede meldt meg på kurs som begynner 6.jan. Jeg sier som Stinaina: jeg bare ler av kiloene. HAHAHA. HA!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha-HAA!!! :D

 

Det går sikkert bra på veiedag i morgen!

Og hvis ikke, så er det alltid: Ny uke - Nye muligheter! :)

Masse lykke til i morgen hvertfall!! =)

 

Vi veit jo det alle sammen - At hvis vi bare ikke gir oss, så ender vi opp der vi vil til slutt!

Det er jo ren matematikk! :)

 

Du har jo et pågangsmot man virkelig kan misunne!

 

Stå på du, soleia, så kommer resultatene! :)

Del 2 er nok nærmere enn du tror! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg skrive det!!!!

Ned 900 gram og dagens vekt : 89,6!!

 

Limer inn:

 

DEL 1 ----- 95,0-90,0 KG Påbegynt 13.08.08

 

DEL 2------ 89,9 -85,0 KG Påbegynt 16.12.08

 

DEL 3------ 84,9-80,0 KG

 

DEL 4 ------79,9 - 75 KG

 

Her kommer dagens Oscar-tale:

tusen takk til alle som følger med meg, og har støttet meg gjennom del 1. Håper dere vil være med videre i del 2. Jeg kan ikke vente med å jobbe meg videre nedover på 80-tallet!

 

WEEEEE!!!

 

:D:)

 

Kommer tilbake med mer, bla en plan for de tre juleukene uten kurs, men nå skal jeg bare kooose meg og være glad litt! (med klementiner, må vite)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over i del 2 er knallbra, skikkelig førjulspresang til deg selv :D

 

Klart jeg støtter deg videre, gleder meg allerede til å henge meg på igjen selv. Kunne virkelig ønske at vekta gikk nedover og ikke oppover...hehe...men satser på et skikkelig jafs ned i slutten av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smugspiser

hei og GRATULERER med del 2

 

Har skrevet så vidt her før utenom å si så mye om meg. skriver som regel inn tall og statestikk på "stinaina sin dagbok"

 

korte trekk:

22 år,

170 høy,

før vekt: 77,

nå vekt: 75,5.

min 3 uke her inne. skulle ha veid meg på mandag men da kjørte jeg fra tidlig på morraen og i dagmorges ble familie hunden veldig syk. utsetter det til mandag.

 

Haddde selv en veldig hyggelig helg. Kjøpte meg to nydelige kjoler. begge i strl 40 =) ooooh yeah. Jula blir nok "stri" så vi må ta oss ekstra sammen og ikke skli alt for mye ut. Selv reiser jeg den 7 jan. så jeg kan ikke la det gå for ille. gruer meg noe inni granskauen til å gå med badedrakt!! får vondt i hode av å tenke på det. Kanskje jeg skal ønske meg en flat mage av julenissen i år?

 

lurer om om det funker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst for mye utskeielser i helga. I dag tidlig viste vekta 69,8. Altså opp en halv kilo. Pokker.... Synes jeg har vært flink, spiste riktignok EN twistbit, ikke pose nei, på lørdag men den kan vel ikke ha gjort utslaget. Men må (rødme) innrømme at det ble litt vin og ymse på kvelden. men ikke så mye at jeg har sorte hull i hjernen. Kanskje det rett og slett er dårlig batteri på vekta... kan den ha hengt seg opp? Det tror jeg vel ikke på selv en gang.

Men kjøpte en ny lekker grålilla silkekjole på lørdag formiddag. "Litt" snau, men jeg skal inn i den før 15.mars, om jeg så skal snøre inne både pupper og rumpe.

 

Har noen av dere prøvd disse "hold-in" trusene? Truser og truser, går fra under puppen til midt på låret. Men som nød for å passe inn i noe...perfekt.Blir i allefall en str. mindre. Litt dyre(379kr) men... kan være verdt det. Føler meg litt som Bridget Jones da hun skulle på gallamiddag, men så langt har den bare rulla ned litt.

 

Håper dere alle får en flott uke. Dere er jo alle kjempeflinke!!!

 

Løkke tel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg kjempeglad. suuupert at du er over i del 2. en skikkelig god start på juleuken. stå på! :D

jeg må visst komme meg på trening i dag, skal jeg komme meg gjennom julen, hehe. nytter ikke å slite sofaen. ble kjempeglad på dine vegne nå og gleder meg til å følge deg videre mot del 3!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: tusen takk for gratulasjoner fra pav (gleder meg også til du begynner igjen i mars...), Stinaina (min step-styrke-partner...), smugspiser (koselig å bli kjent med deg!), Daimbolle ( hvordan går det med deg der hjemme??) og Julianna ( håper det går fint med deg!)

 

Jeg har nå fått fordøyd dagens fine vekt, og er i ferd med å lande igjen. Jeg har tross alt et stykke igjen, og har en utfordrende tid foran meg; jula, så her kan man ikke hvile på laubærne :D De neste dagene blir litt "kritiske" ifht hvordan jula skal gå. Hvis jeg får en fin start med bra mat og trening, øker oddsen veldig for at resten av jula går bra. Hvis jeg skeier ut et par dager nå, og tenker " pytt, jeg tar meg inn igjen snart..." så ryker jeg rett utpå igjen. Som en alkoholiker, egentlig...Jeg holdte på å forsyne meg rikelig av kakeboksene med hjemmebakte pepperkaker med melis og nonstop på istad, men klarte å hanke meg inn, og tok bare ett lite hjerte som jeg regnet inn i totalen. Så her gjelder det å ha fullt fokus, spess de nærmeste dagene.

 

Jeg har satt meg opp en plan for de neste tre ukene uten kurs. Jeg har lagt inn hard trening 8 ganger. Noe mer klarer jeg ikke pga jobbing og familieselskapeligheter. Jeg skal også holde meg til meny 2 alle dager, bortsett fra 24.12 og 31.12. Vet det høres vel strengt ut, men jeg vet hvor mye det koster å kvitte seg med ekstra kilo når januar kommer. Jeg orker det bare ikke.

Og jeg har seriøse planer om å komme i mål innen sommer/tidlig høst 2009, og da kan jeg ikke "ta meg råd til" å gå opp et par-tre kilo i jula.

 

Ellers klarte jeg målet mitt om å gå ned 4 kg på kurset, det gikk akkurat, det :) Etter at jeg begynte på kurs igjen har det virkelig løsna for vektnedgangen, så det er helt tydelig at jeg har behov for å gå på kurs. Jeg klarer ikke "hjemmeslanking"....

 

Så var det mål for disse tre ukene...Hm...Jeg skal ihvertfall ikke gå opp.

Jeg skal ha veiedager 24.12, 31.12 og 06.01. Jeg tror jeg går for 1 kg ned. Kanskje dristig, men jeg prøver. Det skulle bli ned 0,33 i uka. Så da skulle vekta altså bli 88,6 den 6.januar, når jeg tropper opp på nytt kurs. Ønsk meg hell og lykke, jenter!

 

Kom gjerne innom dere andre også, så vi kan hjelpe hverandre gjennom juletiden!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stratesji du har. Ja det er fort gjort å dette ned på de gamle uvanene vi (har) hatt. Jeg hadde siste dag med ukerapport i dag. Skal også begynne på nytt kurs i Januar. Jeg har på disse 8ukene gått ned 5,4kg og over 20cm til sammen. tror det var 29cm. Så jeg har noen kg igjen. Snakkes kanskje utover. Jeg kommer også til å være innpå her innimellom. Hvis jeg ikke skal bort da. Snakkes hvis du vil at jeg kommer innom deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hehe-selvfølgelig gjør den jo det, når vekta går nedover. Dah.....

 

Ville bare si at da jeg begynte på kurs for 8 uker siden var BMI 31.3. Det er overvekt med økt helserisiko.(fysj....) I dag var den 29,5. Det er fortsatt lett overvekt, men den økte helserisikoen forsvinner ved BMI under 30. Alt dette iflg min kursleder. Jippi!! Ved min målvekt vil jeg ha en BMI på 24,7 som er innenfor normalområdet. (20-25)Det diskuteres også om normalområdet skal økes opp til 27, da det ikke utgjør noen helserisiko, og fordi såpass mange av norges befolkning ligger på 26-27....Ikke for det, jeg skal ned på BMI 24,7 uansett jeg altså....

 

Hei på deg dronninga- og selvfølgelig vil jeg at du kommer innom- her er alle hjertelig velkommen når de måtte ønske. Sammen er vi sterke :D Jeg har lest litt i tråden din og synes du er kjempeflink og jobber bra!

 

Ha en fin kveld, senga venter!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir litt stressa mtp alt som skal ordnes til jul, nå. Mest av alt det som skal handles inn og gjøres klart. Vi får gjester i romjula, og da vil jeg ha et pent, ryddig og rent julehjem og by på god mat og levende lys og hygge :D

 

Ellers går det bra. Merker at jeg tar veldig en dag av gangen nå. Synes det er tre tøffe uker foran meg. Men det skal gå. Maten har gått fint; spist 1200 til nå, og skal kose meg med yammi-mat etterpå; knekkebrød med egg og røkelaks....mmm.

Kom forresten på SATS i stad, og var så klar for en times stram opp puls, ja jeg gledet meg faktisk! Så var altså timen avlyst pga syk instruktør...Fy søren så skuffa jeg ble! Vel, løp 10 min på tredemølla og sykla 12 min før jeg trente litt styrke. Men det blir liksom ikke det samme som å "piskes rundt" i en sal.

 

I morgen venter en "kosedag" for Soleia! Jeg skal til frisøren å freshe meg opp, holder på å spare til en litt lenger bob-frisyre, etter en periode med kort rufsete hår. Skal også kjøpe meg noen nye klesplagg, støvler og resten av julegavene.

Det blir deilig. På kvelden venter juleavslutning med all-idretten på småtrolla, så jeg rekker ikke trening i morgen. Men maten skal gå bra. Den skal gå bra. Den skal gå bra. (sier jeg det ofte nok, blir det sånn..hehe)

 

Ha en kos førjulskveld alle sammen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Huff....Har ikke spist mer enn meny 2 tilsier, men motivasjonen har vært litt skrall i dag. Har bare lyst til å gi beng, og spise det jeg makter. Hvorfor det, egentlig? Jeg som endelig er over i del 2?? Hjernen er en rar tingest....Har prøvd å analysere litt hvorfor dagen har vært tung:

 

- lenge til neste kurs

- skal ha tre nattevakter i helga, og det viser seg å være vanskelig for meg å gå ned rett etter nattevakter....og da tenker jeg: "jeg klarer ikke å gå ned denne uka likevel, så da kan jeg jo bare gi beng...

- omgir meg med masse fristelser. I stad sto jeg å la berlinerkranser og goro oppi kakeboksen...sluuurp...de beste julekakene ever! Jeg rørte ikke, men fytti så fristende.. :D

- jeg går aldri mye ned uka etter at jeg har gått mye ned (noen som skjønte den??), derfor mister jeg troen på nedgang, og har lett for å gi beng pga det.

 

Nei, her er det bare å stramme seg opp, og niplanlegge de siste dagene fram til julaften. Etter å ha pakket inn de siste julegavene etterpå skal jeg sette opp en meny for neste døgn, inkl den første nattevakta. Og før nattevakta skal jeg på min favoritt- stepstyrke :)

 

Ha en flott førjulskveld

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:-) Ja de tankene du har er ikke så langt unna hos oss alle. Men tenk positivt. Du har jo gått ned endel og har kommet i del 2 som du sier. IKKE kast bort det på sånne tanker:-) Og fristelser ligger overalt nå for tiden. Ja det er ikke mange som tenker på oss som ikke skal ha... Men stå i mot ikke gi deg:-)

 

Det at du ikke går ned så mye hver gang er vel at kroppen må rekke å få ting i balanse tror jeg. Jeg går heller ikke ned mye hver gang:-) Kroppen er finulig ting skjønner du. Ha en god kveld vidre. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...