Gå til innhold

64 kg, vil ned til 59


Gjest kakemoms

Anbefalte innlegg

jeg er veldig sånn rasjon siden jeg har gått på GR før. så er jeg en typisk vane person :(

 

frokost :

en skje tran .. blleh

2 stk skiver a 30 gram

5 gr lett vita hjertegod smør

2 stk påleggsrasjoner a 20 gram

 

lunsj :

en skive a 30 gr

5 gr lett vita hjertegod smør

20 gr pålegg

 

mellommåltid ;

en skive a 30 gr

5 gr lett vita hjertegod smør

20 gr pålegg

 

middag ;

150 gr kjøtt/ pølse/ kyllingfilet/ fisk/ kyllingkjøttdeig ol

150 gr potet eller 100 gr ris eller pasta.

50 gr kesam eller o,5 dl saus

 

spiser somregel frukt innimellom, dvs tre frukt til dagen, og tre yoplait yoghurter eller 4,5 dl skummet melk

alternativer til frokost bruker jeg gjerne havregrynsgrøt lagt av 40gr havregryn og vann, og 20 gr syltetøy oppå, og kanel og splenda.

 

til pålegg har jeg somregel skinke, servelat, ost, syltetøy eller cottage cheese

liker godt taco jeg også, og biff og fiskeboller. og graut :(

innimellom spiser jeg mye salat, gulrot, kålrot og cherry tomater

kan spise en kasse med cherry tomater ... hehe de er nesten like gode som smågodt. er begyntet å ha rå broccoli og kinakål i salatene, det metter skam godt !!

de dagene det er jobb og skole spiser jeg fjordland (fusilli alla panna, skam goe)

elle så lage eg meg en pasta salat med pasta, og bog skinke og egg og dressing dagen før. den dressinga eg brukar er th island 3%. lite kaloriar.

prøve å drikka masse vann, ikke alltid like lett.

drikke masse pepsi max...... og drikke litt te med suketter.

 

jeg prøver å spise hver tredje time

og dauer om det går over fem timer mellom hvert måltid. .... hehe

trener somregel rundt 40 min hver dag, går tur med hunden.

 

kan ikke alle forklare hvordan de spiser ?? hehe

kan liksom lere nye tips av alle da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Har ikke vondt i magen men fryser... Andre?

Har også de humørsvingningene for det meste bare sur, og ekstremt kort lunte.. Andre som har det? Stakkars mann min:(

Stakkaren viste ikke va han skulle gjøre i sted, jeg ville ha snop, ville ikke ha snop,SKULLE ikke ha snop. Var så sur å vanskeli at det var faktisk nummert før jeg kjøpte meg snop, for å se om humøret ble bedre...

Kanskje jeg er på snopeavrusning......blir ikke man litt ustabil på avrusning??:(

 

Grur gleder meg til veiing i mårgen. Føler jeg har spist fornuftig,og trent. men men.

 

Å tre dager på rad kittycat!! Mange år siden jeg klarte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det ikke før jeg heller, men ja. uff. Det var ikke smart. Også drakk jeg MASSE alle dagene.

 

Er det feigt å hoppe over veiinga? :( Har ikke fått nok treningspoeng heller. Har vært syk + ikke hatt tid til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på treningsstudioet og der sto det 62,4 jeg hadde lyst til å begynne og grine. Jeg skjønte ingen ting. Var vekten hjemme feil? Hadde jeg gått opp 2,4kg på noen dager? What?!

Da jeg gikk av vekten gikk det opp for meg at jeg hadde en halvliter vannflaske i hånden, sko, tjukk genser, tskjorte, undertøy, ipod osv :( haha jeg veier meg vanligvis uten en tråd. Så da jeg kom hjem veide jeg 59, noe jeg er veldig fornøyd med. Hovedmålet mitt var å gå ned en kg denne uka.

 

Mål for uka:

10 treningspoeng

Gå ned en kg

Kjøpe 2 konsertbilletter (Katzenjammer og Valentourettes)

Prøve å holde meg unna en stabil gutt som jeg er litt småforelsket i:P

Se Anne Kat-showet

Bli kjent med den nye roomyen :(

 

(Tenkte å utvide målene til litt private)

 

Btw: Jeg har spist sushi 4 dager på rad! 12 biter med fetfisk = 700kcal. Hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minus 1,3kg og 2 cm, kjempe fornøyd:):(

 

Det var mer en forventet...

Har lagt mat plan for hele uken. Ble så gla og motivert når jeg gikk på vekta i dag tidli at jeg var på butikken å handlen inn for hele uken kl fem over ni:)

Masse sunn å go mat.

 

Kan legge inn va jeg spiser i løpet av en dag

 

Frokost: 4 knekkebrød, forskjellig pålegg. eller havregrynsgrøt.

Lunch: 4 knekkebrød

Middag: veldig forskjellig, men prøver å spise litt mindre, stoppe når jeg ikke er sulten lenger,eller verfall ikke spise meg stapp mett.

Kvelds: 4 knekkebrød.

Frukt og grønnsaker i mellom måltidene. Av og til yoplait.

 

Jeg måler ikke mat eller teller kalorier så nøye, men prøver å være litt bevist på va jeg spiser/putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff i dag regner det å blåser som bare juling, kvier meg til å trimme med hunden i dag .... huff ....

 

idag skulle jeg sove til kl 11, men mobben har slått seg av, så våkna kl 12.40 esj,

så nå¨må jeg snart starte med leksene, huff....

 

idag skal vi ha kyllingburger til middag fra gr boka, den er kanon

 

gru gleder meg til veienga på onsdag, føler ikke jeg har gått ned, men jeg føler jeg har vert veldig flink alikevel....8,6 tp og greier og greier

 

til helgen skal jeg hjem til mamma å pappa, men jeg har sakt jeg skal lage middagene, ingen skal få klusse til mitt opplegg, forøvrig er mamma veldig glad, for hun følger gr selv :o

 

håper jeg har gått ned noe til onsdag,.....

 

 

sbs: 1,3 kg sattan , skam bra :o

trur eg åg hadde flydd te butikken då !! kanon bra , imponert imponert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykatt: Eg missunner deg sånn den vektnedgangen!! Du er kjempeflink da, 3 kilo på 2 uker er jo skambra!!

 

Sbs: 1,3 kilo og 2 cm, WoW....applaus:)

 

Maddemor: eg har veiedag imorra, snikveide meg idag, sto på stedet hvil, så det kommer vel ikke til å gå ned noe særlig mer til imorra....og det betyr stillstand enda så flink eg har vært.....ned tur!!

 

Idag har eg baka 2 kaker, sjokoladekake og gulrotkake, skal bake peanøtt kake ikveld, og marsipankake imorra. Min bror blir 20 imorra, og eg er bakeren, snakk om utfordring til å holde meg unna kakene da...hjelpe meg, må gud gi meg styrke til å holde meg unna....til no har eg bare så vidt smakt på sjokoladeglasuren....men gu kor det frista å ta et stykke....kommer til å bli deppa vist eg ikke går ned imorra.....da e liksom målet mitt til eg skal reise, veldig langt unna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie- og måledag i dag.

Vekten er den samme (55) men jeg har mistet 2 cm rundt både midje, og lav midje, og 1 cm rundt lårene. Fornøyd med det :o

 

 

Slenger meg på med å skrive en typisk dag for meg:

 

Frokost: 2 skiver grovt brød med ekstra lett gulost og salat, eller 2 soyapannekaker med pålegg.

 

Lunsj: 1 Polarbrød Fullkorn ekstrem med salat, agurk og ekstra lett gulost.

 

Mellom: Frukt eller yoplait yoghurt.

 

Middag:

100 gr. Kjøtt/fisk/kylling

40 gr. Fullkornris eller potet.

+ Saus og Salat eller kokte grønnsaker til.

 

Kvelds: Havregrøt laget av 40 gr. havregryn med fruktbiter oppi, eller 2 knekkebrød med magert pålegg.

 

Spiser ganske mye frukt hver dag i tillegg, men jeg sliter litt med å komme opp på 1500 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag jeg og og ble ganske overrasket!! Fra 64,5 sist uke til 63!??! Det kan jeg nesten ikke forstå! Men ble veldig motivert til å fortsette da! :o

Forventet ikke det altså, bla. klarte jeg ikke å holde meg helt unna snop og chips i helga, men klarte hvertfall å begrense meg (noe som er nytt for meg! :o) så jeg aldri gikk over dagsbehovet... Så hadde jeg ca 6 trimpoeng. (Satset på 8, men jeg også ble litt syk, så jeg orket ikke de siste dagene)

Veldig fornøyd uansett! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag jeg og og ble ganske overrasket!! Fra 64' date='5 sist uke til 63!??! Det kan jeg nesten ikke forstå! Men ble veldig motivert til å fortsette da! :o

Forventet ikke det altså, bla. klarte jeg ikke å holde meg helt unna snop og chips i helga, men klarte hvertfall å begrense meg (noe som er nytt for meg! :o) så jeg aldri gikk over dagsbehovet... Så hadde jeg ca 6 trimpoeng. (Satset på 8, men jeg også ble litt syk, så jeg orket ikke de siste dagene)

Veldig fornøyd uansett! :o[/quote']

 

Gratulerer! Det er jo kjempebra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittycat:ok, noe helt annet en slanking: Skal du og på katzenjammer den 15 november på rockefeller?? Det skal jeg og:) har ikke kjøpt billetter enda da skal, gjøre det i morgen tenker jeg, venter på litt penger fra andre som skal være med. Hva syns du om de? kjøpt plata deres? Noen flere her inne som har hørt om de? Anbefaler på det sterkeste å kjøpe den!

 

tilbake til slanking og mat: får man kjøpt en kursbok på nettet uten at man har meldt seg på noe kurs? hadde vært så greit...bare soser rundt jeg...noen som har noen gode middagsoppskrifter?

Vet ikke om jeg tør å gå på vekten i morra..tror jeg venter til neste uke..ikke vært så flink i går eller i dag. Kjenner meg litt igjen med den kjekspakka som forsvant, og følelsen etterpå..skikkelig surt!

noen her som føler at maten en skal spise blir borte fort som bare det? tror jeg må lære meg og spise saaaaaaaakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakemoms: tror jeg ville gått på vekta selv om du er reddd for oppgang/føler du har spist for mye. Ikke sikker så gale som du tror:)

Og tilfelle du har gått opp, så går du sikkert ned neste gang:)

 

Jeg syns det var greit og ha veiedag på mandag, var litt bevist på va jeg stappet i meg i helgen, for jeg viste jeg skulle på vekta mandag..hadde det i bakehode hele helgen...

Fairy og UllaJp: godt jobba:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep Katzenjammer 15.11. Moro at vi begge skal da! Jeg kjøpte billetter i dag. Jeg har ikke kjøpt plata ennå, men så de live på 17. mai, kjempe kult!

 

Så flinke alle er altså, det er veldig motiverende å se hvor bra alle gjør det. :o Gjør meg veldig glad! Gratulerer :o Fairy: Det er ikke vekta som teller, det er jo "volumet", så du burde absolutt være fornøyd da. Jøssenammen :o

 

Sino: oi alle de kakene, det er styrkeprøve det! Jeg blir mektig imponert. Jeg klarer bare å holde meg unna ting, ved at jeg ikke setter meg i sånne situasjoner.

 

Hvor mange kcal er det i en delideluca calzone pesto vegetar? Jeg hater å spise ting jeg ikke får skrevet inn. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag, ned 400 gram....hadde så lyst å ha klart meir...men er no fornøyd at det er ned iallefall...

 

I dag blir det kakebesøk, så skal kose meg med et stykke kake idag :o

 

Fortsatt ikke noe mer trening på meg, sliter med stiv nakke som resulterer i spenningshodepine, så da tørr eg ikke trene, men hadde så absolutt hatt behov for en gåtur...får se imorra, eller ikveld, om eg må gå av meg kakene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumsemull

Innom som snarest. Har veiedag i morgen, og er veeeldig spent!!

Var på seminar i helga med dertilhørende utskeielser om kvelden.. (altså mat og drikke... :o) Det må vel gi noen utslag... feil vei... ?

Så flinke dere har vært med med opptil 1,3 kg. vektnedgang! Utrolig bra!

 

Hører fra meg i morgen etter veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit fornøyd, i og med at det var midt i denne uka jeg trappa ned til den menyen jeg hører hjemme på

 

gikk fra 61,4 til 60,8 kg denne uka .. ned 600 gram :o

kunne ønsket det var mer , men sånn er det alltid.

 

stresser litt.. mistet skoleboka mi kansje, vet vertfall ikke hvor den er, var på forelesning i går, å nå er den søkk borte;( asj, håper den dukker opp, var hellferdige med den....

 

håper det går greit med dere ? skal hjem i helgen, på middag til svigers, kansje pinnekjøtt, huff.. ser for meg at vekta stiger da ja .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumsemull

Ned fra 64,8 til 63,7 kg. i dag. Kjempefornøyd og ikke så lite overraska! :o

Gir også god motivasjon til å være ekstra flink i helga. Skal ihvertfall bare være hjemme denne helga, så da er det litt lettere, kanskje..

 

Ser at det er mange av dere som har gode resultater siste uke, og det er så bra!

Vi står på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle kakene overstått, spist kake to dager på rad no, men har vært flink å bare spise lite :o

 

Sliter litt med å komme på sunne middager for tida.....er skikkelig matlei....og føler at eg ofte tyr til ting eg egentlig ikke skulle ha spist. Skulle nok heller ha bruk kaloriene på noe som var sunnere...

 

No har eg laga meg kvelds, egg og skinke salat. Det er no iallefall magert og sunt;)

 

Håper det går bra med dere andre, dette klarer vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver? Oh nei jeg er av den trege rasen.

Mamma og jeg vurderer å reise på cruise på Nilen i julen. Håper jeg får fri fra jobben. Jeg har så utrolig lyst :o Noen gjort det?

 

Tips til herlig mat:

Knorr ferdig tomatsuppe med soltørkettomater. Den har bare 150kcal :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittycat: cruise høress deili ut!

God tur fairy!

 

 

Jeg har begynt å bli forkjølet,nyser,snørrer å fryser:(:o

Så ble ingen trening på meg i dag. Skal i selskap/fest i mårgen, blir vel en del fristelser da tenker jeg. Viljestyrker, viljestyrek kom til meg!!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt syk (igjen!), har bare 3.4 treningspoeng. Det er katastrofe!:o Føler meg slapp og dårlig, full av feber. Også trøstespiser jeg fordi jeg er hjemme alene, alle er ute..

 

sbs: God Bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...