Gå til innhold

64 kg, vil ned til 59


Gjest kakemoms

Anbefalte innlegg

kanon :) ja, eg va skam glae. så lenge det går NED e d ok !!

hehe sa han det, så kosli.

typen min sier rumpa å magen er blitt mindre, men han merker jo forskjell på bare at par kg så jeg vet ikke helt hvor mye han legger i det . hehe

 

 

hevregrynsgrøt: oj, 5 dl melk var mye

jeg lagde 40 gr tørr gryn å kokte med vann så hadde jeg kanel, 5g smør og 35 g syltetøy på.

da blir det akkurat en frokost /lunsj i følge grete roede.

husk at du kan pøse på med kanel å splenda.

men i hht rosinene så kan du sikkert ta rosiner i stedet for syltetøy, men er litt usikker på hvor mye du kan ta

 

hele havregrynsgaøten i sin helhet skal vere på rundt 220 cal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

sbs: Jeg lager havregrøt av 1 dl (50 g) havregryn (bruker de store), 2 dl vann og 0,5 dl melk (ekstra lett eller skummet). Koker det forresten. Har aldri prøvd å lage havregrynsgrøt i microen.

Har fruktbiter, enten banan, eple eller kiwi oppi.

5 dl melk hørtes mye ut, og jeg ville ha byttet ut sukkeret med splenda eller frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra maddemor:) Eg og har fått bemerkninger av samboeren at han kunne se det på meg at eg har gått ned no, har gått ned 3 kg til no, så begynner å merke det så smått på klærene no:) deilig!!

 

Havregrøt lager eg og av og til, kjempegodt er det. eg lager det på 1 dl havregryn(den blå posen som står havregrøt på som er med kruskakli i) og 3-4 dl vann, og pittelitt salt oppi. Koker det på ovnen. Har laget det i mirkoen og, men da må en ha mindre vann i. Men syns at det er mye bedre å koke den på ovnen, smaker mye bedre:) har ofte blåbær til og kanel og splenda.Når eg bruker blåbær eller syktetøy, bruker eg ikke smør i, syns ikke det blir godt.

 

Skal dere noe spennende til helga da? eg skal ut å spise tapas idag...mmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var det lørdag. har fått heeeelt dilla på delikatesse sesam knekkebrødene til wasa :) mmmmmmmmm prøøøøv dem

 

idag skal jeg bruke kosepoenga på sjokolade, gleeeeder meg .....

 

holler meg veldig til ``dietten`` og sunst det går bra.

 

kunne tenkt meg å trent mer, men blir ikke. går bare turer, og nå har jeg EKSAMEN på torsdag, så kan ikke heeeelt prioritere trimminga, men hunden må ha luft. går tur i 30-45 min til dagen som regel

 

hvordan går det med dere andre her da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for havreggrynsgrøttips:)

 

Er sånn passe til dårlig fornøyd med helgen, fikk besøk på fredag så jeg fikk ikke trent.Fikk ikke tid i dag heller. Både i dag å i går gikk det alllt for lang tid mellom lunch og middag, noe som resulterer i at jeg spiser for mye:(

Så jeg må skjerpe meg der!!

Grur meg til veiing mandag... Men føler jeg har blitt strammer rundt magen.

Føler meg bedre også når jeg spiser sunner/mer fornuftig.

 

Skal prøve å komme meg på trening i mårgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok innrømme at eg gikk på en skikkelig smell igår, alt for masse snop,is og diverse, klarte liksom ikke å styre meg :S Idag har det heldigvis gått litt bedre, men har skeia litt ut idag og.

 

Imorra reiser eg en tur til bergen, skal være vekke til onsdag, håper eg klarer å styre meg ang maten da...er alltid så vanskelig når en er vekke og ikke lager maten selv...men kommer no til å gå masse, så får no litt trim av det da. Siden eg blir bortreist, så blir ikke veiingen min før på torsdag denne uka...

 

Håper det går bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig 3kg fra målet sist jeg målte meg, men gudene vet hvor jeg ligger an nå :) Jeg har vært fraværende, mye spennende som har skjedd denne uka. Btw, Sino dødsbra med 2 cm rundt midjen. Damn!

Bra, at du har fått motivasjonen tilbake Madde! :) Godt å høre! Jeg har fått trent ganske mye denne uka, hurra, men jeg har sluttet å skrive inn hva jeg spiser her inne, så jeg aner ikke hvor mange kcals jeg har ligget på om dagen. Det blir spennende å veie seg i kveld.

 

 

Frokosten min fortiden er

40g havregryn,

15g linfrø,

15g rosiner,

50-80g banan,

80g melk.

Masse kcal, men masse deilig energi!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å sprekke i dag.....Men siden jeg har sagt til alle at jeg ikke skal spise snop,klarte jeg å la vær,hadde blitt for flaut:) Meeeen ble et par hvetboller da....Mistet litt motivasjone av veiingen i dag. Så slurvet litt med maten å tenkte å droppe treninga,men mannen sparket meg ut av sofaen å fikk meg på trening:)

Han har gjort det et par ganger, jeg blir like gla hvergang jeg kommer hjemm for at han fikk meg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sbs: Så heldig du er som har en mann som får deg opp av sofaen;)

 

Melkeskummer til 9kr ooioioioi! Det er jo utrolig bra. Melkeskummer er et redskap som skummer melken din.

 

Samme vekt som forrige uke :) væh. Jeg vil ned 3gk! Skal på trening etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiing i morgen, iiiik ,,, gru gleder meg ... rar følelse... hååååper jeg har gått ned, har vert flink, men bare 7,9 tp og ene dagen hadde typen myyye olje på de ovnsstekte potetene, huff.. håper håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye olje en dag er jo ikke så ille. Det har sikkert gått bra Madde. Lykke til;)

 

Jeg har alt 4,2tp denne uka! Aerobic og Power Pilates i dag! :)

 

Kakemoms: Katzenjammer til lørdag, har du fått kjøpt billetter nå? Excite? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor: Kjempebra! :)

 

Jeg hadde veiedag på mandag.

Vekten stå stille, men jeg hadde - 0,5 cm rundt midjen.

Har tilsammen gått ned 2 cm rundt midjen bare på noen få uker nå, så det er jeg fornøyd med ;)

Jeg har også kommet igang med treningen på treningssenteret nå.

Fikk satt opp et styrkeprogram som jeg skal trene 2-3 ganger i uken, + det jeg trener fra før av (pilates 3 ganger i uken + 1,5 times gåtur 2-3 ganger i uken)

Håper på en strammere kropp frem til jul nå!

 

Jeg bare lurer på en ting. Bestilte noen pilatesDvder fra grete roede som jeg fikk i posten i går.

Den ene heter "Aerolates". Det er en blanding av aerobic og pilates, står det (har ikke prøvd det ennå). Link: http://butikk.greteroede.no/276755.o2

Hva skal jeg skrive det på under trimmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sbs: Hvis man spiser lite så er det jo bra å få i seg masse kcal i det ene måltidet man klarer å spise ;)

 

Fairy: Jeg synes det er vanskelig å plassere trening selv, men jeg ville puttet halvparten av tiden på pilates og den andre halvparten av tiden på aerobic. Siden det er en blanding. Si i fra hvis du synes videoene er bra.

 

Madde: Grattis med under 60! Det er da man virkelig begynner å merke det, i hvert fall med min høyde.

 

Hvor galt er det å spise 310kcal til frokost? :) Jeg har fått helt dilla på havregryn, men det er jo så mange kcals i det.

 

Har 6,9P til nå ;) Kanskje jeg kan klare å pushe det til 10 denne uka, som har vært målet mitt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væh, i dag gikk alt til H...

 

Har spist evig mange pepperkaker, banankake, omelett med bacon og 2 SS med smør. (Omeletten fikk jeg servert av en jeg har et prosjekt sammen med, smakte herlig, men hjeeeelpe meg så mange kcals) ..

 

 

x(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eg back!! Har vært bortreist i uka, og har ikke fått veid meg heller. gruer meg litt til å veie meg igjen, fordi eg har ikke fåt vært her inne å notert inn maten, og da føler eg at eg ikke har helt kontroll...og har vært masse ute å spist...menmen, får satse på det beste!

 

Ser dere andre har vært flinke, det er kjempebra, snart er vi slanke alle sammen. Det tar kanskje litt lenger tid enn vi har lyst til, men jo saktere det går nedover, er det lettere å holde den nye vekta tror eg:)

 

Håper alle har en koselig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kontroll, men muskler veier mer enn fett? Jeg har 14,3TP :) Superfornøyd med det! Men jeg har ikke gått ned noe, redd jeg har gått litt opp. :) Har spist mye usunn mat denne helga, men jeg tenkte at det var greit siden jeg trente så mye.. ushj!

 

Jeg har bare lyst på mat heeeeeele tiden...aaargh :)

 

Katzenjammer var fantastisk btw!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 0,7kg og 0,5cm siden forrige mandag:)

Snik veiide meg på fredag, var da 62,2.(hadde hatt spysyken)... julebord i helgen så ble vel mye mat...Spiste snop også. Så må vel si

jeg er fornøyd med helgen

Men jeg hadde tenkt å spise snop denne helge, siden jeg ikke skulle drikke alkohol,så måtte liksom jeg også kose meg;)

Men nå er det full stopp frem til jul igjen.

 

Har blitt forkjølet igjen:( Så blir vel ikke trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare nødt å fortelle, eg var på trening idag!! er bare så stolt av meg sjøl, 20 min på tredemølla i6,5-8 hastighet, og 10 min på elipsemaskin, og 15 min styrketrening. Begynner i det små:) alt er bedre enn ingenting. Tenkte eg skulle prøve å komme meg avgårde imorra og:)

 

Har gått kjempefint me maten idag og, klokka er sju no, og eg har fortsatt 400 kalorier tilgode, kan unne meg kveldsmat og en kaffe latte da:D

 

Veiing imorra, tror eg har gått opp en halvkilo...menmen..sånn er det

 

Jentetur til oslo på fredag, skulle veie 58 kilo eg da etter målet mitt...men det gikk ikke...menmen....satser på det til jul da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...