Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Jeg var en sånn unge, den gangen for mange år siden. Jeg skulle klare alt selv! Jeg er 30 nå, og har innsett at jeg trenger hjelp.

 

Hjelp for å komme meg inn i mitt normale jeg :o

Skal bruke denne tråden som en slags blogg, et sted må jeg få ut alle tvangstanker og deliriums som jeg vet vil komme etterhvert - og jeg vil ikke mase høl i huet på mannen min heller..

 

Håper på forståelse og gode tips og vaner av andre her inne som kanskje har vært samme sted selv en gang.

 

Jeg skal ned 30 kg, det er mye.. Men det skal jaggu bli godt når målet endelig er der, og jeg kan finne fram klærne i skapet jeg lengter etter å bruke!

 

Har holdt på en uke nå, og gått ned 1,1kg. Jepp - nå har jeg startet på veien til en sunnere kropp, bedre helse og mer forståelse av kosthold og hvor mye man faktisk skal spise (fy, det er mye!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Så var dagens trim over.

1 time spinning er gøy :o

Skulle bare ønske de hadde tilbud om ytterligere treningsdager. Har bare 1, og det er for lite. Resten av uka blir fylt opp med raske gåturer, men jeg føler ikke jeg bruker meg selv like mye og effektivt da. Får se hva jeg gjør med det etterhvert.

 

Så var det maten da, henger etter med en del - men 1,5 porsjon med havregrøt og rosiner gjorde susen nå. Får se om jeg tar litt frukt og en yoghurt om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt småskrullete av å tenke på mat så ofte. Er ikke vant med det nei!

Vet ikke om et eple regnes som et måltid? Går til nød som et mellommåltid eller?

Nei, tviler vel på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var uka over, det går så utrolig fort..

Mamma har kommet på besøk, vesla mi fylte 2 år på onsdag og vi skal feire henne litt i helga. Hun har fått en del pakker, og i morgen er det bursdagskake.

Dvs det blir muffins med 2 små lys på for hennes del :o

For min del blir det vel frukt og vaniljekesam, det er godt det også!

 

I kveld skal jeg nyte ett glass rødvin, det skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg sa jeg skulle ta meg et glass rødvin igår kveld, det ble med tanken.

Har heller ikke spist noe godt til feiringa av vesla i dag. Jeg har sånn guffen tanke i hodet om at jeg ødelegger alt ved å ta en muffins eller en sjokoladerute.

 

Kan jo ikke holde på sånn i all evighet, da går jeg vel på en kjempesmell en dag..

 

Men er det verdt det, om den ene muffinsen fører til at det blir en til, og en til... og en til? Kanskje like greit å bare la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben ble faktisk med meg ut på tur i dag!

Det er første gang.. Jeg er klar over at det bare er jeg som kan endre situasjonen min og ingen kan slanke meg for meg. Men han er ikke så altfor støttende i det daglige (han momser snop rett foran meg og handler masse av det - og det er jo så vanskelig å lage middag til alle når jeg skal være så sær å veie alt). Dette var en positiv opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er kjipt, men hvis du vet med deg selv at du spiser så mye som du bør, og at du får litt mosjon i det daglige, så kommer jo resultatene etter hvert. Ikke gi opp!

 

Har du regnet ut ditt kaloribehov, slik at du vet hvor mye du bør spise for å gå ned i vekt? Det kan virke som du er litt unødig redd for kalorier, og det kan jo tenkes at stillstanden din skyldes at du rett og slett spiser for lite.

 

Du skal ikke være redd for å bruke kosemerkene dine. En kalori er en kalori, og det er helt trygt å unne seg et glass vin, noen sjokoladeruter eller noe annet du koser deg med, så lenge du holder deg innenfor kosemerkene. Og for å holde i det lange løp bør du venne deg til å omgås også "skummel fy-mat". Det er DU som har kontrollen, ikke maten! Stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mye rett i det du sier.

Jeg er ganske så opphengt i å spise sunt at jeg ikke fokuserer på å faktisk kose meg oppi det hele. Men jeg tenkte at jeg kanskje måtte starte på en litt streng line for å få ting i gang med sunne vaner og rett antall måltider - godt mulig jeg har feil. Men så vet jeg også at det er lettere for meg å avstå helt enn å bare smake litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Heisann.

 

Jeg er forholdsvis ny her inne, å leste litt på "Ny i vektklubben" forumet... Der fant jeg en diskusjon som viste hvordan man skulle regne ut antall daglige kalorier, og hvilken meny en skulle forholde seg til deretter...

 

Jeg er 26 år, er 1,73 høy å veier i dag 94,4 kg (Begynte på 98,8 for ca en måned siden :) ) Jeg skulle spise sånn omtrent 1900 kcal daglig, og skulle dermed følge meny 3. Den har 5 måltider... Frokost (220 kcal), Lunsj (330 kcal), Mellommåltid (110 kcal), Middag (600 kcal) og kvelds (220 kcal). I tillegg skal jeg ha frukt (200 kcal) og melk (200 kcal).

 

Vet ikke om dette var noe hjelp, men jeg har sett at flere regner frukt som måltider, så da er kanskje 7 måltider greit også? Det sies jo at man skal spise lite og ofte for å få forbrenningen igang, så da gjelder vel sikkert det her også.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg kommer opp i 7 måltider er det jo med ett fruktmåltid. For en hel banan er et måltid i seg selv ;) Og metter godt gjør den også!

 

Ellers har jeg spist mer denne uka og havner på ca 1600 daglig. Alt ved å spise litt oftere og med mer melk. Jeg er ikke glad i melk så må skjule den i form av Biola, yoghurt og ost, men det er i det minste melk!

 

Tran og multivitamin har jeg også anskaffet! Spinning på tirsdag, i kveld skal jeg ut og gå meg en tur - etter at vesla har lagt seg. Nå koser jeg meg med en kaffe etter brødskivemiddag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i sofaen i kveld og var så utrolig trøtt og sliten, men dro meg opp av sofaen og tok meg en gåtur ute i den flotte kalde kvelden, og jeg angrer ikke på det nå! Mer våken , mer opplagt og litt stolt av meg selv som viste såpass med selvdisiplin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det går med deg, EleResa. Flott!

 

Ja, det er en kjempegod følelse når man mest av alt har lyst til å sige ned i sofaen og bli værende - og så i stedet "tvinger" seg ut på tur. Som regel blir man pigg og glad av det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såklart positivt at vekta tipper nedover.

Men jøss jeg skulle ønske jeg var som andre her inne, som går ned flere kilo i uka. Det er motivasjonsfaktor det!! Da blir liksom min halve kilo lite..

 

Jada, jeg vet vi er forskjellige og jeg ønsker såklart alle godt - jeg skulle bare ønske det var meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tydeligvis ikke i meg nok mat i løpet av dagen, slik at jeg må spise en del på kvelden for å fylle dagsbehovet. Jeg havner totalt på 1600 kcal per dag, men opptill 600 av disse kommer etter middag, i form av havregrøt, knekkebrød, melk og frukt. Er dette veldig ille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...