Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Joda, jeg har jo fått noen nye rutiner - og jeg elsker dem jo!

Det er bare litt nedtur innimellom når jeg har skikkelig lyst på noe snop!

 

Igår kveld var en slik kveld, ikke hatt sånne siden jeg startet på dette.

Men det gode som kom ut av det, var at jeg ser jeg kan mestre sånne situasjoner også - ikke hoppe hodestups oppi godteskåla!

 

Det kommer sikkert flere sånne kvelder, så skal huske dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på spinning i dag for første gang etter at jeg var sjuk, og gjett om det tok på!

Under uttøyninga etterpå svartnet det for meg og jeg så stjerner - måtte sette meg rett ned på gulvet!

 

Nå er jeg hjemme under teppet m mat på fanget - godt fornøyd mao.

 

Det ble 5,5 tp i dag. Jeg holder meg til 7-10 poeng i uka så er godt på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag var en vanskelig dag matmessig.

Fikk ikke i meg nok mat på formiddagen, spiste frokost når det var lunsjtid.

Fikk tatt igjen litt med noen små måltider utover ettermiddagen, men middagen ble også liten i går.

Endte på litt under 1300, og ville ikke spise seint på kvelden. Det får gå, trente ikke igår heller så tror ikke det er store skaden skjedd.

Men stod opp tidligere i dag så jeg fikk i meg mat og melk og frukt, da er straks dagen så mye bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor skade skjedd om inntaket blir for lite en gang i blant - spareblusset slår jo ikke inn "på momangen".

 

Og så er det jo kjekt at dagen i dag fikk en bedre start.

 

Å ha god tid om morgenen er viktig for meg. Noen ganger velger jeg jo å sove litt lenger, men angrer alltid. :-)

 

Ønsker deg en fin, fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står den her i stua og skinner så blankt mot meg.

Skal hoppe opp på den og ta meg en treningsrunde etterpå, gleder meg faktisk! :D

 

Den tar jo litt plass da, men vi får så lite besøk her vi bor at det plager ingen. Vesla er jo fryktelig nysgjerrig, men det gir seg nok etterhvert det også.

 

Vet ikke helt hvor mange dager jeg kommer til å trene, får nesten prøve meg ut.

 

Og du har jo helt rett fullfres, jeg tror ikke jeg ødela noe med gårdsdagen, så lenge jeg har fått igjen rytmen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, spennende!

 

Jeg solgte min trimsykkel for et par år siden. Brukte den MYE det første året. Men da jeg bestemte meg for å selge den hadde den tjent som stumtjener pinlig lenge. Det hender jeg angrer på at jeg solgte den. Men man blir jo ikke i form bare av å ha en trimsykkel. Jeg skjønner jo at den må brukes også...

 

Håper den blir en fin følgesvenn for deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vi kom nettopp hjem fra helgebesøk hos venner.

Har vært vanskelig å få i seg nok mat (nok måltider) denne helgen, har havnet på mellom 1100 og 1300 kcal, så er litt bekymret for morgendagens veiing.

Men null godteri og bare et glass vin til middagen i går så jeg har ikke dårlig samvittighet for hva jeg har spist ihvertfall. Og vi var ute både lørdag og i dag på tur med barnevogna - det var tungt å dytte den fram i snøen så det ble litt ekstra trim :D

 

Nye 2,5 cm inn i midjen, spent på hva vekta sier i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et par kjoler i helgen som jeg synes er flotte:

 

http://www.eddyk.com/eddyk/eddykmain.html

 

Kjoler nr 1331 og 1332.

 

Men bare såvidt startet å titte' date=' de koster sikkert en haug med penger også..[/quote']

 

Måtte jo gå og kikke på kjolene, og de er NYDELIGE!

 

Kjekt at vekta går ned, selv om du hadde ønsket det var mer. Du får skynde deg langsomt, og ellers stole på målebåndet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EleResa. Ville si at av det du skriver, så syns jeg det virker som du er kjempeflink på dette her. Du har liksom tatt tak i mat og trening på en så god måte. Det virker kjempekjekt med en skikkelig spinningsykkel, og håper det er verdt investeringen også framover. Jeg kjenner at det inspirere meg at du jobber så jevnt og trutt selv om du ikke går ned mange kilo i uka. Du går iallefall nedover hele tiden. Du virker utrolig målrettet og bevisst, og det er flott. Syns alltid du rapporterer om nedgang.

 

Nå skal jeg følge linken din og se på brudekjolene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til når det gjelder brudekjoler. Jeg har hatt flere venninner som har giftet seg, og felles for oss alle når vi gifter oss er jo at vi ser på brudekjoler, og snakker om detaljene i kjolen; om perler og kanter osv. Men når jeg ser på bildene i ettertid, så er jo detaljene ganske usynlige for det blotte ikke så interesserte øye. Jeg har derfor kommet fram til at ikke det er bra om det er mye mønster osv på kjolen. Det skal mer til enn vi først tror for at en brudekjole virkelig skal skille seg ut. Når det er sagt er det jo ikke sikkert alle vil ha en brudekjole som skiller seg ut, kanskje er mange rett og slett fornøyd med detaljene som de nesten er alene om å legge merke til. Lykke til i jakten på den perfekte kjolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får nå se da, for meg er nok de små detaljene litt viktig - for meg :)

Men kan godt hende jeg ender opp med en helt annen kjole.

 

Ellers går det greit med trening og mat om dagen - fortsatt ikke sug etter snop eller kaker. Overraskende, men veldig deilig.

 

Smakte en halv peanøttkubbe her for noen uker siden, og den eksploderte i munnen på meg, den var altfor søt! Merkelig, jeg som elsket peanøttkubbe tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolene du linket til var nydelige:)

 

Og det der med sjokoladen, det er utrolig hvor mye forholdet vårt til sjokolade kan forandre seg. For noen mnd siden hadde jeg vært sjokkert over at du kunne synes at en peanøttkubbe var for søt, og enda mer sjokkert over at noen greier å bare spise halve. Men nå er jeg med på tanken. Det er jo fantastisk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har vært tung..

For det første er det ufattelig mye stress på jobb for å klare en leveranse som skal ut fra fabrikken, og mye av peset faller på meg. Gikk rundt og var helt rød i ansiktet og pulsen slo kraftig helt fram til lunsj..

 

I tillegg har jeg en downer på dette opplegget mitt. Det er så kjipt når man gjør alt rett, både trimmer og spiser sunn mat og overhode ikke spiser noe usunt - og fortsatt går sakte ned i vekt.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,fant tråden din. Du har jo vært kjempeflink til nå!! Jeg står fortsatt stille,går iallefall ikke opp. Husk å tenk at 500 gram ned er et Melangestykke..... Det er en fiiiin inspirasjon å "stable" disse mentalt.

 

Når skal du gifte deg?

Jeg skal gifte meg nyttårsaften,i all hemmelighet.

 

Jeg fant masse fine kjoler på Agape,og til tross for at jeg endte opp med str 48,så føler jeg meg som en prinsesse med den på. Den har blitt sydd inntil mmin kropp,så den sitter perfekt. Ikke la det ødelegge for deg. Det er DIN dag.

 

 

Lykke til videre,skal følge med på tråden din etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste- og motivasjonsklem fra meg også! :-)

 

Får du i deg nok mat for tiden? Jeg var på kurs i går. Da var det en av kursdeltakerne som hadde fått i lekse å spise litt mer siden forrige møte, ettersom vekta hadde stoppet opp noen uker. Han gikk ned ett kg denne uka med økt inntak.

 

Jeg vet jo du har skrevet tidligere at du har problemer med å få i deg hele dagsrasjonen, og hvis du på toppen av det hele har det ekstra travelt, kan det jo hende du tar noen snarveier som får kroppen din til å tviholde på det du har? Bare en tanke.

 

Det går sakte med meg også, 100 g forrige uke og 300 g denne uka - naken morgenvekt hjemme. Jeg har også gjort "alt rett", og blir litt utålmodig når vekta kryper nedover med sånne museskritt. Men vi må aldri glemme at kroppen er ingen maskin, den lar seg ikke programmere ned til minste detalj, og noen ganger følger den sine egne luner.

 

Det viktigste er at vi ikke mister motet og begynner å spise som før. For da går vi opp, og det er er MYE verre enn å gå litt sakte ned.

 

Stå på, EleResa! Ønsker deg en glad helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her i heimen sitter jeg. I joggings og havregrøt.

Gubben er på julebordet da, vi jobber samme sted.

Men uten barnevakt måtte en av oss bli hjemme.

Og jeg valgte meg, så slipper jeg alle fristelser som alkohol og masse god julemat. Men det er litt surt også, det er jo bare en gang i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...