Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Første gangen jeg har fått slengt tjukka i ansiktet!

Var ingen hyggelig opplevelse må jeg si.

 

En guttevalp på butikken som skulle tøffe seg for kameratene, og det lot han gå ut over meg.

 

Jeg fikk det travelt med å komme meg inn i butikken og gjemme meg.

 

Humøret resten av kvelden er vel lett å tenke seg til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

denne uka, men har kommet meg tilbake på skinnene..

Så lenge huset er tomt for godsaker spiser jeg ingenting heller, jeg er flink til ikke å kjøpe noe noe nytt.

 

Det er strålende sol fra skyfri himmel her i dag, så det blir nok mange timer ute i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har lovt å bytte pedaler på spinningsykkelen min før han går på jobb i kveld, så da er det bare å starte å bruke den igjen!

Minst 1 time er målet for i kveld, det skal gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste -0.4 kg.

Veier nå 83.5 kg.

 

Vet ikke helt hvordan det har gått an, med all den snopen jeg spiste i begynnelsen av forrige uke.

Men tok meg jo fint inn, og håper det er derfor vekta var snill i dag tidlig.

 

Hadde kaffebesøk i går kveld, og det var så utrolig godt å ha noen å snakke med, voksne..

Blir mye tid aleine når sambo jobber skift, så det var godt å endelig se andre mennesker igjen.

Jeg begynner å helle litt til at for lite sosialt liv gjør meg fysen, vil liksom trøste meg med snop når jeg er så mye aleine. Spiser sjelden så mye snop når sambo er hjemme, og i går tenkte jeg ikke på det engang under besøket. Serverte bare kaffe, ikke noe snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser salat hver dag til lunsj, for å få i meg noe av det grønne..

Det er godt altså, og varierer med reker, fisk og kylling, men litt lei kinakål er jeg!

Håper og krysser fingrene for litt ordentlig salat, med smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

levert, på kurs nr 3.

Vet ikke om jeg er så fornøyd.

Kurs 1: under 5 kg

Kurs 2 og 3: under 3 kg

 

Jeg skal prøve noen uker på egenhånd nå fremover, se om jeg fortsatt får det til. Om det funker kommer jeg ikke til å ta noen flere kurs før jeg har oppnådd ønsket vekt. Hold Vekten kurs tror jeg er obligatorisk for meg, skal jeg lære å spise mer normalt igjen..

 

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Da skal vi nemlig i konfirmasjon.

Vet det blir mye mat og masse kaker.

Maten skal det nok gå fint med, det er koldtbord så ikke noe problem å velge de sunnere variantene og ta lite brød til.

Men jeg må jo nesten smake litt på kakene..

 

Noen som vet hva som er mindre ille å ta enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Har funnet ut at om jeg skal nå delmålet mitt til bryllupet i september, MÅ jeg gå ned 0,5 kg i snitt per uke framover.

 

Ikke et uoverkommelig mål egentlig, når jeg ser det foran meg på papiret.

Men vet jo at jeg som regel ligger på 0,3 i uka, så ser at jeg har en jobb foran meg...

 

Bryllupet er med vilje ikke mitt endelige mål, har et liv å leve også etterpå :D

Og skal fortsette med slankinga fram til jeg har nådd målvekt.

 

Så totalt har jeg litt under 9 kg som skal slites vekk før 5.september..

 

Har dere tro på meg?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ikke gjør som meg. Jeg sprakk noen uker før bryllupet , da skredderen sa at jeg ikke kunne gå ned mer.... og gikk opp noen kilo de siste ukene før:( men jeg ble lykkelig for det... ble jo ikke akkurat kvitt kiloa for jeg har jo bare fått fler og fler.... men er fremd lykkelig gift:)

Så lykke til. Jeg tror og heier på deg !

Mvh Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Uka startet ikke så bra.. Pokker!

Gikk opp 0,4kg! Målene er de samme som forrige uke.

Vet ikke helt hvorfor, trente mer forrige uke enn jeg har gjort på lenge, og har spist sunt og i passe mengder.

 

Får håpe at det snur og går mer ned neste uke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Dagens veiing var opp igjen, nå veier jeg 84,2 kg.

 

Hva skjer sier jeg bare!!

 

Jeg som var så flink i uka som gikk, holdt på ute i hagen hver ettermiddag til sent på kvelden fra onsdag til og med fredag- Luking, spaing av jord, planting etc..

På lørdag klippa jeg plen i 4 timer også... (en forbanna tråkk-meg-ihjel-gammeldags-ikkemotorisert-klipper)

 

Syns jeg fortjente bedre uttelling i dag enn jeg fikk. Såklart ble det litt godis i helga, men ikke noe fråtsing, og jeg har holdt meg på 1400-1600 kcal.

 

Noen med litt klarere tanker enn meg om dette akkurat nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Ja, vet jeg ikke skal veie meg hver dag, men siden vekta har gått opp de to siste veiingene, måtte jeg sjekke i dag også.

Nå er plutselig over 500 g borte siden i går..

 

Forrige uke landa jeg på 35 trimpoeng, så vet ikke om det kan være muskler, vann eller noe annet som gjør at jeg har gått opp...

 

Får bare se an utover i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Ja' date=' vet jeg ikke skal veie meg hver dag, men siden vekta har gått opp de to siste veiingene, måtte jeg sjekke i dag også.

Nå er plutselig over 500 g borte siden i går..

 

Forrige uke landa jeg på 35 trimpoeng, så vet ikke om det kan være muskler, vann eller noe annet som gjør at jeg har gått opp...

 

Får bare se an utover i uka..[/quote']

 

 

35 trimpoeng - imponerende ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Ja, det er ikke vanlig for meg med såpass mange trimpoeng. Men når man kan holde på ute i hagen går tida fort :)

 

Og den urgamle gressklipperen tok nesten knekken på meg, men var verdt det når jeg i ettertid så antall trimpoeng! Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Ja' date=' det er ikke vanlig for meg med såpass mange trimpoeng. Men når man kan holde på ute i hagen går tida fort :)

 

Og den urgamle gressklipperen tok nesten knekken på meg, men var verdt det når jeg i ettertid så antall trimpoeng! Hehe :D[/quote']

 

Bruker du pulsklokke ? Har du noen å anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Ja, jeg har pulsklokke. Den er fra Polar. De fleste fra den leverandøren virker ok syns jeg. Men kanskje greit å ikke kjøpe den aller billigste. Ofte liker man de så godt at man gjerne kunne tenkt seg andre valg og attributter etter en liten stund :)

Men den er snart 5 år gammel, og senderen begynner å bli litt sliten, så de siste ukene har jeg bare fulgt aktivitetslista her på klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Hva skal man finne på i dag da mon tro?

Alle butikker er stengt, barnehagen stengt..

Hmm..

Lurer på om jeg skal ta med vesla på en liten trilletur og se om kafeen er åpen. Så kan vi dele en kakao og spise en bolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

I dag skal vi til Hemsedal, besøke noen venner som har hytte der.

Blir en artig tur, ikke så langt å kjøre heller :)

 

Snikveide meg i dag tidlig, så jeg har fokus i helga.

Den viste ned 1,3 kg siden veiinga på mandag, krysser fingrene for at den holder seg noenlunde over helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Og jeg gruer meg!

Håper virkelig trenden har snudd og at vekta går nedover i morgen tidlig!

 

*krysser fingrene*

 

Da er vi to!

 

Lykke til og kryssing av fingre her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Og vekta viste -0,7kg.

Er ikke så ille, men kunne jo selvfølgelig vært mer :)

 

Spiste en sein, tung kvelds i går etter trening så det kan jo være den som gjør utslaget. (Gått opp 0,5kg siden i går morges nemlig). Eller så er det bare naturlige svingninger. Så lenge jeg ser trenden gå nedover framover så gjør det meg ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Og vekta viste -0' date='7kg.

Er ikke så ille, men kunne jo selvfølgelig vært mer :)

 

Spiste en sein, tung kvelds i går etter trening så det kan jo være den som gjør utslaget. (Gått opp 0,5kg siden i går morges nemlig). Eller så er det bare naturlige svingninger. Så lenge jeg ser trenden gå nedover framover så gjør det meg ingenting..[/quote']

 

Topp med nedgang da EleResa :)

 

Min optimisme ble fort kvalt med +0,5 i dag tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...