Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er ille, iallefall ikke sånn i utgangspunktet. Men slik tenker jeg: viss vi venner oss til å spise slik at kaloriene blir spredt mer utover dagen, så er det en buffer for oss i de periodene vi er mer sugne på "noe". Jeg er overbevist om at å spise jevnlig hjelper mot godtesug. Så viss vi alltid spiser jevnlig kan vi det liksom.Viss du ikke vil bli så full i magen før du legger deg (kommer jo litt an på hvor sent du spiser da) så leste jeg et sted her inne om en som spiste nøtter for å fylle dagsbehovet. Det er jo kaloririkt ifht volum. Helt ærlig så syns jeg det er litt deilig å vite at jeg har litt kalorier å gå på til kvelden, for da kan jeg spise noe når jeg har lyst på noe. Jeg lever altså ikke helt etter min egen filosofi om å spre kaloriene utover i løpet av dagen...:)

 

Hm, jeg vet ikke hvor klokt svar det var, men det var en refleksjon i det minste. Du er flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Kurslederen sier forbrenninga går ned fordi kroppen ikke har nok å jobbe med gjennom dagen - og jeg syns jeg ikke gjør annet enn å spise. Må jo tross alt jobbe mens jeg er på jobb også :/

 

Ellers har jeg fått høstforkjølelsen og ligger omtrent rett ut på sofaen. Ikke blitt mye trim på meg denne uka, i tillegg har sambo helgejobb og jeg har ingen som kan sitte barnevakt. Kanskje det blir en trilletur på dagen i morgen om formen bedrer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ligger jeg her da, vesla er ute på trilletur med ei ung jente her og jeg sløver litt på sofaen. Det er godt for en sliten og syk kropp!

Jeg går glipp av festen på jobb i kveld, og det er jo synd, men da slapp jeg ihvertfall å se i skapet og se alle de fine klærne som ikke passer - som helt sikkert ville fått meg i elendig humør uansett. Så da kan jeg sitte i joggingsen og ei diger t-skjorte uten å bry meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger fortsatt slått ut. Lurer på hvordan veiinga blir i morgen, tipper den vil vise lite positive tall.. *sukk*

 

Spiste en skolebolle som kos i går, men smakte ikke like godt som den pleide.

Satt med en litt ekkel bismak i munnen, noe sånt som at dette kan du da ikke finne på å spise nå Helen, du som skal ned i vekt og greier....

Æsj, jeg vet ikke. Jeg er vel en sånn enten eller type, men det er jo dumt at jeg ikke evner å kose meg når jeg først spiser noe som regnes som usunt da - selv om det går inn i regnskapet og jeg har kontroll på hva jeg spiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjedelig å være syk. Høres litt deilig ut med joggeklær og t-skjortesløving på sofaen når du ikke er syk, men nei - det er ikke noe særlig. Håper du er bedre nå. Og apropos den skolebolla, så er jo den følelsen noe du kan ta med videre. Du får vurdere om det er verdt det og eventuelt finne andre måter å kose deg på.

 

Håper det går bra med vekta, jeg gleder meg til å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne mandagsmorgenen gikk det mer min vei :)

-1,5kg og jeg er veldig fornøyd. Har jo hatt to ukers stillstand, så sikkert derfor det kom såpass mye nedgang nå. For jeg har fulgt matprogrammet, selv om jeg ikke fikk trent så mye forrige uke.

 

For å fortelle litt om meg: Jeg fikk ny jobb i fjor høst og mannen min og jeg ble enige om å satse :) Så jeg flytta til det blide vestland mens han ukependlet fra Oslo fram til mars. Nå har han også endelig fått seg jobb, men det er skiftturnus.

Så når han jobber og jeg har vesla, blir jeg bundet fordi jeg ikke kjenner så mange her enda som kan sitte barnevakt. Spørs om jeg får dratt på spinning denne uka, men skal høre med noen kolleger på jobb om de kan tenke seg en times tid med ei lita, blid gulljente. Om jeg er i form til å gå på trening er nå en annen sak da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våget meg innpå noen nettsider for å titte litt på brudekjoler..

Grøss og gru, hvordan kunne jeg? Er det noe som får meg i dårlig humør, så er det å se på fantastiske kjoler jeg bare kan drømme om å få på meg!

 

Redd dette med å finne "drømmekjolen" og se fiiiiin ut kommer til å ødelegge hele den flotte opplevelsen av at jeg skal gifte meg..

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på jobb etter å ha levert i barnehagen, men sjefen ga meg marsjordre hjem igjen. Er vel kanskje like greit, så smitter jeg ikke alle andre der... ;)

 

Men da blir jeg nok hjemme i morgen også, når jeg først ble sendt hjem i dag.

Bli ordentlig frisk før jeg kommer på jobb igjen!

Blir ikke noe spinning på meg i dag da, det er trist for det er eneste tilbudet jeg har.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, EleResa

Uff, så leit å høre at du er syk. Ønsker deg god bedring! Sikkert lurt å ta morgendagen også til hjelp, og evt enda flere dager, hvis det er det som skal til for å komme skikkelig til hektene. Så får det heller bli trening når du er blitt frisk.

 

Du hadde jo fin nedgang på mandag. Det skal du være fornøyd med!

 

Jeg ser du skriver litt om at du spiser for lite om dagen og må etterfylle utover kvelden. Kurslederen din har nok helt rett: Du trenger mest energi på den tiden av dagen hvor du er mest aktiv, ikke bare fysisk, men også med tankearbeid (hjernen forbruker jo utrolig mye av energien vår).

Prøv å legge flere kalorier til frokost og lunsj. Det kan for eksempel skje gjennom litt plantamargarin på skivene og litt fetere pålegg (laks, makrell, peanøttsmør, majones/majonesbasert salat) hvis du synes det blir for voldsomt med en ekstra skive. Husk også å få i deg 200 melkekalorier og 200 fruktkalorier hver dag.

 

Jeg spiser frokost halv åtte, et mellomåltid kl 10 (yoghurt, frukt eller et knekkebrød), lunsj halv tolv, mellomåltid kl to og middag rundt kl fire-halv fem. Da gjenstår det ikke så mange kalorier til kvelds. Jeg tar gjerne en yoghurt eller et par grove kavringer med magerprim til ettermiddagskaffen, og to knekkebrød til kvelds.

 

Jeg tror dette spisemønsteret har gjort underverker for min forbrenning.

 

Til det du skriver om brudekjole: Nydelige bruder og flotte brudekjoler kommer i ALLE størrelser! Det ser jeg på avisenes brudebilder hver eneste uke. Du kommer til å bli skjønn uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du flink på fullfres :) Takk skal du ha!

 

Jeg jobber med saken om å spise mer tidligere på dagen, så er underveis i det minste. Er oppe i minimum 5 måltider og oftere og oftere 6 måltider å fordele kaloriene på, nå gjelder det bare å spise mesteparten av dem i løpet av dagen og middagen slik at jeg bare får et lett kveldsmåltid som du snakker om.

Det blir nok som oftest 2 kveldsmåltider på meg, et par brødskiver og en youghurt med oppskåret frukt og kanel. Så veldig ille tror jeg ikke det er ;)

 

Dette med kjole er noe som henger over meg som en mare faktisk. Tror ikke det blir prøving av noe slikt på lenge lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal min kjære og jeg i sportsbutikken og se på spinningsykkel.

 

Vurderer å kjøpe en siden jeg bare har tilbud om en time i uka med spinning i sal. Det er altfor lite om jeg skal klare å gå ned mesteparten til neste høst så har bestemt oss for å bruke litt av sparepengene til bryllupet for å kjøpe en sykkel!

Dette er noe jeg har ønsket meg lenge :)

 

Det beste er at personalsjefen på jobb min er instruktør så jeg har et håp om at han kan være behjelpelig med å lage et eller to program til meg som jeg kan kjøre etter - så blir det tilnærmet likt saltrening. Men skal selvfølgelig gå den ene gangen i uka, ikke noe er som å se svette og innbitte fjes rundt seg når man skal gi det lille ekstra.

 

Blir spennende å se hva de har og hvor fort jeg kan få en nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med handel av spinningssykkel:) Det har jeg tro på. Og helt seriøst, du kommer til å bli en fantastisk brud. Brudekjolene finnes i alle slags størrelser, så det er ikke noe problem. Og med en lykkelig person inni kjolen er det umulig å ta øynene fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EleResa - du har tre hele dager å gjøre på fram til veiedagen. Fredag, lørdag og søndag. Og kanskje mandagen også, hvis du veier deg på kvelden?

 

Du har sikkert ikke beregnet så mye ekstra inntak pga trening, men du kan jo vurdere å spise litt smalere disse dagene, evt se om du får trent litt på andre måter. Er du hjemme - bestem deg for "på stedet jogg" til tre sanger på radioen i løpet av dagen (det blir ti minutters jogging på en dag), gjør noen øvelser på stuegolvet, hopp tau, driv med utagerende husarbeid, gå tur hvis du har anledning til det.

 

Ikke si til deg selv at du ikke rekker å utrette noe fram til veiedagen - det er ca. en halv uke til. :-)

 

Stå på, finn på annen aktivitet mens du venter på sykkelen!

 

(uff, hørtes jeg bisk ut nå? Det var ikke meningen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ser etter brudekjole.

Jeg har en lekker som passet meg da jeg var 93kilo. Men jeg er drøy i llivet og skuldrene og smal over hoftene og rompa så denkan nok passe til folk med mye høyere vekt. Jeg har designet den selv og synes at den er lekker. Hvis det er av interess å låne kan du sende en privat melding.

Som sagt designet jeg den selv. Det var en kjempefin opplevelse og den ble lekkrere enn jeg kunne drømme om. Og jeg kom fra det for samme pris som å leie. Bare et lite tips for du skal være værdenes fineste den dagen!

Lykke til!

Mvh Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EleResa!

Jeg er ny her inne. Leser på tråden din at du ser etter brudekjole. Det må være en kjempe motivasjon å ha bryllup å jobbe mot. Det virker som du virkelig står på og jobber mot målet. Når du får den spinningssykkelen blir det enda mer fart i sakene...

Veldig imponerende av steg å ha designet brudekjolen selv:)!

 

Håper du kommer innom tråden min og titter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg endelig! Formen begynner å bli bedre også :)

 

Tusen takk for tilbudet steg :) Jeg må få tenke litt på det, ok?

 

Men ja, Caserta - bryllupet er en kjempemotivasjon. Men det gir mange bekymringer også :) Samt at det er lett å bli overveldet av det store målet langt der i det fjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt målene mine nå, rekker aldri det på mandagsmorgen før vi freser avsted på jobb og i barnehage.

 

Totalt sett har jeg minket 10cm i livet, og det er jeg veldig glad for. "Gravidmagen" begynner i det minste å synke innover :)

Vekta vet jeg ikke enda, veier meg i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. kjøttkaker var så fulle av kalorier!

Over 600 kcal på en middag med potet, kjøttkake og kålrabistappe!

 

Da vet jeg det, blir en stund til neste gang da - for å si det sånn.

 

Har fortsatt igjen kalorier til kveldsmaten, så det går jo fint, men greit med noen sånne tankevekkere innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...