Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Hei EleResa. Har puslet meg inn på forumet igjen, og har startet en ny tråd som heter "Løst og fast mens jeg går ned" - den ligger på "ned under 10 kg".

 

Det betyr at jeg har gått opp igjen... Men det betyr også at jeg ikke gir opp.

Håper du har det bra!

 

Leser i et tidligere innlegg at bryllupet skulle være 5. sept. Gratulerer med overstått :-) Nå er du kanskje på bryllupsreise??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Da er jeg tilbake, etter bryllup - ferie og fritid ;)

 

Hadde en fantastisk strålende dag, mange gode minner!

 

Men så var ferien slutt og hverdagen er over meg igjen.

 

Veide meg i morges: 78,9 kg. Tok ingen mål noen steder.

 

Jeg har greid å holde vekta sånn noenlunde stabil disse ukene, men merker at kroppen er tung og daff. Helt ute av rytme er jeg ikke, spiser både frokost, lunsj og middag, men der jeg sliter nå er etter middag. Kveldsmaten blir altfor ofte bytta ut med snop av noe slag, så nå er jeg tilbake til skjerpings. Veie mat og TENKE :) Hehe!

 

Håper alt står bra til med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk takk! :D

Vi feiret i hjembygda mi i Akershus, men har ikke tatt noen bryllupsreise enda.

Forhåpentligvis blir den neste år.

 

Det kostet såpass mye selve dagen (betalte alt selv) at vi ikke hadde råd i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke helt rette veien her om dagen.

Gått opp 0' date='4 kg til 79,3..

 

Vet jo at løsningen er å trene mer, får bare sette igang...[/quote']

 

Av og til bare er det sånn...

Benytt det fine været mens det er her du;) Ut og gå eller rett og slett bare ut å leke litt? Da er hvertfall ikke snopskapet i umiddelbar nærhet..

Du kan jo se for deg en snodig skapning kalt soffe stående ved siden av deg med pompomer og greier, og er skikkelig heiagjeng! :D

Uansett så blir jeg kjempeimponert over hva du har klart så langt, åsså flira jeg litt da jeg så målet ditt... det har jeg ikke veid siden 6.kl. Alltid vært stor jeg, men nå skal jeg bli litt mindre stor! :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er ikke så høy heller da, rager ikke mer enn 160cm over bakkenivå, så 66 kg er faktisk i overkant av hva man bør veie med den høyden.

 

Men jeg har pleid å veie et sted mellom 66 og 69 så har litt slingringsmonn å gå på.

 

Det kommer sikkert til å ta litt tid, har brukt 1 år på å komme meg ned 15 kg, og har ca 15 igjen... Jeg forter meg med sneglesteg :D

 

Finvær sier du?

For en utskremt østlending på vestlandet er ikke finvær her i fjellsprekken så tydelig. Vi har ikke engang sol lenger her inne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Gratulerer med vell overstått bryllup!!!! Litt treg jeg ser jeg, men bedre sent enn aldri :D Håper dere fikk en flott og minnerik dag!

 

Vet du, jeg har bestandig trodd jeg var så sinnsykt lita, men så oppdager jeg her inne at vi er da ganske mange som ikke rager høyere enn ca 160 cm over bakken. 164 cm her. Gleder meg til jeg blir lettere må jeg si mtp kleshandling. Det å kunne handle bukser uten og måtte legge opp (for er det vidt nok så er det ofte for langt...).....

 

ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke vært her på leenge nå, og grunnen til det er et nytt barn!

Ei lita jente som kom i august 2010 :D

 

Jeg trives som tobarnsmamma, ei på 4 år og ei på 4 mnd.

 

Jeg hadde gått ned 17 kg da jeg sluttet her inne sist, og må nok innrømme at de kom på i løpet av svangerskapet med yngste. Så jeg starter på en måte på nytt nå.

 

Er det noen gamle "kjente" igjen her inne da, eller har alle nådd målene sine?

 

Fortsatt godt nytt år til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte meg opp 5 kilos delmål i går kveld, og fikk mannen min til å komme opp med ulike former for premiering. Det var litt morsomt faktisk, og langt bedre preimer enn jeg selv ville tenkt på.

 

Det ble litt av hvert, alt fra frihelg i Oslo til spabesøk i Son, den-og-den-buksa-som-er-så-kul-som-bare-henger-i-skapet passer og så videre. Men gulrota er vel at når jeg har nådd hovedmålet, og det SKAL jeg, så skal jeg få langweekend i Roma med shoppingmidler! Det blir nok en opplevelse. Så får man bare gi jernet og ikke gi opp under de tunge periodene jeg vet vil komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen skal jeg møte opp på kurs, sammen med andre. Har til nå forsøkt kun internettkurs, og syns ikke jeg fikk så veldig mye ut av det. Så prøver på denne måten nå, så viser det seg vel om det har noe for seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i å være aleine, og nå da mannen min gikk på ettermiddagsskift første gang etter juleferien ble jeg en smule tom og trist. Så da gikk det med en halv marsipangris som stod igjen etter jula. Faen!

 

Men, jeg stoppet meg underveis, og klarte å motstå resten av grisen. Har ført inn "skamma" for dagens mat så vet hva jeg har igjen å spise for i kveld. Blir ikke mye mer i dag er jeg redd. Men har igjen 4-500 kcal så det skal vel gå på et vis. Akk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kilomagneten

Jeg kjenner deg jo ikke ennå, EleResa, men det kan nok hende vi blir mer kjent etter hvert.

Sender deg til å begynne med et oppmuntrende klapp på skuldra, for dette kjenner jeg altfor godt igjen.

Kan du fatte og begripe at det skal være så fristende å ty til godsaker og snop- nesten uansett hvilken sinnsstemning man er i?

Og som sikkert flere ganger før rakk ikke fornuften din å få overtaket før i det samme sekundet som den halve marsipangrisen var på vei ned i magen - akkurat for seint...

Man kunne sparket seg selv bak for at man var så dum.

Jada, 'been there and done that' altfor mange ganger.

Slankekur etter slankekur er tilbakelagt og spolert, men nå får nok være nok!!

Jeg har meldt meg på Internettkurs og begynner til uka.

Du får rose deg selv for at du ikke spiste hele marsipangrisen, også får du lage deg så mye kos du kan ut av det kaloriinntaket du har igjen i dag.

Det blir sikkert flere tøffe tak, så vi får backe hverandre opp så godt vi kan i tiden fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding magneten ;)

 

Ja, det kommer mer og mer klart fram at jeg spiser drittmat når jeg ikke har det bra, og spesielt nå som mannen jobber skift, jeg er hjemme i fødselspermisjon og vi bor et sted hvor jeg ikke kjenner så mange å være sosial med.

 

Jeg har ikke prøvd andre såkalte slankekurer før, jeg har ikke så stor tro på slikt. Men slit, kosthold og trening har jeg større tro på :) Og nå har min kjære også forstått meningen med sunn mat, så nå skal det gå. Bra for oss i hele familien. To svangerskap har satt sine negative preg på kroppen gitt.. Men jeg vil ikke være en lat mor som ikke orker å bli med småttisene ut for å leke så da får man bare stå på da. Jeg er heldigvis ikke en som gir opp, og vet at det blir både opp- og nedturer - men kommer fram gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Vet ikke om du husker meg, men jeg har vært her leeenge. Så lenge at jeg burde vært tuppa ut, men jeg er her og prøver fortsatt... For kom jo aldri i mål sist jeg var i døtten......

 

Så velkommen tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du husker meg' date=' men jeg har vært her leeenge. Så lenge at jeg burde vært tuppa ut, men jeg er her og prøver fortsatt... For kom jo aldri i mål sist jeg var i døtten......

 

Så velkommen tilbake ;)[/quote']

 

 

Joda, jeg husker deg vettu :)

Og takk for det, selv om jeg skulle ønske jeg ikke var her igjen.

Disse svangerskapene mine har ikke fart godt med kroppen min, selv om jeg gikk opp "bare" 14 kilo nå siste gangen. De kommer jo fa*n ikke av igjen, og ikke kan jeg amme og kanskje få litt drahjelp av det.

 

Så da prøver man dette igjen da.. :D Og denne gangen skal det gå - blir ihvertfall ikke flere pauser pga graviditet, holder med 2, tror vi nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjenopptatt tradisjonen med lørdagsgodt/brus her i heimen, regelen gjelder for små som store - og det har blitt godt mottatt av alle.

 

Vi har nå hatt en uke uten brus, ingen har savnet det - og til middag i dag smakte det rett og slett litt rart.. For ikke å snakke om hvor oppblåste vi ble, veldig fort.

 

Håper følelsen vedvarer, for selv om det er sukkerfri brus vi drikker så er ikke det spesielt sunt i for store mengder heller.

 

Jeg er snart ferdig med min tilmålte mengde nonstop, og syns det var akkurat passe. Passet bare på å få i meg kveldsmaten først, tror det var lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på spinningsykkelen for første gang på sikkert halvannet år i kveld.

Det var supergodt å føle at jeg gjør noe aktivt med kroppen igjen, satser på at gleden vedvarer.

 

15 minutter lett og 20 minutter medium tråkking var nok i kveld, må starte litt forsiktig kjenner jeg.

 

Har veiedag på mandager og nå sist viste den -1,1 fra forrige uke.

 

Vekta kursleder bruker viste et annet tall, men det behøver ikke bety så mye, så lenge det reelle vekttapet fra uke til uke stemmer overens mellom de to vektene, håper inderlig det. Ellers ryker vekta her hjemme ut vinduet! Man lurer ikke en stakkar på den måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kilomagneten

Så bra at du har funnet veien opp på trimsykkelen igjen :-)

Vi hadde en sånn før, og jeg var flink en stund og syklet i moderat tempo en halvtime hver kveld foran tv. Etter hvert ble sykkelen flyttet nærmere og nærmere døra ut til gangen, og fungerte til slutt som en stumtjener. Veldig fin å henge jakker på :-)

Nå har svogeren min lånt den noen år, og jeg tror ikke den kommer tilbake hit.

Derimot har jeg Zumba-DVD'ene, og prøver å komme ordentlig i gang med dem igjen.

Var litt flink på senhøsten, og trente mandag, onsdag og fredag. Det er et foreløbig mål at jeg skal få det til de samme dagene fra nå av.

Det krever litt ekstra selvdisiplin å trimme hjemme på egen hånd, og ikke på organisert trening til faste tider.

Vi får stå på fremover, så får vi nok fine rutiner i heimen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet veien opp på trimsykkelen igjen :-)

Vi hadde en sånn før' date=' og jeg var flink en stund og syklet i moderat tempo en halvtime hver kveld foran tv. Etter hvert ble sykkelen flyttet nærmere og nærmere døra ut til gangen, og fungerte til slutt som en stumtjener. Veldig fin å henge jakker på :-)

Nå har svogeren min lånt den noen år, og jeg tror ikke den kommer tilbake hit.

Derimot har jeg Zumba-DVD'ene, og prøver å komme ordentlig i gang med dem igjen.

Var litt flink på senhøsten, og trente mandag, onsdag og fredag. Det er et foreløbig mål at jeg skal få det til de samme dagene fra nå av.

Det krever litt ekstra selvdisiplin å trimme hjemme på egen hånd, og ikke på organisert trening til faste tider.

Vi får stå på fremover, så får vi nok fine rutiner i heimen :-)[/quote']

 

Hehe, den fungerer utmerket som stumtjener. Pga babyens leker og leketeppe og slikt på stua har vi hatt den på soverommet siden hun ble født for snart 5 mnd siden, og da jeg prøvde å finne den igår kveld var den begravet i klær! Men, nå tjener den sin hensikt atter en gang på stuegulvet (utrolig hva man får plass til på stua i en bitteliten leilighet med to voksne og to barn) og der skal den få stå i lang lang tid. Den gir meg dårlig samvittighet når jeg ikke har vært på den på en stund.

 

Zumba ser morsomt ut, men jeg sliter med å finne tid å komme meg ut hjemmefra, så foreløpig får jeg holde på for meg selv. Det blir ikke like effektivt, men jeg kan ta flere økter over flere dager ihvertfall, og uten å stå i kø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble -0,5 kg.

Ikke så mye i forhold til enkelte andre på kurset, som hadde -2 kg osv, men er fornøyd med at det er nedgang. Heller en halv kg hver uke enn ikke noe!

Er slavisk med veiing av mat og slikt så der har jeg steinkontroll, er nok mer trening som mangler. Det kommer etterhvert. Mannen skal ut i pappaperm feb, mars og april så da kan jeg trene på ettermiddagene når han er hjemme. Skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

De to siste ukene har jeg ikke vært på kurs, av flere grunner.

 

Veiedagen i går viste 1,5kg ned fra første møte, så ca 0,5 kg i uka i snitt.

Totalt 2 kg ned hittil. Ikke akkurat noen drømmestart når man skal ned over 30....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,8 kg denne uka.

 

Jeg er fortsatt ikke fornøyd. Hele siste uka er en ikke-uke for meg, den er lagt bak meg og skal ikke gjentas! Har brutt sikkert alt som fins av Gr-"regler". Fuck it!

 

Grunnen til vektnedgang i dag tror jeg rett og slett er fordi jeg fra morgenen av og fram til møtet kun hadde spist en banan! Er det mulig? Jeg kan jo så mye bedre enn dette.

 

Skylder på mistrivsel..

 

Kommer tilbake når jeg er i bedre humør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Fairytale

Jeg har ikke vært her inne på år og dag heller... den egentlige grunnen vet jeg ikke, men har det så travelt med studier, jobb og små barn så dagene bare flyr avsted... de kg jeg hadde klart å tatt av er kommet på igjen for lengst og målestokken er nok over det tre sifrede tallet igjen ... sukk.

Er ikke heeelt klar enda.. men tenker jeg snart er på plass igjen med telling og måling av mat igjen .. :)

Masse lykke til deg ! :)

 

 

Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke vært her på leenge nå' date=' og grunnen til det er et nytt barn!

Ei lita jente som kom i august 2010 :)

 

Jeg trives som tobarnsmamma, ei på 4 år og ei på 4 mnd.

 

Jeg hadde gått ned 17 kg da jeg sluttet her inne sist, og må nok innrømme at de kom på i løpet av svangerskapet med yngste. Så jeg starter på en måte på nytt nå.

 

Er det noen gamle "kjente" igjen her inne da, eller har alle nådd målene sine?

 

Fortsatt godt nytt år til dere alle![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...