Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Har vært hjemme med vesla i dag, hun ble hentet i barnehagen til lunsj igår fordi hun var utilpass og sutrete. Var skikkelig laber form på henne i går, ville bare ligge i fanget og gråt for den minste ting. Formen i dag derimot ser ut til å være veldig mye bedre. Så hun har nok kjeda seg hjemme med a mor i dag, for jeg har fått så vondt i den ene rumpeballen. Stråler smerte utover mot hofta og nedover i beinet når jeg strekker ut benet forover, bakover, til siden og når jeg setter meg osv.. Håper det gir seg igjen snart! Har da ikke tid til å hinke rundt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Ikke gått ned noe i cm, men -0.4kg på vekta. Er igrunn fornøyd med det.

Tror ikke jeg kan forvente noe særlig mer enn en halv kilo i uka, det er ca det jeg har liggi på til nå.

 

Endelig under 90 kg, og det er digg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Nytt titall på vekta. Det er stas! Gratulerer!

 

Jeg husker da ungene var små at de siste ukene før jul var typiske sjukeuker, med forkjølelser og magesjauer som avløste hverandre. Slik føltes det i hvert fall. Håper dere nå får være friske og raske i tiden framover!

 

Stå på videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og resultatet ble totalt -5,3kg og -13,5 cm i midjen.

Er i grunn fornøyd med det, men har ikke tid til å hvile på noen laurbær, så starter med neste kurs 05-01-09.

Og skal på egenhånd fortsette i jula.. Det blir nok tøft, men kan ikke gi meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å gyve løs på nytt kurs uten opphold. Vet du om det er mange fra kurset ditt som fortsetter? Eller var det internettkurs? Ble litt usikker nå. I hvert fall, om du går lokalt kurs er det jo hyggelig om noen av de gamle slår følge. Man blir ganske godt kjent i løpet av sånne kurs.

 

Hvis du har fri i jula gir jo det rom for litt ekstra mosjon. På den måten kan du fint være stabil, eller til og med gå litt ned, selv om du unner deg å smake på dine julefavoritter. Syns ikke man skal være helt asketisk, men mye (det meste) av det som kommer på bordet i jula er jo heavy saker... Og heavy vil vi ikke bli igjen, verken du eller jeg! :-) Da får man velge en liten porsjon av det man har aller mest lyst på, og la resten stå - det er i hvert fall min tilnærming.

 

5,3 kg i løpet av et kurs syns jeg absolutt du skal være fornøyd med!

 

Mitt største problem akkurat nå er at dagene er så tettpakket at det knapt blir tid til mosjon i det hele tatt. Eller, for å være ærlig, tid er det jo saktens, men når klokka blir halv ti-ti om kvelden og jeg har stått på som en jojo hele dagen, da har jeg ikke hatt guts til å komme meg ut.

Ser heldigvis enden på denne travle visa, ettersom jobben roer seg betraktelig ned etter kommende helg. Neste uke har jeg stort sett fri og kan kose meg med de siste førjulssyslene i eget tempo, pluss komme meg ut i dagslys.

Og så snur jo sola og dagene blir bare lengre og lengre - juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god EleResa. Ville bare innom og si at jeg følger med hvordan det går med deg. Du hadde ca samme resultat som meg etter første kurs, noe som vel må sie å være en ok start:) God adventstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går internettkurs fullfres, så aner ikke om vi er mange som fortsetter.

Vet ikke engang om noen som har fulgt samme kurs og kursleder som meg :D

 

Er sliten om dagen så det er tungt å få trent noe særlig, men maten går det helt fint med. Koser meg med planlagte ting i helgene, og har klart å takke nei til "plutselig-kake" 3 ganger de siste dagene så er fornøyd med meg selv for det..

 

Hyggelig at du titter innom vaarsola :) Og god jul til deg og dine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2' date='5cm i midjen og -0,5kg på vekta.

Godt fornøyd denne uka, selv med lite trening.[/quote']

 

Å, så bra! Forbrenninga di er nok skikkelig på plass - vår viktigste støttespiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er helt skutt.

 

*minne seg på at man aldri bør sluke 2 brødskiver og dra på trening 15 minutter senere*

 

Jemini, det var tungt i dag. Bare fort-fort-fort spinning og det er heftig for meg. Liker å tråkke tungt og seigt jeg, i oppoverbakker. Men kommer seg vel etterhvert, men jeg kjenner melkesyra kommer fort i sånn tempo..

 

Jeg ble kjempeirritert av instruktøren og hadde mest lyst å dra hjem, men holdt ut og er jo seff fornøyd nå.. Jaja, godt fornøyd tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen i kveld jeg skulle prøve meg på disse gode sakene.

Gikk ikke så bra første runden, tok dem for tidlig.

Men prøvde en runde nr 2, og da ble de knallfine!

Hmm, kanskje jeg kan varme opp runde 1 og få til den brente smaken på dem også mon tro??

 

Det gikk helt fint jo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nytt år til alle!

 

Starter nytt kurs i morgen, og gleder meg til å komme i gang igjen.

Har ikke gått så ille i jula, 1 kg opp - men egentlig forventet.

Borte hjemmefra, ingen faste måltider, ingen trim og mer godteri enn jeg var vant med. Alt i alt fornøyd, men ser fram til å fortsette med de gode vanene og ikke minst treninga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig tungt å komme seg opp på den sykkelen her i stua om dagen.

Vet ikke hva det er, men enhver celle i kroppen min skriker etter sofaen og å få sove.. De har fortsatt vunnet, så treninga har ikke blitt noe særlig av.

 

Det er lettere med maten, der går alt på skinner - men vet jo at vekta ikke går ned uten trening.. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror svigerinna min nettopp fant sangen hun skal synge for oss når vi gifter oss til høsten!

 

Nå skal det sies at sangen sikkert er godt kjent, men jeg ser ikke på Grey's Anatomy så for meg er den helt ny.

 

Den er så utrolig bra! Og svigerinna mi har en flott stemme så det kan bli rekti så bra! :)

 

Brandi Carlile : The Story.. Checkit out! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

jeg vet ikke om du driver med sånn oppsummering av hvor langt du har kommet, men jeg er klar for en liten update på total nedgang hos deg. Kanskje når du har gått ned julekiloet ditt (som jo var ganske beskjedent):) Det virker som du har en god rytme iallefall. Lykke til i jakten på treningsviljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så det er noen innom altså.. hehe!

 

Etter kurs 1 avslutning 08.12 hadde jeg gått fra 95,2 til 89,9 kg.

Over 20 cm inn i midjen.

 

Gikk ned til 87,9 fram til julehelga, og så økte den til 88,6 nå da jeg startet på kurs 05.01.

 

Satser på videre nedgang fremover, har veiedag på tirsdager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dørstokkmila oversteget etter den lange julepausa.

Kom meg opp på sykkelen isted med tanke om 15 minutter. De 15 minuttene ble til 20, så til 40 og til slutt hadde jeg sitti der en time!

 

Godt fornøyd nå, og føler meg veldig forfrisket! Får satse på at treningsgleden er tilbake, for det er fortsatt maange kilo som skal av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ble det ikke enda en runde på spinningsykkelen!

Holdt meg til 30 minutter nå, men god og svett og enda flere km tråkket.

 

Nå skal jeg roe meg ned litt med en lang varm dusj før kveldsmaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...