Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Gjest EleResa

for tilbakemelding :)

 

Ja, jeg var glad da vekta var på min side i morges! Ikke gått ned så mye på en uke siden jeg startet i fjor høst. Jeg tipper ikke, jeg vet at det er antall trimpoeng som har skylda. For alt annet i dietten min er det samme.. Sykkelen står i stua, så den pluss mye aktivitet ute i hagen på ettermiddager og kvelder gjør utslag.

 

Håper det blir lettere å holde aktivitetsnivået oppe nå som jeg _ser_ at det utgjør den lille forskjellen mellom å gå ned 300 g og 700 g i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar
Gjest EleResa

Satt og tenkte på en ting her på kontoret i morges..

Jeg har brukt laaang tid på å komme meg ned 13 kg, og syns ikke det er allverdens når jeg ser på hvor mange jeg har igjen. Men så så jeg for meg de 13 kiloene som pakker med smør, og det er jo ganske mange! For et berg :)

Datteren min veier også rundt 13 kilo, og jeg syns det er litt tungt å holde henne på armen i lange perioder. Tenk, dette gikk jeg med på kroppen tidligere!

 

Det er masse ting som er lettere å gjøre nå, enn før:

* Gå opp trapper fort

* Holde ut lenger når jeg trener, og i raskere tempo

* Være aktiv på fritiden, ute i hagen med klipping, raking etc.

* Være aktiv med vesla!

* Finne på noe, istedet for å spise snop

* Bedre humør

* Sover bedre om natta

 

Det er sikkert mange mange flere punkter enn disse, men de holder til at jeg virkelig får motivasjon til å fortsette! Jeg vil tro det blir enklere med klær også fremover, føle seg fin og booste selvfølelsen! Håper ihvertfall det, jeg prøver stadig klær i skapet og på 17 mai brukte jeg et skjørt i str.40, som jeg ikke har rørt på 4 år! Det var stas det. Litt trangt var det jo, men det gikk helt fint! Artig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Er så gruelig forkjøla blitt! Det er tungt å trene, men prøver å få litt tid på sykkelen. Har ikke mange trimpoeng til nå denne uka, ca 3. Så bare nesa åpner seg litt så skal jeg kjøre meg en times tid i kveld :)

 

Er på jobb, men prøver å forholde meg så rolig som mulig, uten for mye snakking. Det går greit foreløpig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Har raidet klesskapet etter gamle klær, og traff på en haug med gamle penbukser som jeg ikke har engang prøvd å få på meg de siste 4 årene. Dro dem på meg nå, og jeg fikk meg en overraskelse! Alle sammen satt faktisk ganske pent.

 

Selvfølgelig litt trange i livet noen av dem, det er problemområdet mitt etter fødselen.

Men at jeg i det hele tatt fikk dem over hoftene, og at de satt løst og pent over lårene var en stor overraskelse!

 

Dette var jaggu gøy! Og jeg fikk en kjempeboost hva gjelder videre nedgang og trening - det nytter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

og sambo jobber..

 

Lurer på hva vesla og jeg skal finne på?! Det er jo meldt så flott vær.

Kanskje en fottur innover i dalen hadde vært noe. Kan ta vesla i vogn, eller meis på ryggen. Hmmm... Kanskje det hadde vært noe ja! Så kan vi ta med niste og frukt og virkelig kose oss.

 

Tur og trim i en smekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Jeg har satt et mellommål til 10. august på 75 kilo.

 

Det vil si at jeg må ned 7 kg fram til da. Det skal vel holde hardt tror jeg..

10 uker på 7 kg: 0,7 kg i uka. Hmm.... Kanskje.. om jeg står på hardt!

 

Det mest spennende er vel om kjolen fortsatt sitter pent når den tid kommer. Jeg får sette min lit til at sydamen kan tingene sine, og det gjør hun nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Sendte inn noen spørsmål til nettmøtet i dag.

Fikk svar på det første, før jeg spesifiserte mitt inntak i den andre meldinga (som ikke kom med..)

 

Eneste jeg fikk ut av svaret hennes, var at jeg bør gå på kurs.

Jeg har allerede gått 3 kurs, og vil ikke gå flere med det første.

Man må vel kunne få noen kvalifiserte råd utenom det å bli anbefalt å gå på kurs.... Dette irriterte meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

som jeg kjeder meg!!!

 

Sitter aleine hjemme, sambo jobber og vesla i seng.

NÅ fyser jeg nå..

Har allerede tittet i skapene flere ganger - og der er det jo ikke tomt!

Sjokoladekjeks, potetgull og andre godsaker.

 

Har til nå nøyd meg med gulrøtter og kesamdipp, men vet ikke om jeg klarer å stå imot hele kvelden!

 

Det er tungt å kjede seg og ikke kunne finne på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Ta deg en joggetur i det herlige været :) Eller gå...

 

Send en melding til samboeren din hvor du avtaler at om du spiser det i skapet skal du feks vaske opp alene hele uke eller liknende...

 

Vei deg

 

Drikk masse vann

 

Se på "før"-bilder

 

Les om alt det inneholder på nettet, søk på google eller se nøye på innholdslista på posen

 

Se en film

 

Ring ei venninne

 

Ta noen sit-ups

 

....men ikke spis opp alt i skapet.... Du kommer til å angre så fælt etterpå.

 

 

Klem fra Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa
Ta deg en joggetur i det herlige været :) Eller gå...

 

Send en melding til samboeren din hvor du avtaler at om du spiser det i skapet skal du feks vaske opp alene hele uke eller liknende...

 

Vei deg

 

Drikk masse vann

 

Se på "før"-bilder

 

Les om alt det inneholder på nettet' date=' søk på google eller se nøye på innholdslista på posen

 

Se en film

 

Ring ei venninne

 

Ta noen sit-ups

 

....men ikke spis opp alt i skapet.... Du kommer til å angre så fælt etterpå.

 

 

Klem fra Vimsa[/quote']

 

Hehe!

Tusen takk for tilbakemelding!! :)

 

Det har gått fint til nå faktisk, tok meg en runde på spinningsykkelen - og nå etterpå så er jeg mest gira på litt ordentlig kveldsmat! Grovt brød og melk :)

Det skal bli godt!

 

Men ja, du har helt rett i at jeg hadde blitt så nedfor etterpå om jeg hadde spist det potetgullet i skapet. Nå er ikke chips min verste fiende for jeg liker det ikke noe særlig, men når jeg har sånne stunder så går alt unna, godt eller ei.

Merkelig det der egentlig, at man spiser det man ikke engang liker!

 

Nå har The Wedding Singer startet på nrk3 så det pluss kveldsmat og en kopp te gjør nok underverker, tror du ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Det er flott vær i dag også her på vestlandet. Tenkte jeg skulle prøve å ta med meg vesla i bæremeisen for første gang. Det er som regel sambo som bærer henne, men tenkte jeg kunne prøve.

 

Det blir jo en del tyngre med meisen og vesla oppi, så skal ikke ta i for mye første gangen. Det er en fin rundtur langsmed vannet her jeg tenkte vi skulle gå. Det pleier å ta halvannen time vanligvis.

 

Skal ta med pulsklokka i dag, om den virker som den skal da. Har litt problemer med at den slutter å måle pulsen midt i treningsøkter og her en annen dag så viste den 250 i puls.. Jaada :)

 

Har hatt den på service for ikke mange mnd siden, men kanskje jeg bør ta en ny runde. Det koster jo litt for disse servicene, så kanskje jeg må vurdere en ny klokke snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Joda, vi kom oss ut på tur! :)

Vesla i meisen på ryggen min tasset vi avgårde.

Halvveis stoppet vi og drakk vann og delte en banan, før vi vendte nesa hjemover igjen.

Ble en 2-timers tur, og nesten 5 trimpoeng rikere!

Deilig! :)

 

Men kjenner det på undersåttene nå at jeg trenger nye såler. Har slike spesiallagde etter mine føtter siden jeg er tverrplattfot. Har kronisk legghinnebetennelse pga dette så bør vel få ut fingeren før de blir verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Ikke noe trening i dag, kun en halvtimes tid i hagen med raking av mose :)

 

Men fikk nesten 5 tp i går, så ligger ikke dårlig an for resten av uka. Det er viktig å hvile litt innimellom også.

 

En god ting med kvelden er at nå er alle bryllupsinvitasjonene i boks.

Dvs ferdig laget og konvolutten er sleiket igjen ;)

*seig tunge ja*

 

Avgårde i posten i morgen, og så er det bare å vente på tilbakemeldinger.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

er unnagjort, 1 time på sykkelen!

Kjennes godt!

 

Og etter det en god kvelds med sambo, som akkurat kom hjem fra fotballtrening.

Helskinnet denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

30 min på spinningsykkelen i kveld, og ca 10 minutter med den nyinnkjøpte cruncher-saken. Tok 3*15 reps i de 3 elementære øvelsene som fulgte med i manualen. Tror det rekker sånn til å begynne med, er vel 4 år siden sist jeg tok en sit-ups ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

ei helg aleine med vesla. Sambo jobber 12 timers formiddag, og jeg aner ikke hva vi to skal finne på.

 

Kanskje en tur til Sogndal for å titte litt i butikker? Skal gå tur med henne som jeg gjorde forrige helg, men det hadde vært godt med litt voksentid også. Jaja, det kommer vel fort nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
30 min på spinningsykkelen i kveld' date=' og ca 10 minutter med den nyinnkjøpte cruncher-saken. Tok 3*15 reps i de 3 elementære øvelsene som fulgte med i manualen. Tror det rekker sånn til å begynne med, er vel 4 år siden sist jeg tok en sit-ups ;p[/quote']

 

 

Den derre cruncher-saken, var det den GR hadde på tilbud her forleden? Liker du den? Kunne vært noe for meg som heller ikke har tatt en sit-ups på ... Ja hvor lenge siden? Lenge! Tar den stor plass? Kanskje jeg kan henge den på styret på trimsykkelen min på loftstua? Da henger den iallefall ikke iveien for noen, he, he :) Ikke veldig ivrig på sykling heller ser du ;) Men skulle absolutt skjerpet meg på styrkeøvelser!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa
Den derre cruncher-saken' date=' var det den GR hadde på tilbud her forleden? Liker du den? Kunne vært noe for meg som heller ikke har tatt en sit-ups på ... Ja hvor lenge siden? Lenge! Tar den stor plass? Kanskje jeg kan henge den på styret på trimsykkelen min på loftstua? Da henger den iallefall ikke iveien for noen, he, he :) Ikke veldig ivrig på sykling heller ser du ;) Men skulle absolutt skjerpet meg på styrkeøvelser!

 

God helg![/quote']

 

Hei :)

 

Den kan slås sammen så den opptar ikke mye plass når du ikke bruker den!

Pakken den kom i var vel ca 60cm*60cm*ca20cm, men det var esken da, så målene på selve utstyret er jo mindre.

 

Jeg har både sykkel og cruncher midt på stuegulvet, da sikrer jeg at det blir brukt oftere - også de kveldene jeg egentlig bare vil synke ned under teppet.

Men selvfølgelig har jeg fridager der jeg gjør helt andre ting, vi trenger det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

og sol!

 

Vesla i vogn, ei venninne og jeg tok en treningstur sammen i dag.

Innkasserte 4,5 tp, godt fornøyd med det så tidlig på en søndag!

 

Snart begynner det nok å regne her i Sogn, så da får man gyve løs på husarbeidet istedet for å være ute i hagen.

 

Rart med det, nå som det er sommer og fint vær går resten av heimen for lut og kaldt vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Har har både inne og ute gått for lut og kaldt vatn ei stoinn... Latskap sikkert ;) Fått tatt et bed nå da og godt fornøyd med egen innsats. Må skryte selv vettu :)

 

Godt å gå to i lag. Tid og km flyr av sted når en går og jabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

På tide å få trimmet litt mer, planen for dagen er 1,5times rask gange med vesla i barnevogna. Bare man får tid til alt etter jobb før leggetid, aleine..

Men det skal gå satser jeg på! :o

 

En ting jeg syns er så rart - jeg har faktisk gått ned noen kilo nå, 14 totalt, men når jeg ser meg selv i speilet ser jeg bare den samme blubba som jeg så før jeg startet å trene/spise mer fornuftig. Hvorfor skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...