Gå til innhold

"EleResa kare sjøl - med litt hjelp og støtte"


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Gjest EleResa

Godt med litt heiaroping! :o

 

 

Enkelte dager ser jeg skikkelig svart på ting, jeg kommer jo aldri i mål osv...

Det tar ufattelig lang tid syns jeg, men håper alt slitet er verdt det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar
Gjest EleResa

1 time på spinningsykkelen.. *pjuh* :o

 

Men jammen gjorde det godt! Satt tidligere i kveld og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent siden mandag! Denne følelsen er ganske så ny.

Som regel har jeg tenkt, pytt- det er ikke så farlig, kan trene en annen dag.

Håper dette vedvarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Har bare sånn vanlig trimsykkel, men tror ikke rumpa mi passer på settet, så den får stort sett stå i fred.... Spinning forbrenner masse kalorier, gjør det ikke? Supert det da!

 

Har selv vært i marka i dag og det var veldig godt når en først kom seg ut og i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa
Har bare sånn vanlig trimsykkel' date=' men tror ikke rumpa mi passer på settet, så den får stort sett stå i fred.... Spinning forbrenner masse kalorier, gjør det ikke?[/quote']

 

Hehe, det er jævlig vondt de første 2-3 øktene, men så går det seg til og nå kjenner jeg faktisk ingenting.

Da jeg begynte å spinne igjen nå var det 4 år siden sist, den gangen trente jeg spinning 5 ganger i uka, så kanskje rumpa kjenner seg igjen? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Fjord til Fjell dager her i bygda.

 

Jeg sitter hjemme og har vakthelg på jobb.

Litt kjipern, typisk at det skulle være akkurat denne helga.

 

Jeg får trøste meg med null alkokalorier og 3 tp på klipping av plen nå i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

og vekta viste -0.4kg.

 

Ikke så mye som jeg håpet på, men kanskje det er et resultat av så fine uker i forkant?

12 tp denne uka, -2cm i midjen og det er jo bra!

 

Målet er mellom 10 og 15 tp i uka, har greid det fint den siste mnd - artig å være i aktivitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Kjenner jeg er litt nede i kveld...

 

Burde jo ikke være skuffa over 0,4kg ned, men er faktisk det. Innerst inne...

Hadde så håpet på å få klare 75 til jeg skal sy til brudekjolen..

Irriterer meg sånn at den hersens vekta har så mye å si for humøret mitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

.. og jeg er fysisk kvalm..

 

Grunnen er et tomt melkesjokoladepapir (100g)....

Har ikke planer om dårlig samvittighet for det, at jeg reagerer fysisk på det er en mye bedre og artigere "lærepenge"...

 

 

Edit kl 22.47: 1h10min på spinningsykkelen hjalp på både form og humør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

I kveld hadde jeg min første langkjøring på spinningsykkelen på snart 4 år.

Det var godt!

Startet ikke så hardt i kveld, 1.5t i moderat tempo.

 

Planen er å kombinere langkjøring med høyintensitetstimer, håper det blir bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

og jeg snikveide meg i dag tidlig.. 79,5 kg.

 

Vet at jeg var dehydrert i dag tidlig, så tvilsomt at jeg ser det samme tallet i morgen tidlig, men det hadde vært deilig...

 

*drømmer litt*

 

Dehydreringen kommer av en fuktig tur på pub'n i går kveld, men jeg hadde det artig. Ikke ofte jeg tar turen ut så dette hadde jeg bare godt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Ja, regna med å gå opp litt siden i går pga fest i helga.

Men endte likevel med -0,3 fra forrige uke. Er godkjent, men ikke noe mer.

 

Skal ta en uke med litt mer trening nå, mamma kommer på besøk så jeg får større mulighet til å komme meg ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Moro å ha havnet på ny tier da! Grattis :)

 

Gleder meg til det blir min tur også, selv om jeg ligger en enda høyere tier da... Men sånn er det no bare.

 

God ny uke til deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

plager meg for tida..

Kjenner meg oppblåst og hoven i kroppen. Sokkene sitter klistret inn i leggene etter endt arbeidsdag.

 

Noen med noen gode tips for å få lette litt på trykket?

 

Jeg drikker mye vann hver dag, men det hjelper liksom ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest EleResa

Og vekta viser 80 kg akkurat (viste 79,5 til frokost i går morges, så jeg er på rett vei :().

 

Den siste uka har jeg hatt fri for alt som heter veiing og notering av kalorier.

Det ble vanskelig syns jeg! Kjenner jeg er usikker på hvor mye ei brødskive veier kontra størrelse osv, middagene ble vanskelig å kombinere, jeg spiste nok mindre enn det jeg ville gjort med veiing, spesielt på kvelden og kveldsmåltidet ble mindre og mindre utover i uka. Så jeg må nok fortsette å veie maten min en god stund framover, men jeg kan jo ikke holde på med dette evig. Så alt i alt var det en god øvelse for meg syns jeg. Spiste jo ikke godteri, så ikke noe problem den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest tronderpi1

Hvordan har sommeren vært da?

 

Håper du har hatt det topp, men at du snart er tilbake her inne :D

 

Mandag morgen er det alvor igjen for min del, da er det slutt på veiefri og ferie *sukk*! Gruer meg litt... Håper på litt progress i prosjektet mitt snart må innrømmes!

 

 

Mvh Trønder'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg, har bare hatt en liten pause fra registreringa så da glemmer jeg å logge meg på.

 

Skal ikke ha ferie før om 3 uker jeg...

Gleder meg vilt og hemningsløst :D

 

Veiedag i dag: 78,3 kg, etter 79,5 forrige uke. Men fikk mensen rett før helga så var nok litt oppsamlet i kroppen før den satte inn.

 

Har innsett at jeg ikke rekker bryllupsmålet mitt, men det kommer en dag etterpå også... :) Og jeg har ikke tenkt å stoppe nå!

 

Håper du har hatt en fin sommer, og litt mer sol enn vi har hatt her på vestlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Kan ikke klage på antall soltimer jeg nei. Tror jeg kan si vi har hatt tre av fire uker med sol (inkl. sydenliv ja). Har hatt en skikkelig topp-ferie, nesten vemodig det er over.... Men nå er jeg klar for nye tak. Må ta meg selv i nakken etter 1,5 + i ferien :D

 

- so long :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. dette er noe jeg har tygd på en stund.

Tror det kunne være noe for meg faktisk.

 

Det åpner et nytt treningssenter her i bygda til høsten, og jeg gleder meg til å se tilbudet de har. Vet de skal ha pt, og vurderer å kjøpe meg noen timer.

 

Spinning er jeg veldig glad i, og det trenger ingen presse meg med på :D men styrketrening er det noen år siden jeg holdt på med. Kan være godt å få en instruktør til å vise meg hvordan øvelsene gjøres rett, og selvfølgelig presse meg det lille ekstra som skal til for å få resultater.

 

Ja, det tror jeg at jeg skal! Men ikke før 05. september, da er bryllupet overstått og jeg får mer tid til trening igjen - for det blir det jaggu dårlig med oppi alle forberedelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke glemt at jeg er her :)

 

Veiedag i dag: 78,2 kg, skarve 100g ned.

 

Jeg er likevel fornøyd, er så mye forberedelser til bryllup nå at det tar all "fritid".

Skal forsøke å holde denne vekta til etter den store dagen, og så er det full fokus igjen utover høsten og våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...