Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Bjorg75

Man må unne seg hviledager innimellom også! Det er viktig!

 

Jeg gikk på vekta i dag da jeg i "hvilken dag er det i dag" forvirrelsen glemte det i går, JIPPI! Vekta har rørt på seg, små 300 gr. men likevel, det var rett og slett herlig! Nå får jeg bare håpe at det ikke var ett blaff og at ikke vekten neste uke er oppe på det samme igjen:-) Jeg har vel ikke sagt vekten min, jeg leste litt på innleggene fra før jeg ble med her og ser at dere har hatt vektoppdateringer tidligere.

Jeg for min del er 160 cm og nettopp kommet under 70 kg:-) Matchvekten min er 65. Ifølge BMI veier jeg fremdeles for mye da, men den bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg var for noen år siden veldig godt trent og veide også da 70 kg, men var mye smalere og fastere i fisken da. Livet da besto av trening trening og atter trening, ikke stort ansvar på jobb, ingen samboer og mye fri. Da var det ikke så mye annet å bedrive tiden med.

Jeg er kjempefornøyd med en nedgangen min i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Det er jammen blitt 1.juni, fy som tiden flyr! Jeg har lagt bak meg ei god treningshelg, men kun ett par glass vin som helgens "frimerker" Hadde en god runde med jogging i går kveld, som sitter som tunge steiner i beina i dag:-)

Det er ny dag og månedens travleste dag på jobb, så jeg får hoppe i det!

Ha en fin dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Jippi var på vekta i morges jeg, og har jammen gått ned 600 gram siden forrige uke - og er storfornøyd :( Nærmer seg første mål da som er å se 64 tallet.

Midjemålet står på det samme, men det er ok det spesielt siden jeg fikk kommentar fra ei i går at jeg måtte nå ha gått ned en god del den siste tiden:)

 

Fra uke 24 blir det sommeropplegg på senteret, og da blir det bare spinning og zumba på planen (en dag hver, kanskje zumba 2 ganger) - godt at jeg har begynt å sykle en del. Det blir mange turer ute da ja, men må på senteret innimellom for å trene litt styrke.

 

Har fått spørsmålet om jeg vil være vikar på treningssenteret fra høsten, men vet ikke om jeg tør. Liker ikke helt å stå foran folk og prate jeg, og det sier ho som står i forreste rekke på treningene;)

Tillitserklæring foressten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Så bra siissels!! jeg var også på vekten i dag, men står stand by fra forrige uke, ja ja jeg er vant til at det går sent:-) Det har vært noe mindre senter trening siste uken da været har vært supert og det frister mer med sykkel og joggeturer ute, håper det fortsetter:-) Til helgen blir det fjelltur hvis været holder seg. Gleder meg! Ha en fin onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Må bare inn og si at jeg lurte meg opp på vekta i dag, bare måtte, og den viste 64 kg beint :( Bruker ikke å være på vekta mer enn en gang i uka, men jeg bare måtte. Nå skal jeg være grei jente og ikke gå på vekta før onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Da har jeg vært og syklet mitt første sykkelritt. Som trimmer og ikke konkurranse altså.

Klarte å sykle 2.2 mil på 58 min og det er jeg kjempeglad for, ikke var jeg noe spesielt sliten eller. Tror jeg egentlig har mer å gi, men holder litt igjen jeg.

Det er sikkert dem som synes at jeg har brukt lang tid, men siden jeg ikke er noen dreven syklist slik som konkurranseløperene er så er jeg fornøy. De som vant løpet og stilte i konkurransebiten vant med ca 39 min, så da skal jeg være fornøyd. d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Da var ukas veiing over, og jeg veier nå 64 kg :D - det var ikke den store nedgangen det da; 200 gram - alt er bedre enn ingenting selv om jeg synes dette er stillstans igjen, men mitt første delmål er nådd.

Midja har minsket med 1 cm da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Så flott Siissels!!Gratulerer med delmålet:-) Her har det løsna litt igjen, en nedgang på 500 gr. er jeg kjempefornøyd med, midja er derimot stillstans.

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

God mandag alle sammen,

Da var bryllupshelgen til venninnen min unnagjort, jeg nådde jo ikke helt vektmålet mitt kan man si, men men, det er litt over en måned til neste kvinne ut i brudevalsen, (ja det er det store bryllupsåret i vår vennekrets i år) så kanskje man er nærmere målet til neste bryllup:-)

Gøy var det iallefall, med fantastisk mat og vin og kjekke mennesker, bare synd vi nesten blåste bort her på vestlandet i helgen.

I dag var det jogging på morgenen, og etter jobb blir det styrketrening. Jeg har fått "dispensasjon" fra han hjemme, siden vi er i gang med terassebygging så har det vært lite sal trening, men nå skal det bli godt å få kjørt litt på:-)

Så får jeg ta igjen tapt terassejobbing i morgen, sånn at vi til helgen kanskje kan nyte ett glass vin på ny og selvlaget terasse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Juhu, da var ukas veiing over og jeg er under 64 kg - rettere sagt 63.4 kg ;)

Dvs at jeg har gått ned 600 gram på ei uke det, og nå er jeg bare 1.4 kg fra det jeg veide for 8 år siden og frøkena kom til.

Midjemålet er det samme da.

 

Har ei travel uke nå med pakking, flytting og vasking av hus og leilighet - vi driver og flytter!

Blir heller ikke så veldig mye trening resten av denne uken, ble zumba i går tirsdag og det er vel det eneste jeg får til om jeg ikke kommer meg på aerobic i morgen torsdag. (lite påmelding, og så spørs det hvor langt vi kommer i vaskinga av hus.)

 

Koselig med bryllupsfeiringer, Bjørg 75 og lykke til med terrassebygging. Du skal se at dere sitter og koser dere på terrasen til helga og jeg skal forhåpentligvis kose meg i leiligheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Gratulerer med flott nedgang, Da er det ikke lange veien igjen til målet:-)jeg hadde en oppgang på 300 gr. men skylder på " den uken i måneden" og tar det ikke så tungt. Jeg vet at det har blitt mindre trening siste uken også, så det har vel sin grunn;.)

 

Lykke til med flyttingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Kjenner igjen det med økinga den tiden i måneden jeg, min tid kommer også nå - så neste uke er jeg vel litt opp igjen eller stand by.

Gleder meg til jeg har nådd 62 kg, men har fortsatt igjen noen kg før jeg stopper da. Skal under 60 kg som jeg var for 10 år siden:)

 

Pause i flytteprosessen nå, blir tidlig kveld på meg kjenner jeg. Det tar på å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Puh så fort dagene går, pluteslig nærmer det seg ferietid, om to uker er ferien i gang, og siden det blir norgesferie på besøk til svigers og familie både her og der håper vi at finværet kan bevege seg nordover snart:-)

Jeg er egentlig ikke så spent på veing i morgen, siden det har vært liten eller nesten ingen trening denne uken,så jeg har ingen forhåpninger. men det har vært mye jobbing med terrassen, som står klar for litt beis nå. Vi fant ut at vi faktisk har sol hele dagen i kroken vår:-) HERLIG!!

 

Når ferien starter skal jeg være fornøyd om jeg holder vekten ferien gjennom, det er alltid litt ekstra utfordrende da, men joggeskoene blir med, tror det kan være lurt både for den fysiske og mentale helsen når man skal ha svigers rundt seg i to uker hi hi:-)

 

Haåper flyttingen har gått greit Siissels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet siste lørdag og må spise meg stappfull. Kjønte også ikke hvordan jeg kunne klare å fa inn meg så mye Kcal, men.......

Tideliger hadde jeg problemer etter trening, var sliten dagen etter og hadde ingen vilje å fortsette men oppdager nå at med nok Kcal og riktige fetter, klarer jeg det bedre og er ikke blitt så trøtt som tideliger. Håper at det fortsetter sånn. i hvertfall syntes mann mine at middagen i går var supert med masse løk, sopp, grønnsaker, fisk og salat etc.

 

Så jeg ser faktisk nå, at å gå på underskudd, ikke hjelper kroppen og heler ikke med å gå ned i vekten.

 

Bli spennede hvor mye jeg skal veie om en uke?!

 

Jeg skal forsiktig trappe opp med treningen og håper å klarer mer og mer over ukene.

 

Har ikke så mye som skal borte men skal være glad at jeg bli kvitt med dem.

 

Når man ikke er så langt, ser det så fort ut om du er en tunne :)

 

 

Ønsker alle lykke til som er så flinke. Har masse glede av dere, når dere skriver om dere selv.

Det hjelper!!

 

 

158 lengde

66.5 kg 19.06.2010

Trivelsevekt 60 Kg (og kanskje til 58 som jeg veide før jeg føde 3 barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla81

Hei småfolk!

 

Jeg er 157 og veier i dag 67 kilo. Jeg skal bed til 60 i første omgang, men vekten går ikke ned. Gått på ca 1300-1500 om dagen, men er dette for mye?

Har 10 treningspoeng i uken.

 

Har gått ned 300 gram på 1 mnd. Noe er galt, men jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Heisann til lycke og tulla81,

Som nybegynner føles det som å spise enorme mengder med mat, men riktig fordelt utover dagen så hjelper det faktisk på både vekten og dagsformen. Dette går bra!!

Tulla81; kcal mengden avhenger jo av aktivitetsnivået, og med 10 trimpoeng høres det ut som du er på riktig meny, kommer litt an på hvor aktiv hverdagen utenom treningen er, jeg legger ved en link til GR siden hvor du kan regne ut hvilken meny du bør ligge på:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

 

Veiedag i dag og til tross for lite trening har jeg en nedgang på 300 gr. Storfornøyd,jeg begynner å ane midten av 60 tallet:-) Har lyst ned til 63, men 65 er mer realistisk for en "muskelbunt" som meg Hi hi:-) midjemålet ned med 0,5 cm.

Alle monner drar:-) Ha en fin st.hans!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Nedgang denne uken også - 400 gram- så neste gang skal jeg se 62 kg merket - er jo nå 63 kg.

0.5 cm rundt midja er også forsvunnet :)

Har kommet oss så og si i orden etter flyttinga, litt står jo så klart igjen.

 

Velkommen til dere 2 nye - koselig med flere folk her inne.

 

Ha en fin st.hans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjorg og sissel, så flink dere er!

Fortsett ned i vekten, fint å høre at vi klarer det med så mange.

 

Spiste pølse i dag fordi jeg skulle på butikken men fikk gjester og var for seint for å dra til butikken, pffff

Næreste butikken da, er 20 km kjøring, og hadde ingen lust i det.

 

Men spiste salat i tilleg. Var nesten lei meg at gjesten ikke dro før butikken stengte seg men men.....

Skal ta meg en ekstra lang nordic walking tur i kveld. Og til kvelds skal jeg spise noe ordentelig!

 

Føler meg fortsett energirik, så håper at jeg fortsetter med det.

 

Stå på Jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Så flott Lycke!!

St.hans aften ble tilbrakt på nybygget terrasse, med gode venner og god mat.

Veldig kjekt! Og sene kvelder fører til en trøtt dag i dag, men heldigvis noenlunde rolig på jobb, det er ferietid for mange så det roer seg da:-)

 

Ha en fin torsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har påmeldt meg nå på 13 km Fjellrypa i Trysil (september).

Uff, nå må jeg fortsette med å trene kroppen min, men koser meg.

Om kvelden og natten tar jeg med mann mine og vi ser masse elg og harer. Deilig vær for å trene grytidelig om dagen eller kjempeseint på dagen.

I dag koste jeg meg med 3 pannekaker med lønnsirup og banan, tror at jeg fortjente det etter 2 ganger om dagen trening.

Vet at vi skulle ta en lang tur i kveld, så jeg trener det vel borte i kveld.

 

Spennende hva vekten sier i morgen og målingen..........

 

Hvordan har du det på terrassen Bjorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke +2 dager veier jeg 2.7 kilo mindre og er midje 6 cm minsket.

ER så stolt på meg selv!

Nordic walking - staving i 6 km p.time løner seg 2 ganger om dagen!!!

Må kjøre datteren til Gardemoen og ta meg en liten tur Nordic walking nå, så kan jeg fortsette med å være stolt på meg selv, bra for humøret foresten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...