Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siissels

Nok en uke er gått, og jeg har ikke vært på vekta. Tok bare fram målbandet og det viste (heldigvis) samme resultat som sist uke.

 

Skal la det gå en uke til og så skal jeg se om jeg hopper på vekta neste uke.

 

Lykke til alle sammen om dere går opp eller ned - vi kommer i mål til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gikk heller ikke på vekten i går, ganske befriende:-) men regner med at jeg må ha en tur på vekten neste uke, tør sikkert ikke noe annet.

 

I går lagde jeg knekkebrød, noe jeg aldri hadde prøvd før, det var veldig enkelt og de smakte veldig godt, oppskriften var en variasjon av den som er GR sin oppskrift. De kan anbefales.

 

Mye å gjøre for tiden og neste uke er det budsjettplanlegging, normalt pleier vi å samkjøre det med en veldig sosial og gøy tur til utlandet men i år blir det bare til oslo. Men som alltid er hotellturer en utfordring i matveien, med så mye godt de har å by på, men det tror jeg skal gå greit:-)

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da klarte jeg ikke å la være, men det ble heldigvis en opptur da jeg gikk på vekta: 600 gram ned heldigvis. Ikke målt midja da, det får bli neste gang.

Fornøyd med de gramma på 2 uker, spesielt når man har stått stille veldig lenge. ;)

 

Lykke til alle sammen, og så skal jeg se om jeg lar være å gå på vekta igjen før det har gått 2 uker for det ser ut til å hjelpe;)

 

Har fått trent aerobic denne uke og så blir det forhåpentligvis step/styrke i kveld, men feberen er ikke så langt unna dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg kjenner at jeg har gått opp siste uken, jeg har ikke vært på vekten, men det trengs ikke, det har vært tre retters på tre retters og firmamiddager så langt øye rekker, ingen tid til trening og når jeg kommer hjem fra Oslo, så er det jammen det bursdag og verdens herligste kjæreste spanderer champagnelunsj OG fancy middag ute på god restaurant.

 

Det blir ei mager uke kan jeg love dere, i dag blir det zumba og piloxing på samme dag, puh den kommer til å kjennes, men her skal det forbrennes.

 

Til helgen kommer mine foreldre for en forsinket bursdagsfeiring, det blir selvsagt litt ekstra mat og kos da også, men da er det jeg som lager maten så da kan jeg bestemme hva som skal tilberedes, i tillegg så er de ivrige turgåere sånn at da blir det noen turer, forhåpentligvis holder været seg:-)

 

Håper alle får en flott høstdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg på vekten, for jeg synes det har gått faretruende mye opp i det siste, budsjett uka i oslo kan jeg forstå utgjorde en oppgang, forrige uke var helt vanlig med vanlig mat og trening, helgen har jeg hatt foreldre besøk, uten de store utfordringene, men har spist litt for mye chips, som jeg legger litt skylda på, for vekten viste en oppgang på 2,5!!!! kilo. Det er helt utrolig at det går an, at man kan streve i ett år for å ta av en kilo, og på to-tre uker så har man gått opp over det dobbelte.

Klær er igjen ubehageligt trange, jeg måtte finne tilbake til mine såkalte "fatpants" i dag. Ikke gøy i det hele tatt, men jeg skal ta min normale veiing på onsdag så får jeg se om det muligens er bare saltet fra chipsen som har samlet opp mye vann i løpet av helgen. Jeg håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har hatt nedgang igjen Bjørg75.

Snikveiing er ikke noe lurt har jeg funnet ut, så det prøver jeg å unngå mest mulig (selv om det er vanskelig).

 

Jeg har ikke vært på vekta denne uken eller, og grunn må vel sies at jeg ikke har noe lyst rett og slett. Har vært både og med trening, ujevn spising og nå har jeg så klart fått det månedlige også.

 

Vi får stå på så godt vi kan, og engang må nå vekta vise det vi har lyst til at den skal vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, er det like greit og å holde seg unna vekten:-) Helt enig!!

 

jeg har kjøpt meg rockering, etter en liten pep talk med meg selv om hva er det viktigste område på kroppen jeg vil "forandre" så er det absolutt magen, så om vekten skal stå bom fast, og jeg aldri skal kunne komme ned på den vekten jeg ønsker så ønsker jeg meg flatere mage. Tanten min har brukt rockering siden i vår og har opplevd store forandringer, så jeg tenkte, hvorfor ikke prøve. den er på vei i posten og jeg gleder meg til å prøve. Skal gi oppdateringer etterhvert som jeg bruker den og forhåpentligvis ser at magen blir mindre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre snupi75, jeg aner virkelig ikke, jeg har pulsklokke som jeg kan se min egen forbrenning med, kanskje det er det beste. Hvis du ikke har det, så kan du se om du finner noe som ligner i trimfeltet. Jeg må nesten prøve for å se hvor slitsomt det blir:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rokkering har jeg også, men nesten ikke brukt den den siste måneden av en grunn jeg rett og slett ikke skjønner. Jeg var kjempeflink til å bruke den før, og kunne stå i over 1 time om jeg hadde lyst. Kanskje jeg skal ta den fram igjen og være flink til å bruke den for den fungerer det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte du å stå en time!!!!!! oi, jeg er imponert! men det kommer seg sikkert etterhvert, jeg stod gjennom en sang på fredag (1.dagen) etter å ha prøvd noen ganger og fått rytmen inn, sangen var vel 2,5 minutt, da var det relativt ømt rundt livet:-)

det sammen gjorde jeg lørdag og søndag. Skal utvide litt etterhvert såklart, og det er ikke tvil om at det er god trening, for det er full konsentrasjon på mage og hofter. jeg ble skikkelig varm og pusten gikk. Har ikke brydd meg om å bruke pulsklokken ennå.

 

I dag er det zumba dag, jeg gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stå en time med rokkeringer er ikke noe problem, har stått i 1.5 time også, men synes det var greit med 30 min hver vei eller 20 min. Greit å stå slik når man kan lese bok eller strikke litt samtidig.

Øm ble jeg og de første gangene, så det spørs om jeg ikke blir det nå når jeg har bestemt meg for å begynne med den igjen.

 

Er fortsatt ikke på vekta, men klærne strammer ikke så da får jeg være fornøyd.

Ryddet i kleskapet i går, dvs jeg tok vekk en god del av de klærne som er blitt alt for store for meg. Noe er igjen, men jeg må jo ha klær å ha på meg.

 

I kveld blir det zumba på meg, da er det akkurat ei uke siden siste treningsøkt faktisk. Vært travle uker med møter på kveldstid og i tillegg hjemme alene så da blir barna prioritert. I kveld har barna jaget meg ut faktisk, måtte jo få dra på en treningskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læringskurven på rokkering er enorm, jeg fant ut i går at jeg kunne stå lenge, jeg er ikke helt inne på å rokke "andre" veien, der må jeg øve litt mer:-), men sto i går gjennom episoden av House på tv:-) den er vel rundt 40 minutter. Jeg prøvde begge veier, men som sagt ikke helt på plass å svinge den motsatt vei.

 

Det ble ikke zumba på meg heller i går, har blitt " filletante" så besøk for å se på den nye verdensborgeren ble prioritert. En skjønn liten sjarmør!

 

Jeg dropper også vekta denne uken, men som hos deg; klærne strammer ikke så da er jeg fornøyd. Det er ikke alltid den vekten forteller oss det som vi vil, selv om man føler seg fresh og lett, da kan vi likeså godt holde oss unna i perioder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt herlig å være på zumba igjen, gleder meg allerede til neste uke for da skal jeg ivei på begge kveldene det er nå helt sikkert.

 

Det går fort å komme igang med å rokke begge veier. Har rokket en liten halvtime i dag jeg, og skal rokke igjen i morgen.

 

Skjønner godt at treningen blir tilsidesatt når man kan ivei og se på en ny verdensborger.

 

Vekta har jeg bestemt meg for skal jeg ikke på før det er gått minst 1 uke til, hardt er det -men jeg skal klare det.

I helga skal jeg være med frøkena på svømmestevne, så der inne er det ikke akkurat så mye som frister. Må huske å kjøpe med frukt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden...

Men, jeg har kommet i mål!

Er kjempe fornøyd og veier litt under 60 kilo nå. Så stolt av meg selv!

Har bare litt for lavt blodtrykk og må passe på litt.

Spiser som forkost og lunsje 2 skiver lavkarbobrød og forresten vannlig mat.

Må sette meg litt mer på trening men datter min har ryggprolaps og har kjørt opp og ned til diverse og skal snart til sykehuset. Mye å gjøre men vekten skal jeg passe på!

Egentlig gikk det siden de siste 3 uker kjempe bra og sliter nå litt med å finne meg klært som ikke detter ner.

 

Er bare trist at nesten inge ser at jeg gikk 9 kilo ned i vekt. Og dem som jeg forteller det sier, du?? har du gått ned, trengtes det da?!!!

Uff da, ikke morsomt når du trener mye og passer på kcal, karbo etc.

Men, familien min ser at jeg har gått ned!

Og Jeg elsker vekten og kroppen min.

 

Lykke til jenter, stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott lycke! gratulerer med oppnådd mål! Jeg har nok ett stykke igjen til mitt mål ennå, så sent som det går, men men, jeg holder ut.

 

Har hatt ei god helg med ingen utskeielser!!!! Jeg er stolt, normalt blir det litt, men ikke denne helgen. har hatt perletomater (NAM!!) druer og ananas stående på bordet hele helgen, bakte hveteboller til den nybakte mamma, som jeg spiste èn av selv, (må jo testes før de gis bort:-) ) Var på trening på lørdagen, steinhard time på SATS.

Håper at det iallefall har gjort at jeg ikke trenger å bruke hele uken for å "rette opp" helgen. I kveld er det zumba, som skal bli kjekt, med påfølgende piloxing i morgen.

 

Ha ei god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen veiing denne uken, jeg unngår den. Litt fordi det er "uken min" og litt fordi jeg rett og slett ikke vil. Jeg trener og spiser normalt, rokker på kvelden:-) ennå ikke helt fortrolig med å rokke begge veier, men det kommer seg:-)men regner med at vekten står bom stille.

 

Jeg har to kollegaer som for noen uker siden begynte på trening og lavkarbo diett, de raser ned i vekt!!!! det er usannsynlig irriterende,det er jo alltid sånn når man som utrent og med usunt kosthold legger om livsstilen så skjer ting fort den første tiden.

Jeg er selvsagt glad på deres vegne (må vel kunne si at de var/er i større faresone for livstilssykdommer enn jeg var på mitt tyngste), men jeg skulle så gjerne gått ned noe fortere. SUKK!

 

Ja ja det var dagens hjertesukk fra meg.

Skal ut å vrikke på rumpa igjen i kveld for ukens andre zumba time, da er det treningsfri frem til lørdag.

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en svipptur på vekta i dag jeg, og den viste 3 forskjellige tall - så jeg tror batteriet ikke har det helt godt. Holder meg så vidt over 62 tallet, så det ser fryktelig dårlig ut for å nå 60 tallet før året er omme.

Blir lenge til neste gang jeg går på vekta iallefall.

 

Gratulerer lycke, moro når man når målet sitt. Pass godt på blodtrykket ditt nå.

 

Bjorg75, vi står på vi og kommer i mål til slutt.

 

I kveld blir det step/styrke.

Blir ikke 2 kvelder med zumba på meg denne uken dessverre. I morgen må jeg være badevakt, men jeg var ivei i går og det som instruktør faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er unnagjort, god vennemiddag med biff og panna cotta på lørdag, men masse trening og rokking tok nok knekken på fløtedesserten:-) håper det!!

 

I dag er det tid for zumba igjen, det er litt mer utfordring etterhvert som "nettene blir lange" det er mørkt når man går hjem fra jobb, sånn at man må jobbe litt med displinen for å komme seg ut igjen på kvelden. Jeg går bare å venter på snø og kulde, da blir det så mye kjekkere å være ute, enn i regn, vind og 5-10 + grader. Håper på nok en fin og snørik vinter her på vestlandet.

 

Ha en fin mandag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen veiing i dag heller, fant frem målebåndet og tok en kjapp måling rundt magen, 0,5 cm inn:-)

 

neste uke satser jeg på å veie meg igjen, håper jo såklart på at det skal være en nedgang, men tro jeg står stille, men vi får se. Treningen går bra for tiden og matmessig går det også fint, selv om jeg var skikkelig "fysen" i går på ett eller annet, men når man ikke har noe særlig med nei mat i hus, så ble det ei skive med nybakt brød med litt brunost (det er vel nei mat:-) ) og en kopp te. som jo er nam:-)

 

Ha en fin onsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre bjørg75 at målbandet viser noe positivt.

Gikk på vekta i dag også jeg, selv om jeg ikke hadde tenkt det siden det månedlige er her, men ble gladlig overrasket faktisk. Vekta viste 61.9 kg ;) og under 62 er det veldig veldig lenge siden jeg har vært.

 

Vært veldig dårlig med trening denne uken, var instruktør på intervall aerobic på mandag ellers har jeg ikke vært på noe annet. Zumba på tirsdag fikk jeg spørsmål om å ta, men da var mannen på møte og barna skulle slippe å være hjemme alene.

step/styrke onsdag fikk jeg og spørsmål om jeg kunne ta - men etter å ha vært på jpbb i 10 timer kjente jeg at jeg ikke hadde noe som helst å gjøre som instruktør

der framme.

Håper at det blir zumba i kveld for da skal jeg ivei, om jeg så må være instruktør.

 

Jeg sier bare lykke til videre for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at det var en nedgang på vekten, da blir man litt ekstra motivert:-)

Var på zumba i går, veldig kjekt, men onsdagstimen er veldig populær så det er litt fullt inne i salen, man får ikke svingt seg skikkelig, men men gøy er det iallefall!

 

Nydelig og kaldt høstvær her i dag, så har planer om en god tur ut i ettermiddag.

godt når det "kniper" litt i kinna:-)

 

Ha en god dag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt når man ser at man går ned ja, selv om det er lenge imellom hver gang.

Det ble zumba på meg i går, og jeg slapp å være instruktør - men ser ut til at jeg blir det neste torsdag, men da er vi 2 som tar det.

Var påmeldt veldig mange hos oss også i går, 18 stk, men det kom bare 13 så vi er veldig irriterte på senteret at folk melder seg på men ikke kommer eller melder seg av. De tar jo opp plasser til de som har lyst ivei.

 

Skal på instruktørkurs i ettermiddag og hele morgendagen, så nå blir det masse innputt. Spennende, men gruer meg litt også egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og jeg har ikke vært på vekta og heller ikke tatt fram målbandet - dryger det til neste uke istedet, men så lenge klærne i skapet er for store så er jeg fornøyd.

Spent på julekjolene/finkjolene, må få prøvd de i løpet av uka - kanskje må jeg til pers å handle nytt.

 

Kjenner at jeg er spent på hvordan desember kommer til å gå både i forhold til kost og trening, men får ta det som det kommer egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...