Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg droppet også vekten forrige uke, men denne uken bør jeg egentlig ta en tur på vekten. Tror nok det står stille, men vil motivere meg for ett par tre gode treningsuker før julehelgen.

Reiser hjem til familie på nordmøre og blir til over nyttår, hvis været holder seg kan det bli masse uteaktiviteter, så jeg håper på noen fine skiturer.

 

Jeg klarte å holde vekten sånn noenlunde gjennom julen i fjor så jeg håper jeg skal klare det i år også:-)

 

I dag blir det julegavehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmpf!!! ( misfornøyd fnys:-) ) det var jammen en oppgang på vekten fra sist gang jeg var på den på 600 gr. skikkelig misfornøyd med den, det har vært chips og sjokolade forbud de siste tre ukene, da kan vi konstatere at det ikke virker:-)

ja ja kanskje ikke, men oppgang var jeg ikke forberedt på, men da får man legge seg i hardtrening fremover. vil gjerne se 6 tallet først igjen, og helst før jul, da må de 600 gr av igjen!!!

 

Zumba i kveld, skal bli kjekt, også gleder jeg meg til ny timeplan på nyåret, som alltid er litt spennende. Håper at timene jeg har lyst å gå på klaffer med tidspunkt og dager man har anledning å gå på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stabil på vekta, og glemte å ta fram målbandet faktisk. Det får bli som det blir tenker jeg, men det ser dessverre ikke ut som at jeg skal komme meg ned i 60 kg før desember er over - men det er jo ikke så langt unna egentlig.

 

Får stå på videre og så må jeg nå engang være heldig *;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke langt unna siissels!! jeg har måttet utvide perioden endel for å nå mitt mål. Sommeren 2011 er nå "deadline"

 

dagene går med mye jobbing som vanlig på denne tiden, årsavslutning, og prøve å få alt på plass innen det nye året. Dagene flyr avgårde. I tillegg skal man bake litt, handle litt, vaske litt:-) men 22 setter vi oss på flyet hjem til respektive foreldre. Alltid godt å komme hjem til jul:-)

 

Var på yoga igjen i går for første gang på ett års tid, veldig godt å få tøyd i ømme muskler, men det kjennes i dag:-)

 

Ha en flott førjuls tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke langt unna, men hva hjelper det når man står bom fast på vekta. Jeg har ikke vært på vekta siden sist jeg var på den, men vurdere å gå opp på den i løpet av denne uken.

Det har vært forferdelig dårlig med trening nå i desember, det skjer for mye på kveldstid både for meg og for barna - og barna kommer i første rekke.

 

Skal være instruktør etter jul i enten zumba eller step/styrke - må se til å bestemme meg snart. Vi har mistet begge instruktørene våre pga flytting, og jeg har fått spørsmålet sammen med 3 stykker til - vi skal dele på det, men jeg skal ha hovedansvaret for en av delene. (hjelp)

 

Jeg sier bare lykke til med vektnedgangen til oss alle sammen, og jeg ender vel opp med ett annet mål jeg også - får se hva jeg finner ut når jeg kommer meg på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruktør biten går nok fint skal du se, samme om det blir zumba eller step/styrke.

 

Jeg har hatt prøve uke på ett yoga/pilates senter i nabolaget mitt siste uken, siden zumba instruktøren på sats har hatt ferie og har det denne uken også, så var det greit å prøve noe annet.

 

Pilates var fantastisk, jeg har virkelig troen her. Har en venninnge som er trebarnsmor og slank som ett siv. Hun legger æren for det på pilates treningen.

Det var enkel trening, men som virkelig tok tak i indre muskler. Tror jeg skal unne meg selv ett klippekort eller noe her. Det kostet desverre flesk, så det blir ikke medlemsskap. Skal jo fortsette på sats også:-)

 

Jeg står nok bom fast på vekten jeg også, har planer om å gå på vekten denne uken, men sliter med litt forstoppelse, så hvis ikke knasking av svisker og andre lakserende midler hjelper så går jeg IKKE på vekten:-)

 

Har ikke vært flink med rokkeringen heller, blir sånn av og til. Men skal prøve å ha en "flinkis uke" denne uken sånn at man går inn i juleuken med litt greit utgangspunkt.

 

Lykke til videre! Jeg vet at vi kan nå målene våres, det tar bare litt ( ok, lang) tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og jeg er fortsatt under 62 kg - heldigvis. Bare rett under, men glad for det som er jeg.

Fant ut at jeg skulle ta fram målbåndet også, og det har faktisk forsvunnet 1 cm :) jipp, ikke rart at jeg synes klærne ikke henger fint på meg lenger og jeg har lagt unna en god del og skal ta unna mer.

 

Måtte du nevne rokkeringen da :) Den er det aaaaaaaaaaalt for lenge siden jeg har brukt, kanskje jeg skal ta med meg den og ei bok og rokke litt nå?

 

Forstoppelse er ikke noe godt, får håpe det løsner snart slik at du kan ta en svipptur på vekta.

 

Må bestemme meg til i morgen for om jeg skal være instruktør i zumba eller step/styrke. Tror jeg lar ho andre skal få bestemme seg for hva ho vil og så tar jeg det derfra.

 

Vi krysser fingrene for oss og tenker på at vi kommer i mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! gratulerer med cm tap:-)

Ja jeg nevnte rokkeringen, men fy jeg har ikke holdt mitt eget løfte om å være flink med den, utrolig at noe som man kan stå å gjøre midt i stua skal bli sånn ett tiltak:-)

 

Forstoppelsen har løsna, men har ikke vært på vekta, tok frem målebåndet og det var ingen forandring. Har vært veldig lite trening i det siste, men med juleforberedelser og alt det der, så strekker ikke tiden til.

 

Skulle på zumba i går men min kjære var så søt og invitert på "date night" så vi gikk ut og spiste og på kino etterpå. Det var vel verdt å droppe zumbaen for det synes jeg. Riktig så koselig!

 

Om en uke stenger vi hotellet for julen, dvs 11 dager ferie før vi åpner igjen på nyåret, skal bli fantastisk godt med lang ferie.

 

Ha en god førjuls dag videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, veldig moro når man kjenner at det skjer noe, men jeg har veldig lyst at det vises på vekta også.

 

Vi får ta oss på tak i år 2011 med rokkering - mål minst 3 ganger i uken!!

 

Synd at det ikke er forandring på verken vekt eller mål,men plutselig så løsner det det er jeg helt sikker på.

 

Trening hva er det? Det har vært det samme her, tror jammen det har blitt bare 23 treningskvelder nå i desember jeg. Det får bli bedre på nyåret håper jeg.

Uansett da blir det iallefall 1 kveld i uka som er min. (fikk utsette valget mellom zumba og step til mandagsmorgen, men da må vi 2 ha besemt oss - jeg kjenner akkurat nå mest for zumba.

 

Ha en fin tid framover, og så skal vi ikke tenke på vekta før vi starter med nytt år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig Siissels! dessuten er det ikke mellom jul og nyttår man legger på seg det er mellom nyttår og jul:-)

Jeg synes du har vært veldig flink hvis du har hatt 23 treningskvelder, jeg er ikke i nærheten av det nå i desember, jeg tar ikke med løping til å fra på julehandel eller på kjøkkenet, eller til og fra venner for å levere julegaver eller gå på siste besøk før vi reiser nordover.

 

siste arbeidsdag i morgen, da setter vi nesen for "saftige" kuldegrader i Narvik og noen litt mindre "saftige" kuldegrader på Nordmøre:-) Skal bli godt med fri, men jeg håper at jeg får inn endel aktivitet i julen, så er man ikke helt bak mål når man begynner å tråkke ned dørene på SATS igjen på nyåret:-)

 

Ha en flott mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må komme med ett tips om "ny" god frukt, min lokale meny butikk hadde fått inn godt utvalg av eksotiske frukter i går, kjøpte med meg sharon frukt, og sweetie.

Sweetie var den som overrasket mest, ser ut som den skal være sur og bitter, men var søt og god sitrus frukt. Sharon var også en ny opplevelse, kjempedeilig frukt som helst sikkert gjør seg i fruktdesserter nå i julen, siden jeg ikke bare skal spise riskrem:-) Måtte bare tipse om det, kanskje du har smakt de før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle stå 2 - 3 treningsøkter, ikke 23! Sånn er det når man skriver i full fart.

 

Sharon frukt spiser jeg masse av, men sweetie har jeg ikke smakt, må ta en titt i fruktdisken for å se om de har den inne.

 

Det blir zumbainstruktør av meg fra nyåret, og så kommer jeg til å steppe inn som vikar på step/styrke. Skal sette opp zumbaprogram nå i jula sammen med ho andre som skal ha den andre kvelden - vi kjører samme program.

 

Ha fortsatt ei god jul, og så håper jeg dere har kost der i Nord- herlig med kuldekrader :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

He he, puh! da kan jeg puste litt lettere, tenkte for meg selv at jeg virkelig hadde falt av treningslasset:-)

Det har blitt litt skigåing og aking i bakke i julen, men det har også blitt julefilmer og julegodt sammen med familien.

 

Jeg har ikke brydd meg om å gå på vekten, kjenner at det nok er en liten oppgang, men satser på at det forsvinner fort når man kommer igang med hverdagen igjen.

 

Har en begynnende forkjølelse på gang, men hvis den ikke blir verre utover dagen er planen og hoppe rett i zumbaen i ettermiddag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening, ingen aktivitet bortsett fra å trimme magemusklene med konstant hosting, har vært skikkelig forkjøla, og er ikke helt på topp ennå, bare det å gå på jobb i dag var slitsomt. Puh! håper jeg skal klare å få til pilates trening i morgen, det er ikke høy puls trening så da skal det nok gå, men vi får se.

 

matlysten blir det også så som så med når man ligger flatt ut på sofaen under teppet og ser "søppel tv", men i dag kjenner jeg at jeg har lyst på noe skikkelig.

Det er vel ett godt tegn.

 

Jeg får hive innpå appelsin og blåbær sånn at alle forkjølelses "basilusker" forsvinner:-)

 

Ha en fin og frisk mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Turbulente siste ti måneder, egentlig. Det innebærer flytting og bytte av jobb, så nå bor jeg sammen med kjæresten min. :)

 

Akkurat nå skal jeg ned et par kilo som satte seg fast i jula, så da er det inn hit igjen og notere notere og atter notere. Øyemålet utvider seg visst litt med tiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Da er det pån igjen.

 

Har ikke vært på vekta siden før jul, og skal det heller ikke før januar er over.

V

ært dårlig med trening her i gården også, har laget zumbaprogram og hatt ei zumbatrening som instruktør og ei som støtteinstruktør. Det gikk bra til tross for kraftig forkjølelse. Greit når vi er 2 som støtter hverandre.

Tror jammen jeg skal klare meg godt som instruktør - må bare få programmet til å sitte skikkelig.

 

Jeg sier lykke til alle sammen, vi skal komme i mål i løpet av året :)

 

Ps. rokkeringen har vært i bruk hele 2 ganger i år, og da ble den brukt i a`1 time:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

jeg må bare fortelle at jeg, ei venninne av meg og søstra mi har meldt oss på den store sykkelprøven i år. Vi skal sykle fra Lillehammer til Oslo da. Gale er vi helt sikkert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig tøft sissels!!! en saftig motivasjonsfaktor vil jeg tro:-)

 

Her går det veldig på halv 8 for tiden, forkjølelsen henger standhaftigt i ennå, og har gjort at jeg ikke har kommet igang med trening ennå, er rastløs som fy, men bare det å gå trapper eller en bakke utløser heftige hosteanfall. Lekkert! Men tenkte å ta det rolig med litt yoga i kveld, det er iallefall rolig, jeg kjenner rygg og nakke MÅ få noe bevegelse snart, så yoga kan være greit.

 

Matmessig går det så som så, matlysten er ikke på topp, og har lagd middag til bare meg selv i to uker da min kjære har jobbet mye kveldskift, å det å lage middag til meg selv når man er syk er bare kjedelig:-)

 

Men det er ny uke og nye muligheter, så man får bare satse videre:-)

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Motivasjon eller ikke?

Tøft?

Jeg vet nå ikke jeg. Gale mennesker tror jeg at jeg sier vi er - men har man sagt A så må man også si B:)

 

Kjedelig når treningsformen ikke er der, for den er ikke kommet tilbake her enda eller.

Holder på med uke 2 av en skikkelig forkjølelse så jeg får jo ikke trent slik jeg vil.

 

Matlyst er noe herk, har ikke lyst på noe jeg heller. Det er jo ingenting som smaker noe. Krydrer verre enn verst, men kjenner ingenting.

Hadde jeg kunnet det tror jeg at jeg hadde spist salat hver dag med masse hvitløksdressing - for det går iallefall ned.

 

Gleder meg til årets første step/styrketime i kveld.

Skal være med som støtteinstruktør, klarer ikke så mye eller siden formen er som den er som sagt.

Tror ho klarer det godt ho som skal ha det iallefall, men jeg som skal være vikar bør vel få med meg timene så godt det lar seg gjøre.

 

Ha en fin dag og uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helgen gått sin skeive gang, med romatisk getaway med kjæreste i helga, spa hotel med god mat og drikke, ingen trening bortsett fra litt svømming i basseng. Fantastisk koselig helg, har virkelig verdens beste kjæreste.

 

Men det er faktisk godt med hverdager igjen, iallefall nå når forkjølelsen er ute av kroppen og trening står for tur i dag, har følt meg tung og slapp og "diger" en stund nå, så det skal bli godt å få en runde piloxing i ettermiddag.

 

Motivasjonen er så som så, men jeg vet det er forbigående og rett og slett grunnet i lite trening de siste ukene, da blir man mer og mer slappfisk etter som dagene går.

 

Satser på en god uke, og regner dette som min første "slankeuke" i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Høres ut som du har hatt det helt herlig Bjørg.

 

 

Har treningsforbud ut denne uken jeg, pga ørebetennelse på ene øret, begynnende halsbetennelse og influensa. Hadde begynt på uke 3 da jeg var til legen på tirsdag, og det ble sykemelding tvert. Liker ikke det, men hadde ikke noe å si - måtte bare høre etter legen i dette tilfellet. Er ikke formen bedre på mandag så fikk jeg beskjed om å ringe tilbake til legen for jeg skulle ikke gå slik i mange uker. Håper på det beste jeg.

 

Har fått med meg både zumba og step/styrke fra sidelinjen denne uken jeg. Tatt for meg tellinger og bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai!!! ørebetennelse er noe "skjit" rett og slett. Etter at jeg tok mandlene i tenårene har jeg "bank i bordet" ikke hatt ørebetennelse og håper å slippe det.

 

Det var nok greit du tok turen til legen nå. Det er bare en ting å gjøre, å det er å slappe av. Håper du blir fort frisk.

 

Formen min er på plass igjen, og pilates med ball i går var en morsom og krevende utfordring, kjenner jeg er veldig begeistret for pilates nå:-)

Desverre kræsjer den ene pilates timen i uken med zumba, så siden jeg betaler en god del for mitt 6 mnd medlemskap på yoga/pilates senteret så må zumbaen på SATS vike. Fremedeles en zumba time til i uken jeg kan bli med på, den bare krever litt mer motivasjon siden den er noe senere på kvelden:-)

 

Ønsker deg en god helg og god bedring Sissels!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...