Gå til innhold

Stinainas Dagbok - Veien mot Målet


Gjest stinaina

Anbefalte innlegg

Jeg dro på trening:)

En time med styrke.

Så skulle jeg egentlig på elipse-maskinen i 40min,

men etter 10min så fant jeg ut at 'det får vel være grenser!' :)

Jeg orka å kjøre en hel StramOpp-time selv om jeg var sliten nok til å bare skulke hele greia.

Det får holde det!

Merker det skikkelig i beina ja.. Helt vissen liksom..

Du får slenge deg på sykkelen du også! :)

Er flinke vi!

 

Riktig god tur til Drøbak da! Hva skal du der i dag?

 

Kari Jaquesson er veldig flink!

Hyggelig er hun også:)

 

Jeg gruer meg til veiing i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen. Jeg har ikke fått trent i dag:( Det er vel første dagen jeg ikke har trent på 4uker. Men i morgen skal jeg prøve den videon. Jeg og guttungen var på info møte angående 1 vg skole. hva de forskjellige skolene her i nærhetyen har av linjer:o Men var mye å sette seg inn i. Han har lyst til å gå på noe som heter apo.

Der er det forkjellige yrkespraksis. F.eks Elekro, bilmekken ol.

 

Men ser du har vært flink i dag å trent selv om du var sliten. det er jo kjempebra:-)

 

Jeg trur ikke du skal bekymre deg for veiingen i morgen. Jeg tror det går din vei jeg. Jeg er veldig spendt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med videregående da! :)

Han begynner jammen å bli stor!

Hvor gammel var du da du fikk ham?

 

Jada, det ble trening på meg! Stolt :)

 

Tror ikke du trenger bekymre deg for treningen.

Kroppen trenger en hviledag innimellom også!

Og hvis det er første gangen på fire uker!! DA har du vært flink! :)

 

Tror jeg køyer snart:)

 

Tatti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er en spennende tid nå framover for guttungen. Jeg var 24år da jeg fikk han. Var litt seint ute. Men sånn er det med noen. Jeg er vel egentlig glad for at jeg ikke har fått flere med de gubbene jeg har hatt:-) Hehe.

 

jeg tror det er greit med en dag uten trening ja:D Jeg kjente det i går:-) Hehe.

 

Du får ha god natt da. Så snakkes vi i morgen. Jeg er spendt på veiingen din i morgen. Tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som hadde klart meg SÅ fint hele dagen..

Så kom hun ene jeg bor med med en 200g Appelsin Krokan sjokolade..

Bah..

Så først blankt nei!

Men så begynte jeg å tenke.. :)

Og pga veiingen i morgen så hadde jeg kun spist ca 1000 kcal hele dagen,

i frykt for oppgang i morgen..

Så da ble jo dét til en kjempegod grunn til å smake på sjokoladen!

Men klarte meg med 4 ruter da..

Over 150kcal!! :eek:

6 kosemerker.. Men det er de første jeg bruker denne uken.

Så endte jeg opp på 1151kcal totalt i dag.

Så det kunne vel skjedd på værre dager.

Jeg har jo trent også!

Faen at jeg prøver å rettferdiggjøre det! :)

Jeg som nesten aldri har lyst på sjokolade engang!

Jaja..

Gruer meg som en hest til i morgen.. Hvis nå hester egentlig gruer seg.. (Hvor kommer dette fra?:))

 

Nei. Nå skal jeg sove. Så skal jeg veie meg og så er det julebord!

Faen, jeg kommer til å gå bananas på det julebordet hvis hele uka har gått i dass på veiinga i morgen..

Hvorfor er jeg så svaaak...?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag..

 

Vekta viste 70,1kg..

Så ned 400g fra forrige fredag.

Ikke akkuratt noe å rope hurra for, men det er nå hvertfall NED!

Har da gått ned 2,2kg på to uker.

 

Er litt skuffa siden jeg hadde SÅ lyst til å se 6-tallet i dag..

Og det var nesten bare usle 100 gram unna.. Æsj..

Men jeg MÅ huske at jeg trener en del styrke for å stramme opp den dvaske kroppen min.

Og muskler veier faktisk mer enn fett! Det er bare så vanskelig å tenke sånn..

Hadde ikke gått ned noe i midjen, men følte meg litt oppblåst i dag.

 

Jeg har ikke følt meg sånn superflink denne uka, men jeg har jo holdt meg innenfor kalori-inntaket. Så skjønner det egentlig ikke helt. Men jeg burde vel egentlig venta meg det litt siden jeg gikk ned nesten 2kg forrige gang. Kanskje like greit at det bremsa litt. Off..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. ble du skuffa?? Jeg syns da ikke du burde være det. du har jo gått ned. det er det viktiske. Hadde vært værre hvis nåla stod opp over igjen. En ny uke kommer jo å da kan det tenkes du går mere ned. Du hvet at kroppen må venne seg til den omstillingen du driver med nå. Så 400gr ned er jo bra det da. Så stå på jente. Ikke gi deg nå. For jeg hvet du klarer det. da jeg gikk på kurs for mange år siden så gikk jeg ned 1-2kg i uken. Men da skulle vi ikke spise så mye som vi gjør nå. Jeg så ut som en skrukkefille. Hehe:-) Men nå som jeg går ned sakte så blir jeg ikke så skurkkete. det er jo bra det da. For jeg var ganske flau over å ta av meg klærne. så kroppen må ha litt tid og venne seg til. Kroppen er en finulig ting. Hehe. Men Jeg syns du har vært flink jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa.. Bittelitt skuffa..

Ikke for nedgangen egentlig, men fordi jeg var så innstilt på å komme under 70 i dag!

Men 400g ned er jo bra det!

Og jeg har jo 1,1kg i snitt i uka hvis jeg legger sammen de to ukene.

Så jeg må jo nesten bare være fornøyd med det! :)

Visste jo at dette ikke ville bli en dans på roser heller;)

 

Så er det julemiddag med ene jobben i kveld, så skal jeg hjem å besøke mamman min i morgen:D Hun sitter barnevakt for nevøen min og kunne tenke seg litt selskap!

 

Jeg vil gjerne gå ned 1-2kilo i uken.. Og heller bli litt skrukkete:p

 

Men som sagt. jeg holder jo på å bygge muskler også.

Og de veier jo mer en fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. jeg syns du klarer deg bra jeg. Du ser nok 60 tallet neste uke. Bare du er like flink som du er så går detta veien. Ja i dag blir nok en stoor utfordring med julemiddag og greier. Jeg anbefaler deg å bare ta en av hver sort. Hvis dere ikke får en jule tallerken dag. Som kurslederen sier. Er det ferdig porsjonert mat så er det lov å legge igjen mat. Hun har jo rett i det da. Du skal jo smake på alt men ikke mye:-) Tvi tvi. Det går nok bra skjønner du.

 

Du skal besøke din mor også ja. Hyggelig det da:-) Min kjære ligge hjemme hos seg med influensa. Jeg ba han om å holde seg unna. Jeg har ikke tid til å bli syk. Hehe:-) Han orket ikke heller så den saken var jo grei. Hehe. Er 2uker siden jeg har sett han så. Jeg savne han veldig da:( Jeg skal jobbe i natt også jeg. Er jobbehelgen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du savner din kjære så er det kanskje like greit å jobbe?

Så du ikke bare sitter hjemme og savner mener jeg:)

 

Får hape han blir fort frisk da! Men influensa pleier jo ikke å være så langvarig.

Det er så mange rundt meg som er syke også.

Jeg er livredd for å bli smitta. Er ikke så mange ukene siden jeg lå med lungebetennelse, så jeg vil IKKE blir syk igjen! Har ikke lyst, har ikke tid!

Og når jeg er hjemme og er syk, DA har man mange unnskyldninger for å unne seg litt godt og ikke bevege seg da.. :) Uff.. Skikkelig felle det der!

 

Jeg skal prøve å beherske meg så godt som mulig i kveld.

Så blir det jo en del drikkevarer, men jeg skal hvertfall prøve å følge GR's råd om å drikke minst én enhet med vann per alkoholenhet. Slik at man automatisk blir mettere og 'vanner' det ut litt. Hjelper jo fælt på formen i morgen også det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er en syk så orker en ikke så mye heller da og som du sier så er det alle fristelsene som er i kjøleskapet og snop hvis en er såpass uheldig å ha det i huset. så er det lett å spise galt. Hehe. men det gjør vel ikke vi :)

 

Jeg må få referat av hvordan kvelden din blir da. Jeg er spendt på det. Jeg tror det går greit jeg. Du er jo bevist på hva som er galt å dytte i seg. Hehe. Lykke til i kveld da. Hvis jeg ikke hører fra deg før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi fullt referat jeg;)

Håper det er noe sunt å spise der i tillegg hvertfall!

Vi skal være hjemme hos noen som jobber her, for julebordet er egentlig avlyst i organisasjonen, pga finanskrise og en del som har mista jobben osv.

Så jeg vet ikke helt hva det er vi skal spise!

Men koselig blir det nok! Vi er jo ikke så mange på kontoret her, så da blir det litt intimt.

Så er det svææært julebord på Soria Moria med andre jobben om et par uker;)

Så det er nok å finne på nå før jul!

 

Vi reiser vel herfra litt over kl16 i dag tenker jeg.

Så blir det innom polet å plukke med litt vin!

Jeg pleide alltid å kjøpe med en sixpack med øl i tillegg,

men skal ikke kjøpe noe øl i dag! For det må være de værste kaloribombene!

 

Regna ut hvor mange kalorier det er i en 200g sjokolade her forresten.

Det er faktisk 1070kcal!!! Herregud, jeg fikk fullstendig karasjokk!

Og jeg ødela nesten sjokoladematlysta til alle rundt meg ved å informere dem om min nye innhentede informasjon:p

"Ikke SI sånn a..!" :)

Litt slemt å fortelle de det kanskje, men det er greit å være klar over det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja begynner en å regne på hva en dytter i seg så får en karasjokk:eek:

Kan få en ubehagelig opplevelse da ja. Men som du sier så er greit å være klar over det.

 

Ja referat må jeg får. LYKKE til da:-) er koslig da at noen gidder å sette i gang noe da. Har blitt bedt på julebord jeg også. Men er så vanskelig å få fri at. Og jeg kjenner ingen bortsett fra de som står å venter på avisene sammen med meg:-) da syns jeg ikke det blir mosomt når jeg ikke kjenner noen der. de skulle på julecrus med danskebåten. Ikke de jeg kjenner da. De skulle ikke. Får heller ta med kjæresten på en tur i stede.Hehe.

 

Nå skal jeg trene etter videon jeg har her:-) Må få litt mageøvelser ol. Blir litt daskete akkurat der. Jeg kjønner ikke det. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt det kan bli ganske festelig og fuktig på sånne julecruise;-)

Men jeg skjønner veldig godt at du ikke har så veldig lyst hvis du ikke kjenner noen som skal være med!

Riktignok så blir man jo gjerne kjent med noen der, men særlig tidlig på kvelden er det greit med noen kjente fjes!

 

Ta med kjæresten når han blir frisk du! :)

Det er mye koseligere!

 

Gleder meg aller mest til å komme hjem jeg! DA er det skikkelig jul! Men lukta av røkelse, ribbe og julegran i stua..! Ååå.. Sitter og smiler fra øre til øre bare ved tanken! :) ELSKER jula!!

 

På det området der blir jeg nok aldri eldre enn 7-8 år.. :)

 

Jeg gleeeder meg til juul.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er en fin tid den. vi pleier alltid å være hos mine foreldre. Er koslig det med alle luktene. Jeg har det på samme måten som du:-) Er litt mere lunkent med kjæresten min. Han sier det bare er mas. Men hva er mas da. han gjør jo ikke så mye annet en å kjøpe julegaver til ungene sine. Nei han har nok ikke den julefillingen som oss andre. jeg syns det er litt vanskelig jeg da forholde meg til det. Men det blir kanskje anderledes når vi flytte sammen. Er jo lettvindt da å være hos mor og far. Slepper å gjøre så mye selv. Hehe. Guttungen vil ikke være andre steder heller han. Ikke noe skal forandres på. Hehe. Men jeg pleier å pynte til jul og har juletre. Det må vi jo bare ha da. Jeg har plass til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er oppriktig trist med folk som ikke har samme følelsene for jula.

De går glipp av noe! Men det er mange av de.

Særlig folk som kanskje har flyttet mye, så de ikke har fått de samme tradisjonene år etter år mens de var små. Og jeg mener bestemt at jula ikke er mer mas enn man gjør det til selv! Nesten hvertfall.

 

Og det er selvfølgelig lett for meg å si som drar hjem:p Men er jo med å steller i stand til jul der! Og i fare for å bli veeeldig klisjé: MEN, det viktigste med jula ER faktisk å være samlet og å kunne slappe av litt! :) Så får man bare ta det man synes man orker utover det.

Man MÅ ikke ha sju slag og festmiddag hver dag..! Jula er stemning.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Han typen min er ikke så sosial av seg sånn. Jeg kan godt stikke til foreldrene mine flere ganger i uka. Mens han har ratt ikke snakke med foreldrene sine på flere mnd. Jeg syns sånnt er rart jeg. Men vi er jo så forkjellige. Ja ja du får lykke til i kveld. Jeg tar en treningsøkt nå jeg. Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er alle forskjellige. Heldigvis.. :)

Ellers så ville det blitt kjedelig!

Jeg er helt avhengig av familien min! :)

Kan snakke med mamma flere ganger i uka! Det er bare kos! :)

 

Da reiser vi!

 

God treningsøkt!

 

Snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening på meg ja. Først videon også syklet etterpå:-) Ble sliten og svett. Hehe. Du er vel ute å flyr enda du. Jeg går å legger meg nå. Jeg skal på jobb om noen timer. Snakkes i morgen da vel. Hvis ikke du har dratt til din mor før jeg har stått opp. Jeg står opp litt sent som du har sett. Så god tur oppover hvis jeg ikke rekker det før du drar. God natt til alle sammen her inne også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra med meg:-) Hvordan ble det på fredagen med deg da?? Jeg fikk gjort mye i går. Ommøblerte stua mi i går. Hehe. Det tok jo noen timer. Så i dag er jeg støl i armer og bein. Fikk litt trimpoeng også. Hehe. Jeg ble støl i magen av den treningsvideoen. Hehe. de musklene der har vel ikke vært i bevegelse på mange år.. Snakkes da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg her :)

 

Selv om jeg ikke har fått skrevet siden innlegget i din første tråd, har jeg vært veldig flink i det siste.

 

Da jeg startet var jeg 72kg

Nå veier jeg 67kg!

 

Har gått fort og fint, men enno noen kg igjen som må bort.

 

Levde 1 uke på en proteinkur:

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=939

 

så 2 uker på vanlig kost.

I morgen starter jeg en ny uke på proteiner.

 

Trening blir det lite av egentlig, men har vært i badstua 1 gang i uka.

Ligger der i ca 25 minutter

 

 

:) Ned 3 kg til før jul håper jeg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da:-) Åssen proteindrikk er det da?? Nutrilett?? Det fins jo så mange merker av det der. Jeg gikk på nutrilett for en haug av år siden. Gikk ned 8kg om jeg ikke husker feil. Jeg byttet ut noen måltider med sjoko pulver og supper. Stå på. Det ser ut til at du klarer det bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen proteindrikk.

Det er bare mat som er rik på proteiner.

5 måltider hver dag med 30 g proteiner i hvert måltid.

 

Spist mye kylling, fisk, kjøtt, egg og bacon

 

Ikke noe karbohydrater som du finner i brød og pasta ol.

 

Ikke noe 'sulte' kur dette heldigvis :)

 

 

Og i de 2 ukene med vanligmat Har jeg spist alt jeg har lyst på når jeg har villet ha det.

 

Og jeg er veldig glad i sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...