Gå til innhold

Noen som vil være med ? Startdato 5 Jan


Gjest necca

Anbefalte innlegg

Blei Dårlig med søvn i natt gitt !

Men no er det Bare å ta frem vekta og målbåndet og sette igang .

Av en eller annen grunn så Begynner jeg idag på ,

109,6 kg

120 i midje

74,5 lår

Dette var flaut å skrive , men det er vell en del av det å erkjenne problemet overfor seg selv !

Begynte med knekkebrød til frokost og lunsj . Men syntes 4 stk var vell mye (4 i følge grete Roede boken ) ! blei 3 til frok og 3 til lunsj. Masse kaffe og vann , men ingen melk. Får kjøpe skummet i etterm .

Har begynt å veie pålegget , bare for å se at en ikke fråtser he he

Jaja dette blir spennende å følge med på Dere !

Har prøvd å gjøre oss mer synlig ( for oss ) , men forandringen skjer bare på vår side , så ...

Har holdt på å pakke vekk jula idag så det er blitt noen turer opp og ned trappene :-) Men bare 2081 skritt . Trodde at det hadde blitt mer da . Men Sleit nok mer med kondisen ja ! Snakkes Da !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar
Gjest superior

necca; flinke jenta! De tallene er bare noen tall. Nå er du i gang for å gjør forandringer. Tallene følger etter. Det blir motiverende når du ser at de blir mindre! :) STÅ PÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Ja. Endelig mandag :) Jeg skal rapportere til kursleder i morgen, men har i "smug" jobbet for meg selv noen dager nå. Det går som en lek. Det er ingen tvil om at dette ligger mellom ørene.

 

Jeg tok frem målebåndet i dag og har notert følgende mål;

 

Bryst 106

Midje 95 cm

Ende 110

Lår 65 cm

 

Ja.. da kan det vel bare gå en vei da!

 

Kjenner et søtsug som jeg vet er mest tuftet på gammel vane. Velger å stoppe opp og tenke meg om. Vil jeg spise sjokolade? Nei. Jeg vil ikke det. Jeg skal ikke spise den selvom den roper aldri så høyt på meg. Det er jeg som har kontrollen. Ikke den sjokoladen. Vel. En dag i uken skal vi være venner igjen, men den dagen er det jeg som bestemmer og da skal jeg virkelig kose meg med den biten jeg velger!

 

Jeg har syklet 30 minutter før frokost i dag. I tillegg har jeg gått i raskt tempo i variert terreng i 40 minutter. Har fått dette til fordi jeg har dagen for meg selv. En av de mer sjeldne opplevelser. Satser på å avslutte dagen med 30 minutter til på sykkelen før en dusj og i seng. Gleder meg!

 

Det går greit med maten. Jeg koser meg med det jeg skal ha og jeg blir mett. I tillegg er det veldig herlig å drikke vann igjen! Hvor mistet jeg den vanen på veien???

 

Vel. Nå har jeg funnet den. Glad for det.

 

Stå på alle sammen! Blir spennende å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg akkurat rekker 5. januar :) Er 176 og veier 96 kg, målet er 78, men første delmål er å havne stabilt under 90. Skal gifte meg til høsten og håper det kan gi litt ekstra motivasjon... Starter på kurs førstkommende onsdag, har nemlig innsett at jeg ikke har viljestyrke nok aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blei med dette nr 30 i Gruppen :-)

Ser allerede at noen er flinkere enn andre til å logge seg på , men det blir så klart opp til hver enkelt av oss !

Uansett er det hyggelig å høre og bli hørt :-)

Har ikke komt meg ut idag , men skal sykle i ca 20 min + steppe i 30 min om litt. Det får være bra til å være meg , hvertfallden første dagen he he

Skal og rapportere i morg superior !

Takker så Mye for støtten , hjelper det fra noen som har slitt med de samme problemene :-)

Og selvsagt Lykke til Du også Superior ! Skal følge med Deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammen med dere andre som skal ned i vekt!!

Startet dagen med å blåse støvet av den elektroniske badevekten også ble det måling av kroppen. Måltidene er fulgt så jeg bare gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter ]Hei alle sammen !

 

Håper det er noen som vil være med på ny start i Januar 09?!

Her er det plass til ALLE , om DU skal gå ned litt eller Mye !!!!!

Kjekt om vi er flere som kan kjempe og støtte hverandre underveis :-)

Alle som har prøvd vet at det å få oppmuntringer øg støtte underveis hjelper på motivasjonen og i Beste fall på kiloene .

Og hvem er bedre på det enn de som er i samme båt ?! :-)

Jeg begynner på 111,8 kg i dag ( Kanskje jeg må justere den opp etter jul !? Men den tid og sorg !

Første Målet er å komme ned til 105 kg ihvertfall .

 

Forsatt God uke til alle !!!!

 

Hilsen Sissel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i vektklubben idag. Håper dette er til hjelp underveis for et sunnere og mer aktivt liv. Lykke til alle sammen og håper dere når deres mål.

 

Mine tips er følgende:

- Skriv middagsmatliste for hver uke

- Lag en salat til lunsj dagen før, og ha den stående i kjøleskapet natten over

- Handle når du er mett :(

- Drikk mye vann og grønn te

- Mosjon ( inkluderer også alt av husarbeid)

 

Noen andre som har andre tips?

 

Hilsen Zenaxa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi har blitt. Mister litt oversikten jeg men. Leser da litt her og der, vanskelig å danne set et bilde av så mange. Det er mange som alt er blitt veldig motiverte og klare for å gyve løs på uka, en god ukestart er bra. Måtte det bare vedvare. Jeg skal i begravelse med gravøl i morra, gruer meg til alle mat-fristelsene. Blir spennende åssen det går. Lykke til videre alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurraline

Ok, nå er det på tide å kvitte seg med de ekstra kiloene en gang for alle!

Jeg vil gjerne også være med her :() Har som så mange andre noen halvhjertede forsøk bak meg, men aldri egentlig "gått ut offentlig" om at man er på slankern...

Håper forumet her kan bidra til motivasjonen de dagene det går trått og man har mest lyst til å gi f....

 

Men altså:

Første dag i dag, mandag 05.01!

Jeg er 165 cm høy, veier 80,1 kg nå på kvelden (grøss og gru). Målet i første omgang er 70. :)

 

Fant en genial link i "nybegynnergruppa" som forklarte endel mtp antall kalorier etc. Men hvordan gjør dere det med veiing og sånn? Jeg kan variere nesten 2 kg avhengig av om jeg veier meg om morgen eller kveld... Hvordan gjør dere det?

 

Ville jo tro at "kveldsvekten" er mer variabel enn "morgenvekten", men det spiller kanskje ikke noen rolle så lenge man veier seg på samme tid fra uke til uke?

 

Uansett, gleder meg til å se resultater!!! Lykke til alle mann :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff , Det var leit å høre viana !

Du får unne deg litt såklart , det må til i spesielle annlednnger !

 

Over til noe som ikke er fult så alvorligt.

 

No er endelig alle julnissene og pynten kom på loftet igjen . No Gjennstår d å få tatt ned julegardinene og Få strøke de som skal opp .En av dagene . Blir litt tomt når alt er borte , men det er og ett tegn på at vi går mot lysere tider !

Idag klarte jeg å komme meg opp til 10 000 skritt. ligger no på 10129 :-)

Er stolt over det ,i hele forrige uke lå jeg fra 2450-7300 .

Skriver opp alt no for tiden , måtte det Vare LENGE !!!

 

I morg er det rapport til G R og lege sjekk . Sliter med Høyt Blodtrykk .

Satser på sikt at en kan slutter med medisinene :-)

 

Flott med Gode råd !

Ha en Fin dag i Morgen Alle sammen , Stå På :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurraline

Idag klarte jeg å komme meg opp til 10 000 skritt. ligger no på 10129 :-)

Er stolt over det ' date='i hele forrige uke lå jeg fra 2450-7300 .

Skriver opp alt no for tiden , måtte det Vare LENGE !!!

QUOTE']

 

Så FLINK du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Jeg melder om følgende tall på skrittelleren;

 

12281 :( Herlig!

 

Bare å holde stilen, men dette er i overkant av hva jeg får til på en dag hvor jeg ikke har store deler av den til egen disposisjon. Om å gjøre å gripe mulighetene!

 

Noen som slår dette tallet? Kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior
Starta 5. og vil gjerne være med.

162 høy og 97.5 tung. Har litt å jobbe med da.

 

Trenger å ha noen å "prate med innimellom

 

Velkommen! Nå er du igang. Et skritt av gangen. Sammen er vi sterke! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg er 22år og bor fortiden I Edinburgh, jeg er 165 høy og veier 95 kg. Jeg har som mål å nå 68kg om et års tid.

 

Jeg har fått utskrevet et appetitt hemmende hjelpemiddel og jeg skal begynne med å legge om livsstilen, startet i dag og så langt så godt, nå er det bare å fortsette.

 

Gleder meg til å kunne kneppe opp kåpa igjen:)

 

Fantastisk å ha noen støttespillere hjemmefra, dette blir bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger så absolutt å være med, å få inspirasjon og motivasjon til en laang ferd.

Det første skrittet har jeg tatt, begynte på kurs i går 5. januar. Har bestemt meg for at nok er nok. Jeg trenger en snuoperasjon, og vil forhåpentligvis se våren litt lysere i møte.

 

Første delmål er ned 4,7 kg til vinterferien.

Andre delmål er ned 5 kg til før påskeferien.

 

Ferden har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke bruke min, av frykt for hvor lavt tallet blir... Men dere motiverer meg til å gå og grave den ut fra skapet!

Starter kurs i morgen, gleder meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En God start er å finne fram skrittelleren Tine78 !

I forgårs låg jeg på 2180 skritt så Du har ingenting å Være Flau over .

En Plass begynner vi alle og No er den Rette tiden inne :-)

 

PS ; Er noen som trykker på siter når de vil skive ett innlegg , da blir meld inni en annen sin . Dere må i stedet å gå nederst på siden og trykke på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

ja da var det meningen å få begynt her på mandag eg og men stresset heile dagen i går og tenkte kun på å få i meg sukker så eg heldt ut eit par timar til.. visste eigentleg at det kom til å bli mykje stress denne uka, men i morgen skal eg ihvertfall på treningssenteret på spinning etter skulen og deretter hjem og lage 3 retters middag!

 

skritt telleren min har havnet hos bestevenninna mi, ho trenge den nok meire enn meg, foretrekke å redusere belastning på knærne og bruke sykkel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All Trim er BRA trim nessie87 .-)

Vi kommer alle til å måtte prioritere andeledes innimellom , men trimmen ( uansett i hvilke form ! ) , og sammen med kostholdet skal få oss mot et lettere og Bedre liv ! Ikke sant folkens ?

 

I dag har det bare blitt 6553 skritt på meg .

Har hatt en dårlig dag ( sliter med hodepine ) , så da blir det ikke så effektivt som en skulle ønsket .

Men det kommer en Helt ny dag i morgen så da er det store muligheter til å slå dagen idag :-)

 

Håper Alle får en Super dag i morgen !

For no er det på tide å køye .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Tenkte jeg skulle joine gruppa jeg også..

 

Jeg er 19år, 175cm og 100,3kg.. og det siste har jeg tenkt til å gjøre noe drastisk med.. Begynte på søndag, og målet er å bli litt sprek og legge om kostholdet, spm jeg føler jeg er på vei mot allerede. har gått 3 turer på 50min de siste 4 dagene:) og skriver opp alt jeg spiser, og veier det meste:)

 

Sier som alle andre at det er supert at det er laget en gruppe hvor man kan motivere hverandre, for det hjelper veldig i en slik "prosess".

 

Gleder meg til å høre om fortsettelsene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke stilt inn skrittelleren før i kveld, så gikk glipp av gåturen til jobb... Men endte med 2700 skritt på en kveld, og det er vel ikke så verst :(

Hjelper på at jeg ikke har bil og i tillegg dårlig bussforbindelse, så jeg er pent nødt til å gå overalt samme hvordan "orken" er i utgangspunktet. Men jeg bor bare ti minutters gange fra byen/jobben altså. Så må nok mer til enn bare til og fra jobb hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litavesla

Jeg starta et nytt og sunnere liv på mandag også, så vil gjerne bli med her :) 26 år, 160 høy og startvekta er 91 kg :( men håper på å komme meg ned til 70 kg.

 

Tror jeg har bomma litt på kaloriinntaket de to første dagene, får bare justere det litt opp igjen da. :) Går ikke på Grete Roede kurs, men jeg og min mann prøver å få et sunnere liv sammen.

 

Ellers har det gått utrolig bra disse dagene. :) I går var jeg på spinning og det var godt å få brukt kroppen igjen. Har satt som mål å gå 30 min rask gange hver dag, bortsett fra de dagene jeg trener. Så det blir 2 dager trening, og de andre fem dagene 30 min rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned12kilo

Hei alle sammen og godt nytt år:)

Nå er det virkelig på tide å gå ned noen kilo, for min del..Jeg er 22 år, 1.76 høy og veier 88,2 kg!Startdato i dag(07.01.09)..

Nå er jeg akkurat ferdig med en god danseøkt på wii-dansematte!Det er et godt treningstips til alle:) Kjempemoro og motiverende..man glemmer tiden helt!Workout-programmet har kaloriteller og alt:) Hvis man i tillegg har wii-sport kan man bl.a bokse og spille tennis..blir skikkelig svett, så hvis man ikke liker seg på treningsstudio, er dette et virkelig godt alternativ:)

Lykke til alle sammen! Dette klarer vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...