Gå til innhold

Noen som vil være med ? Startdato 5 Jan


Gjest necca

Anbefalte innlegg

Gjest superior

Tusen takk for gode ord!

 

Jeg har vært sløv med trening lenge, så det er en viss sjanse for at du har rett. Alikevell kjenner jeg på at det er demotiverende. Forsøker å jobbe med tankene og vet jo at det er heldig, men dog.

 

Necca; du er kjempeflink. Stå på! Jeg er sikker på ta vi begge må få resultat på vekta neste uke. Litt rettferdighet må det være i denne vernden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

He He Ja vi får håpe på det superior :-)

Ellers så blir jeg mannvond , tjihi !!!

Ser at jeg ikke er like flink å holde kcal på 1900 som første uka .Er kanskje kroppen som tror at det er krise ute og går ;-)

Skal ta meg alvorlig sammen disse dagene før neste veiing . Så DA må det komme opp noen kjekke tall på vekten som vil motivere meg til å stå på videre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. to av dere har vektnedgang 0.2kg og 0.7 kg. Det er jo faktisk nedgang da. Kan ikke forvente å gå ned 1 kilo eller 2 hver uke. Åssen skal det bli når målet er nådd da, oppatt til dobbel str dobbelt så fort tenker jeg.

 

Nei vi må være glad for hver nedgang og tenke at det var bra, det var tross alt ikke oppgang...

 

Syns dere er flinke jeg. Over langen vil de største resultatene vise seg, og det er bra resultater som er overkommelig å leve videre med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så Rett viana , takk for de ordene ! Godt å ha noen som setter en på plass :-)

Ja en bør være glad så lenge en ikke går opp i vekt . Er lett for att en Blir altfor fokusert på den forbaskede vekten . Er litt utålmodig av meg , så en del ligger der !

I dag her jeg kost meg med God mat og Vin !!!

Så i morgen Blir det en ekstra Lang tur Dere men det gjør ingenting !!!

Dette skal vi Greien DERE :-)

 

Forsatt God Helg Jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har spist taco gratinert i ovnen med tortilla-chips og en god slump tortillasaus i kveld så etter 7 timer flying på jobb blir det nok ei dose på sykkelen hjemme i morra kveld også ja. Men men, det er da lørdag, og jeg spiste dobbelt så lite av hva jeg ville gjort ellers vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig Bra viana !!!

Vi er på God vei når vi kan trene etter å ha skjeiet ut litt +++.

Imorgen er det veiedag iigjen hvertfall !

Er spent på om jeg har tatt av noe i cm denne gang. Er like viktig det , hvis ikke viktigere enn vekten . Har ikke mindre enn 2 stk vekter og begge gir meg forskjellig svar . Så gudene vet, men jeg har kommet i ei bukse som jeg ikke har brukt på 2 år . Så noe skjer hvertfall :-)

Så Dette ernoe av den Oppmuntring jeg trenger og som gir ett Ekstra kick til å stå på videre!!

Er Spent på Å høre hvordan Deres uke har gått !

Snakkes i morgen , må ned å sykle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Bare kjapt innpå en tidlig morgen;

 

Opp på vekta igjen. Veiing nr 3 på Grete Roede.

 

Vekttap siste uke: 0,5 kg

Vekttap totalt: 3,4 kg

Trimpoeng siste uke: 13,8

Antall cm tapt siste uke: 7 cm

Antall cm tapt totalt: 34,5 cm

 

Ja.... ok. Jeg er skuffet over liten nedgang på vekten. Etter innsats å dømme er 0,5 kg i underkant av hva jeg hadde forventet. Kjenner at det tuller med motivasjonen min og må gå en runde med meg selv. Jeg både ser og føler at jeg har blitt mindre. Antall cm tapt forteller også det faktum. Hjelper ikke helt alikevell... Jeg vil ned i vekt...

 

Hjelp!!! Noen som kan fortelle meg noen kloke ord?

 

Jeg kommer innom igjen i kveld og gleder meg til å oppdatere meg på hvordan det går med dere andre!!! :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner Godt frustasjonen din superior !!! Skulle ønske jeg hadde noen kloke ord til Deg ! For-Utenom At Du forsatt Må stå ! Du går hvertfall ned og Flink til å Trene er Du og :-) Tap I cm, der er Du hvertfall Helt RÅ !!!

 

Selv står jeg helt stille på vekten denne gang .

Vekttap 0,0

Vekttap totalt -2,7

Trimpoeng sist uke 13,7

Tapte Cm -2,5

Tapt total -16,5

 

Vi Er visst flere som Trenger noen Gode Råd Her !!!

Alle RÅD og TIPS mottas med STOR STOR TAKK ;-) Vi er "litt" Desperate !!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ,jeg har gått ned 2 kg denne uken og 4 kg på 3 uker, totalt inn 18 cm. Vet ikke hva jeg gjør annerledes enn dere egentlig? Sånn ser dagen sånn ca ut:

 

Frokost: 2 skiver, med enten prim, servelat ell hapå. Og litt agurk

Lunch: --------------------"---------------------------

Mellom: Frukt, stort sett pære ell eple, og en kopp options

Middag: Masse salat eller masse kokte gr.saker(hovedmat), potet ell pasta, 100 g ca kjøtt ell f.eks 2 seibiff. Litt saus

Mellom: Frukt, appelsin ell pære

Kvelds: 3 knekkebrød med brunost ell prim og en kopp options

 

Og drikker ca6 glass vann med sitrondråper i.

 

Bruker rockeringen i 10 min ca hver dag, jeg får den ikke til så det blir jo bøy og tøy og hø puls hvertfall...

 

Og sykler helst litt annenhver dag. Minst ei økt på over ei mil i uka.

 

Tja det var vel min dag. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke sett de store resultatene enda...har gått ned ca 2 kg på tre uker, men det har stått stille i det siste. Mine dager ser ca slik ut:

 

frokost: 2 brødskiver med cottage cheese og leverpostei og agurk (eller lignende)

Lunch: 2 brødskiver med kokt skinke og leverpostei, frukt og/eller annet grønt til.

Mellommåltid: 2 knekkebrød med mager smørost og frukt.

Middag: Mye grønt/wok. Gjerne ca 100 gram fisk eller kjøtt. Litt potet eller pasta til. Gjerne en frukt etter middag.

Kveldsmat: Litt naturell yoghurt, musli og frukt eller to knekkebrød med smørost.

 

Det ser ut til at jeg spiser ganske mye i løpet av en dag...men holder meg innenfor kalorimengden...tror jeg...

 

Går til og fra jobb (ca 15 min), og må gå til og fra butikk (bærer stor sekk med mange varer:).

 

Trener styrke eller hard aerobic tre ganger i uka i tillegg til at jeg ofte går turer eller jogger i helgen. Har bare gått opp med en treningsøkt i uka fra før nyttår, så det kan hende det er grunnen til at det går sakte...

 

Jeg er spent på å høre hvordan deres dager ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse 3 ukene har jeg gått ned 2,8kg (veier nå 93,9) er veldig fornøyd med det, veide tross alt nesten 103kg på et tidspunkt. I midjen har jeg også gått ned fra 96cm til 84cm det vil si at jeg bare er 4cm unna den anbefalte øvre grensen for kvinner :) Trener nå fast 4 dager i uken, to av gangene på de hardeste spinningstimene dem har på sats :) Oppdaget nylig en annen spinningtime som kalles Langkjøring75, det er en spinningtime på 75min som fukuserer på fettforbrenning, ikke karbohydratforbrenning (altså man skal ikke overstige 75 % av makspuls, mens på de andre timene jeg er på skal man to ganger iløpet av timen opp i over 90%) tror jeg skal begynne å gå på den hver søndag og se om den gir resultater :)

 

Jeg har faktisk ikke rørt snop, boller ol. i ukedager siden jeg begynte 5.januar (prøver å begrense nei-mat en del i helgene også, og brus har jeg nesten kuttet ut helt), og jeg føler faktisk ikke behov for det lenger heller. Har ingen problemer med å takke pent nei når folk spør om jeg vil ha noe, og går jeg på butikken for å kjøpe meg lunsj, kjøper jeg meg heller en pose knaske gulrøtter, fiskekaker eller lignende. Eneste er at jeg bor fortsatt hjemme (er 18) og middagen blir jo det som er til middag den dagen, den er ikka alltid like sunn, men jeg prøver heller å spise litt mindre da.

 

Føler egentlig jeg spiser veldig mye, sunt men mye. (kan ha noe med at jeg spise ganske lite før)

 

Frokost (ca kl 7:30): To skiver, 1-2 glass vann

Mellommat (ca kl 10): En frukt eller noe lignende

Lunsj (ca 12): To skiver og eventuellt en yoghurt (Yoplait m/0% fett)

Mellommat (bare når jeg kommer tidlig hjem fra skolen): 1-2skiver eller 2 knekkebrød

Middag (ca 5): Varierer

Kvelds (ca 9): To skiver og kanskje en frukt eller yoghurt

Pålegget jeg spiser er helst kokt skinke med agurk, spekeskinke, lettere norvegia osv

 

Dette er en treningsdag, spiser gjerne litt mindre på de 3 dagene jeg ikke trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke, Jenter ! Kjekt å følge Dere :-) . Har hatt feber noen dager så jeg har ikke fått vært inne på siden.:-(

Men jeg Prøver å holde motivation oppe forsatt !

 

Til Frokost har jeg ,

2 grove skiver m prim , makrell i tomat el leverpostei m agurk.

Lunch : 3 fiber pluss knek m mysost

Middag : potet m fiskekaker , kjøttkaker el laks og grønnsaker.

Mellommåltid : er det litt opp og ned med . Noen dager skiver andre dager frukt ( Eller ingenting ). Har fått kjeft for at jeg hopper over mellommåltidet.

Kvelds : 2 skiver m pålegg det samme som til frokost

Mye vann og gulrøtter .

 

I går Blei det hjemmelaget pizzahorn , 2 stk til middag og 1 til kvelds . Ikke av det sunneste men veldig Godt alikevell :-)

Skal ned å trene litt no , har en del å ta igjen !

Forsatt God Helg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiing.. gruer meg egentlig litt:P føler jeg har vært ganske usunn denne uken:P Tror jeg hvertfall ikke har gått mye ned og har jeg gått ned er det nok ikke noe mye, men er redd for at jeg har gått opp litt. Menmen, skal være mye flinkere denne uken som kommer. Kommer nok før eller siden en uke jeg går litt opp istedet for ned, og det er vel da man virkelig blir satt på prøve, om man klarer å holde motet oppe fortsatt, og det skal jeg klare! Har vært på sats 3 ganger denne uken, og skal på sats nå om 45min, blir 75min spinning og 30min magerygg-øvelser.

 

Men snakkes i morgen, er spent på hvordan det går med alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! Blir irritert!!!!!! Blir irritert over at det er så mye av det jeg spiser som har så mange kalorier i seg...får helt sjokk noen ganger når jeg registrerer måltidene...Tenker ikke over det når jeg lager maten...

 

hmmmmmmmmmm...trenger ei god kokebok...noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi :) jeg som trodde jeg kom til å gå opp denne uken, fikk meg en gledelig overraskelse når jeg trasket inn på badet og opp på vekten i halvsøvne i morres, hehe, 1kg ned, veier nå 92,9kg :) men midjemålet har ikke endret seg da... Det var jeg ikke så fornøyd med, jeg får satse på at jeg har minket noen andre steder da, vurderer om jeg skal begynne å måle lårene mine også, siden det er der og ikke midjen kiloene mine ligger. Når jeg tenker meg om så vel egentlig ikke uken min vært så forferdelig usunn, bare slutten som ble litt mer enn den burde. Men igjen så sto jeg på hodet hele lørdagen og skudde sammen 3 ikea komoder, istedet for å sitte i ro å se på tv som ellers på lørdagene, hehe :(

 

Er alt i alt fornøyd med uken og veldig kjekt å få en positiv overraskelse på vekten i dag:D

 

Hvordan gikk det med resten av dere (som hadde veiing i dag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Helene. Det var BRA. Syns du kan begynne å måle lårene dine også, mange som gjør det og det gir motivasjon å se nedgang i cm også:-).

 

Jeg har veiedag i morra og gruer meg litt. Har vært peppes pizza og smågodt +3 glass brus på meg denne soste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenge meg på her òg. Byrja trene fast 1 januar, etter litt sånn av på trening i haust. Så no satsar vi friskt og få god kondis, så det blir lettare å gå på fjellet igjen :) Målet er å sykle til og frå jobb når det blir bare vegar igjen (14km t/r), og då kunne sykle utan å bli sveitt til jobb (det er nokre hersens bakkar som øydelegg alt :) ) Eg trenar tre gongar i veka, 2 dagar 1 times kondisjon (tredemølle og sykkel) og ein dag vekter. I tillegg har eg delevis aktiv fritid. Har kjøpt pulsklokke som eg skal bruke (er jammen meg litt gøy med eit slikt instrument :( )

 

Målet i tillegg til å komme i god form er å ta av 20kg, frå 92 - 72. Eg likar runde tal. Har ikkje målt meg endå, men spesielt buksemåla hadde vore fint å minska :) Er 31år og 176cm.

 

Kva er eigentleg det hjertet på sida når ein har ete majones, eller salt sild? Er det skummelt for hjertet, dei meinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, trudde vanleg mills majones ikkje hadde noko positiv effekt :) Er det då slik at ein kan ete det med godt samvit? Bortsett frå at ein må passe på kaloriane? (og alt med måte sjølvsagt). Tenkte majones gjekk i kosemerkekategori.

 

Mitt hovudproblem med vekta er stillesittande jobb, og at eg antakeleg har kroppen på sparebluss. Søtsaker er eg ikkej spesielt glad i, då er nok chips, feit/ salt mat noko som fristar meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt i den røde boka ! Majonesen står m hjerte m samtidig som Nei mat ! 1 ss gir 72 kcal . Godt for hjerte som helene2 sa men ikke Bra når en skal ta av , Desverre !!!

 

I går var jeg en slappfisk , her er forrige ukes resultater !

Tap i kg - 700 g , så Ny vekt 106,3 :-) På vei nedover igjen, veldig Glad !!!

Tap i cm - 6 ( ikke så fornøyd men det minker så en må nesten være litt fornøyd.

 

Veldig Bra Helene2 , kjekt med slike overraskelser ! Uansett er det din Fortjeneste og ingen andres. Kom seint men Godt kanskje ?! :-)

Spent å høre hvordan det har gått med deg idag viana !

 

I dag laver det ned , så det blir ekstra tungt å gå tur , men det har en vell egentlig Bare godt av , eller hva sier Dere ? Ut på Tur aldri Sur :-o

Skulle hvertfall Ønske at jeg hadde ett trenings-senter i nærheten , høres artig ut det Dere gjør der ! Jaja en kan ikke få alt her i verden he he .... Får nøye meg med alle bakkene vi har her i dalen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF. Det ble 1 kg opp gitt. Men tante rød og masse luft i magen håper jeg har noe av skylda sånn at jeg ser resulateter som er koseligere neste uke. For det å gå opp er et nederlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Hei hei!

 

Bare et lite livstegn fra meg :) Livet løper med syvmilstøvler. Veiedag i går og resultatet ble - 0,4 kilo. Totalt 3,9 kg siden kursstart. Jeg fikk ikke anledning til å måle meg, så det får vente til neste uke. Tror ikke det er mange cm tapt denne uken.

 

Jeg går omlag 10000 skritt i løpet av en vakt i praksis, samt til og fra bilen. Noe særlig med trim utover dette har jeg ikke fått til denne uken. Jeg er rett og slett helt tom og ødelagt etter en dagvakt. Hjelpes meg.. energien er borte og jeg tenker stort sett kun på når jeg skal legge meg for å mestre å komme meg ut av sengen igjen 05.15.

 

Dagene er snudd ganske på hode i forhold til rutiner. Jeg strever med å få i meg måltidene jeg skal ha, og det har vært flere dager hvor jeg ikke får spist lunsj før 13 tiden.

 

Utfordringene står i kø. Samtidig vet jeg at dette er for en periode nå. 8 uker igjen...

 

Jeg forventer ikke underverker i denne perioden. Til det har jeg altfor lite energi å legge inn i denne vekttapsprosessen. Jeg har så mye annet å fokusere på. MEN jeg velger riktig. Er oppmerksom på min fallgruver og forsøker å unngå dem. Foreløpig går det bra.

 

Etter en lang dag på vakt, er det ofte jeg må innom butikken på vei hjem. For å unngå å gå i sjokoladefella, har jeg frukt i bilen som jeg spiser på vei hjem... Da er det, for meg, lettere å stå i mot.

 

Jeg som var sååååå flink til å drikke nok vann, sliter selv med det nå. Jeg har jo ikke tid til å drikke alt vannet og ei heller komme meg mange nok ganger på do!

 

Ja ja... følger med dere andre.... og heier videre! Stå på! Flinke er dere! Heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kke lett å få tid til alt ! Føler med deg der superior . Er en på jobb går det i ett så en får knapt tid til å springe på do . Det å spise , blir bare i pausen . Og å drikke NOK er en stor utfordring der ! Men no er det Heldigvis Helg og Fri så da får en prøve å ta igjen noe , hvis en har krefter igjen da ! Det er når en er Trøtt og sliten at en er svak for de aller fleste fristelser . Hvertfall var det en Stor svakhet for meg frør ! Men har Lært noe etter at jeg Begynte på kurset Heldigvis :-)

 

Ordner seg neste uke for deg Viana !!! Er ett herk denne frøkna men men ....

 

Ønsker Dere ei GOD HELG ( M og uten frk rød :-) )

Vi Holder FINT koken Jenter ! STÅ PÅ !!! VÅREN NÆRMER SEG SAKTE MEN SIKKERT DERE :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei ser jeg ligger langt under dere i start vekt,men det betyr like mye for meg å gå ned noen få kilo.

 

Forige uke hadde jeg gått ned 700 g,denne uken hadde jeg godt opp 200 gram,så det bli litt jo,jo greier dette her.

 

Kurs lederen min var ikke fornøyd med mitt mat valg,men jeg forstår ikke helt den rasjons greia jeg.

Synes jo sjøl jeg er flink ,men det syntes ikke hun.

Drikke mengden av vann er også veldig vannskelig synes jeg.

Før spiste jeg kunn to måltider pr.dag,nå prøver jeg så godt jeg kan å få inn,frokost lunsj,middag og kvelds.

Ser dere sliter med å få spist regelmessig mens en er på jobb,det gjør jeg også.

Dagen går stort sett med på å behandle kunder.

Vel,vel vi er da vertfall i gang.

 

Lykke til med en fin helg,her snør og snør det,litt trim med snømåking også,ellers så går jeg tur med hunden hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer.

Syntes dette så ut som en hyggelig tråd...

 

Jeg har siden mars 08 slanket vekk 10 kg, men siden novmber08 har jeg liksom ikke orket å være på hugget. Har imidlertid holdt vekten stabil. Nå vil jeg begynne på nytt, og ta de siste 10 kg.

Har som delmål 5 kg innen mai i år. Vi har konfirmant da, og jeg skal inn i en bunad jeg har arvet, uten å sy den ut, tenkte jeg. (hun jeg fikk den av kommer i selskapet)

 

noen harde fakta:

87 kg pr dato, 167 cm høy og 112 cm rundt livet.

trening:

Gåturer: 70 min 4 ggr i uka

Bosuball m/aerobic 2 ggr i uka.

Svømming: hver fredag, og annenhver tirsdag

samt gjerne en time eller to på fjellet i løpet av helga, hvis det passer slik.

 

bør i følge GR ligge på ca 1600 kcal/dag. Det er nok sklidd litt ut siden november er jeg redd... merkelig så fort de porsjonene vokser gitt.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...