Gå til innhold

Noen som vil være med ? Startdato 5 Jan


Gjest necca

Anbefalte innlegg

Bra jobba ned12kilo. Jeg har spilt tennis på wii, holdt på å slå i stykker alt i hele stua jeg( hvertfall så langt ledningen rakk), snakk om å la seg rive med :-). Jeg har ergometersykkel hjemme og det er jeg jglad jeg har kjøpt. Venter spent på rockeringen som snart burde vøri i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Meldte meg inn her i dag, lurer litt på å melde meg på kurs, men som student vet jeg ikke om jeg kan ta meg råd til det nå. Tenkte jeg skulle prøve litt på egenhånd først, men da visste jeg ikke at det var så gode oppmuntringsmuligheter her :(:) Så bra!

Veide meg i dag, da stod det 94 kg. Ble litt oppgitt, men ikke overrasket etter siste ukenes konfekter.... hehe.

Tydelig så har jeg gått opp to kilo i jula (ugreit tidspunkt å veie seg på..!) Er bare 169 cm høy, vekta mi ligger mye på lår, rumpe osv..Hadde vært herlig å bli lettere synes jeg. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg vil ned, fordi jeg vet ærlig talt ikke når jeg hadde blitt "helt fornøyd";)

Men husker jeg var ganske fornøyd på 87 kg, så jeg tror det første store målet mitt er 85. klarer jeg det, blir jeg veldig glad!!!

 

heier på alle!!!! =) =) klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

endelig har eg husket å gå på vekta om morgenen, tydelig trøtt den og, for viste fra 99-100,3 så da går eg ut i fra sistnevnte...

spiser nå havregrøt til frokost, så satser eg på at lunsjen i dag ikkje er så gale

på skolen har vi 3-retters lunsj 2 ganger i uka :-/ heldigvis er det fisk, og det er jo sunt da !

eg kjem nok ikkje til å vere flink til å måle opp, men til gjengjeld får eg satse på å trimme mye:-)

 

Ha ein strålande dag alle saman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Er så kjekt å komme innom å lese meld om hver og en sin kamp mot et lettere Liv ! Med og uten kurs :-)

Ja Wii er utrolig kjekt ! Har fått dilla på Step og boksing der . Kjekt å kunne prøve å slå sine egne rekorder he he . Og svett blir man jo og , så dette kan bare gå en vei sammen med turer og ett sunnere kosthold .

I går kom jeg opp i 10497 skritt m staver og på ett lurvete underlag ( glatt og dårlig brøytet )!

Planen er å gå idag og men det har komt masse snø inatt ,samt de har meldt + 6 og regn .Nei og NEI , hører no at de gamle unskylningene presser på her . Har Bare nødt å ta meg en tur for å vise at været er ingen hindring lenger. Bare å finne frem regnklærene og ut på tur :-)

Ha En Forsatt Fin dag alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jammen klart å starte januar ganske bra med trening og ikkje småspising dem første to dagene. Jeg hadde bursdag i går, så da lot jeg meg selv få lov til å spise to kakestykker...men greidde å la vær å slikke bollen...hehe...Er egentlig ganske stolt av den første uka. Nå må jeg bare komme gjennom helga uten å ta helt av.

 

Det er så mange flinke folk her....helt utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Hei hei!

 

Dag 3 etter kursstart og jeg henger i stroppen :(

 

Hverdagen er hektisk og planlegging er helt nødvendig. Jeg har sanket hele 11 trimpoeng disse dagene og har jeg spist det jeg skal. Nesten. Jeg spiser litt mindre enn mine tilmålte kalorier på 1600 stk. Jeg vet at det ikke er lurt, men må ta et skritt av gangen. Jeg ligger på omlag 1300, så helt for galt er det ikke.

 

Har nettopp hoppet av sykkelen etter 1 times tur og skal nå kose meg med oppskåret frukt med vaniljekesam. Nam nam!

 

Stå på videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er du flink superior, 11 trim poeng alt , blir ikke lett å holde følge med Deg nei :-O ! Men det er uten tvil oppmuntrende for oss andre !!!

Har " Bare" 6,3 poeng fra Tirsdag , men uka er ikke over så her er det Bare å stå på å sanke trim poeng :-)

Kledde på meg Godt i grisa været igår , men selv med staver (m pigg ) måtte jeg ta vendereis, Var glasert ute og det vetle de hadde strødd rant vekk . Men tok 10 min på sykkelen og steppet i 30 min , så da var jeg i grunn fornøyd ! Jammen lange disse minuttene på sykkelsete gitt he he

.Eller Er d kondisen som er på lavmål :-O

Skjønner meg ikke helt på disse påleggene . Blir for mangen kcal , enda jeg spiser et knekkebrød mindre enn anbefalt ! Og selv om jeg spiser lett produkt ! Men det Beste er at jeg ikke har følt noe gottesug denne uken , regner med at det har å gjøre med de tette måltidene på form :-)

 

Nei No får jeg ut på tur Dere , Vi snakkes !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superior

Stå på videre necca! Ønsker deg, og dere andre en god helg!

 

Jeg får en prøvelse i helgen. Skal på show hvor mat serveres i tillegg. 4 retter.. hjelpes... lurer på hvordan jeg skal komme ut av det der. Vesken min er ikke stor nok til å få alt ned i den heller.. hehe :)

 

Jeg har knepet inn på kaloriene i dag og må også gjøre det i morgen og søndag. Kosemerkene er spart til vinglass...et par stykker.. og jeg har trent jevnt og trutt hele uken. Også i dag og i morgen tidlig før vi drar. Det må gå. På et vis. Skal jo leve i disse "nedgangstider" også :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engsnuppa

Helt ny her inne nå og vil gjerne være med :-)

 

Veier nå 94 kg og er bare 1.63 m på strømpelesten, skal ned til 70, altså 24 kg. Og har startet med å trene og spise sunnere denne uken her :-) Har vært igjennom et tøft svangerskap og la på meg altfor mye...

 

Første delmål er ned til 83 kg ( det veide jeg før jeg ble gravid..)

Andre delmål er ned til 75 kg (det veide jeg når jeg ble ilag med samboer'n)

Og tilslutt ned til 70 kg som var det jeg veide når jeg gikk ut fra videregående og var fornøyd med meg selv :-)

 

-Engsnuppa-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet også 5 januar og er innmari motivert for litt bedre tider fremover forhåpentligvis. Har fått to barn veldig tett og har desverre blitt sittende i sofaen med barselvenninner og drukket kaffe og spist boller og kanelsnurringser og sjokolade hele året. Spiser egentlig ganske sunt, men for mye og for sjelden og trimmer for lite. Jeg må ned 8 kg for å nå matchvekt. For meg er det ganske tøft, for jeg er vant til å spise store mengder mat og jeg elsker mat.

 

Forresten, er det andre som har "problemet" med å klare å spise "alt" man skal? Er så vant til å spise sjelden at jeg synes nesten jeg må spise litt vel ofte. Har meny 2, 1600 kalorier. Tror ikke jeg er oppe i det hver dag...

 

Ikke er jeg kjempeflink til å trene heller. Var på helsestudio i går og skal sette opp et opplegg. I tillegg går jeg litt hver dag, opp og ned til barnehagen iallefall med tøffe bakker og barnevogn så litt blir det. Foreløpig ikke nok.

 

Spørsmål : vet noen om det er ok å trikse litt slik at jeg kan spise mer kveldsmat enn lunsj foreksempel? har mer behov for maten om kvelden enn ila dagen, så jeg hadde gjerne tatt 110 kalorier da og 220 på kvelden (lenge før legging selvsagt, men allikevel)...

 

 

Lykke til alle sammen - skal bli gøy å se hvordan vi gjør det fremover. Snart veiedag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt slankinga og startet faktisk 1. januar med kaloritelling og godtforbud. Det går veldig greit. Prøver å ligge på rundt 1000 kal. om dagen siden min erfaring er at jeg faktisk må ligge på så lavt for å gå ned... Trener og går tur ...

 

Har latt kilonene legge seg på fordi jeg er godtmoms og har trent alt for lite i forhold til inntaket....hmf...

 

Noen som vet hvor mange kalorier det lissom ligger i et sånt kosemerke? Skjønner ikke noe av det jeg! Jeg koser meg med litt nøtter og litt mørk sjokolade pluss sukkerfritt når lysten blir stor....

 

Hvor mange trimpoeng br amn ha for å være fornøyd?

 

Håper noen kan hjelpe meg med mine spørsmål og ønsker forøvrig å ønske alle lykke til.

 

Jeg er 36år 161 høy og hadde startvekt 71,5 kg, men har nå kommet meg ned til 69,5 jippi. Skal ned tll ca 60-63.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mindremeg
Hei alle sammen !

 

Håper det er noen som vil være med på ny start i Januar 09?!

Her er det plass til ALLE ' date=' om DU skal gå ned litt eller Mye !!!!!

Kjekt om vi er flere som kan kjempe og støtte hverandre underveis :-)

Alle som har prøvd vet at det å få oppmuntringer øg støtte underveis hjelper på motivasjonen og i Beste fall på kiloene .

Og hvem er bedre på det enn de som er i samme båt ?! :-)

Jeg begynner på 111,8 kg i dag ( Kanskje jeg må justere den opp etter jul !? Men den tid og sorg !

Første Målet er å komme ned til 105 kg ihvertfall .

 

Forsatt God uke til alle !!!!

 

Hilsen Sissel :-)[/quote']

Hei

Jeg er gjerne med!Føler meg litt rar og alene akkurat nå,klarer ikke å finne frem på nettsidene en gang....jeg tror jeg trenger all den oppmuntring jeg kan få,er ikke sterk på selvdisiplin akkurat..Men dette skal gå!Jeg er lei bilringer og trange klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mindremeg

hei igjen alle sammen.

Sitter her og leser innleggene og skjønner at det er litt jeg må lære f.eks :hva er treningspoeng?og hvor finner man alle disse oppskriftene og kaloritellere og alt annet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har plass til en til i gruppa!

Har gått utallige GR kurs de siste 10 åra,men av en eller merkelig grunn sniker kiloene seg på igjen...

Denne gangen skal jeg klare det på egen hånd,uten kurs og med forhåpentlig vis god støtte fra dere:)

Er 32 år,1,60 høy og veier 76,5 kilo.Har trivsel vekt på 66 kg og håper å nå det før sommeren. Jobber som kokk,så fristelsene er mange...men denne første uka har gått bra syns jeg,håper på godt resultat til mandagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med trimpoeng og kaloritelling og kosemerker når man ikke har gått på Grete Roede kurs. Selv tar jeg lett på det. Jeg har en kursbok som jeg har fått av mamma og i den er det en lang liste over hvor mange kalorier ulike matvarer inneholder. Jeg veier en gang og tar noenlunde det samme de neste gangene. En grei mal er to skiver med magert pålegg og grønt til frokost og lunsj og en før eller etter middag. 125 g ris, poteter eller pasta, et lite stykke fisk eller kjøtt og så mye grønnsaker du vil til middag- I tillegg kan du spise to, tre frukter og drikke litt melk.

 

Et trimpoeng = 200 kcal forbrukt. Det kan du oppnå ved å gå raskt en halvtime, jogge 15-20 min, sykle 40 - 45 min. osv(Husarbeid en time gir også poeng)

På GR kurs får man 14 kosemerker hver uke og hvert tilsvarer 25 kalorier. Disse kan man disponere fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med trimpoeng og kaloritelling og kosemerker når man ikke har gått på Grete Roede kurs. Selv tar jeg lett på det. Jeg har en kursbok som jeg har fått av mamma og i den er det en lang liste over hvor mange kalorier ulike matvarer inneholder. Jeg veier en gang og tar noenlunde det samme de neste gangene. En grei mal er to skiver med magert pålegg og grønt til frokost og lunsj og en før eller etter middag. 125 g ris' date=' poteter eller pasta, et lite stykke fisk eller kjøtt og så mye grønnsaker du vil til middag- I tillegg kan du spise to, tre frukter og drikke litt melk.

 

Et trimpoeng = 200 kcal forbrukt. Det kan du oppnå ved å gå raskt en halvtime, jogge 15-20 min, sykle 40 - 45 min. osv(Husarbeid en time gir også poeng)

På GR kurs får man 14 kosemerker hver uke og hvert tilsvarer 25 kalorier. Disse kan man disponere fritt.[/quote']

 

Tusen takk for briefingen om kosemerker og trimpoeng. da vet jeg ihvertfall hvor mue de står for;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og God helg til alle sammen !

Her er det plass til alle som trenger en plass å møtes, om det er for å oppmunter andre eller selv bli oppmuntret er Bare FLOTT !!!

Fint at Du gir gode råd og vink weios , er ikke lett når er ny innen G R :-)

Selv prøverr jeg å veie det jeg spiser for å holde meg innenfor 1900 kcal . Men rundt 1300-1600 bør enn vell ligge på . Men det kommer ann på vekt . alder , helse ...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

jeg merker det er litt vanskelig å komme ordentlig igang, men er veldig klar for å greie det denne gangen. planlegger storinnkjøp av grønnsaker og god, sunn mat på mandag, og å ta trenings-planene på alvor. dette greier vi!!! =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er gjerne med!Føler meg litt rar og alene akkurat nå' date='klarer ikke å finne frem på nettsidene en gang....jeg tror jeg trenger all den oppmuntring jeg kan få,er ikke sterk på selvdisiplin akkurat..Men dette skal gå!Jeg er lei bilringer og trange klær!![/quote']

 

 

Enig med deg...kan ikke fordra bilringer og at magen er i veien når jeg bøyer meg og alt blir så tungt og at klærne ikke passer....og at alle sier at DU er vel ikke feit....nei jeg er vel ikke feit, men pga at jeg er lav utgjør 10 kg hopp fra str 38 til 44 og det er ikke hyggelig...og egentlig skulle jeg passe 36 men etter å ha fått tre barn har jeg justert på hva jeg syns er greit og jeg vet at nå er det ikke greit...defor er vi med her og prøver å nå noe vi syns er greit...:)....så det så....

 

Lykke til mindremeg .....

 

Noen oppskrifter ligger her på vektklubben, og resten er vel fra bøkene til GR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at disse bilringene må vekk Dere !!!

Er SÅ lei av å måtte kjøpe klær som jeg egentlig ikke har lyst på . Men som er det eneste alternativet når en trenger noe nytt :-(

Er Behagelig å gå rundt i joggeklær hjemme da der ingenting strammer !

Men det kan vi forsåvidt bruke når vi har mindre å drasse på og da . Og samtidig kjøpe klær i foretninger med str 34-46 :-) Gleder meg til den dagen Dere ! Er jammen meg blitt noen år siden det no.

Er no hvertfall på Rett vei og er spent på hvordan det går på vekta på Tirsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER å måtte kjøpe klær etter hvilke klær de har i stor nok størrelse eller ikke, spessielt fordi jeg er en person som elsker mote og leser moteblader fra perm til perm. Nå vet jeg ikke hvordan det er i andre butikker men i butikkene jeg handler i (vero moda, only osv) er man heldig om man finner klær i størrelse 42.. Men nå er klesproblemet med overkroppen heller lite i forhold til lårene :) Har store deler av "ekstra-vekten" rundt låret, så bukse-shopping er ikke noe artig..

 

Men ting det jeg egentlig skulle skrive om:

Denne uken har vel godt greit, hverdagene gikk veldig fint, hadde ikke noe sug etter noe usunt heller, og fikk inn 3 økter på sats hvor jeg sanket inn 15 treningspoeng :( Det er jeg veldig fornøyd med, har planer om å holde det sånn :)

 

Men helger ble derimot litt verre, venninnekveld på fredag med restaurant (middag, dessert og alkohol) og kino med litt godt. Lørdag var jeg på fest hos en kamerat, men man må jo leve litt også, er jo tross alt helg. I dag (søndag) ble mye bedre, så får jeg se i morgen da, hva utslaget av denne uken har blitt.

 

Har forresten en stor motivasjon dette halvåret til å gå ned i vekt. Skal til Magaluf med 3 venninner til sommeren, der alle de 3 andre er slanke og pene (til tross for at de ikke trener særlig mye, og spiser hva de vil. Verden er urettferdig!). På magaluf er det jo festing 24/7 så vil helst føle meg litt mer vel med meg selv enn det jeg gjør nå. Turen er heldigvis i slutten av sommerferien så når sommerferien starter, setter jeg inn hardkjøret. Kommer nok til å gå opp en del mens jeg er der nede d, ettersom vi mest sansynlig kommer til å leve på alkohol..:) menmen :) skriver inn i morgen å forteller hvordan veiingen gikk :)

 

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei veide meg idag og vekta viste 2 kg ned:) Det må jeg være fornøyd med. Har akkurat vært ute å gått tur i blåsten og det var deilig....Fikk 16 trimpoeng forrige uke og har som mål å slå det denne uken....

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...