Gå til innhold

Noen som vil være med ? Startdato 5 Jan


Gjest necca

Anbefalte innlegg

Da var det påann igjen på enda ei uke . Syntes jeg nettopp hadde veiedag og i morgen er den her igjen !

Har slitt litt med Gottesuget ihelgen , Litt sjokolede og litt for Mye popcorn har det blitt . Ikke alltid like enkelt å stoppe etter 2 håndfull heller :-O når den gode smaken har fått innpass :-(

Da blir det ut på Tur og "alldri" sur i kveld hvertfall '+ litt sykling he he ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Har dere prøvd å hoppe tau? Altså jeg har ikke gjort det på ca 16 år, og det var TUNGT. Vet dere, jeg holdt på å dø etter 2 min 12 sek jeg. Ja bare flir, prøv selv ;-)

 

 

Gratulerer med vektnedgang superior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hoppe tau tror jeg ikke jeg kan prøve meg på.

måtte nok skiftet truse etter på da,leeeeeeeeer.

 

Har kjøpt meg rockering,å det gikk veldig bra,mine gamle kunster var ikke glemt.

Her er over 20 blå grader ut,kaldt å ut,men hunden må sin vanlige tur ut uansett temperatur.

 

I morgen er det veie dag foe meg,har ikke forhåpninger om noe nedgang på vekta.

Detta er jammen meg vanskelig.

Flinke dere som får det til så fint.

 

 

Neil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff , blir nesten deprimert av den vekta ( og i dag viste begge likt og ) ---OO

 

Er Så irriterende å ikke gå ned i vekt , syntes en trener og trener og håper og håper at denne gang så skjer det endelig !

Spørs om jeg ikke MÅ KUTTE UT ALL KOS DENNE UKA FOR Å SE OM DET HJELPER !!! Bare for å teste altså he he

Det er jo egentlig det en klarer i lengden som holder da ( Sier det til meg selv :-) )

 

Ukens tall kommer her :

Vekt forsatt 106,3 -0

Vekttap totalt -3,4

Tap i cm - 4,5

Tap total -25

Trimpoeng 13,4

 

Spent på å Høre hvordan det har gått med Dere :-) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 4.5 cm innskrumpning Necca.....

 

Huff jeg kan ikke hjelpe deg med hvorfor du ikke går ned i vekt for jeg gikk jo ikke ned selv forrige uke og har mine tvil denne uka også. Har veiedag i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa i går at jeg har veie dag i dag,det stemmer ikke.

Ser ikke ut til at det er til så stor innteresse for andre her heller,men jeg skriver litt for meg sjøl jeg.Så får de svare meg og trøste meg de som vil.

 

Ser det er flere som sliter med å få vekten ned,det er jo en trøst det da,men en dårlig trøst.

Nå skal jeg ut en tur med hunden,20 minus her så jammen må en kle seg godt.Sola skinner så det er jo så deilig bare en kommer seg ut.

Rockeringen må jeg vel også bruke litt i dag,det er jo morro.

 

Ha en fortsatt god dag,å tvi,tvi med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen livstegn så leser jeg alle (!!!) trådene med stor nysgjerrighet, glede og interesse, så forsett og skriv du :) "Bor" selv på en tråd hvor jeg er rimelig "alene hjemme", men benytter den uansett for egen motivasjon!

 

Lykke til til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det ny uke, har nettopp kommet hjem fra spinningtime, utrolig deilig, hadde masse energi i dag så fikk tatt meg sikkelig ut, kan ikke huske sist jeg svettet så mye, hehe. Men ja hadde veiedag på mandag:

 

VEKT

tidligere: 92,9kg

denne uken: 92,6kg

endring: -0,3kg

totalt siden 5.jan: -4,1kg

 

MIDJE

tidligere: 84cm

denne uken: 84cm

enring: 0cm

totalt siden 5.jan: -12cm

 

Er ikke helt fornøyd med denne uken da, for har gått ned mer de andre uken, men vet jo godt at jeg ikke kan gå ned 1kg hver uke, så prøver å holde meg opptimistisk :) Har allerede trent to ganger denne uken og har planlagt tre økter til, så det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen livstegn så leser jeg alle (!!!) trådene med stor nysgjerrighet' date=' glede og interesse, så forsett og skriv du :) "Bor" selv på en tråd hvor jeg er rimelig "alene hjemme", men benytter den uansett for egen motivasjon!

 

Lykke til til oss :)[/quote']

 

 

 

Tusen takk,ja det er jo litt koselig å få respons på det en skriver,men forlanger jo ikke å få reaksjoner hver dag.

 

Liker du deg best på et fora der du kan sitte å pludre litt for deg sjøl kansje du tronderpi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur idag !:-)

Ligger langt etter på innførings dagene og , men skal prøve å komme innom litt oftere ! Godt at noen er Flinke :-) !

Har hatt en litt slapp periode . Litt vondt både her og der , men jobber med saken da he he !

Å gå i - 20 må være helt for J...... ! Skjønner at hunden trenger å lufte seg , men uansett må det være ei kvie neil ! Misunner Deg ikke akkurat med været , men Mer med Hunden !!!

Her er det - 10 og jammen merker en bare det . Hadde på meg 2 ull bukser + vind stopper , men var SÅ klaka ( kald ) på lår og bak at den var følelsesløs :-)

 

Men DERE Vi går HELDIGVIS mot mildere og Lysere tider og Det skal jammen meg bli godt !

Vi har alle våre motiv til å gå ned i vekt . Om det er for Helsa si skyld , eller en Har Store ting på gang, som å Gifte seg . DET Må VÆRE VELDIG MOTIVERENDE

Andre ser fram til en Deilig syden ferie !!

Og Mangen av oss ser fram mot ett LETTERE liv :-) Nye Klær kanskje ?

Det gleder jeg meg til , er 1,3 kg fra første mål og da skal jeg unne meg noe fint! Vet ikke om det blir klær el annet nips enda , men NOE skal det bli !!!

 

DERE DA ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken tror jeg har gått ganske bra, har nettopp komme hjem fra min 5. treningsøkt på sats. I dag var det 75min spinning og 30min magerygg- øvelser. Tror jeg har hatt noen lunde greit kosthold også, ble litt is og banansplitt i går og kanskje litt mye nøtter på fredag, men ellers ganske bra, man må jo av og til unne seg noe godt i helgene ;) Denne uken har jeg også gått over på nytt treningstre! :) har altså kommet over 100 treningspoeng siden 5. Januar noe jeg er veldig fornøyd med, og jeg har kun tatt med selve treningsøktene mine, ikke gåing til og fra diverse stedet og andre aktiviteter som husarbeid osv. Nå er det bare å vente å se på vekten i morgen, er veldig spendt! har gått litt sakte i de siste ukene. Og midjemålet mitt har ikke forandret seg på noen uker, nå er det 84cm da, så vet ikke jeg, kanskje man kommer til et punkt hvor man begynner å gå saktere inn i midjen. Blir hvertfall veldig spennende å gå på vekten i morgen! Kommer nok inn her og forteller hvordan det har gått ut på ettermiddagen en gang. Så vi snakkes og lykke til til alle som har veiedag i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt treningstre helene2. Jeg for min del fikk gulleple nr 6 i går.. Artig å jakte på de poengene.. Lykke til med veiing i efta. Det blir spennende å høre hvor mye ned det ble.

 

 

Jeg har drukket store mengder alkohol i helga så spent på hvor mye det ødelegger for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så deilig når man får noe tilbake for strevet! :) Etter jeg økte treningsøktene mine fra 4 til 5 ganger forrige uke så har jeg gått ned 1,1kg ;) veldig fornøyd!

 

Resultat:

VEKT

tidligere: 92,6kg

denne uken: 91,5kg

endring: -1,1kg

totalt siden 5.jan: -5,2kg

 

MIDJE

tidligere: 84cm

denne uken: 83cm

enring: -1cm

totalt siden 5.jan: -13cm

 

Treningspoeng denne uken: 22

 

Skal prøve å få inn 5 treningsøkter denne uken også, er jo egentlig ikke så vanskelig, må bare planlegge litt på forhånd :)

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT Helene 2 :-) Du er KJEMPEFLINK !!! Og 22 trimpoeng , Den blir ikke lett å slå jenter !!

 

Denne uka blei det bare 8,6 trimpoeng . Uka begynte Godt men på fredags kveld etter en lang tur , fikk jeg smerter i venstre hel. utover lørdagen stråla det oppover mot tærene . Søndag hadde jeg ikke kraft til å bøye tærene engang! Var først til legen igår . Tenkte det må no snart gå over , men den gang ei . Blei sendt til sykehus der og da , for å ta røntgen og Ct av ryggen . Får ikke svar før Fredag el mandag . Så irriterede ;-( ,Hvertfall no når en har begynt ett mye mer Aktivt liv . Ikke lett å få trent denne uken , men håper at det skal gå like fort over som det kom :-) Evig opptimist he he . Må det når jeg ligger på sofaen hele dagen og er sur og grinete :-)

 

Vekten

No 106,0 -0,3 kg

Totalt - 3,7 kg

midje 112 -1 cm

Totalt - 8

 

Spent å høre hvordan det går med Dere avdre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Det ble ned 0.5 kg denne uken tross null trim og store utskeielser. Og det beste av alt er att jeg ser faktisk 8 tallet på vekta. Vært over 90 så forferdelig lenge. Og nå i dag var den 89.5. IIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAA.

 

Så bra Helene. Gratulerer.

 

Skikkelig kjedelig med deg da Necca. Godt du er optimist. DET kommer du langt med. God bedring med helsa... Du kan jo pumpe jern med henda der du ligg... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei og takk for oppmuntringen m å pumpe jern på sofaen viana2 :-O , Skal seriøst prøve på det he he

Var kjempeBra m - 0,5 ned, Hvertfall når du har 0 Trim og mangen utskeielser. Er nok rokkeringen fra forrige uke som satte sine spor :-)

Det går opp og ned m oss i livet m det er vell en del av det å takle herdagen, Så her er det Bare å stå på Jenter . Selv om det butter på innimellom .

 

Ønsker Dere uansett en Flott helg !!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden sist jeg skrev noe her inne...jeg har vært på ferie og skikkelig skeiet ut!!! Det blir hardt å komme tilbake til hverdagslivet igjen i morgen. Det høres ut som om dere er så utrolig flinke! Hvordan i alle dager får du tid til 5 treningsøkter i uken, Helene 2???? Jeg får knapt tid til 3!!! Dagene bare går fra meg...:) Men nå sitter jeg jo med dataen og skriver mens jeg kunne gått en tur...ikke bra...

 

Jeg håper jeg ikke har gått opp så mye etter turen. Så nemlig på noe med 79 før jeg dro, men tror nok ikke det holdt. Venter med å veie meg til veiedagen på fredag...

 

 

Dere er flinke, jenter! STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

gullepler får du ved å føre inn treningen din i dagsrapportene :) (trenger ikke gå på kurs) når du har tjent opp 7 treningspoeng får du ett eple :)

 

jeg har ikke så store problemer med å få til 5 treningsøkter, jeg er bare 18 og bor hjemme med foreldre som lager middag og betaler satsmedlemskap til meg, hehe. Har bare meg selv og skole å tenke på, selv om skolen tar mye tid innimellom, så er jeg heldig på den måten at jeg tar ting veldig lett så trenger aldri sitter mer enn kvelden før å lese til prøver, og gjør heller aldri lekser:P(selv om det er slit når jeg gjerne får kjemi, matte OG fysikkprøve på samme uke)

 

Har noen treningstips da som funker veldig bra for meg

 

- kan være lurt å legge treningen til rett etter skole/jobb, er ikke alltid like lett å komme seg opp av sofakroken når man er god og mett etter middag (for ikke å snakke om trøtt) Da er det myyyye deiligere å synke ned foran tven etter treningen

 

- trene sammen med noen i begynnelen, kan være veldig kjekt å ha med seg en å trene med, hverfall i begynnelsen, jeg har komemt til det punktet hvor jeg nesten liker bedre å trene alene fordi ellers blir jeg litt for sosial og litt for lite fokus på treningen, men i begynnelsen om man er ny på et treningstudio eller noe sånn er det greit å ha med seg en (for ikke å snakke om når man går turer og annen trening der den sosiale delen ikke går ut over treningen)

 

-planlegg!! Før uken begynner vet jeg allerede hvilken dag og når(hvilke timer) jeg skal på. Dette hjelper meg veldig, før når jeg ikke hadde noen planlagte dager var jeg veldig flink til å utsette! hehe, er så utrolig lett å tenke sånn "jeg tar den treningen i morgen" men man må rett og slett nekte seg selv å tenke sånn. Er nesten litt artig nå, jeg merker at med en gang jeg har begynt å tenke sånn i det siste så har jeg en sånn liten stemme bak i hodet som sier "Nei! du gjør det i dag!" Deilig å merke at jeg endelig begynner å få den selvdisiplinen som har glimtet med sitt fravær disse 18årene, hehe

 

- SATS :) har du muligheten og økonomien/gavmilde foreldre, hehe, meld deg inn på sats (ca 400 i månden). Det som gjør sats så utrolig bra er gruppetimene dem har der. Jeg merker så utrolig godt hvordan jeg blir lei etter 10-15min på sykkelen når jeg trener alene i sal, mens når jeg er på timene suser 75min forbi. Instruktørene der er også veldig flinke å pushe deg, for ikke å snakke om så mye forskjellig dem har, alt fra 5-6forskjellig spinningtimer, yoga og pilates til aerobic, dans og styrketimer. Har du barn har dem også gratis barnepass.

 

Ja, hehe, dette ble veldig mye, kom egentlig bare inn her for å skrive litt om uken min som jeg pleier å gjøre på søndager, så her kommer det:

 

Denne uken har gått sånn noen lunde greit, hadde noen svake øyeblikk som ble toppet med en krembolle og et stykke brownis i kveld, hehe, men håper det ikke går veldig ut over veiingen i morgen. Denne uken ble det "bare" 4 treningsøkter fordi jeg ble dratt med ut på restaurant og kino på lørdag, veldig koselig, men satt igjen med litt dårlig samvittighet for å byttet ut en treningsøkt mot stillesitting og mat:P menmen, gjort er gjort, man må jo være litt sosial innimellom også, hehe, nå venter jeg spendt på veiingen om noen timer og håper på nedgang :) snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiingen unnagjort:) ned 1kg denne uken :)

 

Resultat:

VEKT

tidligere: 91,5kg

denne uken: 90,5kg

endring: -1,0kg

totalt siden 5.jan: -6,2kg

 

MIDJE

tidligere: 83cm

denne uken: 83cm

enring: 0cm

totalt siden 5.jan: -13cm

 

Treningspoeng denne uken: 16

 

Er veldig fornøyd :) skikkelig bra start på uken! Eneste er at midjemålet mitt ikke endrer seg lenger, de første ukene gikk jeg ned 12cm i midjen, mens nå har jeg stått nesten helt i ro i flere uker, litt fustrende, men anntar det minker andre steder istedet da :) gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje noko flink å skrive her, men det blir jobba i kulissane fordiom. Har vegd meg ein mnd. etter eg byrja, og har gått ned 2kg og 1cm.

 

Treninga går fint, må berre vere litt flinkare å alternere når det er dagar eg ikkje får trent etter jobb (ein del møter). Er utruleg lett å komme seg på trening når ein har fin-fint treningsrom på jobb med masse forskjellige apparat. Om dei får opp ein TV på den grå murveggen blir det endå betre (er på ønskelista til mange av trimmarane). Veldig kjekt at kollegaer trener samtidig og mange har Birkebeinaren som mål, så moralen er høg :)

 

Største problemet mitt er mange nok måltid og nok vatn. Grønsaker og frukt er eg dårleg på òg, men samtidig skal det seiast at det ikkej er så mykje usunt som kjem i magen heller. Fint å få svar på dette med majones, då får vi kutte ut det (som sagt feitt er "snopet" mitt, altså majones og chips). Ja, ja noko må ein forsake for ein god sak :)

 

Det er tydeleg at det går mot lysare tider og både humør og energi, og eg gler meg til å få sykkelen på vegen igjen, har grei sykkel, og kjøpt sykkelshorts så det skal bli kjekt å utnytte til og frå jobb tida til noko fornuftig.

 

Som sagt er eg ikkje så glad i søtsaker, men kva gjer ein eigentleg når det er bursdagar og det KUN er kaker? I utgangspunktet synest eg bursdagar er noko drit fordi det alltid berre er kaker når eg har mest lyst på saltmat (t.d. smørbrød). Er redd det blir tatt ille opp om ein prøvar seg på ein"er det ikkje mogleg å lage noko anna enndesse evindelege kakene???" Folk er jo ofte så veldig stolte over at dei har fått til den og den kaka (eg er ikkje ein bakar som de sikkert skjønar) så eg vil jo ikkje klage over utvalet heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Lei meg for at jeg ikke har hatt anledning til å være her inne så mye den siste tiden. Les; sykdom hos samtlige fem barn etter tur og meg selv... puh sier jeg... MEN nå kan det kun gå en vei.

 

Siste rapportering på GR kurset i dag. Tallene er som følger:

 

STARTDATO:

6. jan 2009

 

STARTVEKT:

90.7

 

TRIVSELSVEKT:

75

 

VEKT NÅ:

84.6

 

RESULTAT:

 

Vekt:

-6.1 kg

 

Midjemål:

-12 cm

 

Totalmål:

-49.5 cm

 

 

Ja... sånn gikk det! Nå er det veien videre alene. Jeg hadde planer om å gå videre på kurs, men her har det dukket opp utfordringer på den økonomiske arena som umuliggjør den lysten.

 

Får jeg hjelp av dere jenter? :)

 

Vi skal trekke lasset videre sammen. Jeg ser for meg å være mer aktiv igjen her inne straks jeg har anledning. Det kan ikke bli lenge til.

 

Heier på dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Kjekt at Superior ,Hmmmm og laval stikker innom ! Ja vi har savnet Dere :-)

Ikke spøk med sykdom , og så hele gjengen da ?!

Jeg Skal heller ikke gå på oppfølgings kurs Superior .

Men vi støtter og oppmuntrer hverandre så dette klarer vi med eller uten kurs !!!

 

Med meg har det gått den veien høna sparker denne uka he he ...

Men det var vell ikke så uventet heller , trøstespist og 0 trim ;-(

 

Startvekt 109,8 6-1

Nå 106,8 24-2

- 3 kg

Midje 120 6-1

- 8 cm

Total i cm

-33 :-)

 

Hadde håpet på å tatt av mer i kg men i cm er jeg veldig fornøyd !!!

 

Og Dere andre har fått lønn for strevet og det skal Dere være veldig fornøyd med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helene2

Denne uken har jeg virkelig gruet meg til veiingen! hehe, er midt i et bursdagsrush, alt for mye god mat og drikke, har jo prøvd å bergense meg og prøvd å spise veldig sunt de dagene det ikke er besøk. Men likevel var jeg beskymret for å ha gått opp. Jeg har enda ikke gått opp på en veiing siden jeg begynte, så kommer vel før eller senere, MEN ikke denne uken, gikk ned 1,2kg!! ;) sykt, har jo trent masse, men trodde ikke det kom til å gå så bra. En annen opptur denne uken var at jeg ikke hadde jogget på løpemølle på ganske lenge nå, men på torsdag fant jeg ut at nå skulle jeg ta meg en runde med løping. Og oppdaget at jeg har fått meg mye bedre kondis, klarte fint og jogge/løpepå 10,5km/t i 13min, noe jeg ikke klarte før :)

Men ja, til resultatet!

 

Resultat:

VEKT

tidligere: 90,5kg

denne uken: 89,3kg

endring: -1,2kg

totalt siden 5.jan: -7,4kg

 

MIDJE

tidligere: 83cm

denne uken: 83cm

enring: -0cm

totalt siden 5.jan: -13cm

 

Treningspoeng denne uken: 16

 

Er nå for første gang på, ja vet ikke hvor lenge, LENGE er det hvertfall, nede på 80-tallet:D utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viana2

Så moro med nedgang når man ikke forventer det da Helene2. Gratulerer med hele 1.2 ned. Gjør noe med motivasjonen når man kjenner at det er blitt bedre med tanke på løpingen din. Jeg skriver ned hva jeg klarer og pusher meg litt for hver gang og det er moro å se tall og tider i ettertid.

 

Nå er det ny uke med nye muligheter for jobben mot en slankere kropp.

 

Stå på videre alle sammen, lykke til videre på veien mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...