Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er 40 år, har 2 barn hvorav et er funksjonshemmet. Har alltid vært lubben men etter 1. svangerskap la jeg på meg mye, og etter 2. svangerskap ble det enda mer. Nå er det ca 115kg og det er iallefall 30 kg for mye. Jeg skal begynne på et internettkurs nå for å komme igang - har gått før og det har gått bra en periode, men det viktigste av alt er meg selv - at jeg klarer å holde meg motivert og sånt - og DA ville jeg trengt en annen som også skal gå ned , å kjempe sammen med - hvor vi kan hjelpe hverandre med å holde oppe motivasjonen.

 

Anyone out there?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Imorgen starter jeg min slanking,har meldt meg inn på treningssenter og allerede begynt med spinning..Veide meg idag,og fant ut at ja...30 kg bør jeg nok gå ned over tid..Jeg er 33 år,og mamma til 2 jenter på 6 og 10 år..har gått på Grete Roede flere ganger før,så denne gangen tenkte jeg prøve å bruke bøkene mine på egenhånd+trene også være aktiv på disse sidene her..Jeg har også en hund som jeg er masse ute på tur med+at jeg har alltid likt å trene..Men har hatt litt problemer med å finne tid til meg selv i det siste,da vår minste jente på 6 år plutselig fikk epilepsi(noe jeg også har,men under god kontroll)Så mine medisiner for epilepsi tror jeg også gjør sitt med min vekt..men bare å stå på,for om vekta går sakte ned gir trening meg masse energi..og ja jeg er jo egentlig en liten gottemoms:-)så det har nok trøsta meg litt mye i det siste..

Men du,dette skal vi klare:-)JEG ER MED!!!Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERT! Jeg har forresten også epilepsi og vi har netopp vært 2 + 1 uker på statens senter for epilepsi pga gutten vår på 6 år. Jeg holder for tiden på å seponere min egen medisin - jeg håper og tror det kommer til å gjøre noe med vekta...! Vi får vente å se!

 

Jeg skal ta et kurs på internett nå - for å få feedback og sånt, men mitt hovedproblem er for uregelmessige måltid, for mye snop og for lite bevegelse. Så nå har jeg begynt å gå turer - både 2. januar og idag har jeg vært ute og gått turer på over 1 time. Totalt gir det over 3 trimpoeng pr dag - så det er supert. Målet er å få opp tempoet på samme distanse over noen uker - tror det er fullt mulig - ønsker å ligge på 6 km/t og pr idag ligger jeg på 4,9 km/t på den strekninga jeg går..... Kjenner også at jeg blir sliten i ryggen, slik at jeg må nok trene litt styrke rygg/mage - og jeg har masse muligheter til det da jeg er fysioterapeut og dermed full tilgang til alt av treningsutstyr. I tillegg er jeg for tida 60% sykemeldt hvilket er en flott start pga at jeg da ikke kan skylde på at jeg ikke har TID til å trimme!! Faktisk er jeg sykemeldt pga at jeg har blitt totalt utslitt gjennom de årene vi nå har hatt vårt fuunksjonshemmede barn, fra august var jeg ca 2-3 mnd fullt sykemeldt og deretter 60% så, men nå føler jeg at jeg kan jobbe mer - har mer overskudd, men mulig det er fordi det er etter jul....

 

Så jeg har noen mål framover - små men dog:

 

1) gå til jobb evt. gå på tur 2-4 xx pr uke - dvs tur på tilsammen 1 time

 

2) ikke kjøpe gotteri på hverdager - dette er vel mest realistisk å klare dersom jeg tar færre turer i butikken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

ser ut som vi har noe felles her vi da...Jeg skal til nevrolog nå(står på venteliste),har ikke vært der på lenge,pga min tidligere fastlege sa det ikke var nødvendig siden jeg var anfallsfri..(bare tull)Så mulig de prøver å seponere min medisin og,noe jeg på mange måter har lyst til og ikke..gjort det 2 ganger før,og begge gangene har epilepsien kommet tilbake..Tror det er veldig lurt å bare handle 1 gang pr.uke,noe som også er mitt mål nå..og ikke søtsaker i uka..Egentlig er jeg så flink når jeg slanker meg,men i den senere tid har jeg ikke gått ned 1 gram,tiltross for trening og omlegging av mat..Derfor lurer jeg litt på medisinene om de kan virke inn..har nemlig lagt på meg 24 kg på ca.3 uker(tro det eller ei)en gang..Men vi får trimme ivei,har du prøvd pulsklokke med bla kaloriteller på?det er en god motivator..Jeg har alliert meg med kusine og samboer jeg,så vi legger slagplan fra uke til uke med trening.Kusina mi har også hund,så vi går også turer med dem..Må også være flinkere med mellommåltider jeg,jobber på apotek,så det er ikke alltid lett å stå å spise..men får stikke meg unna innimellom..Men tvi,tvi dette skal vi klare!!Vi får oppdatere og motivere hverandre:-)STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - har ikke prøvd pulsklokke - lurer på om jeg skulle bevilge meg det til bursdagen om et par uker - må vente til jeg får lønn først da - har du en dyr utgave eller? GJør alt for å motivere meg!

 

Vel - idag veide jeg meg og jeg veier nå 114,2 - men siste uka har det stått stille, og jeg vet at det er ca 2 kg mer enn før jul - iallefall mulighet for store endringer ! Også gjort mål idag - skal legge de inn seinere, slik at jeg kan følge med de endringene her! Kan kanskje være en motivator det også....? Har dessuten en utebukse jeg PASSER men som er utrolig trang, og det må være mulig å komme tildels kjappt inn i den igjen, og det vil være en stor motivasjon - nekter å kjøpe ny utebukse(overtrekk) for å kunne gå turer ute nå, og så passer den gamle om kort tid! Nei - dette skal jeg klare uten nytt innkjøp!

 

Idag - i vind og blest og snø (stiv kuling og -7 grader) gikk jeg på jobb - det er 2,3 km og jeg bruker i underkant av 30 minutter - så det er jeg veldig fornøyd med - gikk også tilbake, enda samboeren min var i byen og jeg kunne sitte på! Så jeg er stolt nå! Så nå er det liksom kvelden igjen, og den er den verste "momse"-tida. Har vært i svømmeklubben med ungene i 2 timer, og det er greit -da sitter jeg ikke å spiser og er iallefall LITT aktiv mens jeg går fram og tilbake på kanten.

 

Ikke vært på butikken idag - fant middag i går i fryseren, og da har jeg liksom ingen grunn til butikken, og det er veldig bra! I tillegg er det lite penger på brukskontoen akkurat nå, og jeg akter ikke å overføre noe før jeg MÅ.

 

Jeg håper VIRKELIG at seponeringen av medisinen går bra- Går på tegretol og orfiril, og det er førstnevnte jeg holder på å seponere - skal ta 6 mnd å seponere den, men merker skjelvinger på hendene som ikke er gode. Ingen anfall da, men startet i desember, så jeg har akkurat tatt ned 2. tabett. Ønsket ikke å seponere, mest pga sertifiktatet som jeg ikke har råd til å miste!, er alt for avhengig nå med 2 barn, men med 7 års anfallsfrihet synes jeg forsåvidt at det er på tide, og det VIL være bra dersom jeg prøver å det lykkes.... Hvor lenge var du anfallsfri de andre gangne du prøvde? Hvordan har dagen idag gått slankemessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!!Jeg tenkte også på polar pulsklokke med kaloriteller..Har selv en pulsklokke vi har solgt på apoteket,men den har ikke kaloriteller..og den savner jeg virkelig..Vært på 1 times spinning idag jeg da rett etter jobb,så ble en del trimpoeng idag..og skikkelig sliten,men godt å få brukt kroppen skikkelig..Jeg og min samboer skal ned imorgen kveld og..Har fulgt Grete Roede opplegg idag,men får jo som vanlig i meg alt for lite mat..Jeg veide meg igår,og veide 110,8....ugh..er 1.68 høy..så nå må jeg bare stå på..Jeg bruker gamle,gamle Fenemal tabletter for epilepsien jeg pga at jeg har hatt så mye bivirkninger av flere slag..Når jeg ble tatt av medisinen gikk det ca 5-6 år begge gangene,da brukte jeg orfiril...Plutselig la jeg på meg over 20 kg på 3 uker av den..grøss..Nå har jeg gått 10 år uten anfall,men for meg og er lappen GULL verdt..siden jeg valgte å bytte apotek å jobbe i for 1 ½ år siden,og pendler nå ca 5 mil daglig..Men får høre hva nevrologen sier,når jeg skal dit..Får nok kjøpe meg en slik pulsklokke jeg og..Så flink du er som gikk i det kalde været idag,skikkelig motivert nå:-)Her er det -15 kuldegrader..brrrrr

Har du begynt på Grete Roede internett kurset?Tenkte jeg skulle se hva jeg klarte på egenhånd,men ser det er en del endringer siden jeg gikk sist..

Men idag i Hjemmet stod det mange gode oppskrifter i forbindelse med Ingers Rugbrød,det pleier jeg og bake innimellom..Det metter ordentlig,og får fart på magen..Vi er ihvertfall i god gang:-)Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Skal vi gjøre dette sammen. Jeg er over femti med nesten hundre kilo. Har alltid vært stor, men ikke slik som nå.

Er mer motivert nå enn på lenge, men trening vet jeg ikke helt om jeg får til enda.

Startet på lørdag med første veiing, så kan det bare gå nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kan jeg henge meg på? Jeg veier 101 kg og er 168 cm høy, nok å ta av hos meg også. Har gått på Grete Roedekurs tidligere, gått ned 20 kg to ganger, men nå er alt på igjen...

 

Jeg er 46 år, er gift og har tre barn, hund og katt. Et av barna mine, ei jente på 13 år er multi funksjonshemmet med vanskelig epilepsi- jeg har vært mye på SSE med henne.

 

Tror egentlig at jeg ikke spiser så usunt, men sliter med å komme meg ut på kveldstid for å trene. Både fordi det ikke er så lett å komme fra og fordi en er så sliten på kvelden ,etter jobb, handling, matlaging, klesvask, barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG kan dere henge dere med!! Kjempe motiverende når vi er flere i samme bås! Blir lett demotivert av at mange her har klart så mye og høres ut som de er SÅ inne i alt, og lille meg har såvidt begynt! Derfor godt med noen som skal begynne nå - samtidig som meg! Og deilig å høre om andre i samme situasjon - på mange måter!

 

Idag var jeg også superflink - gikk til jobben i kald vær og vind. Bruker 28 minutter på 2,3 km, så det er ikke så kjemperaskt, men det at jeg i det hele tatt GÅR til jobben er veldig, veldig bra. Det er ikke realistisk at jeg kan gjøre det hver dag, fordi jeg egentlig bruker bilen i jobben, men nå KAN jeg også være flinkere til å planlegge "bilfrie" dager dersom jeg vil. OG mens jeg er sykemeldt såpass mye som jeg er nå (fram til 21/1), er det INGEN grunn til at jeg ikke skal klare det- men er LITT redd for å legge lista for høyt - har ikke som mål at jeg skal klare å gå turer hver dag, da tror jeg raskt jeg mister motet.

 

Tar dere mål, eller bare vekt? Skal vi prøve å ha at vi legger inn vekt/mål en gang i uka, så kan vi motivere hverandre ved framgang/tilbakegang m.m.?

 

Jeg kommer nok til å skrive litt hver dag - må liksom gjøre det for å motivere meg selv!

 

Har forresten også en trimsykkel hjemme - hadde jeg bare klart å sykle 5 minutter på den hver dag, hadde jeg vært strålende fornøyd som en start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt på Grete Roede internett kurset?Tenkte jeg skulle se hva jeg klarte på egenhånd' date='men ser det er en del endringer siden jeg gikk sist..

Men idag i Hjemmet stod det mange gode oppskrifter i forbindelse med Ingers Rugbrød,det pleier jeg og bake innimellom..Det metter ordentlig,og får fart på magen..Vi er ihvertfall i god gang:-)Klem[/quote']

 

Jeg fikk mail idag - begynner neste uke. Er litt spennt på det- har deltatt på 2 internettkurs for 2 år siden - gikk da ned en god del, men de kiloene er kommet på og vel så det, så nå må jeg skjerpe meg.

 

Så flink du er med maten da! Jeg er LITE flink til maten - spiser for få måltider, og blodsukkeret går opp og ned som en jojo.

 

Akkurat nå spiser jeg første gang for idag - kjøpte Wasa Sandwixh m/cream cheese. Tenkte det kunne gi en metthetsfølelse samtidig som det jo holder blodsukkeret stabilt. Så akkurat nå skal jeg gå hjem fra jobb - skal prøve å motivere meg til å ta en litt lengre runde, slik at jeg får ytterligere trim, men vet ikke om jeg klarer det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' Skal vi gjøre dette sammen. Jeg er over femti med nesten hundre kilo. Har alltid vært stor, men ikke slik som nå.

Er mer motivert nå enn på lenge, men trening vet jeg ikke helt om jeg får til enda.

Startet på lørdag med første veiing, så kan det bare gå nedover.[/quote']

10 kg før påske bør vel være realistisk - høres supert ut!

 

Litt rart å tenke så høyt tall da - jeg er liksom mer på 5 og 5 - for hver 5er jeg runder er jeg kjempeglad, så nå ser jeg fram til å komme under 110 - men det er 4,2 kg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!

Og du er flink idag og ser jeg:-)

Jeg er så flink med maten(eller skulle spist litt mer da)men NULL godterier..og det er jo så bra..Du de Wasa et eller annet fikk jeg av noen Grete Roede damer,som reklamerte litt her en dag..Da fikk en med creemi pepperost,eller noe..

Du har du MP3 eller noe,med litt fengende musikk er det egentlig ganske gøy å trene.Har spinning sykkel hjemme,og cross trainer(eqalipse maskin)hjemme og de er egentlig flittig brukt de dagene jeg ikke har kommet meg på trening.

Lurt med å legge ut vekt og mål hver uke,motiverer en til å stå på..

Ja,nå skal jeg bare roe litt og jeg samboer skal på spinning kl.19..YES!!

Koselig å se at flere henger seg på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg før påske bør vel være realistisk - høres supert ut!

 

Litt rart å tenke så høyt tall da - jeg er liksom mer på 5 og 5 - for hver 5er jeg runder er jeg kjempeglad' date=' så nå ser jeg fram til å komme under 110 - men det er 4,2 kg til![/quote']

Ja 10 kg til påske,kan jo være realistisk:-)Bare å stå på!!

he,he nå skjønte jeg siter knappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 114,2

 

legg: 45

lår: 76

rompe: 127

mage: 129

midje: 119

bryst: 124

overarm: 40

hals: 42

 

Vel - ikke hyggelig lesing, men neste uke er den MYE bedre. Snikser ofte på vekta i løpet av uka, men måler ikke, så målene er jeg veldig spennt på, og de er jo egentlig de som viser om man er blitt mindre - ikke sant?

 

Har nå gått lange turer (for meg å være) fredag, søndag, mandag og idag. Kjenner at jeg er litt støl i leggene nå, men i morgen har jeg bestemt meg for å fortsette med godt mot - kanskje gå en litt lengre tur da jeg har fri fra jobben og mulighet for det.

 

Hadde tenkt å få syklet på trimsykkelen 5 minutter idag, men fikk ikke motivert meg til å starte - men i morgen skal jeg gjøre det. Det jeg GJORDE idag var at jeg faktisk tok en ekstra lang tur hjem fra jobb, og dermed fikk ekstra trim, og det er jeg stolt over at jeg klarte - og det kostet meg faktisk ikke så veldig mye når jeg først hadde begynt.

 

Så for i morgen:

 

Bud 1: FROKOST - har kjøpt en god morgen yoghurt

 

Bud 2: GÅ EN LANG TUR - selvom jeg ikke trenger å gå ut av huset

 

Bud 3: LAG EN FORNUFTIG middag - forslag taes i mot med takk - den må være enkel

 

Bud 3. SYKLE på trimsykkelen

 

Dette må da være ok ting for i morgen??

 

Synes dere som trimmer utenfor hjemmet er utrolig flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - nå har jeg klart 2 av de 4 budene for idag. Jeg gikk en lang tur - hadde egentlig tenkt å gå lengre, men da jeg kom dit jeg KUNNE snu snudde jeg, rett og slett pga været - nå MÅ jeg kjøpe meg en ULLLONGS - jeg var iskald på lårene, så det må til. Men gikk 1 time, og det er jeg fornøyd med. Har over 7 trimpoeng allerede denne uka!

 

Bud 1 var å spise frokost - og det gjorde jeg - det var med nød og neppe, men jeg klarte det - spiste en god morgen yoghurt. I tillegg har jeg spist lunsj;: 1 rundstykke med 1 kokt egg og røkt laks på, samt tomat - NYDELIG - og et glass skummet melk. Veldig enkelt og godt. Har også spist - mellom frokost og lunsj (var så sulten siden jeg hadde gått den lange turen) - så da spiste jeg 1 pose snack a Jacks cheese - den er kjempe god synes jeg, og inneholder 123 kcal og tilsvarer brødrasjoner - så det går greit.

 

Så ja - til nå har jeg vært flink - så får vi se om resten av dagen går på samme måte - det er egentlig fra middag og ut dagen jeg pleier å stappe i meg gotteri m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,her er de uff a meg målene mine..

 

vekt 110.8(tatt søndag 4/1-09

 

midje 107 cm(tatt søndag 4/1-09

lår 76 cm resten av målene er tatt idag onsdag 7/1-09

legg 46 cm

overarm 38 cm

hals 39 cm

 

Så flink du er..

Idag har jeg gått en tur med hunden,samt skal fortsette med husmorjobbing idag,blir litt å ta igjen når en bruker så mye tid på trening..

Men imorgen er det rett på spinning igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått en tur med hunden' date='samt skal fortsette med husmorjobbing idag,blir litt å ta igjen når en bruker så mye tid på trening..

Men imorgen er det rett på spinning igjen:-)[/quote']

Du har jo sikkert fått MASSE trimpoeng allerede denne uka, - man skal jo legge seg på et realistisk nivå som man kommer til å fortsette med! Å gå tur med hunden er jo også flott aktivitet!!

 

Jeg leggger nok lista lavere enn deg når det gjelder trening, siden jeg bare går turer - men jeg vet at på sikt er det det jeg klarer å fortsette med sånn i lengden, så da gjør jeg det.

 

Bud 3 idag var å lage en ok middag, og det klarte jeg -så da er det kun bud 4 igjen - og det er å sykle i 5 minutter - akkurat nå tviler jeg litt på den.

 

Har forresten sett litt på Grete Roede mat/menyer, og de to siste dagene har jeg holdt meg innenfor meny 3 - som jeg har fått anbefalt av min kursleder - OG idag har jeg både spist frokost, lunsj , mellommåltid og middag - det er HELT utrolig for å være meg! Hvilken meny ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Så flinke dere er begge to! Jeg har også en hund jeg går tur med, men det går litt i rykk og napp - han skal snuse overalt. Jeg går langt, men får ikke alltid pulsen opp... Og så er det så kaldt ute.

 

I kveld tenkte jeg meg på friskis-og svettis. Målet er å gå på det to ganger i uka i tillegg til turer med hunden.

 

Skal se om jeg klarer å få lagt inn målene mine i morgen.

 

Da er vi i alle fall to på meny tre her, har regnet ut at jeg hører hjemme der. Sliter med å fylle komme opp i nok kalorier. Det er også et mål å komme opp i 1900 kal. hver dag.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink er du som starter på friskis og svettis! Der har jeg gått en periode, men så sluttet jeg - tull i grunnen, men hovedgrunnen var at treningen var kl 21 om kvelden, og det er alt for seint for meg og trening! Forøvrig synes jeg treningsmåten er god, så jeg får se om de til neste år får tildelt gunstigere treningstider, eller om jeg skal klare å komme meg 1 x pr uke i bassenget- MEN det er på sikt!

 

Jeg klarer greit å fylle opp antall kalorier, men problemet er å fordele det utover dagen og ikke gå å fylle opp antallet med snop!

 

Når jeg går tur vet jeg ikke hvor mye jeg får pulsen opp - det er jo utrolig kaldt for tida, og uvær, (blåser kuling - når det blåser storm har jeg ikke vært ute), så jeg blir ikke skikkelig svett, men fryser når jeg kommer inn, så da tror jeg nok jeg har svettet likevel, uten at jeg har vært klar over det! Jeg går nå i ganske mye oppoverbakker, og med en snittfart på 5 km/t - så det er helt greit nå tenker jeg. De første 2-3 dagene fikk jeg vondt i ryggen etter rundt 40 minutter, men de 2 siste dagene har det gått helt fint, så det tror jeg betyr en klar framgang.

 

Tenker fortsatt på dette med pulsklokke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sikkert fått MASSE trimpoeng allerede denne uka' date=' - man skal jo legge seg på et realistisk nivå som man kommer til å fortsette med! Å gå tur med hunden er jo også flott aktivitet!!

 

Jeg leggger nok lista lavere enn deg når det gjelder trening, siden jeg bare går turer - men jeg vet at på sikt er det det jeg klarer å fortsette med sånn i lengden, så da gjør jeg det.

 

Bud 3 idag var å lage en ok middag, og det klarte jeg -så da er det kun bud 4 igjen - og det er å sykle i 5 minutter - akkurat nå tviler jeg litt på den.

 

Har forresten sett litt på Grete Roede mat/menyer, og de to siste dagene har jeg holdt meg innenfor meny 3 - som jeg har fått anbefalt av min kursleder - OG idag har jeg både spist frokost, lunsj , mellommåltid og middag - det er HELT utrolig for å være meg! Hvilken meny ligger du på?[/quote']

Hei!

Ja jeg ligger nok på meny 3 egentlig,men får jo ikke i meg så mye,selv om det ikke er riktig.Tar meg en treningsfri dag,så blir det spinning torsdag og fredag og gåturer lørdag og søndag..Hunden må jo ut å lufte seg så det går greit..Spinninga er kjempeålreit for meg,også pga at min samboer er med..slik at vi drar hverandre med..sykler mye om sommeren begge to..Jeg har egentlig alltid trena mye,men ikke gått så mye ned i vekt som jeg syntes jeg burde..Men ser jo at jeg ikke kan få til like mye hver uke,siden jeg også driver med homeparty noen kvelder,interiør..Men gøy er det..og flinke er vi hele gjengen..Snakka akurat med ei som hadde spinningtimen igår,hu viste meg sin pulsklokke idag..tror det var polar F 11,den kunne du legge inn dataene på datan,så lagde den kurver..og ja mye sånt motiverende..Hun sa den motiverte henne enormt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen' date='

 

Så flinke dere er begge to! Jeg har også en hund jeg går tur med, men det går litt i rykk og napp - han skal snuse overalt. Jeg går langt, men får ikke alltid pulsen opp... Og så er det så kaldt ute.

 

I kveld tenkte jeg meg på friskis-og svettis. Målet er å gå på det to ganger i uka i tillegg til turer med hunden.

 

Skal se om jeg klarer å få lagt inn målene mine i morgen.

 

Da er vi i alle fall to på meny tre her, har regnet ut at jeg hører hjemme der. Sliter med å fylle komme opp i nok kalorier. Det er også et mål å komme opp i 1900 kal. hver dag.

 

Ha en fin kveld![/quote']

Kjempe flink er du:-)Trim er gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gjorde jeg alt jeg skulle bortsettfra syklingen i 5 minutter- egentlig tull at jeg ikke gjorde det, men greit nok siden jeg gikk en tur på 1 time ute i -8 grader og kuling...

 

Så at det hjalp å tenke gjennom dagen på forhånd - lettere å gjøre "de riktige tingene" da - så jeg skal se om jeg får fortsatt med det.

 

I morgen blir en dag der det er verre å klare målene - da har jeg litt for mange avtaler.. MEN jeg skal klare det. Målene er:

 

1. spise frokost og lunsj

2. gå en lang tur tidlig på morgenen (blir nok det verste - særlig dersom været er dårlig)

3. lage en fornuftig middag - kanskje tortillini til meg og kjøttboller til ungene?

4- SYKLE 5 minutter på ettermiddagen

 

Vel - det blir samme mål som idag, MEN idag hadde jeg fri fra jobb - imorgen skal jeg 2 timer på møte med PPT, og 3-4 timer på jobb, samt hente junior på skolen.

 

Lykke til med dere andre i kveld og imorgen! Gleder meg til å lese hvordan det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. :-)

 

Deilig med Friskis-og svettis trim i går. Lurer på om jeg skal ta en time på fredag også, men jeg har mann og barn som blir "sure" når jeg forsvinner ut at huset, selv om det bare er for en kort stund.

 

her er mine mål, tatt i dag:

Legg: 41

Liv: 116

 

Vekt: 101,3

 

Tror ikke jeg tar flere mål. På et tidligere GR-kurs jeg gikk på lærte jeg at målene på leggen er viktigst. Den er der en ser om kiloene er på vei av eller på.

Og målet rundt livet skal jo helst være under 88 cm, det er litt igjen der...

 

Tok forresten mannen min for meg i går og la inn alt han spiste for å lære han litt om kalorier. Ha fikk hakeslepp over forbruket, i alle fall da vi la inn lørdagspilsen!

 

Kanskje han kan bli en bedre støttespiller etter dette?!

 

Ha en fin, mager og sprek dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som går på Friskis og svettis! Kjempebra! Misunner deg at du klarte det altså!!

 

Det greie med mål. synes jeg, er at da SER man at man har gått ned - at man virkelig blir mindre liksom! Gleder meg til å måle meg på mandag morgen - NOE må jeg ha krympet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...