Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

ok - dagen har gått og jeg har gjort MER enn forventet av trim, og endt opp med over 4 trimpoeng idag - er selvsagt kjempefornøyd med det - målet er å få til det samme i morgen!!

 

Middag idag: fullkornsspagetti og hhjemmelaget bolognese laget for lenge siden som jeg hadde froset ned i porsjoner. Veldig ok og god middag - bør absolutt lage mer av den snarest.

 

Merkbare endringer i kropp/hverdag:

 

* ikke smerter i ryggen når jeg går lange turer - VELDIG BRA!

* kondisjonen er bedre - merkes i oppoverbakkene på min faste rute

* fingrene kjennes mye smalere ut - mindre væske?

 

Så er det bare å holde på motivasjonen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Ja,da er tiden for å legge inn vekt og mål..

Og jeg må si jeg har fått en kick start,jeg lenge har venta på..

 

Vekt 108 (-2,8 kg!!)

 

Midje 99 cm(ned -8 cm)

Lår 73 cm (ned -3 cm)

legg 43 cm (ned -3 cm)

hals 38 (ned -1 cm)

overarm 38 cm (ned 0 cm)

 

For et 1/2 år siden gikk jeg et trenings og kostholdskurs på 2 måneder,på en måte noe all av Grete Roede,jeg fulgte det til punkt og prikke og trena massa..trena egentlig alt,UTENOM spinning,og da gikk jeg ned 1/2 kg.....Jeg har vært på spinning 1 time idag og,storkoser meg..

Dere andre har også vært kjempe flinke,utrolig gøy å lese:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date='da er tiden for å legge inn vekt og mål..

Og jeg må si jeg har fått en kick start,jeg lenge har venta på..

 

Vekt 108 (-2,8 kg!!)

 

Midje 99 cm(ned -8 cm)

Lår 73 cm (ned -3 cm)

legg 43 cm (ned -3 cm)

hals 38 (ned -1 cm)

overarm 38 cm (ned 0 cm)

 

For et 1/2 år siden gikk jeg et trenings og kostholdskurs på 2 måneder,på en måte noe all av Grete Roede,jeg fulgte det til punkt og prikke og trena massa..trena egentlig alt,UTENOM spinning,og da gikk jeg ned 1/2 kg.....Jeg har vært på spinning 1 time idag og,storkoser meg..

Dere andre har også vært kjempe flinke,utrolig gøy å lese:-)[/quote']

 

WOW dette er jo helt utrolig!!!!! 8 cm mindremidje må jo merkes GODT!!!

 

GRATULERER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Desarta og Besc: Kjempebra! Dere har vært flinke begge to.

 

Jeg finner ikke målbåndet' date=' men vekten er på plassog den viste 100 kg i dag tidlig. Ned 1,4 ! Men - vekten er litt rar, (eller er det jeg?): Da jeg gikk på vekten i dag tidlig viste den 100,7 kg. Jeg gikk opp, fikk barn og mann avgådre på jobb, så gikk jeg for å dusje. Da tråkket jeg på vekten og nå viste den 100,0. Dvs at jeg har tråkket av meg 0,7 kg på morgenkvisten... Jeg legger inn den laveste vekten, men tror at jeg dermed ikke går ned så mye neste uke.

 

Besc: Du er veldig flink til å sette opp planer og mål. Lurt å ha noe håndfast å følge. Tror jeg skal lage med en plan også.

 

Målene kommer så snart jeg har funet målbåndet:-)[/quote']

 

1,4 er supert! Stå på videre!

 

Jeg er HELT avhengig av en plan, og når jeg skriver den ned her blir den liksom mer forpliktende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW dette er jo helt utrolig!!!!! 8 cm mindremidje må jo merkes GODT!!!

 

GRATULERER!!!!!

Ja,det er faktisk helt utrolig..og det merkes ja..Fikk til og med en kommentar igår av ei som ikke vet at jeg trener eller slanker meg,at hun så på ansiktet mitt at jeg hadde blitt tynnere..Vet ikke hvordan hun så det,men kan jo ta det som et kompliment og sveve videre på,hi,hi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malice: Det var jo superbra!

 

I dag har jeg hatt en time med frisis og svettis + en kveldstur med hunden. Og nesten klart å spise 1900 kcal i løpet av dagen - så jeg er ganske fornøyd. I morgen skal jeg besøke mine foreldre, det blir mye bilkjøring og lite turer. På kvelden holder vel De frustrerte fruer meg hjemme...:-).

 

Får ta trimmen på onsdag. Hvor mange trimpeong bør en ha i løpet av en uke for at det skal monne, både for vekt og for helsa generelt?

 

Ha en fin kveld og en super tirsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malice: Det var jo superbra!

 

I dag har jeg hatt en time med frisis og svettis + en kveldstur med hunden. Og nesten klart å spise 1900 kcal i løpet av dagen - så jeg er ganske fornøyd. I morgen skal jeg besøke mine foreldre' date=' det blir mye bilkjøring og lite turer. På kvelden holder vel De frustrerte fruer meg hjemme...:-).

 

Får ta trimmen på onsdag. Hvor mange trimpeong bør en ha i løpet av en uke for at det skal monne, både for vekt og for helsa generelt?

 

Ha en fin kveld og en super tirsdag alle sammen![/quote']

Kjempe bra!!Du er super flink!!En må ha litt hviledag og innimellom,lar seg ikke gjøre med masse trening hver dag..og å besøke foreldrer er kjempe viktig og koselig:-)De anbefaler vel fortsatt 7 trimpoeng i uka,at det er bra..Og jeg mener en må starte forsiktig å trene seg oppover..Det kan kanskje virke som jeg har starta kjempe hardt,men sannheten er at jeg har trena masse over lang tid..Men fått lite resultater..Spinning har jeg ikke prøvd før nå,men syntes det er kjempegøy..På en hard spinning time,får vel jeg over 5 trimpoeng,så det gjør susen det..Gullepla lyser imot meg..Kos deg på tur imorgen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

Jeg vil også henge meg på dere om jeg får :)

 

Jeg meldte meg inn her i går og har i dag hatt min første dag med både riktig kost og litt trening... phu :)

 

Jeg veier 104,4 og er 165 høy. Og bør helt klart gå ned 30 kg jeg også. Har vært på en evig slankekur føler jeg med klassisk jo-jo-slanking :S

Så nå er vel tiden inne for å endre hele livsstilen og bli slank for alltid :)

 

Ps. har ikke klart å endre nicket enda men det kommer... håper jeg

 

alenemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også henge meg på dere om jeg får :)

 

Jeg meldte meg inn her i går og har i dag hatt min første dag med både riktig kost og litt trening... phu :)

 

Jeg veier 104' date='4 og er 165 høy. Og bør helt klart gå ned 30 kg jeg også. Har vært på en evig slankekur føler jeg med klassisk jo-jo-slanking :S

Så nå er vel tiden inne for å endre hele livsstilen og bli slank for alltid :)

 

Ps. har ikke klart å endre nicket enda men det kommer... håper jeg

 

alenemor[/quote']

 

VELKOMMEN! Her er vi slankere som startet nå etter nyttår med stort pågangsmot og vilje til å støtte og muntre hverandre opp i både opp og nedturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg tilsammen 4,2 trimpoeng og idag har jeg fått litt over 3 - er veldig fornøyd med det tatt i betrakning at jeg har brukt hele ettermidagen til og fra legevakta med sønnen min. Nå er vi akkuart kommet inn og jeg er helt skudd og skal legge meg tidlig! Ungene har akkurat lagt seg siden vi kom så seint hjem!

 

Er veldig fornøyd med trimmingen om dagen - ja - gått over til å kalle det trimming og ikke trening, fordi å gå tur + sykle litt på ergometersykkel er jo igrunnen "kun" trim - men er VELDIG fornøyd med det, og det er realistisk å få til også i framtiden. Jeg har BÅDE gått tur OG syklet litt.... - i tillegg har jeg vært veldig flink med maten - spiser det antall måltider jeg skal, og spiser fornuftig stort sett. Snoper litt på nonstop - bare for å ha tilfredsstillt et behov - 3 nonstop og suger lenge på dem.... Det er egentlig helt greit altså. Ønsker ikke å kutte ALT - da tror jeg det er verre å følge liksom.

 

I morgen skal jeg på jobb tidlig, og er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få inn tur, men sykle skal jeg nok klare å få til!

 

Middag er jeg usikker på imorgen - pannekaker? kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

Wow... jeg er innponert.

Har ikke kommet helt i gang med treninga enda jeg. litt hjemme aerobic forand tv'n i går. Men må rydde litt plass her da det ble litt for trangt til å hoppe rundt i stua...hehe

 

Har en liten hundevalp jeg prøver å lære til å gå tur også.Han er ikke spesielt glad i det når det blåser,regner eller er kaldt. Og det er det jo på denne årstiden. Ikke går han spes fort heller. men får en 4 turer à 10 min. alle små bekker...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALL trening hjelper - 10 min nå og da er FLOTT! Man må begynne et sted, og man må begynne med noe som skal fungere over LANG tid! Viktig å huske på at alle små-ting hjelper! Det er ofte ikke de kjempestore tingene som må til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Hei

 

Er 40 år' date=' har 2 barn hvorav et er funksjonshemmet. Har alltid vært lubben men etter 1. svangerskap la jeg på meg mye, og etter 2. svangerskap ble det enda mer. Nå er det ca 115kg og det er iallefall 30 kg for mye. Jeg skal begynne på et internettkurs nå for å komme igang - har gått før og det har gått bra en periode, men det viktigste av alt er meg selv - at jeg klarer å holde meg motivert og sånt - og DA ville jeg trengt en annen som også skal gå ned , å kjempe sammen med - hvor vi kan hjelpe hverandre med å holde oppe motivasjonen.

 

Anyone out there?[/quote']

 

Hei sann.

Jeg startet også nå på GR kurs 12.01.09. Jeg er 42 år, tobarnsmor (hvorav en funksjonshemmet). Har også alltid vært lubben, men etter å ha vært hjemme i permisjon med mitt barn har jeg bare latt meg sjøl forfalle enda mer.

Jeg veide på mandag 117 kg, og er 1.73 høy - dette er jo 35 kg for mye iallefall..

 

Jeg har en lang vei å gå men har bestemt meg for at 2009 er året jeg skal ta vare på meg sjøl også, ikke bare gi omsorg til andre.

Det å holde motivasjonen oppe i en lang periode blir nok en utfordring, men vi kan jo pushe hverandre ?

Lykke til, håper vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

Jeg har også 2 barn hvor elsdtemann har en funksjonshemming. Jeg er 30 år og barna mine er 9 og 6. Jeg er alene om omsorgen og har vært dette i 7 år.

Jeg har bestmt meg for at 2009 blir året jeg får kroppen min tilbake... vet den skjuler seg et sted under alt dette fettet. Startvekta mi denne gangen er 104. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt meg ut på en slankekur etter at jeg fikk barn. Men ingen ting som er varig. Nå veier jeg like mye som da jeg var høygravid med minstemann og det er en helt syk tanke. Hvordan kunne jeg la meg sel bli så stor uten å være gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Jeg har også 2 barn hvor elsdtemann har en funksjonshemming. Jeg er 30 år og barna mine er 9 og 6. Jeg er alene om omsorgen og har vært dette i 7 år.

Jeg har bestmt meg for at 2009 blir året jeg får kroppen min tilbake... vet den skjuler seg et sted under alt dette fettet. Startvekta mi denne gangen er 104. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt meg ut på en slankekur etter at jeg fikk barn. Men ingen ting som er varig. Nå veier jeg like mye som da jeg var høygravid med minstemann og det er en helt syk tanke. Hvordan kunne jeg la meg sel bli så stor uten å være gravid....

 

Hei :-)

Mine barn er 9 og 4 år, så jeg veit litt om hva du sliter med der :-)

Jeg har heller ikke veid så mye før som jeg gjør nå, da bortsett som høygravid.

Men, nå har vi jo planer om å gjøre neo med det dette året. og som jeg ser fra tråden her er det jo flere som er godt igang og sikkert har både god råd og motivasjon som smitter :-)

 

Jeg synes iallefall det er veldig godt å lese om andre i samme situasjon, og finner nesten en "mager" trøst i dette ;-)

 

Sjøl er jeg veldig motivert denne gangen. Jeg har siden november trent på formiddagene på Spenst 3 ganger i uka, og 3 ganger i uka går jeg 30 minutter på tredemølle her hjemme. Så da blir det iallefall de trimpoenga jeg skal ha og litt mere til...

 

Skal blil spennende å se på veiing om det blir resultater av dette, immellomtida får jeg lese om de andre som er så flinke her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

Ja det er veldig godt å høre at det er flere i samme situasjon :)

Gleder meg til å se resultater både på vekta og i klærne.

 

Endelig fikk jeg hunden min til å gå en litt lenger tur på dagen i dag uten å måtte lokke med snacks. Så det begunner å hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

I går kjøpte jeg endelig nytt batteri til skrittelleren min - så nå teller jeg skritt igjen! Målet er minst 8000 skritt daglig, allerhelst 10000 skritt. Jeg blir litt barnslig når jeg går med skrittelleren, må sjekke hele tiden. ;-)

 

I dag går allt litt tregt. Føler meg tung og trett, men hunden må luftes når barna er i seng. Da kobler jeg på mp3 spilleren og vandrer i veg. Gleder meg til det.

 

Hyggelig med flere på tråden her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka bare ruller unna,tredje dagen med spinning idag..Deilig!Ny økt imorgen,har blitt helt hekta..Men føler det går veldig greit,hatt 2 dager fri nå fra jobb,så husarbeid og ting og tang blir også gjort..sprudler av energi:-)Ikke fysen på godteri i det hele tatt,og maten går kjempegreit..alt er egentlig helt topp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hyggelig og flott med mange her i samme situasjon - og det gjelder jo ikke bare slankingen men endel andre ting også, slik at da er det lettere å backe hverandre opp!

 

Ser nå at det er lett å gå i feller - driver og momser litt nonstop for tida, men vet faktisk hvor mye, slik at det er ikke slik at jeg hiver innpå.

 

Idag spiste jeg ikke kveldsmat, og ikke mellommåltid, men er egentlig fornøyd med frkokst, lunsj og middag - især når middagen var taco. Når det gjelder taco MÅ jeg gjør den LITT sunnere - tok karbonadedeig idag istedet for kjøttdeig- og brotsett fra at den er dyrere (hvilket har endel å si), er det veldig bra, MEN lettrømme og ost - det må liksom til. Noen som har prøvd med matyoghurt idstedet? Og så MÅ jeg da kunne klare å brukere LETTERE ost.... Lettere jarlsberg - har den samme smak som vanlig jarslberg??

 

Vel - i morgen reiser jeg og dattere min på langhelg til Oslo. Der blir det IKKE fokus på slanking, og egenlig er jeg fornøyd dersom jeg klarer å HOLDE vekta - men det blir kun å spise ute - lunsj, stor frokost på hotell, middag ute osv - så jeg vet ikke om jeg klarer å holde vekta..... Kjøpt litt ok snop idag, fordi jeg vet at en fare er at jeg kjøper potetgull på flyet osv, og det trengs jo ABSOLUTT ikke - så har kjøpt litt småting som er LITT sunnere... Vet ikke om jeg TØRR å skrive ned hva jeg spiser... I forhold til trening blir det jo ikke noe av, men kommer til å GÅ mye, så det blir jo bra...

 

Vel - Lykke til - tar datamaskinen med så jeg er nok inne på nettet i løpet av dagene som kommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

I dag er det en strålende morgen her i huset. Jeg snek meg på vekta(klarte ikke å holde meg unna) og jeg ble kjempe glad. Har faktisk mistet 3 kg alt. Sikkert bare vann, men utrolig godt å se nedgang alt. Det gir jo en kjempe motivasjon til å fortsette :)

 

Ha en strålende dag alle sammen og god tur Besc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en strålende morgen her i huset. Jeg snek meg på vekta(klarte ikke å holde meg unna) og jeg ble kjempe glad. Har faktisk mistet 3 kg alt. Sikkert bare vann' date=' men utrolig godt å se nedgang alt. Det gir jo en kjempe motivasjon til å fortsette :D

 

Ha en strålende dag alle sammen og god tur Besc :P[/quote']

Sååååååååå bra!!Deilig,og ikke minst motiverende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksjel

sprakk litt i kveld. Jentekveld med bowling og øl :S

Men i følge koloritelleren fikk jeg i meg 200 kalorier mer men forbrente over 800 på å bowle så da går det vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg helga,og gleder meg til å kose meg..Spise litt godteri og god mat:-)Setter liksom mer pris på godsakene,når en ikke har de tilgjengelig hele tida..Og det skal jeg unne meg med god samvittighet,har trena hard spinning 4 dager denne uka og,er strålende fornøyd med innsatsen så langt...

I helga blir det litt gåturer,ut på aketur med ungene:-)

 

GOD HELG ALLE SAMMEN:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor

Er fortsatt på første uke (veiing mandag :-). Har klart meg veldig fint hele uka med både riktig mat og 2-3 trimpoeng hver dag . Idag er det første dagen jeg blir usikker, og det er vel mest av gammel uvane...?!

De andre i familien sitter og koser seg med lørdagsgodter og min mann tar etpar rødvinsglass.

 

Hva kan jeg kose meg med? Jeg er jo så vant med at alt skal være i store hauger og lass, så det holder liksom ikke med en håndfull potetgull...eller 3 kuler med vanlijeis. Er ikke det bare til å erte opp da?

Må flire litt av meg sjøl, dette er jo et omvendt "problem"- jeg har spart opp kosemerker hele uka og kan jo faktisk kose meg litt ekstra...

Men med hva ?

 

Håper dere andre har ei super helg, om det er hjemme eller på hotell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ser dere er flittige i forumet. Jeg er nok ikke så ofte inne, hverdagen er så hektisk at det må bli en søndagsaktivitet å skrive.

 

Takk for støtten. Det hjelper og varmer. Ser at mange av dere er flinke til å trimme, der er nok ikke jeg enda. 0 trimpoeng...

 

Men, vekta har gått ned 0,2 kg denne uka, jeg er fornøyd så lenge vekta ikke går opp. Det har den jo gjort i laaaang tid. Ja, også 1 cm ned rundt livet. Det er ikke mye, men riktig vei.

 

Utålmodighet er nok slankerens verste fiende.

 

Lørdagskos: Det jeg har funnet ut er at jeg tar det jeg liker best av alt. Hvis jeg blir altfor rigid, da sprekker jeg. En dag i uka så skeier jeg ut. Før kvelden kommer så spiser jeg en god og riktig middag, med mengder av salat, mye sukkererter hamstret på kjøkkenet. Passer også på å spise en solid salat til lunsj. Nå er jeg ikke særlig glad i salat, men det går bedre etter hvert.

Så når kvelden kommer, så er jeg egentlig mett og fyser ikke, godteriet er ikke så godt som jeg trodde (det satt i hodet) og vinen var super, men sovnet.

 

Prøv deg fram. Det værste jeg kan gjøre er å begynne på kveldskosen og være sulten. Da synes jeg bare synd på meg selv og det er lett å spise for mye.

 

Stå på alle sammen, dette klarer vi.:P Så lenge vekta ikke går opp så går det riktig vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...