Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

jeg er helt enig i det at du bør prøve og få bytta kursleder i hvertfall si ifra hvordan du føler det....

hørtes ikke mye motiverende nei...jeg syns du har vært knallflink du er mye flinkere enn meg altså...stå på videre vi heier deg frem..

 

dagen min i dga har vært fin har vært på badet med mine 2 sønner og har svømt 1000 m i dag og lekt med dem i vannet. maten har gått sånn nogenlunde må gå og få i meg litt mat nå kjenner jeg har bare spist 2 måltider til nå fordi jeg sto opp sent og så må jeg få i meg litt vann..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar
jeg er helt enig i det at du bør prøve og få bytta kursleder i hvertfall si ifra hvordan du føler det....

hørtes ikke mye motiverende nei...jeg syns du har vært knallflink du er mye flinkere enn meg altså...stå på videre vi heier deg frem..

 

dagen min i dga har vært fin har vært på badet med mine 2 sønner og har svømt 1000 m i dag og lekt med dem i vannet. maten har gått sånn nogenlunde må gå og få i meg litt mat nå kjenner jeg har bare spist 2 måltider til nå fordi jeg sto opp sent og så må jeg få i meg litt vann..

 

klem

Svømt 1000 m er jo UTROLIG BRA!! Har akkurat funnet ut at man forbrenner veldig mye bare ved 10-15 min svømming, slik at jeg burde nok svømme 10 min tid de gangene jeg likevel er i bassenget! DET bør ikke være noen umulighet! (er ca 2 xx pr uke - 1 x i jobbsammenheng og 1 x med sønnen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er litt frustrert over kurslederen din på internett. Jeg skjønner deg SÅ godt. Du har vært så flink, klart du skal ha positiv tilbakemelding. Når en følger Grete Roede opplegget er det viktig å huske at vi har faktisk ikke med fagfolk å gjøre. Dette er en slagsbedrift. De som holder kurs har faktisk ikke vanlig lønn, men provisjon pr deltaker. Absolutt eneste kriteriet for å bli kursleder er at en har gått ned i vekt. Men jeg ser jo fler som går et kurs og tar av noen jålekilo for å kvalifisere til å være kursleder.

 

Hva gjør vi så? Jo, vi må ta det for det det er. Når kurslederen din ikke svarer til forventingene er det viktig å gi tilbakemeldinger om det. De vil nok beskytte henne, men referer gjerne ordrett hennes kommentarer så kan fler her inne si sin mening. Det er faktisk ikke for ingenting det er fireårig høyskoleutdannelse for å bli lærer. Å lære mennesker noe nytt og å endre på mønstre er ikke lettere!....

 

For det andre må vi rett og slett ta det for det det er. VI godtar jo lett at en tupperwaredame ikke har all vedens kunnskp om plastikk og endel prosesser rundt produktene..... Grete Roede er rett slett ikke noe annet en et litt spesielt "tupperwareparty" . Men for all del, de har hjulpet mange, stadfestet sitt produkt som sperielt seriøst og har mange gode råd.

 

Jeg tenker som deg at en må tilpasse livsstilen litt etter hvem en er. Hvis du elsker sjokolade synes jeg at det var kjempesmart å spise 10 nonstopp om dagen. Da lærer du jo å spise litt, ser hvor mange kcal det er i de og faren for at du går på en real sjokoladesprekk er muligens ikke så stor. Men det er kurslederen programforpliktet til å si at du ikke skal gjøre! Det er mange av GR lovene som jeg ser minuser ved. For eksempel er avokado nei mat. Jeg vet at det er mange kcal,, men det er sundt, på samme måte som nøtter og det er sunne ting. Det undrer meg litt at det da er nei- mat.

 

Uansett Lykke til! Hold fast på at du har vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er litt frustrert over kurslederen din på internett. Jeg skjønner deg SÅ godt. Du har vært så flink' date=' klart du skal ha positiv tilbakemelding. Når en følger Grete Roede opplegget er det viktig å huske at vi har faktisk ikke med fagfolk å gjøre. Dette er en slagsbedrift. De som holder kurs har faktisk ikke vanlig lønn, men provisjon pr deltaker. Absolutt eneste kriteriet for å bli kursleder er at en har gått ned i vekt. Men jeg ser jo fler som går et kurs og tar av noen jålekilo for å kvalifisere til å være kursleder.

 

Hva gjør vi så? Jo, vi må ta det for det det er. Når kurslederen din ikke svarer til forventingene er det viktig å gi tilbakemeldinger om det. De vil nok beskytte henne, men referer gjerne ordrett hennes kommentarer så kan fler her inne si sin mening. Det er faktisk ikke for ingenting det er fireårig høyskoleutdannelse for å bli lærer. Å lære mennesker noe nytt og å endre på mønstre er ikke lettere!....

 

For det andre må vi rett og slett ta det for det det er. VI godtar jo lett at en tupperwaredame ikke har all vedens kunnskp om plastikk og endel prosesser rundt produktene..... Grete Roede er rett slett ikke noe annet en et litt spesielt "tupperwareparty" . Men for all del, de har hjulpet mange, stadfestet sitt produkt som sperielt seriøst og har mange gode råd.

 

Jeg tenker som deg at en må tilpasse livsstilen litt etter hvem en er. Hvis du elsker sjokolade synes jeg at det var kjempesmart å spise 10 nonstopp om dagen. Da lærer du jo å spise litt, ser hvor mange kcal det er i de og faren for at du går på en real sjokoladesprekk er muligens ikke så stor. Men det er kurslederen programforpliktet til å si at du ikke skal gjøre! Det er mange av GR lovene som jeg ser minuser ved. For eksempel er avokado nei mat. Jeg vet at det er mange kcal,, men det er sundt, på samme måte som nøtter og det er sunne ting. Det undrer meg litt at det da er nei- mat.

 

Uansett Lykke til! Hold fast på at du har vært flink![/quote']

Hei

 

Tusen takk for oppmuntrende og reflekterende ord. Jeg er enig i det du skriver, og skal vurdere å gi tilbakemelding til GR sentralt, men først, denne uka, skal jeg prøve å skrive i kursrapporten at jeg trenger oppmuntring osv - slik at hun skal få en sjanse til å gjøre det bedre for meg. Kanskje går hun mer inn for det da... Nå er det mest ferdige brev + noen ord om alt jeg gjør feil. Ikke ETT ord om de tingene jeg gjør rett... Så jeg skal si til henne at jeg ønsker fokus på de tingene jeg gjør rett, og ikke på de tingene hun mener jeg gjør galt - fordi det består av endel valg jeg har tatt.

 

Og ja - helt klart synes jeg at jeg har vært flink, og målet om 10 kg før påske er fortsatt veldig realistisk, og isåfall kommer jeg til å være svært stolt!

 

Idag har jeg vært ute å gått min "faste" løype som er i underkant av 5 km. I begynnelsen av januar gikk jeg den på 60 minutter. Idag gikk jeg på 45 minutter!! I januar fikk jeg vondt /sliten i ryggen, idag er jeg kun svett og positiv sliten! KJEMPESTOLT. Dette innebærer at jeg nå går raskere enn 6 km/t!! Da blir målet å starte litt jogging etterhvert, og at jeg kan JOGGE løypa til våren. LITT urettferdig med måling idag fordi jeg hadde på meg mye mindre samt joggesko, i motsetning til vintersko og vinterklær til vanlig - utrolig mildt her akkurat nå. Likevel - føles SUPERT å se en sånn bedring i formen!

 

Idag skal jeg steke biffstrimler med purre, paprika, sopp til middag - det synes jeg er kjempegodt. Synd at sånt kjøtt er dyrt for hele familien, og at de andre er lite glad i grønnsaker (men idag er jeg alene voksen og gir ungene pølse mens jeg spiser biffstrimler) - sunt og veldig godt. Kan spise MASSE og likevel holde meg innenfor ant kalorier.

 

Igår hadde vi taco, og er litt stolt over bevisste valg om å gå over fra kjøttdeig til karbonadedeig, og fra jarlsberg til lettere jarlsberg- når det gjelder å smelte osten synes jeg ikke den egner seg så godt, men til dette var det veldig bra.

 

Skal prøve å få syklet litt før middag + svømme 5-10 minutter i bassenget idag når jeg har ungene med. (begrenset hvor mye jeg får svømt da, men det utgjør jo litt i forhold til trimpoeng).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor

HEI DERE :-)

 

kJÆRE Besc; Jeg synes abolutt du har god grunn til å være stolt av deg sjøl og det du oppnår i disse dager. Kommentarene fra din "veileder" virker litt useriøs og lite reflekterende. Og som du selv sier, hun må fokusere på det du gjør som er bra og positivt, og det du gjør om til gode vaner. Bare det at du feks lager middag til familien av karbonadedeig og ikke kjøttdeig vitner jo om at du bruker hue i hverdagen din!

 

Men, som det er blitt sagt her...vi får huske på at ikke alle kursveiledere har gått en lang vei, men faktisk har tatt av noen "JÅLEKILO" som hun så godt kalte det !

 

Jeg går kurs nå med vanlig fremmøte hver mandag. Med mine 30-40 kg å ta av, blir det liksom ikke helt riktig at det sitter en kursholder og påstår at hun veit hvordan jeg har det, da hun selv gikk ned 6 kg før hun begynte å jobbe....

Hun har faktisk INGEN forutsetning til å vite hvordan vi har det, som skal gå ned så mye over så lang tid.

 

Så da får trøsten være at vi har hverandre her inne :-)

Vi veit hvordan alle opp og nedturene føles, fordi vi kjenner dem på kroppen. Denne omstillingen er ikke gjort på 7 uker (1Kurs), men kanskje 1 år eller mer med selvransakelse og slit..

---------------------------------------------------------

Jeg har et barn som er funksjonshemmet og som krever ekstra mye energi og omsorg. Man gir og gir til alle rundt seg i hverdagen. I den situasjonen vi er i nå trenger vi ekstra med backup og oppmuntring! Det er så lett å bli sliten og bare gi opp. MEN- Dette skal vi klare sammen !!!!

 

Jeg har idag laget Mousakka til middag til familien,og jeg har begynt å bruke karbonadedeig istedet for kjøttdeig. De merket ikke forskjell engang...men jeg kunne spise litt med god samvittighet.

Og da de så skulle ha sjokoladepudding til dessert, kunne jeg storkose meg med min Kesam vanilje med eplebiter, noen bananbiter og litt rosin :-)

 

Nå har jeg akkurat gått av meg litt energi, over 4,9 poeng idag pga stavgåing!

Idag er livet herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du går riktige veien som faktisk er til kursleder. JA, hun bør få en tjangs. Vi er jo ikke mer enn mennesker og hun kan ha hatt en dårlig dag. Men jeg må nok si at det er kjente saker. IKke akkurat det m manglede ros, for det får jeg, men som tillamor sier: noe av kurslederne har ikke peiling. Og jeg kjenner jo selv at når jeg leser på 40 pluss så mangler jeg litt kjennskap til endel av problematikken. Dessuten er GR oppleggetr veldig rigid (ikke tilpasningsdyktig). Det tar overhodet ingen hensyn til at vi er forskjellige og det er lite lov å tilpasse til den en er. MEN når det er sagt så er det jo masse bra m opplegget. Vi får holde på det! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillamor: 4,9 trimpoeng idag er utrolig bra! Idag har jeg faktisk også selv vært flink og både gått tur, syklet og svømt litt, slik at det tilsammen er blitt 4,6 poeng fordelt utover dagen.

 

Torsdag og fredag var jeg borte og noterte ingen ting, men tilsammen i går og idag har jeg nå 8,1 trimpoeng for de dagene, så det er jeg veldig fornøyd med. Veiedag er jo ikke før torsdag, så dette går nok riktig vei.

 

Karbonadedeig er helt flott - ingen merker forskjell - bortsett fra lommeboka - dessverre!

 

Er litt usikker på hva det blir til middag i morgen - den ene av ungene er borte da, slik at vi blir kun 2 voksne og 1 barn, og kunne funnet på et eller annet litt stas da, men vet ikke helt hva det skal være... Leter litt for tida etter hel kalkun - synes helstekt kalkun er kjempegodt, men finner det ingen steder nå etter jul.

 

Ellers er planen litt usikker for imorgen. Skal jobbe fra 8-11, og kan igrunnen gå til/fra jobb, bortsett fra at jeg vet at da blir det litt travelt på morgenen - må tenke litt på det. Hmmm akkurat nå ser jeg at kanskje pappaen kan levere ungene, og da er det HELT greit å gå!! Blir så enkelt å få trimpoeng på den måten! Og er mildvær, og selvom det er kuling på morgenen i morgen, er det igrunnen helt greit når det er mildt og ikke nedbør.

 

Har forresten endelig fått tak i billig og helt greit tøy til å bevege meg ute i all slags vær i - skibukse og regndress - har vært problematisk å få det stort nok, men nå fant jeg riktig størrelse, men de ble nesten for store. ! Tenker at jeg skal jo ned, men MÅ jo ha tøy som passer i denne perioden også... Så en regndress til rundt 400 og skibukse til rundt 300 måtte bare bli investert.

 

Skal spise havregrøt til kveldsmat når jeg har lagt yngstemann om en times tid, og merker at jeg trenger det nå, siden jeg har vært over 1 time i bassenget. Svømte da 10 min brystsvømming og det gikk helt fint, men kjente det faktisk i armene, så det skal jeg fortsette med når jeg likevel er i bassenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Besc!

Jeg er ei jente på 23 år. Samboer, ingen barn, men jeg skal gifte meg i juni 2010. Målet er å gå ned 35 kilo til den tid. I november i fjor fikk jeg beskjed om at jeg hadde insulinresistens, noe som gjør sitt til at jeg har lagt på meg mange kilo. Jeg la om livet, begynte å spise sunnere og å trene mer, og nå har jeg gått ned 11 kg. Jeg har 1, 5 år på å gå ned 35 kilo, og det skal jeg klare. Jeg er 1, 77 og startvekta mi var på 125,6 kilo. Jeg er supermotivert og vil gjerne ha noen å "samarbeide" med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Besc.

Jeg er ei jente på 23 år. Jeg er samboer, men har ingen barn. Jeg skal gifte meg juni neste år, så målet er å gå ned 35 kg til den tid. November i fjor fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde insulinresistens, noe som kan være en av grunnene til vektøkningen. Jeg veide 60 kg helt til jeg var 15 år, da ting plutselig begynte å gå oppover. Vi prøver også å bli gravide, så da er det bare en fordel å gå ned i vekt. Jeg er 1, 77 m og hadde en startvekt på 125,6, men jeg har gått ned 11 kg siden november. Godt fornøyd med det. Jeg er supermotivert, og klar for 35 kg til! Håper vi kan motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Besc.

Jeg er ei jente på 23 år. Jeg er samboer' date=' men har ingen barn. Jeg skal gifte meg juni neste år, så målet er å gå ned 35 kg til den tid. November i fjor fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde insulinresistens, noe som kan være en av grunnene til vektøkningen. Jeg veide 60 kg helt til jeg var 15 år, da ting plutselig begynte å gå oppover. Vi prøver også å bli gravide, så da er det bare en fordel å gå ned i vekt. Jeg er 1, 77 m og hadde en startvekt på 125,6, men jeg har gått ned 11 kg siden november. Godt fornøyd med det. Jeg er supermotivert, og klar for 35 kg til! Håper vi kan motivere hverandre :)[/quote']

Det kan vi nok!! 11 kg siden november er jo veldig, veldig, veldig bra! Du er på meget god vei! Synes du har et kjempe realistisk mål som gjør det over såpass lang tid! LURT! Har du klart dette på egenhånd, eller gått på kurs, eller?

 

Jeg har måle/veie -dag hver torsdag - og legger inn tanker, mål/plan for dagen osv ganske ofte - dette fordi jeg føler meg mer "bundet" når jeg har skrevet ned meget kortsiktige mål og planer, og dermed holder jeg motivasjonen godt oppe.

 

VELKOMMEN hit - i denne tråden er folk flinke til å motivere hverandre, og de fleste har startet for 1-2 mnd siden - og noen har kommet til etterhvert, og noen stikker innom av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei besc

 

håper du har det fint...jeg skal bort på badet og svømme i dag ...lurte på og droppe det ..men nei jeg skal ut..prøve og klare mellom 500 og 10000 m i dag.

helgen har gått ganske greit noe kos har det blitt og det har det blitt i dag også ..menmen

har jo egentlig veiedag i dag ..men har ikke vekt som er i orden her hjemme..jeg må få kjøpt nye batterier...

 

så er det sååå kaldt i dag brrrrrrrr

 

håper dere alle får en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor

Så var uke 3 overtått, og jeg har vært på kurskveld.

Er fornøyd og synes i grunnen det meste går greit akkurat nå.

 

Etter 3 uker:

- 1,8 idag, tilsammen 5,3 kg.

Til sammen - 27 cm på kroppen,

(-3 cm hals, -2 arm, -8 på pupper, - 8 cm midje , - 6 mc rompe, - 4 cm lår)

Målet mitt er fastsatt til - 10 kg på dette kurset, det er fire uker igjen. Har allerede meldt meg på nytt kurs ....

 

Natta alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var uke 3 overtått' date=' og jeg har vært på kurskveld.

Er fornøyd og synes i grunnen det meste går greit akkurat nå.

 

Etter 3 uker:

- 1,8 idag, tilsammen 5,3 kg.

Til sammen - 27 cm på kroppen,

(-3 cm hals, -2 arm, -8 på pupper, - 8 cm midje , - 6 mc rompe, - 4 cm lår)

Målet mitt er fastsatt til - 10 kg på dette kurset, det er fire uker igjen. Har allerede meldt meg på nytt kurs ....

 

Natta alle sammen ![/quote']

WOW!!!! Du er helt utrolig flink! Er kjempeimponert!

 

Jeg føler også ting går greit - følger opplegget, trimmer masse osv, men tror ikke det blir særlig vektendring til torsdag, men vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
WOW!!!! Du er helt utrolig flink! Er kjempeimponert!

 

Jeg føler også ting går greit - følger opplegget' date=' trimmer masse osv, men tror ikke det blir særlig vektendring til torsdag, men vi får se....[/quote']

 

 

Jeg hadde også den følelsen før jeg dro på kurset igår kveld, følte liksom ikke noen forskjell på kroppen.

Men da både vekta og målebåndet viser den rette veien, må en jo bare tru på det!

 

Skal se det betaler seg på torsdag, den innsatsen du legger i nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag holdt vel ikke motivasjonen. Spiste ikke lunsj, rett og slett fordi jeg ble presset på jobb inn i et møte som varte 2 timer lengre enn antatt, deretter var det en telefon fra PPT om et møte vedr. min sønn - et vanskelig møte om rolleavklaring med skolen - så det tok sin tid, og vips var det nesten middagstid. Kjenner at den slags går på motivasjonen. Hadde ikke lyst å gå tur eller sykle, men klarte faktisk å sykle mens jeg så på Hotell Cæsar - er litt fornøyd med det da!

 

I morgen har jeg fri fra jobb, men pga et viktig opplæringsopplegg på skolen, må jeg hente sønnen min kl 13 - så det blir liksom bare halve dagen fri. I tillegg har jeg fått nye - veldig gode- sko, en fikk dessverre gnagsår på hælen, og har satt på gnagsår plaster, men må jo vente med å gå noe lengre turer til de er grodd - så målene for i morgen er:

 

1) sykle 2 runder slik at jeg får 2 trimpoeng

 

2) spise frokost før jeg tar ungene på skolen slik at jeg får en ok start på dagen

 

3) spise lunsj før jeg henter yngstemann på skolen

 

4) planlegge en sunn og god middag for familien

 

Prøve å få mer overskudd - bare tanken på møtet om rolleavklaring tar på - og det er ikke før 24/2 - ikke fordi jeg har konflikt med skolen - møtet er for å avklare roller FØr det evt. skulle blir konflikt.

 

Er fortsatt 50% sykemeldt og kjenner meg utrolig sliten - idag jobbet jeg nesten 2 timer over planlagt tid, og igår jobbet jeg 1 time lengre, så det er ikke bra. Føler at det tærer veldig på overskuddet som jeg ikke har.

 

Hei dere der ute - trenger mye feedback nå for å klare å holde fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitert til lunsj idag... Hmmm - hvordan går det mon tro??? Har planlagt lasagne til middag - det er jo en middag der man kan spise relativt mye og likevel være godt under 600kcal. Har for første gang kjøpt fullkorns lasagne så det blir litt spennende - og bruker karbonadedeig! Får håpe den faller i smak. JEG synes personlig at fullkornspasta smaker mye mer, og dermed er bedre enn vanlig pasta - det synes ikke samboeren min, men kanskje i en lasagne at han ikke smaker det så godt....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Idag holdt vel ikke motivasjonen. Spiste ikke lunsj' date=' rett og slett fordi jeg ble presset på jobb inn i et møte som varte 2 timer lengre enn antatt, deretter var det en telefon fra PPT om et møte vedr. min sønn - et vanskelig møte om rolleavklaring med skolen - så det tok sin tid, og vips var det nesten middagstid. Kjenner at den slags går på motivasjonen. Hadde ikke lyst å gå tur eller sykle, men klarte faktisk å sykle mens jeg så på Hotell Cæsar - er litt fornøyd med det da!

 

I morgen har jeg fri fra jobb, men pga et viktig opplæringsopplegg på skolen, må jeg hente sønnen min kl 13 - så det blir liksom bare halve dagen fri. I tillegg har jeg fått nye - veldig gode- sko, en fikk dessverre gnagsår på hælen, og har satt på gnagsår plaster, men må jo vente med å gå noe lengre turer til de er grodd - så målene for i morgen er:

 

1) sykle 2 runder slik at jeg får 2 trimpoeng

 

2) spise frokost før jeg tar ungene på skolen slik at jeg får en ok start på dagen

 

3) spise lunsj før jeg henter yngstemann på skolen

 

4) planlegge en sunn og god middag for familien

 

Prøve å få mer overskudd - bare tanken på møtet om rolleavklaring tar på - og det er ikke før 24/2 - ikke fordi jeg har konflikt med skolen - møtet er for å avklare roller FØr det evt. skulle blir konflikt.

 

Er fortsatt 50% sykemeldt og kjenner meg utrolig sliten - idag jobbet jeg nesten 2 timer over planlagt tid, og igår jobbet jeg 1 time lengre, så det er ikke bra. Føler at det tærer veldig på overskuddet som jeg ikke har.

 

Hei dere der ute - trenger mye feedback nå for å klare å holde fokus![/quote']

Kjenner følelsen du antagelig har med tanke på møter og ikke minst utfallet av møter. Det tar veldig på både tid, krefter og motivasjon alt som skjer rundt ungen din!

Selv har jeg også en uke med Bupa, ppt og sjukehus. Min sønn er nå så dårlig at han er tatt ut av offentlig skole og inn på BUPA skole. Det fungerer mye bedre!!

 

Selv har jeg erfart de siste ukene at jeg må ha med nistepakke og vannflaske i sekken min. Jeg veit aldri da møter osv drar ut i tid.

 

Igår kveld hadde jeg behov for å lufte hue etter et slikt møte. Tok på hodelykt og gikk ut på en skogsvei kl.20.oo. Der fikk jeg ut mange tanker og en del krutt, og jammen ble det 6,5 trimpoeng :-)

 

Idag skal vi på sjukehuset, og jeg veit at jeg nok kommer til å trenge en luftetur for meg sjøl etterpå...Det hjelper på både tanker og flesk!!

For tida synes jeg det er deilig å være litt ute for meg sjøl, så får jeg heller være støttemedlem på helsestudioet....

 

Ha en fin fin GR dag da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg syns at du er rååååå flink jeg besc...det er også viktig at du ser din egen verdi i alt dette...for du har mye mere og gi når du tar vare på deg selv..prøv og legg til rette de tingene du kan kvelden i forveien..

sender deg en laaaaaang goooooood klem

 

heier deg viderere heia heia heia

 

i går var jeg på svømminga ...først svømte jeg 500m og så var jeg med på 2x45 min vanngym ....det ble hele 9 trimpoeng

i dag har jeg trent på friskvernsklinikken og er rimlig sliten kjenner jeg.

 

forresten kom på en ting jeg skulle si...du kan jo også bytte karbonadedeigen til kyllingkjøttdeig..koster mindre...koster nå 20 kr pakka(400g) på rema.

 

håper du har en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere håver jo inn trimpoeng så det står i!! Imponerende må jeg si!

 

Lunsj idag var hos ei venninne og ble et rundstykke med leverpostei - egentlig ble det jo en ganske fornuftig lunsj - hadde fryktet at hun hadde kaker og sånt!

 

Pga at jeg dro på besøk ble det ingen sykling, og pga gnagsår blir det ikke lange turer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å legge inn vekta og måla mine jeg..

 

Vekt 105,8(ned 800 gram)totalt 5 kg på 1 drøy måned..

midjemål 94 cm (ned 2 cm)totalt 13 cm ned..

 

Trener spinning så det suser 4 ganger i uka,eller 3 om det ikke går med 4 ganger..Trimpoenga bare ruller inn,og gulleplene bare blinker imot meg..

Kjenner jeg er litt fysen idag,men har blitt lite mat..så hjelper vel om jeg får i meg middag nå tenker jeg..Har forresten problemer med å få i meg nok mat om dagen..Ellers syntes jeg det er strålende resultater her på alle sammen,og en må jo bare stå på selv om ikke alle dager er like enkle...Lykke til videre,og ha en fortsatt fin uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å legge inn vekta og måla mine jeg..

 

Vekt 105' date='8(ned 800 gram)totalt 5 kg på 1 drøy måned..

midjemål 94 cm (ned 2 cm)totalt 13 cm ned..

 

Trener spinning så det suser 4 ganger i uka,eller 3 om det ikke går med 4 ganger..Trimpoenga bare ruller inn,og gulleplene bare blinker imot meg..

Kjenner jeg er litt fysen idag,men har blitt lite mat..så hjelper vel om jeg får i meg middag nå tenker jeg..Har forresten problemer med å få i meg nok mat om dagen..Ellers syntes jeg det er strålende resultater her på alle sammen,og en må jo bare stå på selv om ikke alle dager er like enkle...Lykke til videre,og ha en fortsatt fin uke:-)[/quote']

5 kg på en mnd er jo flott - målet om 10 til påske er absolutt innen rekkevidde!

 

Misunner deg virkelig de 13 cm rundt midja!!! Her rører midjemålet seg veldig, veldig sakte, men det kommer vel det også

 

Har veiedag i morgen - målet er å være under 110, men tror egentlig ikke på det akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg på en mnd er jo flott - målet om 10 til påske er absolutt innen rekkevidde!

 

Misunner deg virkelig de 13 cm rundt midja!!! Her rører midjemålet seg veldig' date=' veldig sakte, men det kommer vel det også

 

Har veiedag i morgen - målet er å være under 110, men tror egentlig ikke på det akkurat nå....[/quote']

Ja,påskemålet ser jeg jo at faktisk kan være innen rekkevidde..Og det er en utrolig deilig tanke..Sliter jo med nok mat jeg nå da..Og dårlig søvn,mye tanker ang min datter..Jobber 60%,men nå skjer alt møte her,møte der..sykehus osv..men ungene mine er viktigst nå..Utrolig surt å få beskjed om at ting vi har jobba for i over 1/2 år,ikke er gjort noe med av skolen..men nå ser det ut til at ting skjer..ENDELIG skal jenta mi få en verdig skoledag,og også etter skolen..Veiedag imorgen ja,det er alltid spennende..Krysser fingra for at du klarer målet ditt!!Jada,det gjør du;-)så flink som du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 109,7 = ned 0,8 denne uka, og totalt ned 5,3 kg siden jul

 

Mål:

 

lår: 73 (uendret), totalt: -3

rompe: 122 (uendret) totalt: -5

midje: 117 - (-1); totalt -2

bryst: 117 (-2), totalt :-7

overarm: 40 - uendret

hals: 40,, uendret, totalt: -2

 

Ikke så mye endring i mål altså - hadde håpet å endret rompe-målet siden jeg har syklet og gått mye, men den gang ei.... Har også et stort, stort ønske om å gå ned i midje-mål men det ser ut til å ta sin tid!!

 

Nå har jeg altså gått ned over 5 kg siden jul og DET er jeg stolt over.

 

Idag er planen som følger:

 

1) frokost: havregrøt

2) lunsj: rett i koppen pasta carbonara (den synes jeg er god)

3) svømme bryst noen minutter før jeg skal trene med et barn i basseneget

4) middag: ?? - er ikke sikker på hva jeg skal ha - kanskje nudler....

5) sykle slik at jeg får minst 1 trimpoeng

 

DETTE klarer jeg. Denne uka har jeg ingen kurs, reise m.m., så dette bør gå helt flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Vekt: 109' date='7 = ned 0,8 denne uka, og totalt ned 5,3 kg siden jul

 

Mål:

 

lår: 73 (uendret), totalt: -3

rompe: 122 (uendret) totalt: -5

midje: 117 - (-1); totalt -2

bryst: 117 (-2), totalt :-7

overarm: 40 - uendret

hals: 40,, uendret, totalt: -2

 

Ikke så mye endring i mål altså - hadde håpet å endret rompe-målet siden jeg har syklet og gått mye, men den gang ei.... Har også et stort, stort ønske om å gå ned i midje-mål men det ser ut til å ta sin tid!!

 

Nå har jeg altså gått ned over 5 kg siden jul og DET er jeg stolt over.

 

 

 

 

Idag er planen som følger:

 

1) frokost: havregrøt

2) lunsj: rett i koppen pasta carbonara (den synes jeg er god)

3) svømme bryst noen minutter før jeg skal trene med et barn i basseneget

4) middag: ?? - er ikke sikker på hva jeg skal ha - kanskje nudler....

5) sykle slik at jeg får minst 1 trimpoeng

 

DETTE klarer jeg. Denne uka har jeg ingen kurs, reise m.m., så dette bør gå helt flott![/quote']

 

HURRA OG GRATULERER!!!

Du kom deg jo under 110 kg denne uka, og det er jo råbra! Du er kjempeflink og dette går absolutt den rette veien Besc!!

En god plan for dagen har du jo også laget, jeg synes du er veldig flink!

 

Ønsker deg en deilig dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...