Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Ja,nå har jeg 16,5 trimpoeng denne uka..spinning er virkelig tingen for meg..Fengende musikk,merker faktisk formen kommer for hver gang..Vært på spinning 3 ganger denne uka,og skal imorgen og før helgen setter inn..Har vært kjempe flink med kosten,fulgt Grete Roede opplegg på egenhånd..sliti litt med å få i meg nok kalorier,men det går seg nok til det og..Og det aller beste,jeg har ikke rørt godteri..men i helga har jeg planer om å bruke "alle" kosemerkene mine på godteri ja..kose meg skal jeg..Dere er jo så flinke dere og,går turer og er på friskis og svettis..Men så gjør det godt og,for både kropp og sjel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

OK - da er dagen gått.

 

Jeg er veldig stolt over at jeg faktisk GIKK EN LANG TUR før kl 8 - var hjemme rett før kl 9! Da spiste jeg litt før jeg dro på møte med PPT og deretter på jobb. På jobben klarte jeg faktisk å sette meg ned å spise en god morgen yoghurt mens jeg pratet med en kollega - så da har jeg spist de måltidene man bør spise og fått den trimmen man bør få...

 

Idag gikk jeg runden på 55 minutter som jeg for en uke siden gikk på 60 minutter. Kan være en ren tilfeldighet, men KAN jo også komme av at jeg har blitt i bedre form...? Målet er å ta runden på 49 minutter - da går jeg i 6 km/t og det er veldig bra tatt i betraktning vinter og snø og bakker.

 

I morgen får jeg ikke gått tur på morgenen - dessverre - er derfor STERKT i tvil om jeg klarer å få gått tur.. Jeg har sjanse til å gjøre det ETTER jobb, men det er jo et mye større tiltak føler jeg - men skal virkelig prøve.

 

En annen ting er frokost: skal prøve å spise frokost FØR jeg går på jobb - det gjør jeg aldri ellers, og innebærer at jeg må stå opp tidligere, men jeg skal se hva jeg får til.. Kanskje det kan bli bra.

 

Ok - så hvordan ser morgendagen ut...?

1) stå opp tidlig å spise frokost

2) spise lunsj på jobben

3) gå en tur på minst 30 minutter etter jobb evt. på ettermiddagen

4) ta 5 sit-ups

 

Har erstattet planene om sykling med sit-ups... Har liksom ikke fått til dette med syklingen så det må komme litt seinere.

 

Å - ja - siden åårsskiftet har jeg blitt mye flinkere på jobb - går konsekvent trappe istedet for å ta heisen! (og det innebærer stadige turer mellom 1-4 etasjer).

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Malice og Besc - dere er kjempeflinke begge to! 16,5 trimpoen er jo superbra! (Pass deg for idrettsskader..)

 

Og Besc: Å begynne å gå i trappene istede for å ta heisen tror jeg er vel så mye verdt som å gå på Friskis og svettis - de små dryppene teller mye!

 

Helgen tror jeg blir lang og lat. Min datter i el.rullestol er hjemme og da blir det ingen skogsturer, skøytebane osv. Turer går i langsomt tempo (så fort stolen klarere å kjøre og det er ikke fort!) Tror jeg skal kjøpe noen ferdigpizza og servere dem til mann og barn og så luske meg ut på en Friskis og svettistrening, da får jeg i alle fall trent litt i helgen!

 

Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bonniershop.com/cm/1.2932?media=advertising&ms=true&product=IFO#tt

 

Nå har jeg funnet en fin måte å få pulsklokke på - ved opprettelse av abonnement med "iform" kan man nå velge pulsklokke som gave.

 

Tenker det ville være motiverende å prøve ut pulsklokke - selvom jeg trene foreløbig ikke på annen måte enn å gå turer....

 

JA - DET ER KALORITELLER PÅ DEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Malice og Besc - dere er kjempeflinke begge to! 16,5 trimpoen er jo superbra! (Pass deg for idrettsskader..)

 

Og Besc: Å begynne å gå i trappene istede for å ta heisen tror jeg er vel så mye verdt som å gå på Friskis og svettis - de små dryppene teller mye!

 

Helgen tror jeg blir lang og lat. Min datter i el.rullestol er hjemme og da blir det ingen skogsturer, skøytebane osv. Turer går i langsomt tempo (så fort stolen klarere å kjøre og det er ikke fort!) Tror jeg skal kjøpe noen ferdigpizza og servere dem til mann og barn og så luske meg ut på en Friskis og svettistrening, da får jeg i alle fall trent litt i helgen!

 

Ha en fin fredagskveld![/quote']

He,he jeg skal passe meg for idrettsskader,men spinning er utrolig bra trening..Med idag har jeg faktisk 23,7 trimpoeng pga 75 minutter spinning idag og.Men nå er mann på jobb,og jeg og jentene har spist taco og litt godteri ikveld.Skikkelig kosa oss har vi:-)Og resten av helga blir det ikke trening,kun gåturer på hunden..Viktig med litt ro og.På jobben til mann min er det nemlig en som har vært veldig,veldig stor og han begynte med spinning..og han er idag så tynn at han nesten er for tynn.Det er i og for seg ikke mitt mål..men hadde vært godt med litt resultater som syntes snart.Men det som er det viktigste for meg,er at det er gøy:-)Dere får kose dere i helga alle sammen..Jeg så de hadde pulsklokke på iform,men litt usikker om det er kaloriteller på den?Noe jeg syntes motiverer ekstra,jeg har nemlig den apotek1 selger..og den er bra,bortsett fra at den mangler kaloritelleren og litt ekstra motiverende finesser...Friskis og svettis hørtes veldig gøy ut..Og ja det hjelper å sette seg mål fra dag til dag..

Ha en strålende fredagskveld a dere!Gir dere en god klem jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

16,5 trimpoeng til i går er jo KJEMPEBRA - gratulerer!!

 

Hella: kjenner til dette med å ikke få gjort til. Vår gutt på 6 år er autist og PU m.m. og når jeg er alene med han er det 0 trening - han trenger min fulle oppmerksomhet hele tiden,, og siden samboerskapet holder på å rakne samt at samboeren i utgangspunktet jobber turnus med mye aftenvakter - ja da er det ikke lett å få lagt inn treninger....

 

Derfor er dette tidspunktet ideelt å starte trening på;: jeg er 60% sykemeldt og dermed en god del fri.

 

Så - idag har jeg gjort MER enn målene var:

 

1. jeg sto opp tidlig, fikk LAGET frokost, men ikke spist den, men tok den med på jobb, og spiste den der med det samme jeg kom på jobb

 

2. jeg GIKK til jobb, og på retur tok jeg en ekstra lang vei, slik at jeg fikk totalt over 3 trimpoeng.

 

3. jeg spiste lunsj på jobben - hurra for meg - det er noe helt nytt å klare å spise med jevne mellomrom

 

4. til middag lagde jeg kyllingvinger og røsti poteter - syntes i utgangspunktet det ble for lite, men da jeg satt ved bordet og spiste ble jeg klart mett.

 

Situps:: har lovet meg selv 5 situps i dag - tok faktisk 10 i går. - sakte og kontrollerte - bedre å ta gode, kontrollerte situps enn å kaste seg opp - så ønsker å ligge på 10 stk pr dag i en uke, og så øke med 5 uka deretter.

 

Merker stor forskjell når jeg går nå: ingen smerter/slitenhet i ryggen, men var sliten idag etter at jeg gikk fra jobben - kommer nok mer av at jeg OGSÅ var i bassenget på jobben og hadde mange fler timer enn jeg pleier (5,5 timer mot vanlig 3-4 timer ).

 

Ang. maten: er veldig veldig fornøyd denne uka - har holdt meg på meny 3, spist de tingene jeg liker - selvom ikke alt er som anbefalt fra GR - men tenker det er viktig å spise slike ting jeg LIKER, - har hatt som mål og holde meg på riktig antall kcal og riktig antall måltider.

 

Mål for imorgen:

 

I morgen er vi invitert i bursdag OG det er lørdag ....

 

1. spise frokost

2. prøve å spise lunsj.....

3. prøve å spise middag selvom ungene er i bursdager

4. gå en tur når minstemann er i bursdag

5. prøve å være bevisst på hva jeg spiser i bursdagen

 

Dette bør gå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Godt å se at det er flere i samme båt. Jeg må også ta et krafttak da kiloene dessverre sniker seg på...

 

Etter å ha lest denne tråden så var det en ting jeg ville nevne. Dere skriver om at dere bruker God Morgen yoghurt til frokost. Jeg vil virkelig anbefale dere å bruke yoghurt naturell med korn istedenfor. Dette for i God morgen yoghurt av alle ting inneholder (hold dere fast) fra 25-27 sukkerbiter avhengig av smak. Det er helt utrolig å tenke på at det går ann å få så mye sukker i en så liten boks, men det går altså ann.

 

Yoghurt er et meget bra alternativ, men greier dere å bruke naturell med evt lett syltetøy og korn sparer dere mange kalorier og det er mye mye sunnere.

 

En ting er i alle fall sikkert, etter å ha lest denne tråden er jeg i gang med min slankekur fra i morgen :-) Tusen takk for motivasjon!!! Dette trengte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

Godt å se at det er flere i samme båt. Jeg må også ta et krafttak da kiloene dessverre sniker seg på...

 

Etter å ha lest denne tråden så var det en ting jeg ville nevne. Dere skriver om at dere bruker God Morgen yoghurt til frokost. Jeg vil virkelig anbefale dere å bruke yoghurt naturell med korn istedenfor. Dette for i God morgen yoghurt av alle ting inneholder (hold dere fast) fra 25-27 sukkerbiter avhengig av smak. Det er helt utrolig å tenke på at det går ann å få så mye sukker i en så liten boks, men det går altså ann.

 

Yoghurt er et meget bra alternativ, men greier dere å bruke naturell med evt lett syltetøy og korn sparer dere mange kalorier og det er mye mye sunnere.

 

En ting er i alle fall sikkert, etter å ha lest denne tråden er jeg i gang med min slankekur fra i morgen :-) Tusen takk for motivasjon!!! Dette trengte jeg.[/quote']

Heisann!

Ville bare ønske deg lykke til:-)Det kommer til å gå så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bonniershop.com/cm/1.2932?media=advertising&ms=true&product=IFO#tt

 

Nå har jeg funnet en fin måte å få pulsklokke på - ved opprettelse av abonnement med "iform" kan man nå velge pulsklokke som gave.

 

Tenker det ville være motiverende å prøve ut pulsklokke - selvom jeg trene foreløbig ikke på annen måte enn å gå turer....

 

JA - DET ER KALORITELLER PÅ DEN!

oj,så bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

Godt å se at det er flere i samme båt. Jeg må også ta et krafttak da kiloene dessverre sniker seg på...

 

Etter å ha lest denne tråden så var det en ting jeg ville nevne. Dere skriver om at dere bruker God Morgen yoghurt til frokost. Jeg vil virkelig anbefale dere å bruke yoghurt naturell med korn istedenfor. Dette for i God morgen yoghurt av alle ting inneholder (hold dere fast) fra 25-27 sukkerbiter avhengig av smak. Det er helt utrolig å tenke på at det går ann å få så mye sukker i en så liten boks, men det går altså ann.

 

Yoghurt er et meget bra alternativ, men greier dere å bruke naturell med evt lett syltetøy og korn sparer dere mange kalorier og det er mye mye sunnere.

 

En ting er i alle fall sikkert, etter å ha lest denne tråden er jeg i gang med min slankekur fra i morgen :-) Tusen takk for motivasjon!!! Dette trengte jeg.[/quote']

Hei og VELKOMMEN!

 

Så flott at du ble movisert av denne tråden!

 

Blir nok å fortsette med god morgen yoghurt - er innenfor det grenser kalorier jeg skal ha til frokost + en melkerasjon, så det går greit - må holde meg til matvarer jeg vet jeg kan fortsette med, og da er sånne ferdige kombinasjoner noe jeg klarer å spise også når jeg ikke slanker meg....

 

Ellers idag: har igrunnen netopp stått opp slik at jeg vet ikke hvordan ting kommer til å gå idag, men er fortsatt motivert... Holder på å koke egg til frokost og varme rundstykke + skjære litt laks.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for i går var:

1. spise frokost

2. prøve å spise lunsj.....

3. prøve å spise middag selvom ungene er i bursdager

4. gå en tur når minstemann er i bursdag

5. prøve å være bevisst på hva jeg spiser i bursdagen

 

 

1 og 2 ble slått litt sammen , slik at der hoppet jeg over et måltid, rett og slett fordi jeg ikke sto opp før kl 9....

 

Spiste middag - det var bra

 

SKULLE gå tur, og PRØVDE virkelig, men var så isete at jeg ikke klarte å gå (regnet, blåste og ble et superglatt islag langs veiene!). MEN istedet gikk jeg hjem og syklet på ergometersykkelen i 25 minutter i rundt 16-17 km/t - så det er jeg veldig, veldig fornøyd med.

 

I bursdagen spiste jeg et lite stykke ostekake, litt potetskruer, 1 mandarin - og så spiste jeg litt gotteri seinere på kvelden. + drakk lettbrus.

 

Alt i alt er jeg egentlig veldig fornøyd med dagen!

 

Ser nå at vekta vår er helt på bærtur når jeg skal se om det går framover eller ei - alt etter hvor jeg står på vekta viser den forskjellig resultat - dermed må det kjøpes ny vekt - er dette noe dere opplever med deres vekter?

 

Så - imorgen skal det veies og måles - har snikmålt/veid litt, så jeg vet jo litt om hvor jeg står. Innsatsen har vært veldig god, og hadde ventet mer resulateter enn det jeg har sett, men vi får se "offesielle" mål i morgen.

 

Så var det mål for dagen idag:

 

1. helst GÅ en tur, men iallefall SYKLE - slik at jeg minst får 1 trimpoeng

2. spise frokost

3. spise lunsj

- eller er faktisk usikker - mulig jeg slår sammen lunsj og middag....

Middag . USUNN - lam + fløtegratinerte poteter... Det er jo potetene da som er skikkelig usunne!! Men det er sååå godt, og noe vi alltid kommer til å ha nå og da, så da så....

Lurer på om det vil lønne seg å trimme FØR eller ETTER middag?? Sånn forbrenningsmessig altså - har det noe å si?

 

Ja - og så ingen tung kveldsmat....

 

Og det var det.

 

Er veldig stolt over meg selv at jeg fortsetter å holde motivasjonen så godt oppe - det er veldig mye takket dere og denne sida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt mye trening denne uka,og det føltes faktisk utrolig godt..Men er helt avhengig av en plan fra uke til uke for å få det til..Både med forberedelser av mat,barnepike osv..Idag skal jeg bake skinkesnurrer og fryse,så har vi et raskt måtid i en stressende hverdag vi kan ta opp fra fryseren.(kjempegodt med salat ved siden av)Og ikveld skal jeg lage chiliconcarne klart til imorgen,familien spiser først og jeg etter trening..da jeg jobber til kl.18.15 og skal på spinning kl.19..Igår gikk jeg og Casper en lang tur på 1,5 time,så da sanka jeg noen trimpoeng da og..Får vel ut idag og selv om holkeglatta speiler imot meg..Og ikke minst idag skal vi ha ørretfileter til middag(noe jeg ikke er så glad i)men vi prøver..mannen min gleder seg stort,da han syntes det er kjempegodt..

Ha en fin søndag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift? Høres godt ut...

Hei!

Ja,er en god gammel Grete Roede oppskrift..Hvis du går inn på oppskrifter,og deretter på middag og pizza&pai ,spretter den opp..kjempegode,ungene liker også disse.Og kjempegodt med salat og gresk dressing pulver rørt ut med lett creme fraice ved siden av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,,

Pizzasnurrene er kjempegode. Lurt å ha noen liggende på lur i fryseren. Innmari gode å ha i bilen når vi skal reise langt...

Blitt litt lite trim i dag, bare en times-tur med hunden. Får ta det igjen når hverdagen begynner.

Jeg sliter aller mest med å spise nok mat. Tok frem GRboka og leste i den. Jeg vet ikke om jeg tør å spise alt det står at jeg skal spise der. Jeg har spist mye mindre før og likevel lagt på meg. Min største svakthet er "momsing" mens jeg smører matpakker, lager middag osv. Kanskje jeg ikke vil gjøre det hvis jeg spiser de matrasjonene jeg skal? Jeg prøver nå å overbevise meg selv om at jeg skal spise to brødskiver til frokost, tre til lunsj og to til mellommåltid (før middag), lurer på om jeg våger...

 

Klarer dere å følge matrasjonene? Er dereflinke og teller kalorier og skriver ned alt det dere spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He' date=',

Pizzasnurrene er kjempegode. Lurt å ha noen liggende på lur i fryseren. Innmari gode å ha i bilen når vi skal reise langt...

Blitt litt lite trim i dag, bare en times-tur med hunden. Får ta det igjen når hverdagen begynner.

Jeg sliter aller mest med å spise nok mat. Tok frem GRboka og leste i den. Jeg vet ikke om jeg tør å spise alt det står at jeg skal spise der. Jeg har spist mye mindre før og likevel lagt på meg. Min største svakthet er "momsing" mens jeg smører matpakker, lager middag osv. Kanskje jeg ikke vil gjøre det hvis jeg spiser de matrasjonene jeg skal? Jeg prøver nå å overbevise meg selv om at jeg skal spise to brødskiver til frokost, tre til lunsj og to til mellommåltid (før middag), lurer på om jeg våger...

 

Klarer dere å følge matrasjonene? Er dereflinke og teller kalorier og skriver ned alt det dere spiser?[/quote']

Jeg fører alt jeg spiser og trimmer inn på min side her..da lager den kurve på vekta..Sliter også med å få i meg nok mat,men vet hvor utrolig viktig det er,så jeg kjemper..Til mindre en spiser,jo mer tviholder kroppen på fettet...Og det er helt sant!!Og ja,helt klart mer momsing om en ikke får i seg nok og regelmessig mat..Jeg er en ordentlig godtemoms,og har ikke rørt godteri på en uke..Og det har vært helt uproblematisk,selv med kaker og godteri stående fremme på spiserommet på jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - jeg skriver ned alt jeg spiser og trimmer - hvis ikke klarer jeg ikke å holde tritt - MEN mye av det jeg spiser er slike ting jeg også vanligvis ville spist, men som jeg nå setter mer i system,. Min største feil er helt klart alt for få måltider, for mye søtsaker og momsing og for lite trim.

 

En veldig dum ting er at jeg absolutt ikke er glad i brød...

 

Min meny kan se slik ut:

 

Frokost: 1 god morgen yoghurt (går på litt melkekvote og frokost kvote)

Lunsj: 1 rundstykke med et kokt egg og røkt laks

Middag: f.eks tortellini + salat , tomat

mellommåltid er ofte frukt, evt. Wasa knekkebrø evt snack a jacks m/ost

Kvelds: suppe, grøt, wasa knekkebrød m/kremost

momser litt på selleri og gulrøtter innimellom

 

Drikke: litt melk, ellers vann og litt cola light (som jeg vanligvis drikker MYE av, har nå drukket 2 bokser på 1 uke!

 

Idag hadde jeg lammekjøtt og fløtegratinerte poteter til middag, en hadde ingen lunsj så det gikk helt fint. Spiste også iskake - fortsatt er jeg helt greit innenfor antall kalorier.

 

Trimmessig idag har jeg syklet på trimsykkel ca 18km/t i tilsammen 1 time, gått i bassenget med ungene - så det har vært en forholdsvis aktiv dag (syklet meg gjennom skiskytingen på TV...)

 

Plan videre de neste dagene:

 

HELST - gå turer ute - hvis ikke - sykle tilstrekkelig for å få nok trimpoeng. Tror egentlig at TRENINGSmessig får jeg pulsen mer opp på syklinga, slik at den er mer effektiv, men det gir jo ingen frisk luft og er litt kjedeligere.... Må se om jeg får gått tur i morgen og tirsdag på morgenen før jobb (starter ikke før kl 11 de to dagene) - etter jobb de dagene blir det lite tid og anledning til å gå ut på tur. Den ene dagen skal jeg på svømmeklubben med ungene og den andre dagen er jeg alene med ungene.

 

SÅ tenkte jeg at kanskje jeg skulle sette som mål å sykle meg gjennom Hotel Cæsar episodene - ? - det hadde vært noe.......?

 

Har tatt 10 situps disse dagene - er helt greit og enkelt, men øker ikke før jeg hadde tenkt - om 4 dager fra nå....

 

Hva mer - jo - må jo selvsagt planlegge innkjøp og hva jeg skal spise til lunsj, frokost + +

 

frokost: wasa fyllt m/kremost, eller jeg skal se etter sånn ferdiggrøt med eple og kanel - husker ikke hva den heter..., suppe - litt forskjellig

 

lunsj: rundstykke med egg og røkt laks - er bare NYDELIG for tida

 

middag mandag: har laget for lenge siden en sånn spagethhi bolognese som er froset ned - med fullkorn spagetthi - så får jeg se hva familien sier til fullkornspagetthi.

 

Kvelds: samme som frokost

 

Mellommåltid: frukt eller snack a jacks

 

SÅ for i morgen:

 

1. spise frokost

2. spise lunsj

3. gå tur- evt. sykle - helst begge deler

4. 10 situps

 

VIKTIGST for i morgen: ta MÅL og VEKT på morgenen!!! - tenk på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He' date=',

Min største svakthet er "momsing" mens jeg smører matpakker, lager middag osv. Kanskje jeg ikke vil gjøre det hvis jeg spiser de matrasjonene jeg skal? Jeg prøver nå å overbevise meg selv om at jeg skal spise to brødskiver til frokost, tre til lunsj og to til mellommåltid (før middag), lurer på om jeg våger...

 

[/quote']

 

Helt klart tror jeg det blir mindre momsing når man følger menyen! Da holdes blodsukkeret stabilt og dermed er lysta mindre til momsing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har uka gått... det var ned 1 kg, men opp 2 cm rundt livet??? Hvordan jeg har klart det forstår jeg ikke.

 

Har også gått ørten kurs og går ned i vekt, men så går det en stund og så er det opp igjen. Er flink til å være velding flink, så denne gangen tenker jeg å litt mer forsiktig fram. Ikke veldig streng diett og trener bare når jeg vil... he, he... hadde det bare vært slik. Men, jeg sprekker hver gang på overflink, så nå skal jeg prøve å gå langsomt fram...

 

Stå på alle sammen, jeg leser alt, men skriver ikke så ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har uka gått... det var ned 1 kg' date=' men opp 2 cm rundt livet??? Hvordan jeg har klart det forstår jeg ikke.

 

Har også gått ørten kurs og går ned i vekt, men så går det en stund og så er det opp igjen. Er flink til å være velding flink, så denne gangen tenker jeg å litt mer forsiktig fram. Ikke veldig streng diett og trener bare når jeg vil... he, he... hadde det bare vært slik. Men, jeg sprekker hver gang på overflink, så nå skal jeg prøve å gå langsomt fram...

 

Stå på alle sammen, jeg leser alt, men skriver ikke så ofte :)[/quote']

Heisann!

Jeg gleder meg faktisk til veiing og måling imorgen,tror jeg har bra resultater.

Og det er helt klart pga sundt kosthold,og massevis av trening 26,5 trimpoeng..

kommer nok ikke til å trene like intenst hele tida,eller jo kanskje og..Idag bare gleder jeg og samboer oss faktisk til spinningtimen imorgen kl.19,rett fra jobb..jada det går!!Tror jeg har blitt bitt av spinningbasillen,trening er faktisk gøy!!Planen er fortsatt 4 dager med spinning i uka,planen er lagt..middagen til imorgen har jeg laget ferdig ikveld,så den skal bare varmes..Tirsdag er det symøte kl.20,men jeg har gitt beskjed at jeg må først på spinning 1 time,hjem å dusje og så på symøte:-)Gleder meg til nok en sunn uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desarta: KJEMPEBRA!!!

 

1 kg er jo FLOTT!!!

 

Kanskje hadde du tatt mål flere steder kan man se at noen mål er kommet opp og andre ned?? Ikke vet jeg - men tenker at når man slanker seg er det kanskje slik at man taper cm på ulike steder på kroppen alt etter hva man gjør/trener og sånt.

 

STÅ PÅ! Er nok lurt, som du sier, å ta det rolig - tror nok på resulateter på den måten - og ikke "skippertak" der man prøver å legge om hele livsstilen på null komme svisj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har uka gått... det var ned 1 kg' date=' men opp 2 cm rundt livet??? Hvordan jeg har klart det forstår jeg ikke.

 

Har også gått ørten kurs og går ned i vekt, men så går det en stund og så er det opp igjen. Er flink til å være velding flink, så denne gangen tenker jeg å litt mer forsiktig fram. Ikke veldig streng diett og trener bare når jeg vil... he, he... hadde det bare vært slik. Men, jeg sprekker hver gang på overflink, så nå skal jeg prøve å gå langsomt fram...

 

Stå på alle sammen, jeg leser alt, men skriver ikke så ofte :)[/quote']

YES!!!1 kg er jo kjempebra!!1 kg mindre enn sist uke..og de 2 cm kan jo være oppblåst i magen osv..ikke gi opp stå på!!Ha en strålende uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til hvor flink jeg har vært syes jeg ikke at jeg har fått forventede resulateter:

 

Vekt: 113,4 (-0,8 kg)

 

legg: 44,5 cm (-0,5)

lår: 75cm (-1)

rompe: 125 (-2)

midje: 119 (ingen endring uhuuuu)

bryst: 123 (-1)

overarm: 40 (ingen endring)

hals: 40 (-2 - tror dette må være en målefeil fra sist...??)

 

Vel - det går nedover... Men hadde liksom ventet mer av vekta, MEN har fortsatt store problemer med den vekta jeg har - at den viser forskjellige ting hver gang jeg går på vekta - rett etterhverandre!--- 113,4 ble liksom et snitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 800 gram var et godt ukeresultat jeg! :)

 

Tenk, 800 gram du aldri skal se igjen - det er nesten en kg med fett som er borte fra kroppen din!

 

Det er bedre å ligge under en kg i uka, det er større sjanse for at fettet ikke kommer på kroppen igjen senere da. Du ligger blink på anbefalingen om nedgang, så du gjør mye rett! Husk det :)

Og du har jo flere cm nedgang på ei uke, det går litt i rykk og napp hvor man minsker fra uke til uke så ingen grunn til å være misfornøyd.

 

Jeg også syns at nedgangen går for sakte, men trøster meg med at jeg gjør det på den rette måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Desarta og Besc: Kjempebra! Dere har vært flinke begge to.

 

Jeg finner ikke målbåndet, men vekten er på plassog den viste 100 kg i dag tidlig. Ned 1,4 ! Men - vekten er litt rar, (eller er det jeg?): Da jeg gikk på vekten i dag tidlig viste den 100,7 kg. Jeg gikk opp, fikk barn og mann avgådre på jobb, så gikk jeg for å dusje. Da tråkket jeg på vekten og nå viste den 100,0. Dvs at jeg har tråkket av meg 0,7 kg på morgenkvisten... Jeg legger inn den laveste vekten, men tror at jeg dermed ikke går ned så mye neste uke.

 

Besc: Du er veldig flink til å sette opp planer og mål. Lurt å ha noe håndfast å følge. Tror jeg skal lage med en plan også.

 

Målene kommer så snart jeg har funet målbåndet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...