Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Sykkelturen i går var på 15,5 km - nesten halvveis til målet om 32 km (èn vei) - og det brukte jeg 1,5 timer på - så med datteren min og tur/retur må vi nok beregne 7 timer på turen vår til sommeren.

 

Ellers hadde jeg en fin kveld - uten utskeielser.

 

Idag har jeg begynt dagen bra med å gå til jobb - overhodet ikke vanskelig da sola skinner og jeg hadde tid og anledning - så det blirn ok totalt 2 trimpoeng på gåinga - så får vi se om jeg tar sønnen min på en liten sykkeltur i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Så flink du er! Kjempegøy! Ser du ikke er helt fornøyd med denne uka. Men sist uka skrev du at målet var å komme under 102... og det ser det jo ut til at du har klart. Tenk nå er du snart under 100! Supert! Stå på! Klem Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Kjempegøy! Ser du ikke er helt fornøyd med denne uka. Men sist uka skrev du at målet var å komme under 102... og det ser det jo ut til at du har klart. Tenk nå er du snart under 100! Supert! Stå på! Klem Steg!

Joda - målet var å komme under 102 denne uka, så sånn sett er jeg fornøyd, men samtidig så jeg i løpet av uka at det gikk under 101, og var VELDIG optimistisk men plutselig når mandagen kom, var vekta gått over 101 igjen....

 

Vel - synes også det er veldig positivt at det går så bra, så jeg er motivert for veien videre, men har holdt på lenge nå, slik at en pause i slanke-tenkinga nå i helga kommer til å gjøre seg bra tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar i morgen tidlig - bestilt taxi kl 6.30... Skal først på sykehus-kontroll med datteren min i morgen, og så reiser vi lørdan morgen til London - gleder meg, men fortsatt temmelig uvirkelig, og er helt på etterskudd med pakkinga.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var full sommer i London, og nå er den dessverre over! Har GÅTT masse - faktisk vært ute HELE dagen og gått - spist ca 3 måltider pr dag - så og si ingen småspising - en MEGET solid frokost, og så lunsj og sen middag. Hmm - vet ikke hvordan det har gått med vekta - men målet er at den har stått stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. Det høres jo ut som det har gått bra med masse gåing, ingen småspising. Så vi x fingrer og tær på at minst: Vekta holder seg og aller mest til og med NED:) Når har du neste veiing da? Hvis det ikke før neste uka har du jo ekstra rid til å komme i gang med de gode rutinene igjen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. Det høres jo ut som det har gått bra med masse gåing' date=' ingen småspising. Så vi x fingrer og tær på at minst: Vekta holder seg og aller mest til og med NED:) Når har du neste veiing da? Hvis det ikke før neste uka har du jo ekstra rid til å komme i gang med de gode rutinene igjen også :)[/quote']

Neste veiedag er mandag, men lurer på om jeg ikke "sniker" meg en tur på vekta i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ok flink idag. TIl nå har jeg vært VELDIG flink til å skrive opp ALT jeg spiser og ALT jeg trimmer - denne uka har vært bare halvveis siden jeg kom hjem onsdag morgen, og har ikke skrevet ned ting, men tror jeg er godt innenfor anbefalt kalorier.''

 

VELDIG stolt over at jeg ikke kjøpte NOE gotteri på tax-free, og i løpet av HELE London-turen ble det en liten Haribo pose og en liten plate sjokolade!! Også litt salte ting, men altså totalt sett veldig ok.

 

Må jobbe nå for å finne fokus, men er motivert slik at det skal nok gå. Er bare litt for trøtt og sliten i kroppen nå etter turen, så må få "landet " litt først.

 

Idag ble det lite frokost, - noen snack-a jacks som mellommåltid før lunsj, men en deilig omelett til middag og frokostgrøt til kveldsmat + en pose til med snackajacks som mellommåltid. Ligger godt innenfor 1700-1900 på det - mulig under 1700, men helt ok tror jeg.

 

Både onsdag og idag gikk jeg til/fra jobben, og det er godt. Skal gjøre det i morgen også. Er lttt stolt over at jeg har klart det tatt i betraktning hardt tidspress på jobb, samtidig har det faktisk kostet meg lite å gjøre det, så det er en seier.

 

Internettkurset jeg går på er ferdig p mandag, og jeg lurer veldig på om jeg skal ta et til før sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Må si jeg synes du har vært veldig flink til tross for utenlandsopphold! Ikke sikkert jeg hadde vært like flink nei :) Blir en del "opptatthelger" på oss fremover nå. 17. maikomitéarbeid nå i helga, to fotballcuphelger på juni (en som arrangørklubb = travel og en der vi kun deltar) og tur til Ålesund for å se Rosenborg (hotellopphold). Da er det om å ha en nogenlunde grei plan, være flink med nistesmøring og være motivert! Hadde vært greit og mistet noen gram før den tid, for det motiverer jo big-time!

 

Gå inn for landing du så er du med for fullt etter helga!

 

C U :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag, og også fri fra jobben - med unger på skolen og mannen på jobb. Jeg skal på et jobbmøte kl 15, men hele dagen blir altså fri + at jeg da slipper unna middagsstresset, kjøre til svømmetrening m.m. - så det er bare et pluss at møtet kom da.

 

Har sett at vekta har vært ok etter London, men idag har jeg drukket VELDIG mye vann, så jeg lurer på om kroppen kvitter seg med det, eller lagrer.... Det blir spennende å se i morgen.

 

Ikke notert antall kalorier denne uka, og er usikker på om jeg skal ha pause i det en stund framover nå, eller ei - er jo litt redd for at det skal gli ut, samtidig som jeg føler jeg har kontroll og da bør det jo gå bra....??!!! Tror jeg trenger litt pause liksom - har notert ALT siden 1.januart!!

 

Vel - vi "sees " imorgen tidlig - med vekt og mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Ønsker deg masse lykke til med veiingen i morgen :)

 

Skjønner godt du ønsker en pause fra all notat om kcal og slikt jeg... tror nok jeg også hadde blitt en smule lei om jeg hadde holdt på å telle og notere over så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt nå: 102,1 - det er altså OPP 0,5 kg på to uker, men NED 12,9 kg siden nyttår

 

Målene:

 

lår: 68 ,(uendret) totalt: -8

rompe: 113( -1) totalt: -14

midje: 108(-1) ; totalt -12

bryst: 110(uendret) , totalt :-14

overarm: 36 (-1) ; totalt: -4

hals: 38, (uendret), totalt: -4

 

Har altså gått litt opp i vekt , men fint ned i målene, så DET er jeg fornøyd med.

 

På 2 mnd nå har jeg gått ned kun 2,3 kg - det er ikke så mye, siden jeg EGENTLIG har et mål om 3 kg pr mnd, så NÅ må det skjerpes her!!!!!!!!!!

 

ER nå motivert for å stå på denne uka, tror jeg nå må ta en uke av gangen, og venter på at de magiske 100 skal bli til et to-sifret tall - det ER jo ikke så langt igjen og BØR være mulig å få til innen rimelig tid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det to - helt uavhengige av hverandr - personer som har kommentert at jeg er blitt så mye mindre - og virkelig understreket det - to menn faktisk - trodde ikke at menn kommenterte sånt jeg --- så det må bety at det nå virkelig vises!

 

Ingen trim idag, føler meg litt lat, samtidig vet jeg at jeg gikk tur i nesten 2 timer i går, og fikk mensen i natt, så det tar seg nok opp igjen, men MÅ være obs på å ikke gå tilbake til gamle rutiner! Kunne nemlig helt greit å ha klart å trimmet masse idag - hadde bare ikke ork!

 

Vel - imorgen skal jeg til legen - er nå 60% sykemeldt (vært sykemeldt siden august-08, hvorav de to første månedene var 100% sykemelding). Kommer til å si at jeg nå kan jobbe fullt, men tror nok at han da sykemelder meg 80% en måneds tid framover, og det ER godt med en fridag i uka! VET jo ikke hvordan det går å jobbe fullt, men føler at energien er der nå.

 

Elllers: er IKKE på kurs nå - tenker at jeg kan prøve en stund uten nå og se om jeg klarer å holde motivasjonen oppe - hvis ikke tenker jeg at jeg kan melde meg på et som starter når jeg er ferdig med sommerferien.

 

Plan for imorgen blir da altså - frokost (og DET har jeg fått inn veldig greit nå), lege kl 13 - mulig et knekkebrød på jobb før det, så middag - tja - hva skal man ha til middag da....? Og så skal jeg prøve å komme meg ut på en sykkeltur eller en gåtur på ettermiddagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MASSE potetgull med dipp i dag - og da mener jeg MASSE.

 

Torsdag syklet jeg en bra tur, og i går gikk jeg til jobben og tilbake samt idag gikk jeg til byen og gikk en tur med ungene etterpå - så trimmessig er jeg ikke TOPP, men ok.

 

Jeg spiser frokost.

 

ELlers mister jeg fokus og holder på å gli ut!!! HJELPE MEG!!!!

 

I morgen skal jeg få syklet en lengre tur med påhengsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GLI UT, så vondt vil du deg ikke selv. Du vet det er et kjempe strev og kanskje skal starte på nytt igjen om flere måneder når du har tillat det å skeie ut og skeie ut og plutselig er man gått opp 5 - 10 kg.

IKKE gjør det , ikke hør på gi f... engelen, lytt til den sunne glade engelen.

Du er kjempe dyktig med trim, du spiser frokost , da er det bare å fortsette med alt det andre bra du også er dyktig på .

Jeg heier på deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Nei ikke gli ut.

Tenk på alt du har oppnådd til nå! Du kommer til å bli så skuffet over deg selv om alt arbeidet skulle gå til spille. DETTE KLARER DU. Masse chips og dipp en kveld er ikke krise. Gjort er gjort. Bare stram det inn igjen NÅ og så er du igang igjen.

Men jeg føler med deg, og selv om jeg nettopp har begynt på kampen er det enkelte kvelder der jeg bare har lyst på ALT. Men dette klarer vi. Dette klarer vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor
Idag er det to - helt uavhengige av hverandr - personer som har kommentert at jeg er blitt så mye mindre - og virkelig understreket det - to menn faktisk - trodde ikke at menn kommenterte sånt jeg --- så det må bety at det nå virkelig vises!

 

Tenk på dette du! Det er jo motiverende som bare det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg kjenner at nå MÅ jeg være mer her inne for å få igjen fokus, sånn at det ikke går rett vest!! Vet at det egentlig er temmelig enkelt så lenge jeg er fokusert - kan "oppskrifta" som virker, men likevel føler jeg at jeg trenger et kick nå fordi vekta har stått så og si stille de siste par månedene - selvom jeg siden nyttår har gått ned ca 13 kg... Mulig at kroppen bare trenger en periode til å stabilisere seg, MEn hovedgrunnen er at jeg ikke er SÅ fokusert som tidligere, OG at jeg må jo trimme ENDA mer enn tidligere for å oppnå samme effekt fordi jeg nå er letteree og dermed forbrenner færre kalorier under aktivitet .

 

Idag syklet jeg med ungene - turen alene har jeg tatt 1 x - er 15km, og brukte da 1,5 timer. Nå syklet jeg med datteren min på 9 samt at sønnen min på 7 var bakpå med påhengssykkel. Vi brukte da 2 t 20 min, og 723kcal forbrent - DET er jeg jo litt stolt av da - og total trim denne uka er på rundt 12 poeng som er innenfor det jeg er fornøyd med. Nå skal jeg på bassenget med ungene - vet ikke om jeg gidder så mye trim der akkurat, men LITT blir det jo på meg også.

 

Så kommer uka og jeg må legge litt planer for å ikke ende utpå feil spor tror jeg. I morgen får jeg ikke gått til/fra jobb fordi jeg må ta sønnen min til sykehus-kontroll, og da blir det heller ingen trim på kvelden fordi ungene har svømmeklubb, så morgen dagen må være preget av godt kosthold rett og slett.

 

En STOR endring framover nå blir at jeg skal jobbe mer - det er over 1 år siden jeg har jobbet fulle dager på jobben - iallefall sånn over lengre tid, og nå skal jeg jobbe 4 dager og ha fri 1 dag per uke fram til 20.juli - og deretter er det full fart. Kommer til å bli vanskelig tror jeg å jobbe fulle dager, vet IKKE om jeg klarer det - var veldig, veldig optimistisk hos legen, men er ikke det nå mer. Det kommer hovedsaklig til å gå ut over trimtida mi- og DET er veldig , veldig dumt!

 

Er veldig stolt over at jeg har fått inn endel trim MED ungene - dette med syklingen er flott, og jeg håper at 9-åringen blir i stadig bedre form fordi da kan vi dra lengre turer. Uansett er det jo 7-åringen som trenger barnevakt, slik at han er jo bare å slenge på påhengssykkelen, men det ER tungt å skulle legge ut på tur på dager jeg har vært hele dagen på jobb, så dette er jo en helge ting - men stolt likevel.

 

Sykkelturene har vært litt preget av vondt i rompa på lengre turer, samt sliten i lårene i oppoverbakkene, men i dag gikk alt veldig, veldig greit. Men vi gikk de 2 verste bakkene.

 

Vel - så i morgen: fokus på kosthold: frokost, lunsj på jobben, ordentlig middag

Det er vel en plan jeg kan leve med.

 

Så er det veiedag - er nok dessverre ikke de helt store endringene, men ikke så mye opp heller tror jeg - vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hold ut, stå på! Alt blir lettere i morgen når hverdagen kommer igjen. Det er iallefall min erfaring. Nå ha vi 5 gode dager før neste langhelg "tar" oss igjen. Du har inspirert meg til å planlegge ned til minste detalj, så jeg vet du kan det . Kom igjen, gi det en sjanse, bli med på ny god uke!!! Utfordrer deg :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag: 102 kg; ned 100 g siden forrige uke, totalt: 13 kg siden nyttår.

 

De to siste mnd har jeg ikke hatt noen vektnedgang!! Dette begynner å tære på! Når altså ikke målet mitt om 3 kg pr mnd innen utgangen av mai, så nå MÅ jeg starte å få skikk på opplegget igjen!!!

 

Jeg ER forsåvidt flink, men må bli mye flinkere!

 

Mål videre:

 

* drikke mer vann!

 

* spise frokost hver dag

 

* ingen gotteri før på lørdag - klarer jeg det mon tro....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag: 102 kg; ned 100 g siden forrige uke' date=' totalt: 13 kg siden nyttår.

 

De to siste mnd har jeg ikke hatt noen vektnedgang!! Dette begynner å tære på! Når altså ikke målet mitt om 3 kg pr mnd innen utgangen av mai, så nå MÅ jeg starte å få skikk på opplegget igjen!!!

 

Jeg ER forsåvidt flink, men må bli mye flinkere!

 

Mål videre:

 

* drikke mer vann!

 

* spise frokost hver dag

 

* ingen gotteri før på lørdag - klarer jeg det mon tro....?[/quote']

 

Yepp det klarer du, stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Vekt idag: 102 kg; ned 100 g siden forrige uke' date=' totalt: 13 kg siden nyttår.

 

De to siste mnd har jeg ikke hatt noen vektnedgang!! Dette begynner å tære på! Når altså ikke målet mitt om 3 kg pr mnd innen utgangen av mai, så nå MÅ jeg starte å få skikk på opplegget igjen!!!

 

Jeg ER forsåvidt flink, men må bli mye flinkere!

 

Mål videre:

 

* drikke mer vann!

 

* spise frokost hver dag

 

* ingen gotteri før på lørdag - klarer jeg det mon tro....?[/quote']

 

 

Jeg må nok revurdere sommermålet mitt med den nedgangen (mangel på nedgang) jeg har nå....

 

Føler du at du har mye å gå på mtp forbedringsmuligheter? Vet ikke om jeg ønsker strengere opplegg enn det jeg kjører i dag jeg. Skal da leve litt. Og er uansett MYE flinkere enn "før i tiden"! Mitt problem har bestandig vært det søte. Hva er din største last?

 

Ferdig med først halvliteren med vann... Og sykla til jobben... Knekkebrød med makrell i tomat som pålegg... Ja, ja, bare å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...