Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Kjempeflott, men RART å gå med staver - gikk helt flott altså, greit å få inn teknikk, og jeg lå på et snitt på 131 og max 156 på en løype jeg pleier å ligge max 130 på - så det var BRA pulstrening og god kaloriforbrenning -men vet ikke om jeg gjør det mer - føler at folk virkelig SER på meg da...

 

 

 

Så gikk STRØMMEN - i HELE BYEN! Brann hos elverket gjorde at vi manglet strøm 1 døgn, og fortsatt er nettet ustabilt!.. Det ble potetgull til middag og tidlig i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Idag gikk jeg en rolig tur på 1 time - deilig i godt vær, men ikke så mye kcal - kun 315 iflg pulsklokka, og det er jo lite .... Trodde jeg lå på ca 200kcal pr halvtime...

 

Vel - imorgen skal jeg nok få gått en tur til , men skal da gå en annen løype slik at jeg får gått raskere og tatt mer i - KANSKJE jeg går med staver om jeg går på morgenen - da er det jo ikke så mange ute og sånt , så da synes jeg det er litt greiere å prøve igjen.

 

Tenkte også i morgen å gå med sønnen min i bassenget på ettermiddagen. Har målt svømming med pulsklokke, og jeg forbrenner svært mye min dre enn GR kalkulatuoren - sikkert mest pga at jeg må få opp tempoet MYE for å få pulsen opp - har vært tidligere konkurransesvømmer slik at jeg er god i teknikk, og da koster det ikke mye energi å svømme - synd men sant!

 

Har lagt inn noen få repetisjoner (10) av øvelse for mage (situps), rompe (ryggliggende og løfte opp + litt hold), og rygg (firfotstående og ta motsatt arm/ben og holde oppe og telle til 10). I tillegg har jeg lagt inn 20 repetisjoner av to armøvelser med lette manualer (1 kg). Prøver å få gjort de øvelsene ca 3 xx pr uke med håp om at målene går mer inn da.

 

Vel - for morgen dagen er det altså:

 

1. frokost: velbekomme Toro frokostgrøt - den er GOD

 

2. en tur på ca 1 time MED STAVER

 

3. lunsj: masse proteiner - egg + røkt laks og kanskje et rundstykke

 

4. middag: nakkekoteletter + potet

 

5. basseng - svømme 20-30 minutter

 

6. grønnsaker til kveldsmaten: oppskåret paprika, snackagurk

 

SÅ er det veiedag på mandag..... Hvordan går det mon tro?! Er ikke så optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 1 t og 50 min - møtte en kollega og snakket en stund, så litt av tida er stå stille og prate, men tror nok ikke det var mer enn 10-15 min. Gikk med pulsklokke, og selv med pausen (klokka ble ikke slått av) var SNITT puls på 124 og max på 161 - ganske effektiv og bra trening altså! Harr aldri så høy max puls når jeg kun går vanlig! Totalt 4 trimpoeng! SUPERT!! Er ganske stolt nå! Tenker jeg prøver samme løype i morgen og da UTEN å stoppe opp forhåpentligvis - så får jeg se reell tid ogkcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Stavgang virker veldig godt for slappe overarmer!!! Går jeg oppoverbakker får jeg også større fart enn ellers, må liksom ha en viss rytme :) Flott å bruke i fjellet også. Vurderer om jeg få mannen min til å kjøre meg til solstudioet, ta sol, for så å jogge hjem... Hmmm, det høres ut som en plan!

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselig tilbakemelding. Jogge HJEM - ? Jeg ville heller jogget TIL og så tatt meg en velfortjent sol... og avslapning....

 

Idag har jeg klart alle punktene jeg satte opp. Det er jeg stolt av, og jeg føler da at jeg er på rett spor, men er tydligvis avhengig av å sette slike punkt og planer igjen for å klare å finne et godt fokus for veien videre!

 

Imorgen er det altså veiedag. HÅPER at vekta viser under 104 - isåfall er målet nådd, satt litt forsiktig denne uka siden jeg gikk ned 3 kg forrige uke... Tror mye av det var væske pga medisiner som jeg nå ikke tar.

 

Plan for imorgen:

 

Jeg har FRI fra jobb

 

1 spise frokost; velbekomme frokostgrøt

 

2. gå en tur med staver, tilsvarende idag, men tør jeg det på høylys dag?? Synes det ser så teit ut.... MEN får skikkelig opp pulsen da...

 

3. spise proteinrik lunsj

 

4. middag - hva blir det....? Kanskje kyllingvinger og resten av fløtepotetene fra idag

 

5. dra å se på svømmecup til min sønn, som han skal være på sammen med støttekontakten

 

TJA - dette ser absolutt ut som en plan - resten av tida: ta det med ro, nyte at jeg har fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta nå er 103,7 Dvs NED 700 g denne uka

(ned 11,3 siden jul - målet var 10 kg til påske!!)

 

Mål :

 

lår: 69 ,(uendret) totalt: -7

rompe: 116 ( -1) totalt: -11

midje: 112 (-1) ; totalt -7

bryst: 113 (-1) , totalt :-11

overarm: 37 (-1) ; totalt: -3

hals: 39,(uendret), totalt: -3

 

Totalt har jeg tatt inn 42 cm siden nyttår - og JA det er jeg fornøyd med!

 

Mål når det gjelder vekt/mål denne kursperioden er å komme under 100kg OG ha midjemål under 110cm.!

 

Målet for neste uke er 103 kg - da vil jeg ha 3 kg igjen til mitt delmål som er 15kg til 7.mai (reise til London). Tror jeg skal kunne greie det!

 

Begynner forresten å lure på om jeg tar mitt midjemål for langt ned - har tatt det like over magen , der er det en fin grei bilring å ta det , men nå ser jeg at den bilringen nesten er forsvunnet, og da ser det ut til at mjdja er lengre opp, og isåfall 10cm lengre inn.... Hmmmm?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Gratulerer med oppnådd påskemål!

 

Tror jeg måler midja sånn ca. i navlehøyde jeg. Der jeg er smalest iallefall :) Litt sånn timeglassfigur på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg ikke starte på jobb før kl 9.30, men jeg gikk på bassenget, og svømte først - er VELDIG stolt over at jeg gjorde det istedet for å være hjemme å lage en god frokost... (istedet spiste jeg altså en rask frokost først, og så fikk 1,1 trimpoeng ved 50 min svømming med pulsklokke - ikke høy puls men 60% fettforbrenning.).

 

Lenge siden jeg har syklet nå - MÅ skjerpe inn det!!! har liksom ikke vært motivert for tida, så det må jeg gjøre noe med!

 

Lunsj idag var knekkebrød med taffelost, og middag, som skulle være lasagne , ble Peppes pizza etter ungenes ønske... Til kveldsmat ble det Toro frokostgrøt - synes den er Så god, og så ble den solgt ut veldig billig på Mega her om dagen, så jeg har masse i kjøleskapet....

 

Ingen snop idag - DET er bra! Vanligvis ender jeg opp med litt sjokolade e.l.

 

Plan for imorgen; da skal jeg sitte på kurs hele dagen, og lunsj er bestilt så det blir nok ikke knekkebrød-lunsj...

 

Frokost: toro frokosgrøt

Lunsj: det vi får.....

Middag: vet ikke helt... noe med karbonadedeig som jeg tok ut av fryseren idag

 

Trim: gå en tur på ettermiddagen; tenkte jeg skulle få gått en tur når datteren min er på korøvelse. Det MÅ jeg kunne klare??!!

 

Føler meg litt lat og sløv ikveld, og ser heller ikke fram til en hel dag på kurs - er egentlig 50% sykemeldt så en hel dag er for mye tid for meg. Er ikke motivert for det og ja - nei - det blir sikkert bedre enn fryktet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er 40 år' date=' har 2 barn hvorav et er funksjonshemmet. Har alltid vært lubben men etter 1. svangerskap la jeg på meg mye, og etter 2. svangerskap ble det enda mer. Nå er det ca 115kg og det er iallefall 30 kg for mye. Jeg skal begynne på et internettkurs nå for å komme igang - har gått før og det har gått bra en periode, men det viktigste av alt er meg selv - at jeg klarer å holde meg motivert og sånt - og DA ville jeg trengt en annen som også skal gå ned , å kjempe sammen med - hvor vi kan hjelpe hverandre med å holde oppe motivasjonen.

 

Anyone out there?[/quote']

 

Jeg er også 40 år, og har 3 barn. Jeg var slank helt til jeg gikk gravid med barn nr. 2, da gikk alt den gale veien. Er i dag 122,5 kilo, og det er ALTFOR mye. Jeg må gå ned minimum 35 kilo. Tidligere var jeg nokså fysisk aktiv, og jeg er fullt klar over at det er her hovedproblemet ligger nå. Har likevel ikke helt motivasjonen for å komme igang, og trenger noen å bli motivert sammen med. Jeg har også klart å slanke meg tidligere en periode, i forbindelse med at jeg klarte å trene regelmessig. Men så kom jeg utav den gode rutinen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 40 år' date=' og har 3 barn. Jeg var slank helt til jeg gikk gravid med barn nr. 2, da gikk alt den gale veien. Er i dag 122,5 kilo, og det er ALTFOR mye. Jeg må gå ned minimum 35 kilo. Tidligere var jeg nokså fysisk aktiv, og jeg er fullt klar over at det er her hovedproblemet ligger nå. Har likevel ikke helt motivasjonen for å komme igang, og trenger noen å bli motivert sammen med. Jeg har også klart å slanke meg tidligere en periode, i forbindelse med at jeg klarte å trene regelmessig. Men så kom jeg utav den gode rutinen....[/quote']

Hei og velkommen!!

 

Dersom du holder deg til denne tråden kan vi motivere hverandre?! SYnes det er veldig motiverende å vite at noen "følger med" - både på oppturer og nedturer..

 

For meg er det HELT avgjørende å skrive MASSE og ha gode PLANER for å klare å holde fokus!

 

Bli med da vel - jeg har veiedag på mandager - veier og måler da de målene som er i forhold til GR. Har tatt 1 internettkurs noen uker etter jeg startet ved nyttår, og har nå hatt noen ukers opphold, og startet mitt andre kurs - ikke fordi jeg føler jeg trenger det pga opplegget - DET kan jeg, MEN pga at da er det noen jeg må "rapportere til" - og da må jeg liksom skjerpe meg mer...

 

Trim er vanskelig i starten, men man kommer raskt i bedre form, MEN jeg tror det er en stor nøkkel at man prøver å inkkludere det i hverdagne og begynne forsiktig - ikke med MASSE, men med helt overkommelige ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få inn tur idag også - ikke helt som planlagt på ettermiddagen, men gikk faktisk både til og fra jobb, og dermed håvet jeg inn litt trimpoeng. Går med ok puls, slik at det er en form for trening.

 

Sittet på kurs hele dagen, og jeg var totalt utslitt etterpå - kanskje derfor jeg er 50% sykemeldt! Full dag egner seg ikke for meg ennå tydligvis. Ble så sliten at jeg nesten ikke klarte å gå hjem! Normalt ville jo det være godt å få frisk luft og sånt etter en dag inne på kurs, men idag var jeg helt ferdig - holder på å seponere epilepsimedisiner og nå er det 1 uke sidne jeg trappet ned nok 1 tablett, og jeg får nesten panikk når jeg blir så sliten med tanke på at jeg da er mer utsatt for anfall.. - da ryker nemlig sertifikatet!

 

Til middag hadde vi pasta og karbonadedeig, og så har samboeren min kjøpt reker til kveldsmat.

 

Spist litt sjokolade/kjeks på kurset og sånt, så idag har ikke vært spesiell sund på matsiden.

 

Plan for imorgen:

 

Frokost: toro frokostgrøt

Lunsj: knekkebrød med taffelost

Middag: ? pai?

 

Trim??? Hvordan og HVA? Har egntlig null tid i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 trimtime i uka på jobben, men bruker den ikke for tida siden ejg er 50% sykemeldt, MEN det er jo klart at også jeg KAN bruke den - så da skal jeg gjøre akkurat det idag - skal få gått meg en tur midt på dagen rundt lunsj-tida - DET blir bra da vet dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur på nesten 3 kvarter i kjapt tempo med snitt puls på nesten 130 - mao TOPP trening!! Kjempeglad for det, og 1,7 trimpoeng (maxpuls 156, så det er bra - gikk oppover endel bakker for å ta skikkelig i!)

 

Nå lager jeg med ostepai til middag - blir sikkert DEILIG! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det plan for morgendagen. Da skal jeg ta ungene på skole og SFO, og da er det travelt på morgenen - likevel har jeg funnet ut at det GÅR AN å gå til jobb likevel, og i morgen trenger jeg ikke bilen i jobben, så det skal gå bra. Så planen er altså:

 

1. spise frokost - TOro frokostgrøt

 

2. GÅ til jobben

 

3. SVØMME 30-40 minutter

 

4. GÅ fra jobben

 

5. LUNSJ; egg, røkt laks og rundstykke

 

6. middag - hva da??

 

7. kveldsmat

 

Høres ut som en ok dag, med litt over 2 trimpoeng - bør gå helt flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Litt stolt for hvert nye trimtre altså!!

 

Så bra!

 

Her har det vært labert med trimmen denne uken pga. hektisk program. Håper å komme sterkere tilbake nå når vi tar ferie. Merker jeg mister litt fokus og motivasjon når jeg ikke får trimmen min....

Planer for påska? Vi reiser på hytta i kveld og blir til 2. påskedag. Gleder oss masse!

 

God påske til deg og dine Besc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , da er dagens plan fyllt opp - VELDIG BRA - helt i rute!

 

Idag dro sønnen min på hyttetur med støttekontakten - blir faktisk første gang han er borte fra mamma og pappa så lenge (kun vært 1 natt tidligere, og det var i barnehagen). Så det blir spennende. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er deilig.

 

Plan for imorgen:

 

1. spise frokost

 

2. trimme - gå en lang tur - raskt - har i det siste klart å øke tempoet på turene slik at pulsen ligger på et snitt rundt 130 og med max i noen oppoverbakker på rundt 150.

 

3. spise lunsj - rundstykke, egg

 

4. middag: grøt

 

5. kveldsmat: kveldskos - hva ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, men har egentlig veiedag i morgen, men vekta her gått OPP!! Skjønner ikke det fordi jeg har holdt meg VELDIG til opplegget- uka har vært helt fint! I går gikk jeg tur i 1,5 time, og fikk over 3 trimpoeng. Vel - vi får se i morgen - da er det bare veiing og midjemål - er ikke an aktiv kus-uke og dermed skal ikke alle mål legges inne, og siden det ser ut til at det går rett vest i forhold til vekta, orker jeg ikke de andre målene heller...

 

VEL - planen for idag:

 

Idag har jeg lyst på samme plan som i går - DA går det greit! Eneste endring: til middag: lam + potetmos og kveldsmat: grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk kroppen vår går litt i sånn bølger' date=' noen ganger bare holder den på vann og gir oss som skal gå ned nesten angst!! Men hold ut , plutselig slipper det og derfor FORTSETT med det gode opplegget ditt - du vet det gir resultater:)

HEIA HEIA:)[/quote']

Tusen takk! Det hjelper med sånn oppmuntring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tur som i går - men i går gikk jeg en rask tur, idag gikk jeg med staver.

 

Igår lå jeg på en snittpuls på 125 - idag var det 137 - altså over 10 mer! - da stemmer det som det sto et sted at man lå ca 10 over med staver!

 

Max puls i går var rundt 150 - idag var det 161

 

Tidsforskjell var på 4 min, men gikk LITT lenger - slik at antall skritt ble 100 mer - antar tidsforskjellen var på rundt 5-6 minutter (altså raskere idag).

 

Igår forbrente jeg 664kcal - idag: 754!!

 

Vel - skal fortsette å veksle - ser nemlig at stavgangen har fått meg til å gå raskere også UTEN staver!...

 

Så: nå er klokka snart 12, og jeg har fått 3,8 trimpoeng - totalt 18,3 denne uka. Målet mitt er 14 pr uke, så dette er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har gått stort sett fint. Planla å drikke mye vann for å kompensere for lyst til å putte ting i meg, og det har jeg gjort - sikkert lurt.

 

IMORGEN skal jeg:

 

* kjøpe blåbær - kjøpte noen kjempegode her om dagen, og det skal jeg gjøre igjen - hadde de som knask på kvelden = BEDRE ENN GOTTERI altså!!

 

* spise frokost og går slik at jeg forbrenner ca 200kcal før jobb

 

* gå en tur mens jeg er på jobb - må gå til et møte, så dersom jeg tar på pulsklokke da, så får jeg forbrent litt da også!

 

* spise lunsj på jobb: knekkebrød og taffel-ost = sunn og god lunsj

 

* gå fra jobb slik at jeg minst forbrenner 200kcal

 

Skal stille inn antall kg (vekt ) på pulsklokka idag - har hatt den på 105 leeenge, og nå skal jeg stille den ned til 100kg... Er spennt på hvor mye mer jeg må ta i for å forbrenne omtrent det samme!

 

* middag: ?? Håper samboeren min, som jeg hjemme hele dagen med ungene i morgen, lager middag.

 

Så var det den syklinga da - har ikke fått syklet på lenge - ren latskap igrunnen! MÅ innskjerpes - forhåpentligvis sitter jeg 10-20 min på sykkelen idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

En god plan er nøkkelen til og lykkes. Det er jeg sikker på!

 

Du har smittet meg og mine med denne frokostgrøten! To dager på rappen med havregrøt til frokost her nå ;) Holder meg mett lenge, det kan jeg like! En ting jeg ikke liker er at her begynner snøen å bli dårlig.... Trenger kalde netter, men det tror jeg ikke jeg så på værmeldingen :)

 

Har ikke en så detaljert plan for morgendagen som din, men satser på to trimøkter i morgen, ei med ski og ei med joggesko.

 

Gutta mine har tatt turen til Lerkendal - heia Rosenborg!

 

:) Trønder'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blaffre

Hei.

 

Har bestemt meg for å hive meg på slankebølgen jeg og! =)

 

Ser at dere skriver masse her, og må si at jeg er veldig imponert over hvor målrettet du er, Besc! Mista nesten motivasjonen litt her, når andre engasjerer seg så hardt i hverdagen =) det virker nesten uoppnåelig, bare det.

 

Litt om meg selv: er 19 år, 1,67 meter høy, veier idag 93KG(95,5 for 7 dager siden). Har som mål å gå ned 30KG til! Snakket med storebroren min, som er veldig erfaren innen trening itillegg til at han er bodybuilding-entusiast, han mente 30KG var fullt mulig for meg.

 

I den siste tiden har jeg lenge tenkt at jeg må skjerpe meg og begynne å være mer aktiv, men det har liksom ikke blitt noe utav det før nå. For ca. en uke siden bestemte jeg meg for at jeg skal ta i et tak og begynne å trene og finne bedre matveier.

 

Treninga har gått ganske greit, har begynt rolig med 4 joggeturer på 3d-mølle (mellom 2 og 3 KM, litt intervall. 3d-mølle fordi veiene ikke akkurat er bra å jogge på for tiden =| ).

 

Gikk ganske greit med kostholdet i begynnelsen, men har sklidd litt ut i helga da. Problemet mitt også generelt er at jeg spiser for mye. Greier nesten ikke å begrense mat inntaket. Har alltid spist meg 100% mett til middagen, ofte litt til (noen tips for dette?). Er også redd for at jeg skal gå lei av hele trenings opplegget og bare gi opp. Dette har skjedd flere ganger før. Men denne gangen skal jeg virkelig stå på! Blant annet derfor har jeg registrert meg her =) Har også bestemt meg for å gi meg selv en fin belønning for hver 5. kilo jeg går ned! ikke i form av mat da..

 

Synes dere jeg har fått en grei start? Det ble visst et langt innlegg, men ser fram til flere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne nå bare i noen minutter for å skrive denne nedslående tingen:

 

OPP 900 gram, til 104,6 - totalt har jeg nå gått ned 10,4, men målet for denne uka var NED 700 - dvs. at jeg nå må gå ned over 1 kg pr uke dersom jeg skulle kunne nå målet mitt om under 100 til 7.mai..... Det er nok IKKE mulig

 

Huff, huff , huff - er skikkelig sur nå - særlig fordi jeg HAR fulgt opplegget og planene mine - trent MER enn målet faktisk..

 

Vel ; ny uke = nye muligheter. Målet blir å komme tilbake dit jeg var - altså NED 900 gram slik at jeg igjen er på 103-tallet.

 

Må nok jobbe iddag for å få fokus og glemme denne vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...