Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Jeg må nok revurdere sommermålet mitt med den nedgangen (mangel på nedgang) jeg har nå....

 

Føler du at du har mye å gå på mtp forbedringsmuligheter? Vet ikke om jeg ønsker strengere opplegg enn det jeg kjører i dag jeg. Skal da leve litt. Og er uansett MYE flinkere enn "før i tiden"! Mitt problem har bestandig vært det søte. Hva er din største last?

 

Ferdig med først halvliteren med vann... Og sykla til jobben... Knekkebrød med makrell i tomat som pålegg... Ja' date=' ja, bare å fortsette![/quote']

Hei

 

Min største last er vel at jeg liker søte ting og OST. Har forøvirg ikke så VELDIG mye å gå på på forbedringsmuligheter - jeg er også VELDIG mye flinkere enn før, så kanskje det faktisk går ned bare jeg tar tida litt til hjelp. Forresten så jeg feil - det er ikke endring på 1 mnd - ikke to slik jeg skrev (ikke endring siden 20/4 - dvs. gått litt opp og ned siden da- bare med noen 100 gr).

 

Vel - målet til 27/7 er 7 kg fra nå - det tilsvarer litt under 1 kg pr uke - klarer jeg det mon tro? Hadde vært supert, men kanskje jeg må justere det - får se om ikke det løsner nå snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1
Hei

 

Har forøvirg ikke så VELDIG mye å gå på på forbedringsmuligheter - jeg er også VELDIG mye flinkere enn før' date=' så kanskje det faktisk går ned bare jeg tar tida litt til hjelp. [/quote']

 

Det var det som ante meg sjø, for synes nemlig du er veldig flink! Vi får bare fortsette i samma løypa. Og tid har vi jo tross alt mye av (selv om jeg føler det haster litt innimellom) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trim til nå denne uka. Føler absolutt ikke noe for å gå tur - er litt lei. Hadde en stor/liten plan om å gå en fjelltur idag siden jeg har fri fra jobb, men istedet sitter jeg her - sola skinner og det er deilig vær ute, så det er ingenting som skulle tilsi at jeg bare sitter her... Men føler så for ro og mak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer det ikke for tida- ingen trim de siste dagene (siden søndag) og kostholdet er ikke bra - idag ble det masse ost og kjeks + litt gotteri...

 

MÅ konsentrere seg nå! Føler at det at jeg har begynt å jobbe mer (har vært sykemeldt, men er nå kun 20% sykemeldt men klarer det vel egentlig ikke), bruker jeg mye tid og overskudd på jobben, og dermed prioriterer jeg ned meg selv, og det blir sløving på sofaen og spising i hytt og pine...

 

I morgen kan jeg ikke gå til jobb pga at jeg må ha bilen i jobben. JEg KAN gå en tur ETTER jobb - evt. sykle en tur... KAN kanskje også få lagt inn en tur MENS jeg er på jobb - like før lunsj eller noe - må se på timeplanen - ville være det beste om jeg fikk gjort det på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer det ikke for tida- ingen trim de siste dagene (siden søndag) og kostholdet er ikke bra - idag ble det masse ost og kjeks + litt gotteri...

 

MÅ konsentrere seg nå! Føler at det at jeg har begynt å jobbe mer (har vært sykemeldt' date=' men er nå kun 20% sykemeldt men klarer det vel egentlig ikke), bruker jeg mye tid og overskudd på jobben, og dermed prioriterer jeg ned meg selv, og det blir sløving på sofaen og spising i hytt og pine...

 

I morgen kan jeg ikke gå til jobb pga at jeg må ha bilen i jobben. JEg KAN gå en tur ETTER jobb - evt. sykle en tur... KAN kanskje også få lagt inn en tur MENS jeg er på jobb - like før lunsj eller noe - må se på timeplanen - ville være det beste om jeg fikk gjort det på jobben![/quote']

Gå til legen straks!!:) Hvis du kjenner på at du ikke har tid til dette arbeidet må du si i fra om det!! Hvis ikke vil du angre når kiloene går på igjen. Be sure i have been there!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt med å finne fokus - glir ut på alle måter. Vet jeg bør ta kontakt med legen, men synes det er flaut å måtte si at jeg ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Takk for hilsen på tråden min!

 

Ikke så greit når en ikke får det til å henge helt sammen når en holder på med sånne prosjekter! Man skal trimme, spise fornuftig, være mor, husmor og kjæreste, jobbe og være uovervinnelig! Sånn er jeg (litt). Er nesten alltid der det skjer (og det har blitt kommentert av andre). Og selv om jeg ikke har formelt ansvar for oppgaver i arrangementer (sjelden jeg ikke holder i en tråd da..), så kommer mange til meg med spm. uansett. Ikke veldig flink til å si nei. Er liksom ikke meg det... Og så er jeg "en tenker".... Grubler ihjel alt! Hvorfor ble det sagt, hva mentes med det osv. Det er mye som tapper min kropp for energi... Kanskje det er sånn til deg og?

 

Jeg hadde en sånn tung periode i desember der jeg ga f*** i prosjektet. Aner ikke hva som fikk meg på rett vei igjen på januar, men mistenker at forumet var til stor hjelp!!!! Så om det er tungt nå, hold kontakten med oss :) Og ta kontakt med legen igjen. Ingen som er tjent med at du går "helt til grunne". Å gå i kjelleren er ingen fin opplevelse, så stopp i trappa om ikke annet :) Jeg er for tiden sykmeldt (50% etter eget ønske) pga. energi mangel. Sover og sover for tiden... Noen vil sikkert kalle det lat, men det er ikka bare det iallefall! Og legen sa det var bra jeg kom før det ble enda værre. Jeg tror legen din forstår situasjonen, men skjønner at DU synes det er litt kjedelig. For vi skal jo egentlig klare dette vi damer. Supermann i damedrakt... Håper uansett det ordner seg for deg. Hold ut!

 

Klem fra Trøndelag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmunting og oppbacking.

 

Dette er den første uka siden nyttår at jeg overhodet ikke har hatt noe trimming. Idag gikk jeg tur med sønnen min på ca 1 time, men det var i rolig barnetempo og kan neppe kalles trim.

 

Vel - forbedringspotensialet er iallefall stort for neste uke - denne uka har jeg spist alt for mye og med ingen trim - ja - så forventer jeg selvsagt vektoppgang som resultat i morgen - nesten ikke så jeg gidder å veie meg - men bør jo gjøre det - hvis ikke har jeg tapt på en måte - MÅ fortsette å holde kontakt på forumet - tror det er en viktig ting for å klare å starte på igjen!!!

 

For imorgen har jeg egentlig ikke noen planer, MEN dersom været blir ok kan jeg ta en sykkeltur med sønnen min - DET er trim og ville være en bra ting å gjøre som aktivitet for han siden det er fridag og vi er alene hjemme. Men været har vært stygt - kaldt, regn og ikke akkurat noe man forbinder med sommer.

 

Dersom det ser ut til at det blir opphold iallefall, så tenker jeg vi sykler en tur på formiddagen - DET må da være en fin start på uka!

 

Tirsdag har jeg også fri fra jobb, så dersom jeg klarer å jobbe bra med meg selv disse to dagene som kommer, så KANSKJE jeg kommer på riktig spor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Kan være du trengte denne friuka!!!

 

Jeg melder veiing på tirsdag denne uka pga. pinse og fortsatt hytteliv i morgen - og vet ikke i det heletatt hva som venter meg. Tør hverken håpe eller tro lenger.... Men må nok sjekke uansett.

 

Håper du finner igjen given! Tungt når det ikke blir som planlagt :)

 

Jeg heier iallefall på deg!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen offesiell vekt for idag, men skal ta det imorgen - med vekta fra i går kan jeg si at den ligger uten stor endring denne uka. + 200 gram

 

Ikke så aller verst fornøyd med det tatt i betraktning alt jeg ikke har trimmet og alt jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på over 1 uke: TRIM !!!

 

Gikk til jobb, og må da selvsagt gå tilbake også - tenker jeg tar en vanskelig rute med mange oppoverbakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimtre - = treet på sida her med epler på, og så får man trimpoeng for hver gang man trimmer - 7 trimpoeng gir et eple, og tilslutt har man fyllt hele treet med epler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Sto og så på havregrynsposen og vurderte å koke meg grøt i formiddag. Da begynte jeg å tenke på deg. Grøt = Besc -> he, he.

 

Håper opplegget går greit og at det har kommet litt motivasjon sigende ;) Disse periodene uten er iallefall veldig dryge! Litt sånn på halv-tolv til meg og i og med at det ikke er overskudd i energi-banken. Går mest utover trimmen det da. Fikk svar på prøvene i dag og det var heldigvis ikke noe galt der:) Så da er det bare å ta tiden til hjelp.... Ikke gunstig med dette opplegget midt i prosjektet da, men lite en får gjort med det :)

 

Lite lyst til å gi meg iallefall. Håper du føler det likens!

 

God helg Besc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - veldig hyggelig å få tilbakemelding nå - trenger det mer enn noen gang! Jeg spiser fortsatt grøt til frokost og gjerne til kvedlsmat også - blir ikke lei den frokostgrøten til Toro - heldigvis!

 

Idag gikk jeg til byen med ungene - over et lite "fjell" for å komme til byen - veldig grei tur, og samme tur som jeg tar til jobben når jeg går for tida - dessverre har jeg så mange møter utenfor kontorarealet, at jeg må ha bil mange dager nå, og da blir det lite trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene rundt mage m.m. er de samme, så jeg vet ikke helt om jeg har gått ned, men veier idag 101,6 som er ned 600gr siden forrige uke.

 

Positivt synes jeg!

 

Totalt siden nyttår: 13,4 kg

 

1,6 kg igjen til jeg bikker til et tosifret tall, og det skal bli DEILIG!

Denne uka skal jeg være alene med ungene og da kanskje jeg får lagt opp kosten veldig fornuftig - eller veldig ufornuftig - håper og tror det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei inn i "gamle dager" - med gamle vaner, og lite/ingen trim..... Klarer liksom ikke å finne motivasjonen heller - skal ha veiedag i morgen, og tror faktisk at vekta har holdt seg stabilt (snikveier ofte - også en måte å holde LITT fokus, men akkurat nå er litt veldig veldig lite altså!).

 

I morgen KAN jeg gå til/fra jobb tror jeg når jeg tenker på hva som er planlagt utover dagen, men det krever at jeg er tidlig oppe og sånt. Tirsdag kan jeg ikke gå til jobb -skal på kurs 15 mil herfra, så det blir litt langt å gå gitt!... Onsdag kan jeg heller ikke gå til jobb pga kjøring i arbeidstida, så det er ingen muligheter før torsdag.

 

OG jeg har ikke benyttet meg av de sjansene jeg har hatt - har vært utrolig mye å gjøre på jobb og vært veldig sliten og ikke klart å sette av tid - ingen unnskyldning, men ser ut til at jeg har fallt tilbake til gamle tralter rett og slett.

 

I helga kunne jeg ha syklet tur med sønnen min på påhengssykkel, men gjorde det ikke, selvom været var SUPERT på lørdag.

 

Vel - MÅ skjerpes, men må se om jeg klarer å finne ut hvordan jeg skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Skulle det ønske jeg kunne sagt noe for å motivere, men vet at så enkelt er det jo ikke :D Men hva om du setter opp en dagsplan for i morgen? En som ikke er for streng, men som du kan og skal lykkes med. Bare sånn for å få en litt god mestringsfølelse igjen. Gode erfaringer kan jo motivere. Jeg vet jo at du kan dette ;)

 

Ønsker deg alt godt for en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for i går gikk dårlig, men nok en god idè å sette opp plan igjen...

 

Idag:

 

Frokost: frokostgrøt

Kjøre til et kurs (15 mil hver vei - tilbake hjemme ca kl 16)

Lunsj: antar at det blir på et bakeri eller noe sånt - hmmm

Mellommåltid: burde kjøpe noe å spise i bilen på tur hjem

Middag: scallops i saus m/pasta

Kveldsmat: problemområde for tida - bør få til KUN 1 frokostgrøt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

102,2 kg - + 200 gram igjen - ser ut til at jeg ikke kalrer å rikke på vekta, MEN denne uka har jeg absolutt ikke fokusert på slanking så egentlig er jeg litt overrasket over at det ikke har gått opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Heia Besc :)

 

Måtte bare innom en tur for å si hei! Håper du har det bra og at du og dine koser dere med sommeren :(

 

Her er det litt "oppkjøring" frem mot ferie. Litt som skal gjøres unna hvis en skal ta ferie med god samvittighet, både på jobb og hjemme... Tror jeg er i rute.

Jeg har "gitt meg litt over" og bevilget meg veiefri i hele juli jeg. Tror det kan gjøre godt med en liten pause for min del! Satser jo på å være litt fornuftig uansett, men får ta evaluering den 3. august på hvordan sommeren har gått og håper da jeg er klar for ny nedgang :)

 

5 jobbdager til sommerferie :)

 

Sommerhilsen fra Trønder'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...