Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Lilletåa er nok blitt infisert og er kvalm og har feber, slik at det har ikke blitt trim annet enn 15 min i bassenget- rett før var jeg og kjøpte bacymicin og plaster m.m. på apoteket, og etter å ha badet i over 1 time presset jeg på tåa og masse gult gusj kom ut, så dusjet jeg det godt av, smurte på masse salve og tok sterilt plaster på. I ettermiddag har jeg ligget på sofaen, sovet og prøvd å bli friskere - skiftet plaster og faktisk - nå på ettermiddagen - har jeg ikke så mye smerter som tidligere - KANSKJE unngår jeg faktisk å gå til legen og få penecillin?!!!

 

Planen var å trene styrke/sykle, men jeg tror rett og slett at det får gå ut idag, at jeg heller bruker tida på å komme meg helt til i morgen.

 

Blitt mye tøyse-mat idag, men holdt meg innenfor antall kalorier som anbefalt

 

Plan for imorgen:

 

1. frokost/lunsj: rundstykke og egg

 

2. gå i byen

 

3. middag: grøt

 

4. trene styrke/sykle

 

5. kveldsmat - kyllingvinger??

 

snop????

 

Vel - ikke særlig til plan, men overkommelig - akkurat nå er jeg så dårlig form at jeg klarer ikke å tenke så masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Planen ser IKKE ut til å holde - nå er klokka 19, og jeg har fyllt dagen med mye tomme kalorier, og har fyllt opp "kvoten" for dagen - så jeg er spennt på om det holder - tror likesom jeg blir sulten.... Vi får se hva det blir til

 

Har ikke trimmet - DEt visste jeg forsåvidt, og MÅ legge inn litt styrke + sykling, men kjenner at jeg er litt lat i kroppen.... hmmmmmm - ikke bra, men det skal sies at jeg svært sjelden har slike dager, så en sprekk i ny og ne må man kanskje regne med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalori"kvoten" for i går holdt - ble ikke mer snop - satte meg ned og så på TV og strikket. Har noen babyer jeg må strikke gensere til - minst to, kanskje 3 - før midten av juni, så da har jeg noe å henge fingrene i, istedet for å snackse.... STOLT over at jeg ikke langet mer innpå i går...

 

Idag har jeg heller ikke hatt noen topp dag fram til nå, men planlegger kyllingvinger til middag, og det er jo sunt og godt og føles som snacks, så da er det greit. I tillegg var jeg akkurat nå ute og forbrente 112 kcal på snømåking - det har blåst så mye her nå, at snøen har lagt seg på helt feile steder...

 

Idag skal jeg også gå i bassenget med sønnen min - har egentlig 1,3 trimpoeng for å nå målet om 14 denne uka, og DIT kommer jeg nok ikke, men forbrenner LITT i bassenget iallefall... I forhold til at jeg fikk den infeksjonen i tåa og ikke fikk gått tur på fredag som planlagt, så synes jeg trimmessig at ting har gått helt ok. Hadde regnet med at det ble lite i helga siden jeg har hatt ungene alene hele uka, og da får jeg ikke gått turer og slik i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta nå er 101,8 Dvs NED 1,4 kg denne uka også (som forrige uke)

 

TOTALT 13,2 kg siden nyttår

 

Når jeg målet om under 100 til 7./8.mai??? Tror egentlig ikke det pga stor vektnedgang de to siste ukene, og det kan jo ikke fortsette - får nok en straff for det.

 

Mål :

 

lår: 68 ,(-1) totalt: -8

rompe: 115( uendret) totalt: -12

midje: 111(uendret) ; totalt -8

bryst: 112(uendret) , totalt :-12

overarm: 37 (uendret) ; totalt: -3

hals: 38, (-1), totalt: -4

 

Ikke så mye endring i mål - hadde trodd det kom til å bli litt mer endring pga at jeg har trent styrke og trodde jeg hadde strammet mer opp, men den gang ei.

 

Målet er fortsatt midje under 110 og vekt under 100 før Londonturen.

 

Forsiktig mål for neste uke: under 101,5.

 

Annet mål: trene styrke/sykle: 2-3 xx denne uka

 

Trimmål: 14 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har begynt bra - har spist frokost og deretter gått en tur nå før jobb - 1,3 trimpoeng (!) - er veldig fornøyd med det!

 

Videre plan for dagen:

 

1. gå en 30 min tur i løpet av jobb-dagen

 

2. lunsj: knekkebrød og taffelost

 

3. middag: hjemmelaget pasta og karbonadedeig

 

4. svømmeklubben med datteren min

 

5. trene styrke og sykle mens jeg ser på Hotell Cæsar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta nå er 101' date='8 Dvs NED 1,4 kg denne uka også (som forrige uke)

 

TOTALT 13,2 kg siden nyttår

 

Når jeg målet om under 100 til 7./8.mai??? Tror egentlig ikke det pga stor vektnedgang de to siste ukene, og det kan jo ikke fortsette - får nok en straff for det.

 

[/quote']

 

En liten skjenne preken til deg: Du må ikke la slike negative tanker få ta plass. Fokuser på hvor kjempe bra at du har gått ned så mye siste to ukene, du har jo jobbet iherdig med det, laget dagsplan og trimmet til den store gullmedalje!! 1.9 kg er reailistisk med den jobben du gjør, men gjør du ikke det så vær likevell fornøyd med ALLE de flott kiloene du har fått bort.

Jeg heier på deg og håper du kommer så nærme målet ditt som mulig!!!:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten skjenne preken til deg: Du må ikke la slike negative tanker få ta plass. Fokuser på hvor kjempe bra at du har gått ned så mye siste to ukene' date=' du har jo jobbet iherdig med det, laget dagsplan og trimmet til den store gullmedalje!! 1.9 kg er reailistisk med den jobben du gjør, men gjør du ikke det så vær likevell fornøyd med ALLE de flott kiloene du har fått bort.

Jeg heier på deg og håper du kommer så nærme målet ditt som mulig!!!:D:)[/quote']

Hei - trenger en liten skjennepreken skjønner jeg!

 

Joda - jeg er KJEMPEFORNØYD og lar ingen negative tanker få plass. Tror også det at jeg jobber så fokusert og godt er det som gir resultater, men samtidig skal man være realistisk å tenke at 1,9 kg på litt over 2 uker er temmelig mye...

 

Men for all del: har ikke gitt opp målet altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for igår holdt IKKE - fikk ikke trimmet i jobb-tida OG syklet ikke - hmmmmm

Kan komme med gode unnskyldninger, MEN det hjelper jo ikke idag!

 

Planen for idag:

 

1. frokost

2. svømme

3. gå en tur slik at jeg totalt får 2 trimpoeng inkl svømminga

4. lunsj: omelett

5. styrketrening

5. middag: lammeskav

6. sykle under hotell Cæsar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk ALT som planlagt - trimmet endel mer, slik at istedet for 2 trimpoeng fikk jeg 3,7 - veldig bra siden jeg gikk i underskudd i går!

 

Plan for imorgen:

 

1. frokost - hva?? Er for den vanlige frokostgrøten, men har annen grøt

 

2. GÅ til byen - kurs - få 200kcal (må gå en liten ekstra omvei - men tid til det fordi kurset begynner kl 8.30)

 

3. LUNSJ - buffet på kurset - grønnsaker, ta det med måte - velg med omhu!

 

4. GÅ fra kurset - få 200 kcal (må gå en ekstra omvei da også)

 

5. middag- pytt i panne

 

6. Styrke + sykling - bør gå bra

 

Vel - dette er en plan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall kalorier inn: full sprekk - kjeks, ost, dessert, sjokolade m.m. Ikke i store mengder , men dog

 

Trim: 2,4 trimpoeng - litt over det jeg har som mål pr dag, men helt i tråd med plan for dagen.

 

Plan for imorgen:

 

1. lett frokost

 

2. gå til skolen - møte

 

3. gå ned til byen til et kurs - kommer litt for seint når jeg går, men helt ok for å få litt trim...

 

4. lusnj - buffet - ikke akkurat slankende ...

 

5. gå hjem

 

6. middag - må være noe lett og mettende....

 

7. sykle til hotell Cæsar - styrke blir evt. bonus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å la være å spise så masse på buffeten idag - spiste bare 1 porsjon - da med 1 rundstykke og sjømat, eneste ekstra kalorier var potetsalat - ingen dessert, ingen sauser osv Litt stolt over at jeg ikk gikk til dessertbordet!

 

Ellers har planen forsåvidt gått ok, men glidd ut med å skrive hva jeg har spist, og småspist litt nå på kvelden. (kjeks + kremost

 

Er sliten etter dagen, og kjenner at det er ikke sikkert det blir yskling idag, men har fått 2 trimpoeng, så sånn sett er ejg fornøyd

 

Plan for imorgen:

 

1. lett frokost

 

2. gå til /fra jobb

 

3. svømme ca 30 min på jobb

 

4. lunsj: egg + fisk

evt. omelett..

 

5. middag:; hva??!!

 

6. styrke + sykling

 

Dette MÅ gå - har forsåvidt vært flink denne uka, men ser at det ikke vises på vekta (snikveid idag) - VET at vekta mandag nok var lav pga væsketap de par første dagene av mensen som pleier å være hardt å innse etter noen dager - vi får se hva vekta er på mandag - målet er 101,5 - dvs. 300 g ned... (idag var det ca tilsvarende OPP - så jeg er veldig spennt p hvordan det går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Buffet med sjømat er jo bare drømmen da! Veldig glad i det meste en kan finne der. Havner som regel på sånn mat de gangene vi er på hotell el. jeg og! Ikke så ofte, men det er en høydare hver gang! Og at du ikke tok dessert!!! Her snakker vi viljestyrke :) Masse trim også - supert altså!

 

Synes du har vært kjempeflink jeg!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iKKE så motivert /fokusert for tida. Ting går greit, men jeg jobber ikke så fokusert som jeg har gjort den siste tida. Planen for idag har holdt.

 

Plan for imorgen:

 

1. frokost

 

2. få kjøpt frokostgrøt!!

 

3. gå til byen - møte familien der

 

4. lunsj??

 

5. middag: grøt

 

6. kveldsmat: varmt???

 

litt mer trim - hvordan -? En ekstra tur, eller tur hjem?

 

Føler meg ikke i kjempeslag..

 

Ikke fått syklet idag, og heller ikke styrketrening. Lite motivert, men ligger "i rute" med antall trimpoeng i forhold til målsettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg med datteren min - hun syklet og jeg gikk i raskt tempo ved siden av. Vi avtalte et mål for sykling (der begge sykler), men hun trenger å øve på bakker og sånt først, slik at da er det greiest å gå. Målet er å sykle en langtur mot slutten av sommeren - fram og tilbake blir det over 6 mil og for både meg og 9-åringen er det mye! Men det bør absolutt gå om vi øver!!

 

Ellers er jeg kommet i mål med ukas 14 trimpoeng - endte vel på litt over 15, så er fornøyd med det.

 

Mandag er planen:

 

1. spise frokost - bør egentlig gått en tur da fordi jeg skjønner ikke når jeg ellers skal få det til!! - men tror ikke det er realistisk....

 

2. jobb 8-15 imorgen - selvom jeg jobber 50% forsøker jeg å jobbe mer for å se hvor lenge jeg skal være sykemeldt, og siden jeg skal til legen på tirsdag er det viktig å ha prøvd

 

3. middag - sambo lager nok noe...

 

4. lunsj må komme før det, men forstår ikke helt hvordan jeg skal få det inn i planen i morgen, - har en tøff dag....

 

5. bli med datteren min på svømmetrening - hjemme kl 19 - da er det ikke mye rom for trim - så målet i morgen er at all trim jeg evt. skulle få lagt inn er bonus

 

Ja- så er det veiedag i morgen , men jeg har gått OPP, så det er ikke noe jeg gleder meg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPP 400 gram - nå veier jeg 102,2 og har gått ned 12,8 kg side n nyttår. Målene er uendret siden forrige uke.

 

Er IKKE fornøyd, men SKal ta det igjen neste uke.. Mål for neste uke er igjen å komme under 102....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink med planlegging og trening Besc. Den planlegginga er veldig eviktig, selv om vi ikke alltid klarer å følge den...... Men, uten blir det bare tull for meg hvertfall.

 

Stå på! snart er du på to-sifra! og DET er en herlig grense å passere!! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens plan fikk helt som forventet - ikke flink med maten - førte IKKE til usunne kalorier, men heller ingen kalorier... Endte vel opp på ca 700kcal under anbefalt - men helt ok tatt i betraktning at det ikke var noen trim - så forbruk i forhold til inntak var som om jeg hadde gått en lang tur + syklet litt. - i går fikk jeg ikke tid til å gjøre noen av delene - og jeg VET at det ofte er realiteten når jeg jobber fullt (er fortsatt 50% sykemeldt, men prøvde igår å jobbe 100...) - så idag er vekta der den skulle vært igår - gir håp om under 101 neste uke faktisk!! (men det ofesielle målet er under 102 med bakgrunn av vekta i går).

 

Planen for idag innebærer heller ikke mye trim...

 

Har jobb fra 8-12 og kan ikke gå til/fra jobb fordi jeg skal til legen rett etterpå, og dit må jeg kjøre, og så skal jeg hente sønnen min på skolen å ta han til tannlegen - så det er litt stress - ingen tid til lunsj i utgangspunktet, og lite tid til trim - dvs. er alene med ungene i ettermidag, slik at det blir ingen turgåing - målet blir å få til styrke og sykling inder hotell Cæsar.

 

Plan:

 

1. frkokst: frokostgrøt

2. lunsj ??

3. middag: kanskje mia oste og skinke pai??? - evt. nudler med scampi??

4. kveldsmat: frokostgrøt

5. sykle + styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Ser du planlegger laaang sykkeltur! Tøft! Vurdere en tur på 5 mil (til min mormor) ila sommeren, men vet ikke helt om jeg er topp motivert for det... Ikke så glad i denne sykkelen.... Blir så maroder, både her og der.... Føles nesten som om en må på røntgen for å finne igjen setet noen ganger.... :) Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du planlegger laaang sykkeltur! Tøft! Vurdere en tur på 5 mil (til min mormor) ila sommeren' date=' men vet ikke helt om jeg er topp motivert for det... Ikke så glad i denne sykkelen.... Blir så maroder, både her og der.... Føles nesten som om en må på røntgen for å finne igjen setet noen ganger.... :) Vi får se...[/quote']

Klarer 9-åringen det så må jeg også klare det... Det er vel 10 -15 år siden jeg syklet så langt - før jeg fikk ungene, så det blir spennende, men det er et mål pr idag.

 

Mandag og tirsdag ble det ingen trim - kjenner at kroppen var sliten - holder på åtrappe opp jobb-mengden etter lengre tids sykemelding. Selvom opptrappingen skjer SAAAAKTE er det sånn at det krever mye energi å skulle komme tilbake. Nå gikk jeg fra 50 til 60% jobb. Legen ønsker at jeg skal ha 1 dag fri pr uke, og dermed ender jeg med temmelig lange dager de andre dagene. Det går bra, men merker at det er annerledes enn å ha fri altså! Krever jo også omorganisering i forhold til matlaging og sånt - rutinene har vært helt annerledes siste mnd enn det som er reellt når jeg er i full jobb, så det må det også jobbes med. Det er ingen tvil om at, i et slankeperspektiv, har det vært VELDIG positivt at jeg har vært sykemeldt. Har hatt masse tid til både å spise riktig og å trimme. Nå må jeg bare omsette dette til det virkelige liv - heldigvis skjer det gradvis.

 

Mandag og tirsdag - da det altså ikke ble trim - ble kaloriinntaket også veldig lavt - dvs. ca 500kcal under anbefalt. Har spurt kurslederen om å redusere fra meny 3, og hun har "gått med på" å redusere til 1700kcal - men de siste par dagene har jeg ligget i overkant av 1200.... IDAG derimot har jeg ligget helt riktig OG gått en tur og fått 2,3 trimpoeng - så det er bra - idag var fri-dagen min denne uka, slik at da hadde jeg både tid og overskudd til å gå tur, lage mat m.m.

 

Egentlig et mål å trene styrke + sykle i kveld, men vet ikke om jeg er motivert til det - vi får se.....

 

Vedr. sykling: foreløbig går/løper jeg ved siden av datteren min mens hun sykler - det skal vi gjøre til midten av mai - og da skal jeg sykle - da blir jo tempoet helt annerledes, slik at hun har lyst å ha en gradvis overgang. Dessuten må jeg skifte dekket på sykkelen - og det er et tiltak - det er bakdekket og jeg ANER IKKE hvordan jeg gjør det! Med alle girene og sånt altså!

 

Tanken er å sykle litt ute alene selv nå. - men må altså først gjøre noe med dekket.....

 

Plan for i kveld:

 

ingen ting... - hverken mat eller trim er planen - så får vi se hva det ender med - har litt vaniljekesam + frukt/grønt til snacks uteover kvelden. Ingen egentlige trim-planer men MULIG at jeg går en liten tur - trenger litt frisk luft....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gang i år - dekket MÅ skiftes - og samboeren min skal ta det med til verkstedet i morgen, MEN jeg var ute og vasket/oljet sykkelen, og så syklet jeg en liten tur - 23 min, snittpuls 116 max 154. - 148 kcal forbrent! - DEILIG - enkle kalorier borte vekk - og ingen sykling ved Hotell Cæsar ikveld, og det med god samvittighet -har forbrent mer ute enn det jeg ville gjort inne..! Håper jeg får sykkelen tilbake i morgen slik at jeg kan sykle i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ungene med på sykkeltur - da er minstemann (som veier over 25 kg) på påhengssykkel bak - dvs. at jeg har en tung jobb i oppoverbakkene! Han trør liksom ikke så mye som ønskelig. Var på tur i 1 t 10min, og forbrente 491 kcal - hvorav maxpuls var 157 - snitt 122 - så det var god trening! Mye oppoverbakker, og måtte faktisk gi tapt siste bakken og gå av sykkelen - ikke pga pusten men pga melkesyre i lårene.

 

Totalt trimpoeng denne uka er 8,3 til nå - litt etter plan pga at jeg ikketrimmet mandag og tirsdag, men mulig jeg kommer i mål likevel - vi får se (men tror det ser LITT vanskelig ut pr nå...).

 

Vel - skal på kino med datteren min idag og da blir det nok litt popcorn og sånt, men tar det inn på middagen, så kalorimessig ender jeg på rundt 1900 som jeg skal. Det er tatt i betraktning at jeg IKKE spiser kveldsmat.. Og DET må jeg da klare...

 

Har STRIKKET masse i de siste par ukene - har strikket to boler til 2-års gensere i babyull pinne 2 og 2,5 - så tynt og masse masker. Skal nå begynne på ermene. Er tante til tvillinger som blir 1 år i juni og tenkte de skulle få gensere som passet gjennom vinteren - men str 2 år ser stort ut, men det er jo bedre det enn at det er for smått. Det med strikkingen gjør jo at jeg naturlig spiser mindre på kveldene fordi hendene er opptatt.... Merkelig det der egentlig fordi det tilsier at jeg har småspist mye... Forøvrig ser mål og vekt ut denne uka veldig bra ut så langt etter snikveiing og måling.... Men veiedag er ikke før på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling idag også - fatter ikke dette: samme tur, ca samme puls, tok mer i, samme tid ca, men syklet opp en laaaaang bakke som jeg gikk sist, men endte med en forskjell på 130 i kaloriforbruk - tenker at det KAN da ikke stemme??? Jeg valgte en mellomting og ga meg selv 40 ekstra kalorier slik at jeg endte på 400kcal på 1t 5 min tur med laaange oppoverbakker som tar mye tid og stort energiforbruk.

 

MEN viktigere: idag klarte jeg å SYKLE hele veien - med påhengssykkelen , slik at jeg da har kommet i LITT bedre form - ikke så stort preg av melkesyre i lårene, men tok meg skikkelig ut - 158 i makspuls - men så at pulsen sto på 0 da jeg kom hjem, klokka lå i lomma, så det er godt mulig at det er det som har gjort at det blei litt tull!

 

Imorgen tenker jeg at jeg kanskje sykler til jobb, så får jeg se hvordan de bakkene er UTEN påhengssykkelen!!

 

Er UNDER 14 trimpoeng denne uka - kommer nok ikke i mål, selvom jeg tenkte å gå på bassenget med sønnen min idag blir ikke det nok. Har 12,2 tror jeg - men det kommer av at jeg overhodet ikke trimmet mandag og tirsdag.

 

Imorgen er det veiedag - er veldig spennt på hva vekta viser. Prøvde stort sett alle klærne i klesskapet idag for å se hva som passer, og ser at jeg har lite bukser som passer - de jeg har passer akkurat når de er nyvasket og tørket i tørketrommel, men det innebærer at de kjapt blir alt for vide. Litt gøy, men samtidig hadde jeg ikke lyst til å kjøpe nytt før jeg har landet vektmessig - hmmm - får se hva det blir til. På genser-sida er det lettere -har hatt mange gensere som har vært trange, som nå er passe vide og fine,- godt fornøyd med det. Og så prøvde jeg et par vår-bukser - skal jo til London - reiser på lørdag morgen, og de buksene jeg prøvde har ikke passet på noen år, men nå passet de helt fint! Må også gå over resten av sommergarderoben for å finne egnet tøy, men mye er nok for stort - litt rart! og gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er IKKE fornøyd - ikke fordi det ikke har gått ned - det HAR jo det, og DET er jo bra, MEN tidligere i uka var resulatetet MYE bedre, så helga har nok tatt på, selvom jeg ikke har tatt av.

 

Har nå tatt av totalt 13,4 kg siden nyttår -og DET er jo bra.

 

Har 2 mål - det ene nådde jeg ikke - nemlig 15 kg til 7.mai - og det sier seg selv at 1,6 kg på noen dager går ikke,, Det andre målet er 3 kg pr mnd fra nyttår - og dersom jeg når 15 kg ut mai så er jeg "i rute" - så DET bør gå bra.

 

MÅL:

 

lår: 68 ,(uendret) totalt: -8

rompe: 114( -1) totalt: -13

midje: 109(-2) ; totalt -11

bryst: 110(-2) , totalt :-14

overarm: 37 (uendret) ; totalt: -3

hals: 38, (uendret), totalt: -4

 

Veldig fornøyd med resultatene denne uka! - særlig midjemålet som har gått inn med 2 cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og syklet - i 1,5 timer - 651 kalorier =BORTE!! - supert! Hadde en snittpuls på 121 og maks 153 - så det var bra trening - mye oppoverbakker - vondt i rompa mot slutten!

 

Skal ta bilen å måle hvor mange km det ble, slik at jeg har noe å sammenligne med i forhold til turen vi tenker å ta mot slutten av sommeren.

 

Ellers: merker at jeg er VELDIG lei nå av å passe på hva jeg spiser og sånt, sånn at jeg er glad vi skal til London og ta FRI - også fra tankene rundt vekt og slanking og sånt - utfordringen blir å komme inn i det igjen når jeg kommer hjem.

 

Reiser på fredag på sykehus-kontroll med datteren min, og så til London på lørdag - er hjemme igjen onsdag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...