Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Gjest heleHelle

Hei hei!

 

Jeg er ei jente på 18 år fra Trondheim som har bestemt meg for å gå ned i vekt. Jeg veier 84 kilo for øyeblikket og er 168 cm høy. Jeg trives ikke med kroppen min, men sliter med å finne motivasjon til å trene, gå turer, spise frukt og små porsjoner, og å kutte ned på godteri og brus...

I tillegg er det vanskelig om vinteren pga at jeg sliter med vinterdepresjon. Søtsuget er på topp i de mørke månedene og jeg klarer rett og slett ikke å dra meg ut av sofaen og på treningssenteret.

 

Jeg hater å trene på senter, men har masse muligheter hjemme og ute. Jeg har en hund som trenger mosjonen sin og en trimsykkel jeg gjerne skulle brukt mer.

En annen ting er at jeg synes det er vanskelig å hele tiden skal veie mat og tenke på mat, kalorier og trim. Jeg føler at det ofte tar over mye av hverdagen min.

 

Er det noen som har tips til trening og god mat? Eller hvordan man kan kose seg uten brus og potetgull? I det hele tatt tips og råd for ei som nesten har gitt opp håpet om en stram rompe og klær som passer...

 

Klem, Helle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Gjest heleHelle

Jeg har lagt veiedagen til onsdag, og her kommer jeg til å legge ut vekt for hver uke!

 

14.01.09: 84,2 kg

21.01.09: 82,8 kg

30.01.09: 82,2 kg (ny veiedag:fredag!)

06.02.09: 82,7 kg (veid på ettermiddagen)

13.02.09: 82,0 kg

20.02.09: ikke veid

27.02.09: ikke veid

06.03.09: 82,1 kg (ny veiedag:mandag!)

09.03.09: 83,4 kg

16.03.09: 83,4 kg

23.03.09: 82,4 kg

30.03.09: 82,5 kg

07.04.09: 82,3 kg

13.04.09: 83,4 kg

20.04.09: 82,0 kg

27.04.09: 83,1 kg

04.05.09: 81,9 kg

11.05.09: 82,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg har regnet ut at jeg ligger på den menyen med 1600 kcal per dag. Det er selvsagt med en så stillesittende hverdag som jeg har akkurat nå. Når (hvis?) jeg orker å begynne med sykkel og lange turer igjen blir det vel forandret... Men foreløpig holder jeg meg til 1600 kcal!

 

Hittill har det jo gått strålende:) I dag har jeg holdt meg på 1300 kcal uten problemer. Vi får se hva morgendagen bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. sliter selv med å bestandig må ha noe søtt, og et lite tips som jeg synes er godt er gulerot med dip. dippen er jo litt hva en gjør det til selv, om en bruker rømme eller hva en gjør, men uansett er det bedre enn sjokolade, brus og alt det der:P problemet mitt når jeg skal prøve å holde meg unna godter er at jeg da konstant går å småspiser:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg er helt enig, grønnsaker i det hele tatt med dip er mye bedre enn sjokolade og potetgull! Jeg småspiser også mye og har ikke helt fått inn faste måltider. Siden jeg står opp til forskjellig tid hver morgen (pga depresjonen) greier jeg ofte ikke å spise nok, mens andre dager spiser jeg alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

De siste dagene har jeg spist for lite mat! Jeg har regnet ut ca 1000-1300 kcal pr dag, og jeg skal ha 1600... Jeg må spise mer.

 

Jeg tror jeg går veldig mye opp og ned i vekt, veide meg i dag... da stoppet vekta på 82,6! For bare noen dager siden var det 84,2...

 

I dag går det kanskje bedre med maten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig' date=' grønnsaker i det hele tatt med dip er mye bedre enn sjokolade og potetgull! Jeg småspiser også mye og har ikke helt fått inn faste måltider. Siden jeg står opp til forskjellig tid hver morgen (pga depresjonen) greier jeg ofte ikke å spise nok, mens andre dager spiser jeg alt for mye.[/quote']

 

det skal egentlig utrolig lite til for at hele dagen blir ødelagt med tanke på mat. merker det spesiellt i helgene, står opp sent og mister rytmen når det gjelder antall måltid. ikke hjelper det så mye hvis en er på byen heller, ender da nesten bestandig opp med kebab eller noe. mister viljestyrken min i helgene:/

 

du har vært kjempe flink da som har gått ned nesten to kg på et par dager bare. Har du holdt på lenge eller er det første uka? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JoyfylAzita

Heisann:) Jeg lurte på om jeg fikk lov å joine deg på "gå ned i vekt- turen".. :D

Jeg er 18 år, fra Bergen. Veide 83,2 kg i dagtidlig, og jeg er 167 cm høy sånn ca.

Jeg sliter igrunn med akkurat de samme tingene som deg.

Er veldig deprimert nå i desse kalde vintermånedene, og sliter med å komme meg opp om morningen. Jeg har gått til anskaffelse av en valp, en liten dvergschnauzer. Målet var å kunne begynne å bevege meg mer utendørs :)

Jeg har lyst å gå ned sånn ca 20 kilo, helst FØR sommeren, men får no se om jeg får det til :(

Jeg er en skikkelig godte/sofa gris, og liker best late dager hjemme med chips, brus og smågodt.. IKKE akkurat en god vane =P

 

Jeg har gått et grete rhoede ung kurs for ca 2 år siden, men siden den gang har jeg gått opp over 10 kg.. deprimerende... :/

 

Håper eg får lov å være med deg på den lange tunge turen til et sunnere og bedre liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Hei, så hyggelig at dere vil være med! :)

Dette er den første uka mi, det ble ca 2 kg ned :) Tror nok det er mest på grunn av masse vann, hehe...

Helger, ferier og byturer er det vanskeligste som finnes, jeg hater det!

Jeg har en plan om å begynne å trene litt igjen, et par dager i uka på trimsykkelen min. Jeg har vært litt dårlig på å registrere mat (og oppdatere i det hele tatt....) de siste dagene, men nå er jeg tilbake! Vi får pushe på hverandre litt, oppdatere på tråden ofte og hjelpe hverandre!

Azita, du er velkommen, fint at vi har nesten samme utgangspunkt! Hvordan planlegger du å gå ned? Trening, mat osv... Hvor mange kcal skal du spise f.eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg er kjempe bra. Hadde 1,9 kg første uka jeg også, så ble nesten litt skuffa andre uka når jeg bare hadde 0,4. var litt forberedt på det da, men en håper jo bestandig på det beste.

 

det aller værste synes jeg likevel er når jeg er på kafe med venner, ser alle kakene, muffinsene og har kjempe lyst på en kafe latte. men har funnet ut at choco bocco da er kjempe bra, for de har utrolig deilige smoothies:D

Hvilken dag har dere veiiedag? har på fredag jeg. Fant ut at da skal alkoholen fra helga før være bort, samtidig som jeg da ikke kan gjøre helga en dag lengre ved å begynne å skeie ut på torsdagen. Jeg vil ha sjokolde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Cafebesøk er ille, alle kaker og gode saker som frister.........

Jeg har foreløpig veiedag på onsdag, men vurderer å legge den til mandag/fredag. Som du sier, fredag gjør at man ikke kan starte helgen en dag før :);)

Jeg har tilfredsstilt det verste sjoko-suget i kveld med et hjemmelaget glass (eller var det...tre, kremt kremt??) med milkshake! Det ble rett over 700 kcal, mye bedre enn ei plate sjokolade vel?! :)

Hva hvis vi legger veiedag til samme dag, så vi kan rapportere samtidig og følge med? Fredag er det beste forslaget så langt.

Lykke til i helga, prøv å styre unna godt og snacks!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært bra hvis vi kunne gjort det. Jeg har laget meg en egen tråd der jeg prøver å følge opp med vekt og målsetting, men er en ekstra motivasjon å ha noen som en skal "konkurrere" litt med :)

 

Det er lov å skeie ut en gang iblant, har bestandig en to dagers utskeielse i helgene jeg så:) Er skikkeli stolt over meg selv idag da, har spist sunt og holdt megt unna sjokoladen (og jeg sitter nå kun cm unna sjokolade skåla!!) Og så har jeg spilt kamp så har fått 4 trimpoeng. Trur jeg har vært flink med kaloriene også, teller egentlig ikke så nøye på dem. Mamma gikk GR kurs og gikk ned 20 kg på det uten å telle nøyaktig på kaloriene så jeg følger litt måten hu gjorde det på. Satser på at det funker til meg også.

 

Skal på kafe med bestevenninga mi imorgen, hun flytter til London på søndagen, så lurer på om jeg skal bynne helga tidlig sånn at jeg virkeli kan kose meg siden jeg ikke får sett henne på en måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Bra! Jeg har ikke kommet i gang med trening enda, jeg tror jeg velger å ta det rolig i starten. Ikke slite meg ut og bli lei hele opplegget for så å droppe ut :);)

I dag har det gått bra, jeg har holdt meg under 1600 kcal akkurat! *klappe meg selv på hodet for det*

 

hvordan går det med dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg er kjempestolt over meg selv! I går spiste jeg LITT potetgull, LITT seigmenn og cola light, en ganske stor porsjon kylling, chips og bernaise og likevel holdt jeg meg under 1600 kcal:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært. Var til ei venninne på fredagen, å hun hadde laget gulerot, brokoli og dipp, også var jeg ut på lørdag så ble en del potetgull på vorset samtidg som jeg bare måtte ha en sjokolade mens jeg var på jobb. men ble helt sykt kvalm av den da så tror det blir en stund til neste gang jeg skal spise sjokolade. men ble utrolig mye dansing på byen da, så sater på at det tar av for litt.

 

Helt enig at det er best å ta det med ro til å begynne, men jeg vet med meg selv at jeg må trene masse mens det jeg er skikkelig motivert for nrå jeg da er lei er det en vane. å vet at jeg kan gjøre det for jeg hadde rundt 4-5 treninger i uka gjennom håndballen før jeg ble skadet.

 

Hvordan har dere hatt det i helga da? Noen store utskeielser eller har dere vært flinke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg har vært syk et par dager nå, så det har ikke blitt mye mat, hvertfall ikke sunn mat. I helga gikk det greit, det blir alltid litt potetgull, cola light og en sjokoladebit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helg, det må være lov til å skeie litt ut da. Viljestyrken min ble virkelig satt på prøve på tirsdagen. de stod på skolen å delte ut startpakker for studenter, der det blant annet var en sjokolade og en liten pose med noe vingummi. og de klarte selvsagt å gi meg to stykker, og der satt jeg med to sjokolader og to poser forran meg. klarte å holde meg til en liten bit av sjololaden, så ble bare 100 kcl da :D Du må ha god bedring hvis du allerede ikke har blitt frisk da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg er frisk som en fisk igjen :) Maten har det vært så som så med..

I dag er det helg, nye fristelser står for tur.... :) Veiedag i dag, jeg er ned på 82,2 kg ! Kommer til å veie meg fredager fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg kjenner veldig godt igjen søtsuget i mørketida. Jeg er vokst opp på Østlandet og har syntes at mørket der er ille om vinteren. I høst flyttet jeg til nord-Norge. Det er nitrist i noen måneder, men det begynner å ta seg opp nå. Med sola og allting.

 

Prøv å fokusere på de positive tingene, og hold deg i aktvitet. Jo mer du har å tenke på, jo mindre tid får du til å kjenne på søtsuget. Og sørg for å alltid ha tilgang på frukt! :)

 

Du er jo på vei her allerede, med bra nedgang. Fortsett i samme bane, så kommer dette garantert til å gå veien. Bare ikke gi opp. Og hvis du en uke kanskje ikke har gått ned, eller i verste fall har gått opp.. fortvil ikke. Kroppen er en underlig skapning. Den balanserer seg etterhvert. Og skulle du gå opp i vekt underveis, så kan du være sikker på at det bare er snakk om litt vann i kroppen, så det vil være borte til neste veiing.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! 0,6 er jo kjempe bra:D du har virkelig grunn til å være stolt siden du har hadd så store tall hver uke Veiing idag her å, så veier 81,6 nå :) Gått ned 0,3 kg uka her, å ligger iallefall i ute etter målet mitt. Hadde egentlig et lite håp om å gå ned 0,4 uka her da så jeg hadde gått ned 3 kg akkurat, men er fornøyd likavel jeg:) Er jo tross alt bare en måned siden jeg begynte.

 

Men har et lite spm her, skjønner ingen ting jeg. Svare er vel så enkelt som frktrulte sa: kroppen er en underlig skapning. Iallefall, jeg er veldig opphengt i vekta, og klarte ikke å vente til imorges for å veie meg så var en liten tur på vekta igår morges også. Da visste vekta 81,7. Imorges derimot så visste den 81,9 til å begynne med og ble kjempe skuffa. Gått opp 0,2 på en dag, at de går ann. satte meg å spiste en yougert før jeg bestemte meg for at vekta ikke kunne stemme! Gikk og veide meg på nytt og da visste den 81,6. Fatta det ikke, så veide meg TRE ganger for å være på den sikre siden. 81,6 alle gangene. Det var ti min mellom de gangene jeg veide meg. Hvorfor er det slikt? Jeg har registrert det som at jeg gikk ned 0,3 kg, men vil ikke lure meg selv heller. har jeg da egentlig ikke gått ned noe? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Sånn er det til meg også! Husk at når du spiser mat kommer du til å veie mer fordi maten naturlig nok veier noen få gram. Om du går opp 100-200 gram før og etter et måltid betyr det bare at du har spist eller drukket noe som veier ca 100-200 gram. Derofr er det viktig å veie seg til samme tid hver dag, helst før frokost. :) Jeg pleier å veie meg med en gang jeg står opp, etter jeg har vært på do.

Hvordan har det gått så langt i helgen?:) Her spiste vi pizza i går, det ble nok litt mye. Men ingen brus eller sjokolade/potetgull! I dag blir det vel taco, skal godt gjøres å spise over med så masse deilige grønnsaker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det jeg trodde jeg også, derfor jeg ble så overrasket over at jeg veide mindre etter å ha spist en yougert. lurte på om det hadde noe med at jeg da har fått igang forbrenningen? har bestandig veid meg med en gang jeg står opp, og før jeg spsier for å ikke få noen ekstra gram av maten:p fatter ingen ting. men veide meg imorges som en ekstra veiing får å se da, og da hadde jeg allerede gått ned 0,3 siden igår igjen. men det var et par timer senere enn jeg vanligvis bruker å veie meg da.

 

Igår ble det softis på meg. Mormor spanderte, så kunne nesten ikke si nei. men gikk meg en ekstra tur på kvelden for å gjøre opp for det da. så ble nesten 5 trimpoeng igår, siden jeg hadde trent før på dagen også. STOLT! :)

Ellers tror jeg det blir værre ikveld, pappa feirer bursdag og jeg skal på fest til en kollega. Skal skylde på at jeg har kamp imorgen så at jeg ikke kan drikke så mye. Har jo kamp, men den er jo ikke for sent på dagen da:p Hadde faktisk fisk til middag igår jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg aner egentlig ikke hvorfor det er sånn, men man går opp og ned gjennom hele dagen. Jeg har ofte veid både 2 kilo mer og 2 kilo mindre etter når på dagen jeg har veid meg! Det er vel bare sånn det er, eller? :)

Hovedsaken er vel at du finner et tidspunkt å veie deg på slik at kroppen har stort sett samme utgangspunkt hver gang :)

Lykke til i dag og i kveld! Det har allerede blitt litt potetgull her, men jeg har planer om å gå en liten tur senere i kveld. God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på søndagen da? Hadde min første dag uten motivasjon og skikkeli skei ut dag på søndagen jeg. Skeia helt ut på maten. spiste altfor mye pizza, til å med til frokost. kake ble det utover dagen også. og siden det var bursdag på lørdagen ble det kake og is da også. i tillegg ble det to øl på lørdagskvelden når jeg var en liten tur innom festen til ei jeg jobber med. Men hadde kamo igår da, så satser på at den redda meg litt. veide iallefall det samme imorges som på fredagen, så satser på at motivasjonen tar seg opp iløpet av dagen.

 

Har noen av dere noen belønning som dere skal unne dere når dere har gått ned et x antal kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Søndag gikk greit. Jeg spiste for mye kake, sjokolade og for lite vanlig mat. Tror det ble bare brødskive til frokost og kake... Oj. Haha.

Men ellers gikk det greit, var ute og gikk en liten tur:) Jeg har ikke en belønning til meg selv enda, det blir vel belønning å kunne handle vanlige klær?:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...